До розіграшу
залишилось:
10 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Самопідготовка 2 клас. «КОЗАЦЬКА СЛАВА!»

Про матеріал

Самопідготовка у 2 класі.

Предмети : математика , українська мова, літературне читання.

«КОЗАЦЬКА СЛАВА

Мета: розширювати знання учнів про славне ми­нуле українського народу, формувати уявлення про життя на Запорозькій Січі; зацікавити учнів історією нашого народу; закріпити та удосконалити знання, уміння та навички, здобуті на уроках, вчити дітей використовувати здобуті знання на практиці; розвивати самостійність учнів, логічне мислення, зв'язне мовлення, уважність; виховувати виховувати почуття па­тріотизму, бажання захищати свою Батьківщину.

Перегляд файлу

«КОЗАЦЬКА СЛАВА 

Мета: розширювати знання учнів про славне ми­нуле українського народу, формувати уявлення про життя на Запорозькій Січі; зацікавити учнів історією нашого народу; закріпити та удосконалити знання, уміння та навички, здобуті на уроках, вчити дітей використовувати здобуті знання на практиці; розвивати самостійність учнів, логічне мислення, зв’язне мовлення, уважність; виховувати виховувати почуття па­тріотизму, бажання захищати свою Батьківщину.

Обладнання: українські костюми; рушники; старовинний посуд; атрибути ;картки; мультимедійний супровід.

ХІД  САМОПІДГОТОВКИ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

ВИХОВАТЕЛЬ

    Доброго дня вам, люди добрі,

Раді вас у нас вітати

щастя  МИРУ та добра  побажати .

  Дітки, сьогодні до нас завітали гості, давайте привітаємося з ними.

Кожного дня ви мандруєте стежками країни Знань, дізнаєтеся щось нове, вчитеся, запам’ятовуєте,стаєте сильнішими  та міцнішими.

І зараз ми теж вирушимо у мандрівку. Можу вас запевнити, що вона буде дуже цікава та пізнавальна, ви дізнаєтеся багато нового.

Один філософ писав: «Людина,яка не знає минулого,не може мати майбутнього».

         Ваше майбутнє – це майбутнє нашої України. Тому , МИ ВИРУШАЄМО У МИНУЛЕ, щоб познайомитися із славним минулим нашої держави,її героями, які навчать нас захищати свою Батьківщину , бути патріотами своєї держави.

  • Хто ці герої?
  • Складіть слово …

ОКЗАИК- КОЗАКИ

  • Що означає слово козак? (Діти читають у словничку)

На партах ІСТОРИЧНИЙ СЛОВНИЧОК

Козак  Вільна людина     Це був час, коли всю нашу землю загарбали і поділили між собою сусідні держави. Скрутно жилося українському народові під пануванням чужинців.

Волелюбні люди не могли стерпіти неволі. Вони залишали домівки і родини, тікали в степи за дніпровські пороги. Ці люди гуртувалися, полювали на дикого звіра, а на зиму поверталися додому. Їх почали називати козаками. Можливо, це слово походить від татарського «кайзак», що означає «вільний чоловік». Їх називали запорожцями тому, що жили козаки за порогами Дніпра у куренях.

Відео «Дітям про козаків».

Є думка, що слово «Січ» походить від слова «сікти».

Січ — то була простора площа на Дніпровім острові Хортиці. Довкола площі стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені.

  • Козаки вбиралися просто: в грубу сорочку, в кирею. За широким поясом носили пістолі й люльку.

 Їли сушену рибу й печене м’ясо та юшку з рибою.

Жінок на Січі не було, і ніхто не міг мати на Січі жінку, навіть сам отаман.

 Січове військо ділилося на полки. Полк мав п’ять сотень по сто люду; сотня мала десять десятків (куренів) по десять люду.

Січчю командував кошовий.

Курінь    1) частина запорізького війська;

     2) житло козаків окремої частини війська

Чайка – великий бойовий довгастий човен запорізьких козаків, обшитий зовні очеретом для кращої плавучості.

Отаман – виборний  ватажок козацького     військового загону.

Булава – палиця з кулястим потовщенням на кінці, яка була у козаків символом влади.

Шабля-холодна зброя з довгим сталевим зігнутим клинком- лезом.

14 жовтня – День українського козацтва. День українського козацтва встановлений Указом Президента України в 1999 році. Це свято відзначається щорічно 14 жовтня – у день Покрови Пресвятої Богородиці, А ТАКОЖ Захисників України

Окрім зброї, сили і вміння гарно битися, козаки мали ще одну значну перевагу – кмітливість та хитрість.

Згадаймо і про оригінальний човен, який козаки використовували для військових походів. Як би дивно це не звучало, але його можна назвати «прабатьком» сучасних підводних човнів. Він складався з двох днищ, між якими розміщували вантаж аби занурити судно у воду. Так козаки непомітно підпливали до ворогів. Перед початком наступу вантаж викидався, а судно раптово піднімалось на поверхню. Звичайно, це ставало несподіванкою для противника, адже ніхто не очікував, що запорозьке військо може з’явитись з морських глибин Для такого ж діла використовувались перевернуті чайки – славнозвісні човни козаків, котрі не боялись ні штормів, ні ворожих військових кораблів. Їх часто перевертали догори дном, аби непомітно підкрастися до ворога.

Дослід «Підводний човен».

Опустіть у великий тазок із водою перевернуту догори дном прозору велику тарілку і зверніть увагу дітей на повітряну подушку,яка утворюється при цьому. Поясніть , що в такий спосіб козаки могли, йдучи по дну й утримуючи човен над головою, дихати під водою, а отже, й ховатися від ворога.

  • Хто  такі козаки, де вони жили,чим займалися?
  • В чому ж секрет  слави та сили героїв? Пропоную відповісти на це питання під час самопідготовки.
  • А для початку, ми заплануємо свою роботу , тому,що перший секрет успіху будь-якого героя – це чітке планування діяльності.

Планування роботи.

1. Підсумки І половини дня.

2. Виконання  домашнього   завдання

3. Підсумок самопідготовки.

1.Підсумки І половини дня.

«Коло спілкування»

Опитування «По гарячих слідах»

  • Сьогодні для мене було най цікавим.
  • Найбільш вдало вийшло..
  • На уроках я був..

Командир . «Присутні на уроках, на самопідготовці»

«Очікування від самопідготовки»

Я очікую, що ….

На сампопідготовці

мене чекає ….

Сьогодні я повторю….

Ця сампопідготовка  навчить мене ….

Вихователь.

Мої очікування.

Щоб  ви

  • дізналися про життя козаків Запорозькій Січі, секрети їх успіху ;
  • закріпити та удосконалити знання, уміння та навички, здобуті на уроках,
  • вчилися  використовувати здобуті знання на практиці;
  • розвивали самостійність, логічне мислення, зв’язне мовлення, уважність;
  • виховували почуття патріотизму, бажання захищати свою Батьківщину.

Девіз

«Ми маленькі козачата,

Ми розумні та завзяті.»

Поділ на курені

Перший  курінь — «Козацька шабля».

2 й курінь—«Козацька чайка»

Курінний – консультант

Вихователь.

Козацька наука

У козаків були школи, де навчалися різним наукам. Крім обов’язкових знань з математики, риторики, письма, у школі вивчали військову справу, вчили володіти зброєю та способами виживання. Учень називався  джурою козацьким.

А було йому стільки, скільки вам сьогодні.

Хто хотів стати козаком, мусив спочатку прослужити у старого козака 3 роки за слугу й помічника. Він виконував різну роботу. Носив за старим козаком другу рушницю, учився володіти зброєю, набирався вправності у битвах, Коли опановував усі премудрості козацької справи, здобував собі зброю — ставав справжнім козаком.

Другий  секрет успіху

 Тобто – треба дотримуватися певних правил.

Отаман  читає правила самопідготовки.

«ЯК ТРЕБА ПРАЦЮВАТИ НА САМОПІДГОТОВЦІ»:

1.СЯДЬ  РІВНО, УВАЖНО ПОДИВИСЬ ЧИ ВСЕ ГОТОВО ДО ЗАНЯТТЯ.

2. КОЛИ РОЗПОЧНЕШ РОБОТУ, НЕ ПОСПІШАЙ, ЗАВДАННЯ РОБИ УВАЖНО, АКУРАТНО. ПИСЬМОВУ РОБОТУ ВИКОНУЙ  ОХАЙНО.

3. КОЛИ ПРАЦЮЄШ, НЕ ВІДВОЛІКАЙСЯ.

4. КОЛИ  ЩОСЬ НЕ ЗМОЖЕШ ВИКОНАТИ НЕ ХВИЛЮЙСЯ. СЯДЬ, ЗАСПОКОЙСЯ.

5. ЯКЩО ХОЧЕШ ЩОСЬ СПИТАТИ, ПІДНІМИ РУКУ.

6. КОЛИ  ВИКОНАЄШ ЗАВДАННЯ, ВПОРЯДКУЙ СВОЄ РОБОЧЕ МІСЦЕ.

МАТЕМАТИКА –

                            15 ХВ

УКРАЇНСЬКА МОВА –

                             15 ХВ

ЧИТАННЯ –

                            10 ХВ.

Вихователь. Козаки мали не абиякі математичні здібності. Щоб  побудувати таку міцну  фортецю, розраховувати все до дрібниць , треба багато працювати над розвитком логічного та математичного мислення.

Отже, третій секрет успіху – розвиток логічного та математичного мислення. Завітаємо до школи джур і разом із майбутніми козаками порахуємо.

Математика

  • ЗАДАЧІ НА РОЗВИТОК ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ
  • САМОСТІЙНА РОБОТА
  • РОБОТА КОНСУЛЬТАНТІВ

Робота куренів (по групах)

1 курень

Обчисліть найзручнішим способом:

1) 11+12+18+19

Розв’яжи задачі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Логічна задача      Козак Крутивус має вуса довші, ніж у козака Вернигори; у козака Вернигори вуса довші, ніж у Вернидуба.

Хто має найдовші вуса?

Крутивус

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вернигора

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вернидуб

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу козацький куріньКартинки по запросу козацький куріньДізнайся, скільки козаків живе в кожному курені.

Картинки по запросу козацький курінь

 

 

Картинки по запросу козацька чайкаПорівняйте козаків в кожній «Чайці»

 

 

 

Картинки по запросу козацька чайка

 

2 курень

Обчисліть найзручнішим способом:

2) 22+23+27+28                       

Розв’яжи задачу

 

 

 

 

Логічна задача      Козак Крутивус має вуса довші, ніж у козака Вернигори; у козака Вернигори вуса довші, ніж у Вернидуба.

Хто має найдовші вуса?

Крутивус

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вернигора

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вернидуб

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу козацький куріньКартинки по запросу козацький курінь

 

Картинки по запросу козацький куріньДізнайся, скільки козаків живе в кожному курені.

 

Картинки по запросу козацька чайкаКартинки по запросу козацька чайкаПорівняйте козаків в кожній «Чайці»

 

 

 

Задача

На Запорізькій Січі козаки жили в куренях. Довжина такого куреня була 30 метрів, а ширина 10 метрів Знайдіть периметр такого куреня.

 

  • Інструктаж виконання д.з з математики.
  • САМОСТІЙНА РОБОТА
  • РОБОТА КОНСУЛЬТАНТІВ

Фізкутьтхвилинка

Відео. Музична.

Вихователь Які риси характеру притаманні ко­закам?

Запорожці боронили народ і рідну землю від ворожих переслідувань і дбали про те, щоб укра­їнський народ був вільним і мав власну державу. Не один козак віддав своє життя за рідний край і народ.

Високо цінувалась освіта в Запорозькій Січі — про це свідчить хоча б те, що, як пише наш видатний історик, академік Дмитро Яворницький, більшість січового товариства була грамотною й власноручно підписувалась на різноманітних листах, ордерах та інших документах. На Запорожжі існували й свої школи.

Четвертий секрет успіху – розвиток мовлєнневих здібностей, навчання грамоті.

Українська мова

  • МОВНІ ВПРАВИ
  • Повторення правила
  • Самостійна робота
  • Робота консультантів
  • Самоперевірка

Робота куренів (по групах)

 

Розділити слова та прочитати.

ЗАПОРІЗЬКА СІЧ

  Давно це було. По берегах Дніпра були дикі степи. Там жили вільні люди – козаки. Вирощували хліб, розводили худобу. А коли вороги нападали на рідну землю, сідали на коней, шаблю в руку – і ну воювати. Слава про них ширилася по світу. Посеред Дніпра на великому острові Хортиця збудували вони містечко Запорізьку Січ.

Переставити букви та утворити слово

ЗЬПОКАЗАРІСЧІ

1 курень

  Давноцебуло.ПоберегахДніпрабулидикістепиТамжиливільнілюдикозаки. Вирощувалихліб,розводилихудобу.Аколиворогинападалинаріднуземлюсідалина коней.

2курень

шаблювруку інувоювати.СлавапронихшириласяпосвітуПосередДніпрана великомуостровіХортицязбудуваливонимістечкоЗапорізьку Січ.

  • Інструктаж виконання д.з.з української мови
  • Самостійна робота
  • Робота консультантів
  • Самоперевірка

Вихователь

Наші пращури цінували здоров'я, загартованість, спритність. Запорізькі козаки багато часу проводили на свіжому повітрі, працювали фізично, вели рухливий спосіб життя, мали повноцінне харчування, жили серед природи, що впливала позитивно на духовність, фізичне і психологічне здоров'я.

Вихователь.

П’ятий секрет успіху – зміцнювати здоров’я

Пропоную виконати  Вправи для очей та дотиковий масаж.

САМОМАСАЖ

Масаж біологічно активних точок

Масаж виконують пучками вказівних пальців, коловими рухами під мелодію

Мої брівки дуже гарні — я їх масажую.

Носик дуже гарний в мене — я його пильную.

Мої вушка дуже гарні — я їх доглядаю.

 Моя шийка дуже гарна — шийку полікую.

 Мої ручки дуже вправні — тому їх люблю я.

По закінченні вправи учні всі хором промовляють.

Точки ці ми добре знаєм,

Тричі масажуємо, -

І усім своїм знайомим

Радо рекламуємо.

 

 

 

Масаж вух

Нумо, друзі, усміхнемось і за вуха всі візьмемось.

Вниз потягнем свої вуха,

Щоби добре могли слухать.

Тепер вгору потягнемо —

Аж до неба доростемо!

Вуха в сторони потягнем —

Ніби Чебурашки станем.

Вперед вуха закрутили І назад їх відхилили,

Розітремо, усміхнемось,

До роботи повернемось.

Дотиковий масаж

 «Намалюємо брови» - вказівним пальцем малюємо брови, легко натискуємо, 5 разів.

 «Зробимо браслетки» - потерти великим і вказівним пальцями правої руки зап’ястя лівої руки. Те саме – навпаки, 5 разів кожною рукою.

   Вхователь

Завдяки народній національній освіті Запорозька Січ стала джерелом української духовності.

Ми переконані , шлях до самостійності лежить не тільки через військово-політичні змагання, а й через освіту. Лише освічений народ, свідомий свого істо ричного покликання, береже національну мову як одну з підвалин духовності нації і лише такий народ може стати вільним.

Шостий секрет успіху – Багато читати.

Читання

ВПРАВИ «СЛУХНЯНИЙ РОТИК» ТА «ЧИТАЙКА»

ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ .

ОБГОВОРЕННЯ В ПАРАХ

  1. Дихальні вправи.
  2. Скоромовка (мнемотехніка).
  3. Уривок вірш Т.Шевченка ( мнемотехніка).

Під березою в грозу

Заховав козак козу

 

 

 

 

 

Робота в парах «Козацька мудрість».

З’єднайте частини прислів’я.

Козаку кінь за себе дорожче.

Козак сам не їсть, а коня накормить.

Хто бува на коні, бува і під конем.

Україна – козацька мати.

Козак з біди не заплаче.

Козацькому роду нема переводу!

 

Козаку кінь                                 а коня накормить.

Козак сам не їсть,                       бува і під конем.

Хто бува на коні,                         за себе дорожче.

 

Україна –                                      роду нема переводу!

Козак з біди                                   козацька мати.

 Козацькому                                  не заплаче.

  • Інструктаж «Читання казки»
  • ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ .
  • ОБГОВОРЕННЯ В ПАРАХ

Підсумок самопідготовки

Чи здійснилися наші очікування?

«Незакінчене речення»

 Я сьогодні на самопідготовці …

 Повторив…

 Я запамʼятав…

 Мені сподобалось…

Вправа «Мій настрій»

- Чи виправдались ваші очікування?

Які ж секрети успіху героїв?

  • Чітке планування дій.
  • Дотримання правил.
  • Розвиток логічного та математичного мислення.
  • Розвиток мовленнєвих здібностей.
  • Багато читати .
  • Зміцнювати здоров'я  .

- Шляхетність, мудрість, відвага – три основні примети козака:

ШЛЯХЕТНОГО НЕ ПІДКУПИШ,МУДРОГО НЕ ОБДУРИШ, МУЖНЬОГО НЕ ЗАЛЯКАЄШ.

Про козаків складено багато віршів і пісень. Славне козацьке військо

Мрія козаків і багатьох українців здійснилася! Україна проголошена незалежною державою. Любімо Україну, шануймо свій народ, і себе!І хоча зараз Україна переживає важкі часи,але ми віримо у її світле майбутнє.

Самопідготовка закінчена.

Дякуємо!

Всі ви, діти, молодці!

Гарно працювали!

Самопідготовку час кінчати,

Треба йти відпочивати!

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
17 лютого
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку