Спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням іноземних мов I-III ступенів № 1 ім. Т.Г. Шевченка м. Бердичева Житомирської області
Розвивальне заняття
на тему:
«У світі казки чарівної»
Вихователь ГПД
Артелемейчук А.В.
2019р.
Розвивальне заняття. Тема. «У світі казки чарівної»( за сюжетом казки «Колобок»). 1 клас.
Мета. Формувати в учнів життєві компетентності; навички міжкультурного спілкування; закріплювати наскрізні читацькі, природничі, математичні вміння, відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей та потреб здобувачів освіти нової української школи, із застосуванням математичних відношень, вимірювань, аналітико-дослідницької, предметно-практичної діяльності; навчально-дослідницької роботи у групах, парах тощо; інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ), інноваційних технологій «6 цеглинок», арт-терапевтичних методів: казкотерапії і кольоротерапії; Здійснювати формувальне оцінювання учнів і учениць через гру; розвивати «талановитість», креативне мислення, уяву, уважність, старанність, логічне мислення, пам’ять; виховувати товариськість, доброту.
Обладнання: тематичний роздатковий матеріал для роботи у групах, парах, проектор, тематичні відеоматеріали: казка «Колобок», музичні фізкультхвилинки: на розширення «кута зору», для пальчикової гімнастики, для «бліц-читання»; конструктори «лего», наочно-дидактичні набори «Овочі», картки з казковими героями для формувального оцінювання, лялькові герої – дідусь і бабуся.
Хід заняття:
I.Органiзацiйна частина. (2 хв).
- Діти, чи любите ви казки? А які казки ви знаєте?
- Сьогодні у нас дуже цікаве заняття.
У казку сьогодні ми зробимо крок,
Із казкою зустрінемось ми не раз.
I знову вона завітала до нас.
(Лялькові герої: дідусь та бабуся).
Хто кругленький i смачненький
Із віконця скік та скік,
Втік від баби і від діда
До лисички на язик?
Це не зайчик i не котик,
Не бичок, не сірий вовк
Це веселий, хвалькуватий
Невгамовний… (Колобок). (Використовую епізод із мультфільму «Колобок».) (ІКТ).
( Роздаю оцінні тематичні «казкові» картки-розмальовки для формувального оцінювання). Якщо швидше будемо справлятися із завданнями – можемо розмальовувати сюжети із казки «Колобок» у картках.
1.Котиться, котиться, колобок а на зустріч йому:
Куций хвіст і довгі ноги.
Уночі і вдень – тривоги.
Миру й спокою не знаю.
І, злякавшись, утікаю. (Заєць). (Використовую епізод із мультфільму « Колобок»). (ІКТ).
- Заєць і каже: «Колобок, Колобок, допоможи мені розв’язати завдання». Потренуємось ?
Завдання від Зайчика розвивальна гра «Дід-Буквоїд» (5 хв). Учні працюють за завданнями карток у парах. Школярам необхідно підібрати в слова потрібну букву із цеглинок лего і прочитати слово. Наприклад: Вихователь перевіряє завдання (фронтальна робота). - Оцініть свою роботу, діти. Зафарбуйте головного героя у відповідний колір. – Молодці, допомогли колобку виконати завдання зайчика. Відпочинемо. 2.Фізкультхвилинка. Музичні вправи з використанням відеоролика для розширення «кута зору». – А казка продовжується. Покотився колобок далі. А на зустріч йому : (Використовую епізод із мультфільму « Колобок»). (ІКТ).
3. Лиходій і забіяка
Дуже схожий на собаку
Він з’явився – ліс замовк…
Це лихий і лютий…( Вовк).
Завдання від Вовка: розвивальна гра «Порахуй швидко» (5 хв). (Діти отримують картки для роботи у групах і використовуючи цеглинки «лего» рахують математичні вирази. Вихователь перевіряє. - Молодці ,діти, допомогли Колобку виконати завдання Вовчика. Оцініть свої сили за певним кольором.
Продовжуємо мандрувати казкою разом з Колобком. (Використовую епізод із казки «Колобок» - відеоролик). (ІКТ).
5.Не боїться він морозів
– Цілу зиму спить в берлозі,
Влітку любить мед, ожину,
Смачну ягідку малину. (Ведмідь).
(Використовую епізод казки "Колобок"). (ІКТ).
- Каже ведмідь: «Колобок, Колобок, допоможи мені відгадати загадки».
Завдання від Ведмедика. Предметно-практична робота у групах (використовую наочно-дидактичні набори «Овочі»). Завдання: відгадати загадку і знайти предмет у чарівних кошиках.
Загадки.
1. Сидить баба, одягнулась, в сто сорочок загорнулась, ціле літо достигає, до нас в борщик поспішає. ( Капуста ) 2. Хоч зубів багато маю, та нікого не кусаю. Сама свиням та коровам я на зуби потрапляю. ( Кукурудза ) 3. Сидить панна у коморі, а коса її на дворі. ( Морква ) 4. На городі примостився, до салату пригодився. Має круглі боки й червоненькі щоки. ( Помідор ) 5. Хвостиком прив’язаний, довгий і зелений, гарбузові він синок, дуже добрий… ( Огірок) 6. Під землею народилась і для борщику згодилась. Мене чистять, ріжуть, труть, смажать, варять і печуть. ( Картопля) 7. У кожній господі стала у пригоді. Та хто роздягає, сльози проливає. ( Цибуля) 8. Не гарбуз це і не динька, має він гладеньку спинку. Під листочок на бочок ліг зелений … ( Кабачок).
Подорожуємо з Колобком далі. ( Використовую епізод казки «Колобок»). (ІКТ).
7. Тепер Колобку ніякі завдання не страшні, навіть зустріч із:
Очі в неї вузенькі,
Ніжки в неї тоненькі,
Жовтувато – рудий кожушок,
Хвіст у неї розкішний,
І пухнастий, і пишний,
А на кінчику – білий пушок. (Лисиця) (Використовую епізод казки "Колобок"). (ІКТ).
- А ось і вона, тут як тут: „ Колобок, Колобок, виконаєш завдання ?
Завдання від Лисички- аналітико-дослідницька діяльність школярів (5 хв).
(Роздані кожній парі учнів «дослідницькі» картки-фото тварин та їх слідів.
1 завдання: гра «Фотограф» - зафіксувати у пам’яті: де чиї сліди? (картка 1).
2 завдання: визначити сліди героїв казки «Колобок» без допоміжних карток-фото і презентувати їх для всіх учнів (картка 2).
І надалі готуємося до інсценізації казки « Колобок» . Це завдання ми виконаємо на наступний день.
III. Релаксація. (Виставка оцінних карток-розмальовок).