Самоосвітня діяльність педагога як важливий показник якості освіти

Про матеріал

Замітки вчителя-практика з великим досвідом містять роздуми щодо самосвітньої діяльності вчителя та її впливу на формування пізнавальних потреб учнів.

Перегляд файлу

Самоосвітня діяльність педагога як важливий показник якості освіти

Виступ учителя зарубіжної літератури Скуріхіної Тамари Петрівни на засіданні педради 30 січня 2018 року

Перш ніж перейти до наукового визначення поняття «самоосвіта» як філолог пропоную погратися словами. Трьох колег попрошу назвати власні асоціації до слова «самоосвіта». Наступних трьох – асоціації до перших асоціацій. Отримаємо широке коло понять: навчання, школа, вчитель, книга, бібліотека. Погляньте на результат комп’ютерного підбору асоціацій до слова «самоосвіта» - і знову побачимо слова: зростання, прогрес, рух. Таким чином, асоціації називають складові самоосвітнього процесу, джерела і навіть результати.

Слайд 2

C:\Users\Маркус\Desktop\ассоциации.png

А якщо уявити діяльність вчителя в галузі самоосвіти за допомогою дієслів, то отримаємо: читати, спостерігати, апробувати, аналізувати, писати – тобто види діяльності вчителя. Слайд 3

Начебто все знайоме. Чим же тоді самоосвітня діяльність вчителя відрізняється від, скажімо, щоденної підготовки до уроків, участі у методичних заходах, виконання завдань  адміністрації з науково-методичної роботи?

Яка головна риса самоосвітньої діяльності?

Якщо процес освіти…:

  1. Відбувається добровільно;
  2. Здійснюється свідомо;
  3. Планується, керується та контролюється самою людиною;
  4. Є необхідним для вдосконалення якихось властивостей чи навичок,…

йдеться про самоосвіту. Слайд 4

У чому полягає сутність процесу самоосвіти? Вчитель самостійно здобуває знання з різних джерел, використовує ці знання у професійній діяльності, розвиткові особистості та власної життєдіяльності. Слайд 5

Джерел цього дуже багато.

Чому вчитель не може нехтувати самоосвітою? Що б не казали про сучасних учнів, батьків та їхнє ставлення до вчителів і школи, вплив на особистість учня ми все таки маємо. І тільки особистий приклад учителя спонукає його вихованців брати участь у численних конкурсах і не тільки брати, а й виборювати призові місця. Понад 70 учнів нашої школи взяли участь у міжнародній грі «Sunflower». Результативність:  один –  переможець початкової школи, двоє – дипломи регіонального рівня другого ступеню (6-А клас,  Ковтун Анастасія, Юдченко Катерина) і один диплом всеукраїнського рівня другого ступеню (6-А Березін Ілля). Значний прогрес у порівнянні з минулим роком, коли був один переможець початкової школи і один переможець регіонального рівня другого ступеня. Разом з учнями  ми з нетерпінням чекаємо на наступний конкурс – «Благодійне читання», в якому у нас щороку були переможці.

Але ж є багато проектів, конкурсів і для педагогів: «Соняшник для вчителів» (конкурс з українського мовознавства), Всеукраїнський проект «НаУрок», інші форми участі вчителя в самоосвітній діяльності в, які він використовує не тому, що йому доручили, призначили , відрядили, а тому, що сам цього хоче. Звичайно, важко піднятися й щось робити; зрозуміло, хочеться перемогти, а це не завжди можливо. Але той величезний досвід, якого набуваєш, знайомство з роботою колег, що викладають різні предмети, переважують всі фізичні та моральні незручності. Адже обрії самоосвіти тоді розсуваються дуже широко, і маєш можливість отримати методичну допомогу від колег з різних країн.

Слайди 15, 16.

Хотіла б звернути увагу колег-філологів  на проект «Філологічний Олімп» - на жаль, наша область не бере участі, але є чудовий журнал під такою ж назвою. А всім можуть бути цікавими книжки А.-М. Богосвятської (слайд) та вебінари, які проводить журнал ЗЛ: зверніть увагу на сучасність тем та актуальність проблем.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
29 січня 2018
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку