Тема уроку: Ґрунт
Мета уроку:
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Форма уроку: урок- дослідження.
.
Хід уроку
І. Організація класу.
Я всміхнуся Сонечку: здрастуй, золоте!
Я всміхнуся квіточці, хай вона росте.
Я всміхнуся дзвонику – весело лунай,
На урок цікавий нас усіх збирай!
- Діти, сьогодні у нас урок незвичайний, а урок-дослідження, а ви всі – дослідники. Тепер посміхніться один одному.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Засвоєння нових знань.
1.Мотивація навчальної діяльності.
-Чи знаєте ви, звідки в овочах, фруктах, зелені беруться поживні речовини, вітаміни?
-Невже все це є в землі, на якій ці рослини ростуть?
-Чи є в землі смак, як у яблук, помідорів? Запахи – як у квітів?
Проблемна ситуація: Що ж таке земля? Як вона утворилася? Що є в ній такого, що на ній можуть зростати такі чудові врожаї ?
2.Повідомлення теми і мети уроку.
3.Вивчення нового матеріалу.
- Перегляньмо відеофрагмент та виконаємо завдання. Розкажіть , чи доводилося вам спостерігати побачене у відеофрагменті.
- Що вам відомо про ґрунт?
- Що входить до його складу?
- Від чого залежить родючість ґрунту ?
- Для кого ґрунт є місцем проживання?
Фізкультхвилинка
4. Підготовчі вправи до читання тексту. Попрацюй з тлумачним словничком за алгоритмом.
Тлумачний словничок
Ґрунт — це верхній пухкий родючий шар земної кори.
Родючість — здатність забезпечувати рослини поживними речовинами.
Прочитаймо слова й сполучення слів у колонках. Політаймо на повітряних кульках з ведмежатком і Мавпочкою.
5. Прочитаємо текст пошепки разом з диктором.
7. Виконаємо вправи для покращення зору.
8. Устав пропущене в схемі, користуючись текстом завдання 6.
9. Практична робота.
10 Робота за картками (робота в групі)
Картка №1
З чого утворюється перегній?
З чого утворюють мінеральні солі? Їх корисність.
Картка №2
Для яких тварин ґрунт є домівкою?
Яку вони приносять користь?
Картка №3
Який грунт називається чорноземом?
Який ґрунт називається піщаним?
Який ґрунт називається глинистим?
Б) Перевірка.
- Уявіть собі, що ви вчені дослідники, які прийшли на симпозіум.
- Слухаємо відповіді. Ви добре попрацювали в групах.
IV. Закріплення нового матеріалу.
Попрацюємо з картою ґрунтів України (с. 42). Визнач, чи правильним є наведене твердження.
У Дніпропетровській і Запорізькій областях поширені чорноземи. (так / ні)
11. Хвилинка математики. Розв’яжемо задачу.
Шар ґрунту завтовшки 1 см утворився за 300 років.
За скільки років утвориться шар завтовшки 1 м?
12. Екологічна хвилинка.
Українські ґрунти – найкращі родючі ґрунти. Бережи ґрунт від забруднень. Він заповнений живими організмами і дає життя всьому живому. Для утворення на полі шару товщиною 18-20 см, на якому виростає хлібний колос, потрібно кілька тисяч років. А при невмілому чи недбалому господарюванні родючий ґрунт може загинути швидко і безповоротно.
Земля – не рабиня наша, а мати ,
Сонце – не вітчим наш,
А рідний батько.
Ліси – наші брати, річки – сестри.
Дощі, вітри, сніги мусять
Бути добрими гостями.
А ми на своїй планеті не тимчасові мешканці,
А мудрі господарі !
13 . Пригадаймо навчальну одиницю з української мови (с. 38).
Установіть відповідність між фразеологізмом і його тлумаченням.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
1. Гра «Незакінчене речення»
Ґрунт – це ... (верхній пухкий, родючий шар землі, на якому ростуть рослини і у якому живуть тварини).