Розвивальні ігри в групі продовженого дня

Про матеріал
Граючи, розвиваємо в учнів комунікативні навички, адекватну самооцінку, увагу, пам'ять, мислення.
Перегляд файлу

Розвивальні ігри

в групі продовженого дня

 

Ігри на розвиток пізнавальних процесів

Ігри на розвиток уваги

 

  1. Гра «Будь уважним»

Завдання. Діти йдуть по колу. Ведучий із різними інтервалами дає команди: «коні», «зайчики», «чаплі», «жабки», «раки». Діти виконують команди:

«коні» - б’ють ногою в підлогу; «зайчики» - стрибають; «чаплі» - стоять на одній нозі; «жабки» - стрибають навприсядки; «раки» - задкують.

  1. Гра «Слухай команду»

Завдання. Вчитель показує рухи й супроводжує їх командами. Потім рухи й команди не збігаються. Діти повинні повторити почуту команду, не зважаючи на показ рухів.

  1. Гра «Заборона кольору»

Завдання. Вчитель задає питання, діти відповідають за певним правилом:

  1.                   не можна називати два заборонених кольори – білий і голубий;
  2.                   не можна двічі називати один і той же колір.

Питання:        Варіанти відповідей:

  • Якого кольору трава?     - зеленого;
  • Якого кольору небо?     - синього;
  • Якого кольору пелюстки соняшника?  - жовтого;
  • Якого кольору пелюстки у ромашки?  - молочного;
  • Якого кольору жабка?     - болотного;
  • Якого кольору сніг?     - блискучого;
  • Якого кольору море?     - бірюзового;
  • Якого кольору сонце?     - яскравого.
  1. Гра «Порахуй очима»

Завдання. Одними очима, без допомоги пальців або олівця, порахуй, скільки кружечків і скільки хрестиків в рядку.

+ + 0 + 0 + + + 0              0              +              0              +              0

  1. Гра «Спостережливість»

Завдання. Описати все те, що діти бачать щодня: шкільний двір, шлях від дома до школи…

  1. Гра «Сонечка»

Завдання. На полі живуть чарівні сонечка. Вони перелітають з клітинки на клітинку. Діти 2-3 секунди дивляться на ігрове поле з 9 клітинок (3+3) на якому певним чином розставлені сонечка і намагаються так само розставити їх у на пустому полі.

 

Ігри на розвиток пам’яті

 

1 .Гра «Я кладу в мішечок…»

Завдання. Вчитель говорить речення, а наступний гравець повинен повторити і додати щось своє. Наступний гравець повторює все речення і додає ще щось від себе…

Наприклад: «Я поклала в мішечок яблука…»

«Я поклала в мішечок яблука, банани…» і таке інше.

2. Гра «Запам’ятай фрази»

Завдання. Вчитель називає п’ять фраз, а дитина повинна запам’ятати і назвати їх, виконавши до кожної фрази схематичний малюнок, який допоможе в запам’ятовуванні.

Хлопчик втомився. Дівчинка плаче. Тато відпочиває. Мама готує. Бабуся читає.

2. Гра «Калейдоскоп»

Завдання. Гравці по черзі називають ведучому колір, який йому подобається. Після цього ведучий повертається до них спиною, а гравці швидко міняються місцями. Ведучий повинен назвати, який колір подобається кожному гравцю.

  1. Гра «Упізнай геометричну фігуру навпомацки»

Завдання. Вчитель (вихователь ГПД) описує кожну з геометричних фігур за формою, називає її, звертає увагу на особливості. Дитина опускає руку в мішечок, намацує одну фігуру і називає її.

  1. Гра «Іменини»

Завдання. Одній дитині дається лялька – іменинниця, всім іншим – гості-іграшки, які прийдуть на іменини. Кожному гостю дається своє ім’я. Іменинниця повинна пригостити гостя, ім’я якого називає вчитель.

  1. Гра «Пара слів»

Завдання. Вчитель двічі називає десять пар слів, пов’язаних за змістом (стіл-чашка; кішка-молоко; собака-кістка; дівчинка-лялька; хлопчик-машинка; тарілка-суп; дерево-гілка; птах-гніздо; курка-яйце; двері-замок; будинок-дах; кофта-ґудзик). Потім вчитель називає перше, а діти кажуть друге слово.

  1. Гра «Що змінилося?»

Завдання. Розкласти на столі 10 предметів ,які не пов’язані між собою за змістом. Запропонувати дітям уважно роздивитися їх протягом 2-3 хвилин. Діти заплющують очі, вчитель міняє місцями дві-три пари предметів, а потім запитує «Що змінилося?»

 

Ігри на розвиток мислення

 

  1. Гра «Гра з м’ячем»

Завдання. Вчитель кидає дитині м’яч і називає родове поняття. Дитина ловить м’яч і каже видове: меблі - стіл, стілець, шафа; посуд - тарілка, каструля, чашка.

Вчитель кидає дитині м’яч і називає видове поняття. Дитина ловить м’яч і каже родову назву: плаття - одяг, картопля - овоч.

  1. Гра «Підбери пару»

Завдання. Підібрати пари слів, які пов’язані однаковими відносинами:

Птах - пір’я, риба - … . Учитель – школа, лікар -…. Стіл – скатертина, підлога -… . Ранок – сніданок, вечір -… . Людина – рука, кішка -… . Пісня – глухий, картина -… . Ніж – метал, стіл -… . Хліб – пекар, дім -… . Пальто – ґудзик, черевик -… .

  1. Гра «Склади узор»

Завдання. Викласти з кольорових трикутників візерунки за зразками(за Б. Нікітіним).

  1. Гра «Склади квадрат»

Завдання. Скласти зі шматочків один квадрат (за Б. Нікітіним)

  1. Гра «Порівняй предмети»

Завдання. Подумайте, чим схожі і чим відрізняються ці предмети: муха й метелик, дім і сарай, стіл і стілець, вода й молоко, молоток і сокира, ріка й озеро, місто й село, книга й зошит, собака й кішка, ножиці й сковорідка.

  1. Гра «Закінчи слово»

Завдання. Вчитель починає слово, вимовляючи перший склад, а діти його закінчують: по, на, за, мі, му, до, при, ку, зо.

  1. Гра «Знайди зайве слово»

Завдання. Запропонуйте дітям визначити слово, що є « зайвим» :

1)сніг, лижі, санки, ковзани;

2)лялька, солдатик, кубики, книга;

3)молоко, сир, сметана, хліб;

4)будинок, школа, кінотеатр, стадіон;

5)ложка, тарілка, сумка, каструля.

8. Гра «Продовж речення»

Завдання. Встановити причинно-наслідкові зв’язки. Придумати якомога більше наслідків названих подій.

Наприклад: Метелик залетів у кімнату… Маринка послизнулась і… У клас прийшов новий учень… На вулиці хтось розбив банку з варенням…

 

Ігри на розвиток уяви

 

  1. Гра «Що буде якщо»

Завдання. Що буде якщо: собаки почнуть розмовляти; дощ буде іти не перестаючи; люди навчаться літати, люди навчаться читати думки інших, люди перестануть спати, сонце не буде заходити, машини почнуть їздити задом наперед, усі іграшки оживуть, взимку розквітнуть дерева, з крана поллється апельсиновий сік.

  1. Гра «Саме найкраще»

Завдання. Дітям пропонується намалювати саме найкраще на світі, намалювати «добро».

  1. Гра «Невербальний показ»

Завдання. Уявити і показати: перукар робить зачіску; стоматолог лікує зуб;

хлопчик ловить метелика сачком; дресирувальник навчає собаку; як впихають нитку в голку і зашивають речі; як надувають повітряну кульку.

  1. Гра «Склади казку»

Завдання. Вчитель починає казку, а діти по черзі її продовжують, створюючи єдиний сюжет казки. Атмосфера має бути веселою, без негативних коментарів у бік дитини.

  1. Гра «Комбінування»

Завдання. Дітей просять придумати й намалювати якнайбільше предметів, використовуючи геометричні фігури: коло, півколо, трикутник, прямокутник, квадрат(кожну фігуру можна використовувати багаторазово, а якусь фігуру не використовувати взагалі, не можна додавати довільні фігури).

 

 

 

Ігри на розвиток комунікативних навичок

 

  1. Гра «Новосілля»

Завдання. Дітям пропонується намалювати свої портрети і «посилити» їх у будиночку, малюнок якого (с пустими вікнами) висить на дошці.

  1. Гра «Скло»

Завдання. Діти повертаються один до одного і уявляють, що між ними товсте скло. Один одному без слів передають інформацію:

  • На вулиці холодно, ти забув одягти шапку;
  • Іди додому - вже пізно;
  • Скоро обід. Іди їсти. Мама кличе;
  • Виходь. Разом підемо гуляти;
  • Я не можу відкрити двері.
  • Мене кривдять великі хлопчики.
  1. Гра «Рольова гімнастика»

Завдання. Походити, як: немовля, дідусь, лев, ведмідь, клоун в цирку. Посидіти, як: бджола на квітці, наїзник на коні. Пострибати, як: коник, козлик, кенгуру. Політати, як  метелик, як орел.

  1. Гра «Мої емоції»

Завдання. Дітям пропонується: зрадіти, як квіти сонечку, як пташки весні.

насупитись, як: осіння хмара, розгнівана людина, розлючений лев;

позлитися, як голодний вовк, як зла відьма;

налякатися, як зайчик, як кицька, що побачила собаку;

усміхнутися, як хитра лисиця, як щаслива дитина.

  1. Гра «Спільний малюнок»

Завдання. Вчитель починає малюнок, діти по черзі продовжують його, пояснюючи свій задум. Малюнок поповнюється новими елементами від кожної дитини.

  1. Гра «Я-різний»

Завдання . Дитина малює себе на трьох малюнках: який він був раніше, який він зараз і яким він хотів би бути в майбутньому.

  1.  Гра «Знайди свою половинку»

Завдання. На партах лежать метелики без крил. Кожна дитина має знайти іншу дитину, у якої є крильце з таким самим малюнком. Домовитися з нею і разом повернути крильця метелику.

 

Ігри на розвиток адекватної самооцінки

  1. Гра «П’єдестал»

Матеріал: іграшка, «п’єдестал» (куб).

Діти стоять півколом. Виховавтель дає м’яку іграшку одному з дітей.

Завдання. Хто піймає іграшку, стає з нею на «п’єдестал» і каже про себе гарні, ласкаві, приємні слова. Наприклад: «Я розумна, красива дівчинка…» Після розповіді дитина віддає іграшку .

  1. Гра « Веселий м’яч»

Діти стоять по колу і передають один одному м’яч:

Наш веселий дзвінкий м’яч, ну просто ас!

У кого веселий м’яч, ти-виходь до нас.

Завдання. Дитина, у якої опинився м’яч наприкінці лічилки виходить у коло й виконує завдання, яке їй найбільше до душі (танок, пісня, вірш).

  1.  Програвання ситуацій

Завдання. Вихователь запрошує декілька дітей до себе і вони програватимуть те, що їм запропонують:

1) У тебе віднімає іграшку друг. Що ти будеш робити далі?

2) Діти не приймають тебе до спільної гри. Що ти будеш робити далі?

3) Твій друг плаче - заспокой його.

4) Діти посварились - помири їх.

        4.  Гра «Дзеркало»

Завдання. Грає музика. Діти сідають одне проти одного. Одна дитина дзеркало, інша - відображення в ньому. Дитина дивиться в дзеркало, яке повторює всі її рухи і жести. Потім міняються ролями.

  1. Проективна методика «Намалюй свій настрій»

Завдання. Намалювати свій настрій. Звучить спокійна музика.

  1. Проективна методика «Намалюй себе квіткою»

Завдання. Уявити, що ми зараз на галявині квітів. «Якою квіткою ви себе уявляєте?» Намалювати себе квіткою. Малюнки з’єднати, виложивши на підлозі та зробити галявину.

  1. Гра «Влови шепіт»

Завдання. Гравці сидять у колі. Вихователь ГПД пошепки дає команди і тихо каже слово «всі». Потім дає команду і називає ім’я якоїсь однієї дитини, яка повинна виконати команду. Наприклад: підняли руки, всі сіли, Іринка, покружились, Максимко.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Гарбуз Людмила
Додано
26 січня 2023
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку