Розвиток уваги молодших школярів

Про матеріал
Презентація під назвою "Розвиток уваги молодших школярів" міститься матеріал про види уваги. Також описано властивості уваги, про кожну із них зокрема. Описано етапи уваги, та розвиток уваги на кожному із них. Розроблені поради для батькіяк розвивати увагу у дітей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток уваги молодших школярів

Номер слайду 2

Увага – зосередженість, спрямованість свідомості людини у даний момент часу на якомусь реальному або ідеальному об’єкті, явищі, події, образі, тощо.

Номер слайду 3

Розрізняють три види уваги: мимовільна, довільна, післядовільна.

Номер слайду 4

Мимовільна увага – зосередження свідомості людини на об’єкті і внаслідок його особливостей, як подразника. Довільна увага – свідома регуляція та спрямованість психічної діяльності, залежить від вольових зусиль людини. Післядовільна увага – має риси мимовільної ( не вимагає зусиль) та довільної (є цілеспрямованою та передбачуваною) Довільну увагу можна охарактеризувати словами «треба працювати», а післядовільну – «хочу працювати»

Номер слайду 5

Увага має певні властивості: концентрація,стійкість, коливання, переключення, розподіл, обсяг.

Номер слайду 6

Концентрація- увага поглинається лише одним об’єктом. Стійкість – характеризується часом, протягом якого діяльність людини зберігає свою цілеспрямованість. Коливання – зміна інтенсивності зосередженості та стійкої уваги.

Номер слайду 7

Переключення- довільне перенесення спрямованості уваги з одного об’єкта на інший. Розподіл уваги – виконання двох або трьох видів діяльності з одночасним утриманням в зоні уваги кількох об’єктів. Обсяг уваги – визначається тією кількістю об’єктів яку можна охопити увагою в обмежений відрізок часу.

Номер слайду 8

Розвиток уваги- 1етап: від 1 до 3 міс. життя – лише мимовільна увага- 2 етап: від 3 до 5-7 міс. життя – увага до близьких об’єктів- 3 етап: від 7 міс. до 1 року – увага до яскравих блискучих предметів- 4 етап: від 1 до 2 років зачатки довільної уваги

Номер слайду 9

- 5 етап: від 2 років до 6 років – довільна увага надмірно емоційна, але стійка в іграх.- 6 етап: шкільний вік – розвиток довільної уваги. Молодший шкільний вік – домінування мимовільної уваги;старший шкільний вік – високий рівень довільної уваги.

Номер слайду 10

Два основні етапи розвитку уваги-Перший етап -Другий етапдошкільний вік шкільний вік, якийголовною характеризуєтьсяособливістю якого є розвиткомпереважання внутрішньої уваги,зовнішньо опосередкованоюопосередкованої внутрішнімиуваги, викликаним установкамизовнішнім (мотиви, цілі,середовищем цінності)

Номер слайду 11

Розвиток уваги молодшого школяра характеризується довільністю. Цьому сприяє чітка організація їх дій за зразком, а також дій якими вони можуть керувати і які можуть контролювати. Протягом перших років навчання в школі увага дітей ще не стійка, тому в навчальній діяльності мають чергуватися розумові заняття із заняттями зі складання схем, малювання.

Номер слайду 12

Поради батькам1. В основі уваги лежить інтерес. Чим цікавішими тарізноманітнішими будуть ігри й забави, які ви пропонуєте дитині, тим більше шансів розвинути її довільну увагу. 2. Розвиваючи увагу своєї дитини, враховуйте коло її захоплень. На основі цих захоплень привертайте увагу дитини до інших процесів та явищ, пов’язаних з її уподобаннями.

Номер слайду 13

3. Постійно тренуйте увагу своєї дитини. Використовуйте для цього прогулянки на свіжому повітрі, походи, будь-яку можливість.4. Увагу дитини, не нагадуйте і не наголошуйте на її невдачах. Більше уваги звертайте на її успіхи.5. Стимулюйте інтерес до розвитку уваги власним прикладом та прикладами із життя інших людей.6. У сімейному колі демонструйте досягнення дитини з розвитку власної уваги.

Номер слайду 14

7. Наберіться терпіння й не чекайте швидких успіхів.8. Під час виконання домашнього завдання мінімізуйте кількість відволікаючих факторів.9. Забезпечте дитині щоденні фізичні навантаження, прогулянки на свіжому повітрі, повноцінне харчування.

Номер слайду 15

10. Для того, щоб підвищити загальну стійкість уваги, подбайте про гігієну розумової праці, освітлення та тем­пературу повітря, відсутність сторонніх звуків. 11. Враховуйте індивідуальні особливості дітей - нервові й хворобливі діти частіше відволікаються, ніж здорові й спокійні. 

Номер слайду 16

12. Спробуйте навчити дитину такого правила: перед тим, як щось зробити, зупинитися («замри») на 10-15 се­кунд. Цього часу часто виявляється достатньо для того, щоб помітно підвищити продуктивність діяльності імпульсивної дитини.

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

pptx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку