РЗМ "Твір з попереднім складанням плану на тему «Снігу, снігу білого насипала зима».

Про матеріал
Ця розробка уроку допоможе вчителю якісно провести урок розвитку зв'язного мовлення. Розширити словниковий запас учнів, збагатити їх мовлення. В розробці присутні елементи ТРВЗ.
Перегляд файлу

Урок з розвитку звязного мовлення. ( 3 клас )

Тема: Твір з попереднім складанням плану на тему «Снігу, снігу білого                 

            насипала  зима».

Мета: за допомогою художнього слова формувати вміння бачити, відчувати   красу  природи. Вчити складати план і текст за цим планом. Розвивати усне і                        писемне мовлення, збагачувати словниковий запас, заохочувати дітей до творчості. Виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання: зошит з розвитку зв’язного мовлення «Подружися зі словом» К. І.  Пономарьової. Вірші і загадки про зиму, фотоетюди, «Зимові мелодії» П. І. Чайковського.

                                                            Хід уроку

І. Організація класу .

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Слово вчителя.

                                    Знову день почався, діти.

                                    Всі зібрались на урок.

                                    Тож пора нам поспішити –

                                    Кличе в подорож дзвінок.

                                   

                                     Сьогодні в нас урок звичайний,

                                     Та вчить багато нас чому,

                                     Хай буде він для нас повчальний,

                                     За це подякуєм йому.

 

                                     А що ми будемо робити,

                                     Про кого будем говорити

                                     Ви можете усі сказати,

                                     Як зможете загадку відгадати.

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Загадка.

          - Доню! Доню! –кличе мати,

            Швидше вийди-но із хати!

            Дивина! Щезла стежка…

            Де вона?

            Зникла десь і огорожа…

            Сад на себе чом не схожий?

            Що за диво? Все село

            Білим пухом занесло…

            Дива зовсім тут нема –

           Це в село прийшла… (Зима).

_ Зима прийшла і до нас сьогодні на урок. Ми поговоримо про казкову красу зими. Згадаємо її чарівність. Присвятимо сьогодні твір їй.

IV. Робота з мовним матеріалом

1.Перегляд фотоетюду . (Проектор).

Картинки по запросу картинки про зиму красивые

 

- Придивіться до зимового пейзажу.

- Що ви бачите на картині  ?

- Чого нема ? А чого найбільше ?

- Перерахуйте кольори зими?

- Який із них головний?

- Які поєднання барв зимового пейзажу вам сподобалась найбільше?

2.Робота в парах.

  Дібрати до слова зима якомога більше ознак .

  Зима – біла, сніжна, срібна, білокоса, білолиця, чудова, холодна, весела, люта, морозна, сувора, казкова, велична, красива…

3.Слухання  твору «Зимові мелодії» П. І. Чайковського .

– Які зимові голоси почули?

  Сніг - …(рипить, скрипить, розсипається, падає)

  Мороз - …(тріщить, стукотить)

   4.Гра «Чаклуни»

- А ми зараз із вами трішки почаклуємо. Зимові слова об’єднаємо і утворимо нові .

               (морозки )  санки            сніг (Снігани )

              (…)       ковзани                мороз (… )

             (сніжі)    лижі                      вітер (ковзтер)

 

5.Робота в зошитах .

 - Розгляньте малюнок на ст..23.

 - Чи любите ви зимову пору? Чому?

( Розповіді дітей .)

6.Гра «Диктор телебачення»

 - Розкажіть, яка зима в цьому році?

 Для того, щоб розповідь була послідовною, скористайтесь підказкою Знайка.

  Розкажи про таке:

- коли вдарили морози?

- як випав перший сніг?

- що сталося з деревами і кущами?

- як ставляться до зими діти?

V. Фізкультхвилинка

     Загадка

                                 Ніжна зірка сніжно-біла

                                 На рукав згори злетіла

                                 Поки ніс її сюди –

                                 Стала краплею води. (Сніжинка)

Гра «Спіймай сніжинку». ( Вчитель називає « місце» , а діти плескають у долоні і «ловлять» уявні сніжинки . Наприклад : біля лівого вуха , над головою , перед животом …)

VI. Робота над складанням плану до твору.

     Добирання влучних заголовків .

1. Обєднання у групи .

- З яких місяців складається зима ? ( Грудень , січень , лютий )

Вчитель звертаючись до дітей називає місяці зими , яке слово дитині дісталось , до такої групи вона приєднується.

2.Робота в групах.

- Кожна група пропонує свій варіант плану.

                         План № 1

  1. Прихід зими.
  2. Зима прикрашає землю.
  3. Важке життя пернатих.
  4. Весела пора для дітвори.

 

                        План № 2

  1. Як прийшла зима?
  2. Що сталося з деревами і кущами?
  3. Кому зима принесла клопоту?
  4. Як діти зустріли зиму?

2.Добирають заголовки самостійно.

( Чарівна зима . Холодна зима . Зима . Сніжна зима . Снігу , снігу білого насипала зима .)

 VII. Робота над складанням розповіді за планом.

  1.Складання усної розповіді (2-3 учні).

   Вправа «Мікрофон» (діти можуть  використовувати вислови із скриньки Знайка, а можуть добирати свої та складають розповідь про зиму).

                                               Зима

       Приїхала зима на білому коні. Вкрила землю пухнастою скатертиною. Дерева і кущі закутала в теплі шубки. І почала дошкуляти птахам. Вони прилетіли рятуватися до людей.

     А дітям радість. Катаються вони на санчатах, лижах і ковзанах. Ліплять снігову бабу, граються у сніжки.

     Яка чудова  зима у цьому році!

 

  2.Запис у зошит (с. 25)

  3.Перевірка і  аналіз записаного (3-4 учні читають свої твори).

VIII. Підсумок уроку.

1.Складання «Сенкану»

Хто? Ми ( учні ,діти …)

Що робили? Складали ( творили , придумували …)

Що? Розповідь (твір , текст …)

Моє ставлення? Прекрасне ( чудове , творче …)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гальчинська Вікторія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
4788
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку