Рухова активність на уроках біології
Виконання учнем фізичних вправ протягом дня забезпечують попередження стомлення, сприяють підтримці працездатності тощо. Кожному педагогові відомо, що дитині властива природна потреба в русі. У руховій діяльності, як самостійній, так і педагогічно керованій, дитина пізнає самого себе, розвиває своє тіло і пристосовується до умов довкілля.
Вчителі на кожному уроці повинні памятати, що діти будь якого шкільного віку відчувають велику потребу у русі, але з приходом до школи, загальна рухова активність дітей знижується майже на 50%. Не секрет ,що діти втомлюються при одноманітній діяльності, значному навантажені на зоровий аналізатор, нервово-психічному напруженні. Насамперед це виявляється нервовим збудженням адже діти змушені щодня висиджувати по п’ять - сім уроків у школі.
Тому пропоную вашій увазі декілька динамічних вправ які можна застосувати на уроках біології, чи адаптувати до предмету який ви викладаєте.
Для такої вправи вам знадобиться м’ячик. Учні по черзі перекидають м’яч один одному при цьому задаючи питання за попередньою темою.
Вчитель об’єднує учнів у декілька команд. Завдання повинно бути сформульоване так, щоб кожен наступний учень міг доповнити роботу попереднього. Наприклад зробити позначення складових клітини чи зробити позначення скелету тварини яку вивчають на уроці.
В процесі виконання учні по черзі у швидкому темпі виходять до дошки і роблять відповідні позначення. Така вправ не тільки розвиває рухову активність учнів , а ще підтримує командний дух та підвищує мотивацію до навчання.
Важливим при вивченні біології це вміння правильно описати об’єкт живої природи але така робота є переважно одноманітною та нудною, часто потребує заповнення таблиць. Наступна вправа допоможе вам зробити таке завдання цікавим. Треба створити картки з описами і назвами або малюнками відповідних об’єктів чи структур, а учні повинні віднайти потрібну їм половину.
Таким чином можна перевірити знання учнів щодо особливостей та функцій органел клітини, теми тканини, теми екосистеми.
Вправа «так чи ні» є не новою, але її також можна провести більш рухливо. Для цього учням пояснюється що при правильному твердженні учні встають зі своїх місць, а коли вчитель говорить твердження не вірне залишаються сидіти на місці але піднімають руки догори.
Щоб успішно реалізувати навчально-виховний процес, учителеві необхідно використовувати у роботі якомога більше динамічних вправ.
Правильно організована рухова активність в дитинстві створює передумови для всебічного гармонійного розвитку особистості та нормальної життєдіяльності організму людини в дорослому віці.