РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ ПРО МАМУ ДЛЯ ДОШКІЛЬНИКІВ
Вона – найдобріша, найкраща, найбільше про нас турбується. Ми з нею зазвичай любимо гуляти, читати книжки. Вона дуже любить нас. Вона є у кожного. Хто це? Це заняття присвячене найдорожчій людині – МАТУСІ!
-
Вправа на привітання «Піраміда побажань». Діти стають в коло. Вихователь запитує «Діти, що б ви хотіли нам всім сьогодні побажати?» Вихователь простягає руку долонею вниз і говорить побажання всім присутнім. Так робить по черзі кожен учасник групи.
-
Загадка про маму. «Вона – найдобріша, найкраща, найбільше про вас турбується. Ви з нею зазвичай любите гуляти, читати книжки. Вона дуже любить вас. Вона є у кожного. Діти, відгадайте, про кого йде мова?».
-
Вправа «Мамине ім’я». Інструкція: “Із запропонованих літер оберіть ті літери, які є у імені вашої мами та приклейте на картон”. Дітям пропонується цупкий папір, різноманітні літери та клей. Потім вихователь задає питання:
Як ласкаво можна назвати маму по-імені?
Як її називає тато, бабуся?
-
Динамічна гра «Компліменти». Діти стають в рядок. Завдання полягає в тому, щоб по черзі просуватись вперед називаючи при цьому мамі компліменти (1 крок або стрибок = 1 комплімент). І так хто більше!
-
Вправа «Чи знаю я про маму все?». Перед дітьми викладаються різноманітні предмети і ставиться завдання відшукати ті предмети, якими повсякчас користується мама та розповісти де саме і коли саме вона їх використовує.
Потім вихователь розпитує дітей про те чи знають вони який улюблений колір мами? Яка страва? Що любить одягати? Що любить робити у вільний час?
-
Динамічна гра «Матусин помічник». Діти об’єднуються у дві команди. Одній команді треба зварити компот з різних фруктів, а іншій овочевий суп. Перед дітьми ставляться дві каструлі і в миску кладуться іграшкові або паперові овочі та фрукти. Дітям треба «зварити» і «розлити» готові страви по тарілкам та чашкам. Добре було б якби все це відбувалось під музику.
Цікаво, яка команда швидше справиться із завданням?
-
Гра «Яка мама, коли ви…» Вихователь перед дітьми викладає картки із різними емоціями жінок і обговорює з дітьми стани в яких буває мама. Потім вихователь говорить дію, яка була зроблена, а діти повинні вибрати картку, яка зображує, що на їхню думку відчуває мама в цей момент.
Яка мама, коли ви: підмели підлогу, розкидали одяг, допомогли помити посуд, вдарилися коліном, захворіли, не хочете збирати іграшки, обнімаєте маму і говорите як сильно її любите, цілуєте її, перебігаєте дорогу самі, де їздять машини…
Після того, як діти назвали емоції, можна запропонувати зробити вправу навпаки. Вихователь показує картки з емоціями, яких діти не назвали, і питає «Коли мама така?»
-
Динамічна гра. Діти стають в ряд. Вихователь кидає м’яч і говорить початок речення. Дітям треба закінчити речення. Приклади: моя мама…, моя мама найкраще робить…, я пишаюсь тим, що моя мама…, моя мама радіє, коли я…, моя мама сумує коли… моя мама смачно готує…, мені подобається в моїй мамі те, що… Питання можна повторювати для того, щоб діти зрозуміли скільки всього може їхня мама! Вкінці можна дати спробувати будь-кому з учасників стати ведучим.
-
Історія про маму і Сергійка. Інструкція дітям: «Мені вчора одна мама, розповіла про свого сина, який її дуже засмутив. Послухайте і подумайте, чому мама образилася на сина. І як би ви вчинили на місці Сергія?
Історія. Мама Сергійка прийшла втомлена з роботи, побачивши розкидані по всій квартирі іграшки, попросила їх прибрати. Сергій зробив вигляд, що не почув прохання. Мама приготувала вечерю, після якої попросила сина допомогти їй прибрати посуд зі столу, на що Сергій відвернувся і пішов
дивитися телевізор”.
10. Вправа «Намалюй маму». Діти сідають за столи і малюють мамин портрет. Потім розповідають один одному про неї. Бажано малюнки не підписувати, а вкінці заняття запропонувати мамам обрати «свій портрет».