САМОАНАЛІЗ УЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Гончаренко Наталія Володимирівна, вчитель початкових класів І категорії Закотненського ЗЗСО І-ІІ ступенів, голова шкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів, учасник «Сертифікації 2020», дев’ятнадцять років веду своїх учнів країною знань.
Методична робота:
Працюю над науково-методичною темою: «Виховання читацької компетентності молодших школярів засобами гри .»
Читацька компетентність молодшого школяра - це володіння комплексом читацьких знань, умінь і навичок, ціннісних ставлень учнів, які дають змогу учневі свідомо здійснювати пошук книжок, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних завдань і виявляються у процесі сформованості повноцінної навички читання, розуміння текстів різних жанрів, обізнаності з колом читання (доступного дітям цього віку), сформованості особистісних ціннісних суджень щодо прочитаного.
Формування життєвих компетентностей розглядається сьогодні як необхідний компонент освіти. Це вимагає використання освітніх технологій, які активізують учнів. У своїй педагогічній діяльності впроваджую різноманітні інтерактивні форми як у цілому, так і їхні окремі елементи,які більш раціональні на різних етапах уроку.
Уроки читання є безмежним полем для творчості вчителя.
На уроках літературного читання застосовую такі технології:
Щоб захопити дітей до навчання використовую на уроках математики цікаві розминки, обов’язково пов’язані з темою уроку. Деякі з них беру з методичних посібників, а деякі «народжуються» під час підготовки до уроку.
Ігрові технології на уроках математики:
Ігрові технології на уроках української мови (лінгвістичні ігри):
Дітям завжди подобаються і віршики про дні тижня, і віршовані задачі, і лічилки. Дуже важливо, що в учнів такі завдання розвивають гнучкість мислення, активність.
Використовую в своїй роботі нестандартні уроки: урок-подорож, урок-гра, урок-казка, урок-телепередача.
Через актуальність проблеми, над якою працюю, мої виступи обговорюються на методичних об’єднаннях шкільного та районного рівня.
Мною були підготовлені доповіді:
Методичні розробки моїх уроків опубліковані на освітніх платформах «НаУрок», «Всеосвіта»:
https://naurok.com.ua/urok-druga-legshe-znayti-nizh-zberegti-148671.html
https://naurok.com.ua/chomu-zernyatko-shozhe-na-serce-g-demchenko-kalinka-206101.html
https://naurok.com.ua/tema-uroku-avstraliya---naysuhishiy-materik-206102.html
Друковані публікації:
Мої розробки уроків «Потрібно учиться — завжди пригодиться», «Австралія — найсухіший материк планети» та розробка виховного заходу «Прощавай, дитинство» вміщено до методичної збірки «Методична скарбничка сучасного педагога» за редакцією ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка» у 2017 році.
Участь учнів у конкурсах
Найбільшою винагородою для мене, як вчителя є досягнення моїх учнів. Вони є активними учасниками конкурсів «Геліантус», «Кенгуру», «Соняшник» . Беруть участь у онлайн-олімпіадах на платформах «НаУрок», «Всеосвіта», у художньому конкурсі «Тварини – символи Луганщини». Недаремно відома англійська письменниця Шарлотта Бронте сказала: «Найбільша радість для вчителя, коли похвалять його учня». Даючи базові знання здобувачам освіти, я формую в них потребу вчитися упродовж життя, а здобуті знання творчо застосовувати .
Виховна робота
Виховну роботу в класі я планую враховуючі сучасні вимоги до розвитку особистості дитини – розумної,творчої,активної. Ці завдання реалізовую під час проведення виховних годин, годин спілкування, інформаційних хвилин,
тренінгів, уроків доброти .
Мій клас завжди бере активну участь у всіх загальношкільних заходах.
Діти з радістю беруть участь у виховних заходах. Проведені наступні відкриті виховні заходи:
Розробки своїх виховних заходів також розміщую на освітніх платформах:
https://naurok.com.ua/yangolyata-dlya-matusi-206106.html
https://naurok.com.ua/proschavay-ditinstvo-206103.html
https://naurok.com.ua/tema-golodniy-duh---den-pam-yati-zhertv-golodomoru-206069.html
З батьками дітей у мене склалися партнерські відносини. Вони моя надійна підтримка і опора. Спільно вирішуємо питання поведінки, навчання класного колективу.
В самоосвітній діяльності використовую не тільки фахову та спеціальну літературу, але велику увагу приділяю сучасним новітнім інформаційним технологіям. Займається самоосвітою, підвищує свій фаховий та професійний рівень на освітніх платформах EdEra, Prometeys, Луганський ОІППО, Громадська організація дитячий фонд Здоров'я через освіту.
Отримала сертифікати:
Завжди радо відгукуюсь на запрошення на семінари, відкриті уроки, вебінари, прагну дізнатися щось нове, проаналізувати досвід роботи інших вчителів, почерпнути щось для себе і своїх учнів. Особливо важливі для мене семінари, присвячені НУШ, інноваційним змінам у викладанні, нововведенням, різні практикуми, поповнюю знання з педагогіки та психології. З радістю ділюся своїм педагогічним досвідом зі своїми колегами по школі під час відкритих уроків.
Як і всі педагоги, я багато працюю. Але на питання,що зроблено,які передові технології я використовую мені було важко відповісти. Мабуть,не звертала уваги на результати своєї діяльності. Впевненості надала участь та успішне проходження «Сертифікації 2020». Цей досвід допоміг мені зосередитися на досягнутому,систематизувати накопичене,тим самим ліквідувати прогалини,а також дали багато в особистому розвитку. Мені здається,я стала сильнішою,як особистість. Приємно було спілкуватися з людьми,які переймаються тими ж проблемами,що і ти. Розуміння того,що є однодумці, творчі і невгамовні вчителі, підбадьорює,заряджає енергією, з’являється бажання бути вчителем. Крім того, у мене з’явились нові цілі,які дозволять іти вперед, удосконалюючи професійні вміння.
Працюючи вже стільки років у школі, я розумію: щоб бути цікавою дітям, потрібно завжди вчитися, постійно бути у творчому пошуку.