Розвивальне заняття на тему: «У світі казки чарівної» 1 клас.

Про матеріал
Формувати в учнів життєві компетентності; навички міжкультурного спілкування; закріплювати наскрізні читацькі, природничі, математичні вміння, відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей та потреб здобувачів освіти нової української школи, із застосуванням математичних відношень, вимірювань, аналітико-дослідницької, предметно-практичної діяльності; навчально-дослідницької роботи у групах, парах тощо; інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ), інноваційних технологій «6 цеглинок», арт-терапевтичних методів: казкотерапії і кольоротерапії.
Перегляд файлу

Спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням іноземних мов I-III ступенів № 1 ім. Т.Г. Шевченка                          м. Бердичева Житомирської області

 

 

 

Розвивальне заняття

на тему:

«У світі казки чарівної»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                  Вихователь ГПД

                                                                                                 Артелемейчук А.В.

 

 

                                                        2019р.

Розвивальне заняття. Тема. «У світі казки чарівної»( за сюжетом казки «Колобок»). 1 клас.

Мета. Формувати в учнів життєві компетентності; навички міжкультурного спілкування; закріплювати наскрізні читацькі, природничі, математичні вміння, відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей та потреб здобувачів освіти нової української школи, із застосуванням математичних відношень, вимірювань, аналітико-дослідницької, предметно-практичної діяльності; навчально-дослідницької роботи у групах, парах тощо; інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ), інноваційних технологій «6 цеглинок», арт-терапевтичних методів: казкотерапії і кольоротерапії; Здійснювати формувальне оцінювання учнів і учениць через гру; розвивати «талановитість», креативне мислення, уяву, уважність, старанність, логічне мислення, пам’ять; виховувати товариськість, доброту.

Обладнання: тематичний роздатковий матеріал для роботи у групах, парах, проектор, тематичні відеоматеріали: казка «Колобок», музичні фізкультхвилинки: на розширення «кута зору», для пальчикової гімнастики, для «бліц-читання»; конструктори «лего», наочно-дидактичні набори «Овочі», картки з казковими героями для формувального оцінювання, лялькові герої – дідусь і бабуся.

Хід заняття:

          I.Органiзацiйна частина. (2 хв).

- Діти, чи любите ви казки? А які казки ви знаєте? 

- Сьогодні у нас дуже цікаве заняття.

У казку сьогодні ми зробимо крок,

          Із казкою зустрінемось ми не раз.

I знову вона завітала до нас. 

(Лялькові герої: дідусь та бабуся).

Хто кругленький i смачненький

Із віконця скік та скік,

Втік від баби і від діда

До лисички на язик?

Це не зайчик i не котик,

Не бичок, не сірий вовк

Це веселий, хвалькуватий

Невгамовний… (Колобок). (Використовую епізод із мультфільму «Колобок».) (ІКТ).

( Роздаю оцінні тематичні «казкові» картки-розмальовки для формувального оцінювання). Якщо швидше будемо справлятися із завданнями – можемо розмальовувати сюжети із казки «Колобок» у картках. Картинки по запросу колобок з хорошим кінцемКартинки по запросу колобок з хорошим кінцемКартинки по запросу колобок з хорошим кінцемКартинки по запросу колобок з хорошим кінцемКартинки по запросу колобок з хорошим кінцемКартинки по запросу колобок з хорошим кінцем

  • Колобок буде нам допомагати оцінювати свої сили і настрій: якщо легке завдання – жовтий, колір Колобка, важче завдання – помаранчевий колір, а якщо потрібна допомога – червоний колір.  
  • II. Основна частина. (20 хв).
  • Згадаймо початок казки, коли дід попросив бабу спекти Колобка. Та Колобок не довго побув у діда з бабою. Скочив з віконця на подвір’я та й гайнув до воріт і покотився дорогою. Наші казкові герої у школі не вчилися, математики та мови не знають. Як тут бути ? Допоможемо ?

1.Котиться, котиться, колобок а на зустріч йому:

Куций хвіст і довгі ноги.

Уночі і вдень – тривоги.

Миру й спокою не знаю.

І, злякавшись, утікаю. (Заєць). (Використовую епізод із мультфільму                         « Колобок»). (ІКТ).

- Заєць і каже: «Колобок, Колобок, допоможи мені розв’язати завдання». Потренуємось ?

Завдання від Зайчика розвивальна гра «Дід-Буквоїд» (5 хв). Учні працюють за завданнями карток у парах. Школярам необхідно підібрати в слова потрібну букву із цеглинок лего і прочитати слово. Наприклад:оааАААааадолрллррр і а о е у Гра”ДІД-БУКВОЇД” С…Д ГР…Б З…Б Д…Д С…М М… Д и                                                        Вихователь перевіряє завдання (фронтальна робота).                                           - Оцініть свою роботу, діти. Зафарбуйте головного героя у відповідний колір.                                                                                                                              – Молодці, допомогли колобку виконати завдання зайчика.               Відпочинемо.                                                                                                                 2.Фізкультхвилинка.                                                                                            Музичні вправи з використанням відеоролика для розширення «кута зору».                                                                                                                           – А казка продовжується. Покотився колобок далі. А на зустріч йому : (Використовую епізод із мультфільму « Колобок»). (ІКТ).

 3. Лиходій і забіяка

Дуже схожий на собаку

Він з’явився – ліс замовк…

Це лихий і лютий…( Вовк).

Завдання від Вовка: розвивальна гра «Порахуй швидко» (5 хв). (Діти отримують картки для роботи у групах і використовуючи цеглинки «лего» рахують математичні вирази.  Вихователь перевіряє.Похожее изображение                                            - Молодці ,діти, допомогли Колобку виконати завдання Вовчика. Оцініть свої сили за певним кольором.

  • Колобок задоволений і запрошує Вас потанцювати з ним.
  • 4.Музична руханка з використанням тематичного відеоролика (ІКТ) (2 хв).                                                                          

Продовжуємо мандрувати казкою разом з Колобком. (Використовую епізод із казки «Колобок» - відеоролик). (ІКТ).

  • Втік колобок і від вовка. Покотився він далі. А назустріч йому:

5.Не боїться він морозів

– Цілу зиму спить в берлозі,

Влітку любить мед, ожину,

Смачну ягідку малину. (Ведмідь).

(Використовую епізод казки "Колобок"). (ІКТ).                                                                       

- Каже ведмідь: «Колобок, Колобок, допоможи мені відгадати загадки».

Завдання від Ведмедика. Предметно-практична робота у групах (використовую наочно-дидактичні набори «Овочі»). Завдання: відгадати загадку і знайти предмет у чарівних кошиках.

Загадки.

1. Сидить баба, одягнулась, в сто сорочок загорнулась, ціле літо достигає, до нас в борщик поспішає. ( Капуста ) 2. Хоч зубів багато маю, та нікого не кусаю. Сама свиням та коровам я на зуби потрапляю. ( Кукурудза ) 3. Сидить панна у коморі, а коса її на дворі. ( Морква ) 4. На городі примостився, до салату пригодився. Має круглі боки й червоненькі щоки. ( Помідор ) 5. Хвостиком прив’язаний, довгий і зелений, гарбузові він синок, дуже добрий… ( Огірок)  6. Під землею народилась і для борщику згодилась. Мене чистять, ріжуть, труть, смажать, варять і печуть. ( Картопля) 7. У кожній господі стала у пригоді. Та хто роздягає, сльози проливає. ( Цибуля) 8. Не гарбуз це і не динька, має він гладеньку спинку. Під листочок на бочок ліг зелений … ( Кабачок).

  • Оцініть свої сили та настрій під час виконання завдання. (Робота в оцінних картках-розмальовках). 
  • Колобок дякує Вам за допомогу і запрошує до відпочинку, але активного відпочинку з «бліц-читанням».
  •  6.Фізкультхвилинка з музичним супроводом та тематичним відеоматеріалами - «пальчикова гімнастика» (з читацькими бліц-вкрапленнями та розвивальною «пасткою» (3 хв)).

Подорожуємо з Колобком далі. ( Використовую епізод казки «Колобок»). (ІКТ).

7. Тепер Колобку ніякі завдання не страшні, навіть зустріч із:

Очі в неї вузенькі,

Ніжки в неї тоненькі,

Жовтувато – рудий кожушок,

Хвіст у неї розкішний,

І пухнастий, і пишний,

А на кінчику – білий пушок. (Лисиця) (Використовую епізод казки "Колобок"). (ІКТ).                                                                      

- А ось і вона, тут як тут: „ Колобок, Колобок, виконаєш завдання ?                    

Завдання від Лисички- аналітико-дослідницька діяльність школярів (5 хв).   

(Роздані кожній парі учнів «дослідницькі» картки-фото тварин та їх слідів. 

1 завдання: гра «Фотограф» - зафіксувати у пам’яті: де чиї сліди? (картка 1). Картинки по запросу лапа зайця малюнокКартинки по запросу лапа зайця малюнокКартинки по запросу лапа зайця малюнокКартинки по запросу лапа зайця малюнок                                                     

2 завдання: визначити сліди героїв казки «Колобок» без допоміжних карток-фото і презентувати їх для всіх учнів (картка 2).

  • Оцініть себе за оцінною карткою Колобка.  
  • Презентація роботи біля дошки.               
  • Молодці, діти, Ви допомогли Колобку. Шкода рудій відпускати його, та робити нічого. З вашою допомогою впорався колобок із усіма завданнями, та ще й повчився разом з вами.

І надалі готуємося до інсценізації казки « Колобок» . Це завдання ми виконаємо на наступний день.

III. Релаксація. (Виставка оцінних карток-розмальовок).

  • А зараз зробимо виставку оцінних карток-розмальовок і запитаємо Колобка і Вас, діти, чиє завдання сподобалось Вам найбільше ? 
  • А яке завдання було найважчим ?     
  • - А хто з Вас хоче зіграти роль у казці «Колобок»? 
  • Але пригоди Колобка на цьому не закінчуються. На його шляху ще може бути багато перешкод, та коли є поруч друзі, які прийдуть на допомогу, то не страшні ніякі випробування. Наші казкові герої дуже Вам вдячні за старанність та уважність. 
  •  – Усі оцінні картки – це Вам подарунок від Колобка за вашу допомогу. Розмістимо їх у свої портфоліо і покажемо досягнення батькам. 
  • Молодці !

 

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
1813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку