Тема. Самопідготовка. Година читання. Тарас Григорович Шевченко
Мета: узагальнити і систематизувати знання дітей про Т.Г.Шевченка, отримані на уроках читання, удоконалити навички читання, збагачувати словниковий запас школярів, розвивати усне мовлення , увагу, спостережливість, критичне мислення, сприяти вихованню інтересу до навчання.
Оладнання: мультимедійна дошка, презентація, підручники, розмальовки, картки, лепбук «Тарас Шевченко»
Перебіг заняття
І. Організація учнів, перевірка дітей до готовності виконання домашнього завдання.
1. Створення санітарно-гігієнічних умов для виконання завдань; підготовка робочого місця до занять.
2. Психонавіювання.
Самостійно ми працюєм,
Помилок не буде, факт!
Ми уважно помудруєм,
Вийде добрий результат.
ІІ. Повторення вивченого, мотивація до виконання домашніх завдань.
1.Актуалізація знань.
-У ребусі зашифроване прізвище українського письменника, про якого будемо говорити на занятті. Спробуйте розгадати ребус. (Слайд 2)
Я очікую….
-Молодці! Правильно - Шевченко.
Отже, тема нашого заняття Т.Г.Шевченко.
2. Очікування.
-Що ви очікуєте від заняття?
-Я очікую….. ( діти відповідають)
- Отже, цілі нашого заняття (Слайд 3):
ЗНАТИ: про Т.Г.Шевченка, його поезію.
УМІТИ: виразно читати, аналізувати поезію, висловлювати свої думки.
- Сьогодні ми не тільки пригадаємо усе, що вивчили на уроках читання в класі, а й укладемо тематичний лепбук за темою заняття. Зʼясуємо в кінці заняття: чи справдилися ваші очікування.
ІІІ. Підготовка для виконання домашнього завдання, тренувальні вправи.
1. Підготовка до читання.
- Підготуємося до читання на занятті. Проведемо дихальну гімнастику.
(Ця гімнастика сприяє розвитку вміння регулювати своє дихання (не губити закінчення слів, на робити вдих на півслові, не замовкати до кінця речення)):
- До читання готові? Тоді почнемо. Пригадайте текст, який ви читали в класі. Розгорніть підручник на с. 118. Розгляньте портрет. Хто на ньому зображений? Молодці! Виконуємо вправу «Буксир».
2. Робота з текстом. Вправа «Буксир» (Слайд 4).
-Читаємо текст за диктором мовчки або пошепки. (Звучить запис текту. Діти читають за диктором).
-Зʼясуємо , чи всі слова зрозумілі:
Чи знаєте ви , хто такий кобзар? Бандурист?
3. Вправа « Так» чи «Ні» (Слайд 5).
Зіграти хочеться мені з тобою, друже, в “так” чи “ні”.
Тобі питання задаю, готуй же відповідь свою!
Відповідай, коли мастак, чи “ні”, чи “так”.
- Перевіримо: чи уважні ви читачі. Послухайте речення і скажіть, правильне воно чи ні. Якщо твердження правильне – підніміть червону цеглинку лего, якщо ні – синю, якщо невпевнений – зелену.
Твердження для вікторини:
1. Т.Г.Шевченко народився на Черкащині. (Так)
2. Поет не знав народних пісень. (Ні)
3. Тарас любив слухати кобзарів.(Так)
4. Поет гарно співав. (Так)
5. Перша книга Шевченка називалася «Кобзар».(Так)
6. Твори Тараса знають у всьому світі.(Так)
-Молодці! Успішно виконали завдання. Покладемо завдання вікторини у кишеньку лепбука.
4. Фізкультхвилинка для очей (за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340 ) (Слайд 6).
5. Робота в парах. Вправа «Дешифрувальник» (Слайд 7).
- Тараса Григоровича Шевченка знали і любили у кожній родині, тому й складав народ прислівʼя про нього. Сьогодні ми прочитаємо деякі з них.
Але сталася несподіванка: якийсь чарівник зашифрував їх. Спробуємо зняти чари і прочитати прислівʼя. Перед вами на парті лежать аркуші, на яких зображений прямокутник із буквами. Якщо рухатися за стрілкою, то прочитаєш прислівʼя. Що ж, уперед!
-Молодці! Покладемо прислівʼя у лепбук.
6. Читання поезій Кобзаря.
-Тарас Григорович Шевченко написав багато поезій для дітей. Пригадайте. Які вірші Тараса Шевченка ви знаєте? (Учні читають вірші Шевченка напамʼять).
7. Фізкультхвилинка ( За посиланням https://www.youtube.com/watch?v=9FPMGA_Lc70
(Слайд 8).
8. Робота з текстом вірша «Садок вишневий коло хати» (Слайд 9).
-На уроках читання ви теж знайомилися із поезією Кобзаря. Сьогодні ми пригадаємо її. Прочитайте вголос останній абзац тексту. Про який вірш будемо говорити?
Відповіді на питання за змістом поезії «Садок вишневий коло хати» (посилання на відеофайл з мультфільмом https://www.youtube.com/watch?v=aTdme93DWTU )
-Ось так ви уявили картину, яку намалював автор словами. А тепер створіть свою картину , розмалюйте ілюстрації. Намалюйте смайлик у сонечку на своїй картині: або веселий, або засмучений, або байдужий. ( Виставка розмальовок).
ІV. Підсумки самопідготовки.
1. Підсумок. «Незакінчене речення» (Слайд11).
Сьогодні на самопідготовці я:
- Чи виправдались ваші очікування?
Закінчилося наше заняття. Сподіваюся, що воно було пізнавальним і корисним для вас. Бажаю вам успіхів .
Вкористані джерела:
http://iskorostenska.blogspot.com/p/blog-page_88.html
https://www.youtube.com/watch?v=aTdme93DWTU
https://learningapps.org/display?v=p99ukaork21
https://www.youtube.com/watch?v=9FPMGA_Lc70
https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340
малюнки з мережі Інтернет
1