Розвязування задач. Формування вміння розв'язувати задачі на теплопередачу. (Урок)

Про матеріал

Кількість теплоти, віддана гарячою водою, і кількість теплоти, отримана холодною водою, практично однакові між собою. Точної рівності ми не одержимо, тому що під час досліду були теплові втрати. Можемо зробити висновок, що при теплообміні внутрішня енергія тіл, що нагріваються, збільшується саме настільки, наскільки зменшується внутрішня енергія всіх тіл, що охолоджуються, тобто Q1 = Q2 — це рівняння і називають рівнянням теплового балансу. Навчимося на конкретних прикладах складати і розв'язувати такі рівняння.

Перегляд файлу

Фізика _______ клас                Урок № ____                 Дата ____________

Тема: Розвязування задач.

Мета: систематизувати й узагальнити знання про кількість теплоти та питому теплоємність,

    формувати вміння розв'язувати  задачі на теплопередачу.

Розвивати практичні навички у користуванні приладами; розвивати дбайливе   

    ставлення до власного  здоровя (здоровязберігальна компетентність).

Виховувати потребу в знаннях, прагнення до успіху й самоствердження, інтерес до предмета, толерантність, наполегливість, самостійність.

Тип уроку: урок закріплення знань

Обладнання:_____________________________________________________

ХІД  УРОКУ

І Організаційний момент  

Привітання з класом. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.

ІІ.  Перевірка Д/з. Актуалізація опорних знань

Викликані до дошки учні пояснюють розв’язання домашніх завдань. Поки йде запис на дошці, учні згадують формулювання і фізичний зміст основних понять: «внутрішня енергія тіла», «кількість теплоти», «питома теплоємність тіла».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 

  Кількість теплоти, віддана гарячою водою, і кількість теплоти, отримана холодною водою, практично однакові між собою. Точної рівності ми не одержимо, тому що під час досліду були теплові втрати. Можемо зробити висновок, що при теплообміні внутрішня енергія тіл, що нагріваються, збільшується саме настільки, наскільки зменшується внутрішня енергія всіх тіл, що охолоджуються, тобто Q1 = Q2 — це рівняння і називають рівнянням теплового балансу. Навчимося на конкретних прикладах складати і розв’язувати такі рівняння.

   Під час проведення розрахунків кельвіни і градуси Цельсія можна скорочувати (1 градус по одній шкалі дорівнює 1 градусу по іншій. Про це йтиметься далі). Окрім цього, слід дотримуватися такого правила: обчислюючи кількість теплоти, шукають різницю між вищою й нижчою температурами тіла, що нагрівалося чи охолоджувалося Δt = t2 – t1 .

ІV. Закріплення знань.

Початковий рівень:

Задача 1   Змішали 39 л води за 20 °С і 21 л води при 60 °С. Визначіть температуру суміші. (Врахувати, що 1 л води за кімнатної температурі має масу 1 кг).

Задача 2.  У алюмінієвій каструлі маса 800 г, нагрівають 5 л води від 10 °С до кипіння. Визначіть кількість теплоти, яка піде на нагрівання каструлі й води? (Врахувати, що 1 л води за 20 °С має масу 1 кг).

Задача 3. На яку величину зміниться температура заготовки з алюмінію масою 2 кг коли їй передати таку ж кількість теплоти, яка іде на нагрівання води, масою котрої 880 г, від 0 °С до 100 °С?

Середній рівень:

Задача 1. Вода масою 150 г, налита у латунний калориметр маса якого 200 г, має температуру 12 °С. Найти температуру, яка встановиться у калориметрі, якщо у воду опустити залізний важок масою 0,5 кг, нагрітий до температури 100 °С.

Задача 2. Для підготовки ванни місткістю 200 літрів змішали холодну воду за температури 10 °С із гарячою водою за температури 60 °С. Визначіть об'єми холодної й гарячої води, які треба взяти для того, щоб установилась температура 40 °С? Запишіть відповідь в літрах.

Задача 3. Стальний виріб загартовувався нагріванням до температури 800 °С з наступним опусканням в масло масою 2 кг, взяте за температури 10 °С. При цьому масло нагрілось до температури 40 °С. Визначити масу стального виробу, якщо при перенесенні в масло виріб охолодився на 20 С. Питома теплоємність масла 21000 Дж / кг°С

Достатній рівень

Задача 1. Для нагрівання цеглини маса якої 4 кг на 63 °С витратили таку ж саму кількість теплоти, як й для нагрівання 4 кг води на 13.2 °С. Визначіть питому теплоємність цегли.

Задача 2.

В посудині змішується три рідини, які хімічно не взаємодіють поміж собою. Маси рідин відповідно дорівнюють m1 = 1 кг, m2 = 10 кг, m3 = 5 кг, температури t1 = 6 °С, t2 = - 40 С, t3 = 60 'С, питомі теплоємності c1 = 2000 Дж/кгС; с2 = 4000 Дж/кгС; с3 =2000 Дж/кгС. Знайти температуру даної суміші та кількість теплоти, потрібну для підігрівання суміші до 6 °С. Дані рідини не кристалізуються, втратами тепла знехтувати.

V. Підсумок уроку    Краєзнавчі задачі (усно):

1. На Вінничині будують будинки із цегли і з дерева. В якому будинку зимою тепліше, а влітку прохолодніше, якщо товщина стін однакова ? Чому ?

2. Давні жителі села Новак Прилука користувалися дерев'яними ложками, сучасні – металевими. Якою ложкою і чому краще їсти гарячу страву: дерев'яною чи металевою ?

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати §___, виконати вправу

2. Додаткове завдання. Продумайте і запропонуйте способи збереження тепла у ваших домівках.

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
4161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку