Тема уроку: Австралія - найсухіший материк

Про матеріал
МЕТА: ознайомити учнів з особливостями природи Австралії; розвивати просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль; вчити складати розповіді про природу материків і океанів; виховувати пізнавальний інтерес. ОБЛАДНАННЯ: предметні малюнки за темою «Австралія», фізична карта півкуль, пазли, ракета. ТИП УРОКУ: Гра-подорож.
Перегляд файлу

               

 

РОЗРОБКА УРОКУ ПРИРОДОЗНАВСТВА

                           У    4   КЛАСІ

   НА ТЕМУ:

 

   http://player.myshared.ru/33/1329074/slides/slide_2.jpg

                                                  Підготувала:

                                                  вчитель початкових класів  

                                                                               1 категорії

                                                                               Закотненської  ЗОШ

                                                                               І-ІІ ступенів

                                                                       Гончаренко Наталія

                                                                          Володимирівна

МЕТА:  ознайомити учнів з особливостями природи Австралії; розвивати  просторову   уяву, вміння працювати із картою півкуль; вчити складати  розповіді про природу материків і океанів; виховувати пізнавальний інтерес.

 

      ОБЛАДНАННЯ: предметні малюнки за темою «Австралія», фізична карта півкуль,  пазли, ракета.

 

    ТИП УРОКУ: Гра-подорож.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              

 

 

                              Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати.
А старанно працювати.

 

ІІ. ХВИЛИНКА СИНОПТИКА

-Яка пора зоку зара триває?

-Який місяць?   (мал.січня)

Яке сьогодні число?

Народний прогноз погоди:

Цього  дня  вшановується  пам’ять преподобного  Яреми -  затворника. Наші  пращури прислуховувалися  в цей день до лісу, щоб дізнатись про майбутню погоду.  Якщо ліс тріщить — мороз буде стояти довго, якщо ліс шумить, незабаром буде сніг та відлига.

А також  спостерігали за тваринами. Якщо на Яреми киця мордочку ховає — бути морозу; собака лежить, звернувшись — на холод, витягнулася — на тепло.

А тепер відкрили календарики спостережень і позначимо сьогоднішню погоду.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож, а куди  саме ви дізнаєтеся склавши пазли.

  1. Робота в парах: складання пазлу Австралія.

-Так до якого материка ми вирушимо?( Австралія.)

 

 Вона знаходиться під нами,
І ходять там, напевно, вверх ногами,
Там навпаки всі пори року:
Там в жовтні квітне сад,
А в лютому  палає літо,
І дощ  не ллється як з корита.
Там  протікають без води  в пустелях ріки,

І  називають  жителі  їх – кріки.
Там в заростях безкрилі птахи, 
І риби лазять  як  мурахи;
Там райський птах і лірохвіст
Красою  звеселяють ліс.
Там лупляться  з яєць звірята, 
І молоком годуються малята.
Дерева лізуть  там з кори,
Ребром ростуть листочки від жари,
Там крона дерева – копиця із травою…
Австралія – країна навпаки.

                                            (Галина Усова)
- Цікаво  дізнатися про такий материк більше?

Пропоную відправитися  в уявну подорож до цього дивовижного материка.                       

Тема уроку:  «АВСТРАЛІЯ — НАЙСУХІШИЙ МАТЕРИК ПЛАНЕТ».

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про особливості материка Австралія.

 

  1. Хвилинка-цікавинка.

200 років тому мандрівникові був потрібен цілий рік, щоб дістатися Австралії.

Скільки часу займе подорож   з  України  до Австралії?

Нині на реак­тивному лайнері можна долетіти із Києва до Сіднея за 35 годин з двома посад­ками у Делі і Сінгапурі.

Кораблем – 1 місяць

Самокатом-3.5 роки

А нас з вами чекає швидка ракета для прогулянок по планеті.

Але в грі один секрет - хто помилився,той без місця залишився.

Щоб  отримати   місце  в ракеті  потрібен  білет. Своєрідним  білетом будуть відповіді тесту.

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Тестування

1. У якій півкулі розташований материк Південна Америка?

а)у західній;

     б)у східний;

    в) у західній і східній.

 

2. Який материк є батьківщиною картоплі?

а) Африка;

б) Південна Америка;

     в) Північна Америка;

 

3. Як називають Південну Америку?

а)материком одноманітностей;

     б)материком контрастів;

  

4)Найбільша на землі змія:

    а) анаконда;

    б)гадюка;

    в) вуж.

 

5)Найбільше високогірне озеро світу:

     а) Світязь;

     б) Тітікака;

     в)Ейр.

 

6)Найдовша гірська система на суші Південної Америки:

      а)Карпати;

      б)Анди;

      в) Кордільєри.

Взаємоперевірка за відповідями на дошці:

1.а   2.б   3.б   4.а   5.б   6.б

(видаються білети - малюнки кенгуру,бо саме ці дивовижні тваринки є символом Австралії)

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Отже білети отримані. Всі зайняли свої місця. Один,два три… ПУСК!

Наша ракета приземлилася на материку АВСТРАЛІЯ. (прапорець)

1.Робота в группах   «Репортаж з місця подій»

Юні  журналісти, вам потрібно  попрацювати  з  атласом  і за допомогою питань охарактеризувати  географічне положення материка.
Завдання  групам       Вправа «Мікрофон»

  1. Назвати півкулі, в яких лежить материк.

2. Розташування материка щодо екватора.
3. Океани, що омивають материк.
4.Інші найближчі материки.

Після закінчення роботи кожна група звітує про виконання роботи та дає відповідь на один з пунктів плану (з яким працювали).

2.Розповідь учителя

- Австралію  іноді називають «материк-навпаки». І справді, багато чого на цьому материку є прямо протилежним до того, що вважають нормальним для європейців, у тому числі для українців. Коли в Україні зима — в Австралії літо. Коли в Києві 10 година, в Канберрі  — 18 годин. Для українців зрозу­міло — чим далі рухаєшся на північ, тим холодніше; для австралійців — спе­котніше.

Не всі дерева Австралії дають тінь.А деякі зних замість листків скидають кору. Тварини Австралії вирощують своїх дитинчат у сумках, окремі ссавці відкладають яйця, а годують малюків молоком. Це — материк таємниць і несподіванок. Материк, де «найстрашніший» звір — кролик, а серед птахів — звичайний горобець.

 (карта)

— Австралія — найменший і найвіддаленіший від інших населених материків куточок Землі. Разом із прилеглими островами він цілком розташований у південній півкулі. Звідси його назва — «Південна земля».

Австралію омивають води Тихого й  Індійського оке­анів. З іншими материками вона не пов’язана сушею. Тому Австралію, врахо­вуючи її невеликі розміри, іноді називають «материком-островом».

Сам материк розташований у чотирьох кліматичних поясах: тропічному, субтропічному, помірному  і субекваторіальному. З півночі  від  екватора  вітри  та води І ндійського океану приносять до Австралії тепло. З півдня  часто дмуть холодні  вітри доносять заморозки  з берегів Антарктиди.

Головна особливість клімату Австралії полягає в тому, що літо починається в грудні,а зима -у червні. Дивно чи не так? ( мал.-табл.-пори року)

Нам європейцям у це важко повірити але найбільш посушливий і спекотний час у Австралії - з грудня  по лютий - це австралійське літо. Температура  повітря прогрівається  до + 40 С в тіні , практично не буває дощів.

 З березня по травень  настає золота австралійська осінь.  Усі ліси, парки та заповідники  країни  набувають червоно – золотавого відтінку.

Зимовий час в Австралії вважається кращим часом. Триває він з червня по серпень. Температура повітря рідко перевищує позначку + 20 С, на цей час припадає сезон дощів ( правда й вони ідуть не часто).

Весна Австралії, яка триває  з вересня по листопад, поєднує у собі особливості  трьох інших пір року: не дуже спекотно і не надто холодно.

         Австралія — переважно рівнинна.  Майже половину його площі займають пустелі, тому її називають «країною пустель». Найбільша пустеля – Вікторія, якій дали назву на честь британської королеви Вікторії. В австралійських пустелях зустрічаються  буро-червоні піщані бархани, давні пасовища з різнотрав’ям, а також вузькі ущелини та яри.  Разом з піщаними пустелями, широке розповсюдження мають також кам’янисті пустелі.

      Середня  висота континенту- 215м. Найвища гора-Косцюшко (2228 м) знаходиться в Австралійських Альпах (південна частина материка).

Австралія бідна на поверх­неві прісні води. Це найсухіший материк світу. Найбільшою річкою є Муррей із притокою Дарлінгом. Більшість річок пересихають. У центральній частині Австралії є декілька со­лоних озер, найбільше з них — озеро Ейр. На території Австралії знаходяться давні озерні улоговини, що заповнюються водою лише після дощів.

3. Фізкультхвилинка

У володарки зими трішечки замерзли ми.

Грудень каже: « Пострибай!»,

Січень просить : «Присідай!»,

Встали – сіли, Встали – сіли,

Розігрієм наше тіло.

Лютий місяць  нагадав: час нам братися до справ.

Сіли дітки всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Книги відкриваємо-знання здобуваємо.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

Робота за підручником (с. 85–88)

1. Робота в парах

Прочитати  першу частину статті підручника на с. 85 і скласти  питання до тексту.

  • Яка держава розташована на цьому материку?
  • Назвіть острів, що розташований на півночі материка.
  • Де розташований острів Тасманія?

(відшукайте названі острови  на карті)

Австралія це - єдиний материк у світі,на якому розташована лише одна держава – Австралійський Союз(мал.3). Усього в Австралійському Союзі сім штатів і особлива територія Федеральної столиці – Канберру.

Найбільше місто цієї країни — Сідней. Сіднейський оперний театр одне з найкрасивіших споруд світу – візитна картка Австралії.

2.Колективна робота за ІІ частиною статті.

    (читання статті  комбінованим способом  учитель – учні по абзацу)

«Мозковий штурм»
— Які форми поверхні є в Австралії?

— Що ви дізналися про Великий Бар’єрний риф?

— На які корисні копалини багатий материк Австралія?

— Чому його називають найсухішим материком Землі?

— Назвіть найбільшу річку Австралії.

— Назвіть  найбільше озеро Австралії.

Відшукайте на карті півкуль: Великий Бар’єрний риф, річку Муррей, озеро Ейр, гору Косцюшко.

3. Робота з малюнком 79

— Розгляньте малюнок 79 і розкажіть про корінне населення Австралії.

Австралія - ​​це країна де сьогодення і минуле переплелися, де разом існують давні та сучасні звичаї, аборигени живуть пліч-о-пліч з представниками двохсот національностей і народів.(МАЛ . населення)

      В Австралії проживають  і  українці,поселення яких називають діаспорою. Українська діаспора в Австралії  є  одним з наймолодших українських поселень у світі. У 1947-му році прибуло до Австралії кілька десятків українських родин.

Цей 2017-й рік є для нас ювілейним -70 років, здається, не так вже й багато. А виросло в Австралії три покоління австралійців українського походження,які продовжують традиції свого народу.

 

    - Діти, вам напевно доводилося покидати рідну домівку, вирушати  в подорожі, на відпочинок. Але як би не було там добре, завжди хочеться швидше повернутися до батьківської оселі. Бо найкраща стежина та, яка веде додому.

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

Зайняли свої місця. Ми повертаємося додому.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

1. Гра «П’ять речень»

Учні у п’яти реченнях формулюють засвоєні знання про особливості при­роди Австралії.

 

2.Вікторина «Я знаю»

  • Найменший материк Землі. (Австралія)
  • Чому його називають Південна земля? (Розташований у південній півкулі)
  • Найпоширеніше дерево. (Евкаліпт)
  • Найбільше озеро. (Ейр)
  • Чим зайнята найбільша частина материка? (Пустелі)
  • Найбільша річка материка. (Муррей)
  • Води яких океанів омивають Австралію? (Тихого й Індійського океанів)

     3.  Гра «Третій “зайвий”»

Дніпро, Муррей, Дністер.

Атлантичний, Індійський, Тихий.

Пустелі, мішані ліси, лісостепи

    4.ОЦІНЮВАННЯ

  • Бездоганно, блискуче, надзвичайно, неймовірно, пречудово, прекрасно, довершено, зразково, чудово, молодець
  • Дуже гарно, старанно, добре, задоволена твоєю роботою,старався добре, як влучно,
  • Активний, непогано, старався, зосередься,  зверни  увагу на…, уважніше, досить вдало, значно краще, не поспішай, можеш краще, з успіхом тебе
  • Повтори, допрацюй,закріпи, вже краще, повернись до.., пораду знайдеш на сторінці…, спробуй ще…

 

 VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 85–88).

  • Читати статтю та відповідати на запитання;

Завдання на вибір:

  • Використовуючи різні джерела інформації,підготувати повідомлення про острів Тасманія;
  • Опрацювати повідомлення про райського птаха.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
2037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку