Рухливі ігри на уроках фізичної культури в початкових класах.
Запропоновані ігри входять в систему уроків фізичної культури і можуть використовуватись вчителями фізичної культури.
До своїх прапорців. Значення гри: сприяє розвиткові швидкості, кмітливості, уважності. Інтенсивність: висока. Учні групуються у кілька кіл, усередині кожного стає гравець з кольоровим прапорцем у піднятій руці. За першим сигналом керівника усі розбігаються по майданчику (крім гравців з прапорцями), за другим - зупиняються, присідають і закривають очі. Далі гравці з прапорцями переходять на інші місця. Відтак керівник наказує: "До своїх прапорців!" Кожна група повинна віднайти свій прапорець і утворити коло. Перемагає команда, котра виконає це завдання швидше. Після кожної спроби гравців з прапорцями змінюють.
Номер слайду 3
Біг з перешкодами. Значення гри: виробляється вміння бігти по своїй доріжці, розвивається швидкість, якості стрибуна. Інтенсивність: висока. Готують "коридори" як для гри "Біг по коридору". У "коридорах" встановлюють дві перешкоди у вигляді гімнастичних лав чи натягнутих шнурів. Висота перешкод - 35-40 см. Відстань від стартової лінії до першої перешкоди - 5-6 м, до другої - 8-9 м. За командою вчителя гравці, що стоять попереду, пробігають по коридору, перестрибують через перешкоди, оббігають стійки й повертаються назад. Доторкнувшись до наступного гравця, дають йому старт, а самі стають у кінець колони. Перемагає команда, яка першою закінчує біг.
Номер слайду 4
Біг крізь обруч. Значення гри: сприяє розвиткові швидкості, спритності, виховує колективізм. Інтенсивність: висока. На відстані 20-25 см від лінії старту на висоті 5-10 см встановлюють (підвішують або тримають) гімнастичні обручі. За лінією старту шикуються команди. Перший гравець з кожної команди з низького старту за командою "Руш!" пробігає крізь обруч, оббігає прапорець, що знаходиться на відстані 10 м від лінії старту, повертається до наступного гравця і торкається його. Після дотику гравець, котрий перебував у положенні низького старту, розпочинає біг, а попередній гравець стає на лівий фланг команди. Виграє команда, що її гравці першими закінчать гру.
Номер слайду 5
"Розвідники" та "вартові"Значення гри: розвиток спостережливості, пам'яті. Інтенсивність: низька. Усі гравці стають у коло на відстані витягнутих рук. "Вартовий" стоїть у центрі із зав'язаними очима. Гравці починають рухатися по колу. Пара гравців, вказана вчителем, міняються місцями, проходячи біля "вартового", а "вартовий", коли почує шум, повинен сказати "стій" і вказати хоча б на одного гравця, що змінив своє місце. За сигналом "стій" всі зупиняються. Якщо "вартовий" тричі помиляється, призначають нового "вартового".
Номер слайду 6
Горобчик. Значення гри: сприяє розвиткові спритності, швидкості, сміливості, бистроти реакції. Інтенсивність: середня. У середині лісової галявини креслять коло діаметром 1 м ("поле"). По обидві сторони цього кола креслять ще два кола ("гнізда"). Віддаль між центральним колом та "гніздом" 10-15 м. У центральне коло кладуть предмети (палички, малі м'ячі, кубики, кеглі тощо) в непарній кількості. Діаметр "гнізд" визначається кількістю учасників гри. Учасники гри поділяються на дві команди, які займають місця у своїх "гніздах". За першою командою вчителя "горобці" виходять зі своїх "гнізд", бігають, стрибають, виконують різні вправи. Після другої команди вчителя "горобці" починають збирати предмети, що знаходяться в "колі" і переносять (по одному) їх у свої "гнізда". Правила: Всі дії гравці виконують лише за командою вчителя. Гравцям дозволяється забігати в "поле" лише після другої команди вчителя. "Горобцям" дозволяється переносити предмети з кола в свої "гнізда" лише по одному. Команда, що порушила правила, програє.
Номер слайду 7
Бігуни-скакуни. Значення гри: сприяє розвиткові спритності, швидкості, уваги. Інтенсивність: висока. Участь беруть дві команди - бігуни і скакуни. Позначається стартова лінія, де стають скакуни. За 15-20 м від неї накреслюється зона завширшки 1,5 - 2 м - "канава". За першим сигналом обидві команди займають певне положення старту, за другим - прямують уперед. Скакуни намагаються швидше досягти "канави" і перестрибнути через неї, а бігуни - наздогнати і схопити стрибунів. Кому вдасться це зробити - отримує очко. Потім команди міняються ролями.
Номер слайду 8
Рухлива гра «З купини на купину»Мета: удосконалювати вміння стрибати в довжину на обох ногах; розвивати спритність. Хід гри Діти стоять по один бік майданчика (зали). Вихователь розкладає на землі (підлозі) обручі або кружечки з картону на відстані 20–30 см одне від одного. За сигналом вихователя «Стрибаємо з купини на купину» діти стрибають, відштовхуючись обома ногами з обруча в обруч (4–5 стрибків). Рекомендації до гри. Вихователь стежить, щоб діти енергійно відштовхувалися обома ногами і приземлювались у середину обруча (кружечка).
Номер слайду 9
Перегони м'ячів. Значення гри: сприяє розвиткові спритності, реакції, уважності. Інтенсивність: середня. Гравці стають у широке коло і розраховуються на "перший-другий". Перші номери - одна команда, другі - друга. Перші гравці кожної команди - капітани. У них в руках м'ячі. За сигналом учителя капітани передають м'ячі по колу в протилежні сторони гравцям своєї команди. Перемагає та команда, яка швидше поверне м'яч капітанові. Одним із варіантів може бути, коли м'ячі на початку гри знаходяться в учасників, що стоять навпроти, і передаються в одному напрямку. Перемагає команда, що її м'яч наздожене м'яч суперників.
Номер слайду 10
Гігантський крок. Значення гри: сприяє розвиткові окоміра, гнучкості, спритності. Інтенсивність:середня. Учні стають у дві колони. За вказівкою вчителя по черзі долають "канаву" завширшки 6-8 м. Перемагає той, хто, долаючи "канаву", зробить менше кроків.
Номер слайду 11
Захист фортеціЗначення гри: сприяє вдоскон.. вміння передавати, ловити і кидати м'яч у ціль, вих. погодженість дій, розвиток. швидкості, спритності.Інтенсивність: середня. На лісовій галявині розмічають коло, квадрат або прямокутник. У центрі - "фортеця" (прапорець, зв'язані гілки). Фортецю обводять колом діаметром 1 м. Біля фортеці стоїть захисник. Гравці шикуються за лінією визначеного кола. За командою вчителя гравці починають передавати один одному м'яч, маючи на меті в слушний момент кинути його і влучити в фортецю. Захисник намагається такі м'ячі відбити. Гравець, який влучить у фортецю, стає захисником. Правила: Захисникові забороняється тримати фортецю руками, а всім іншим заходити за лінію кола чи наступати на неї. Якщо фортеця зрушена з місця, але не падає, захисник продовжує її захищати. Коли ж захисник сам "зруйнує" фортецю, то він міняється місцями з гравцем, в руках якого був м'яч.