Самопідготовка. Година читання. Тарас Шевченко. 2 клас

Про матеріал
Конспект заняття ГПД для учнів 2-го класу. Тема заняття "Тарас Шевченко". У розробці подано конспект із самопідготовки з читання.
Перегляд файлу

Тема. Самопідготовка. Година читання. Тарас Григорович Шевченко

Мета:   узагальнити  і систематизувати знання дітей про Т.Г.Шевченка, отримані на уроках читання, удоконалити навички читання, збагачувати  словниковий запас школярів, розвивати усне мовлення ,  увагу, спостережливість, критичне мислення, сприяти вихованню інтересу до навчання.

Оладнання: мультимедійна дошка, презентація, підручники, розмальовки, картки, лепбук «Тарас Шевченко»

Перебіг заняття

І. Організація учнів, перевірка дітей до готовності виконання домашнього завдання.

1. Створення санітарно-гігієнічних умов для виконання завдань; підготовка робочого місця до занять.

2. Психонавіювання.

Самостійно ми працюєм,

Помилок не буде, факт!

Ми уважно помудруєм,

Вийде добрий результат.

 

ІІ. Повторення вивченого, мотивація до виконання домашніх завдань.

1.Актуалізація знань.

-У ребусі зашифроване прізвище українського письменника, про якого будемо говорити на занятті. Спробуйте розгадати ребус. (Слайд 2)

 

 

 

 

 Я очікую….

 

 

 

-Молодці! Правильно - Шевченко.

Отже, тема нашого заняття Т.Г.Шевченко.

 

2. Очікування.

-Що ви очікуєте від заняття?

           -Я очікую….. ( діти відповідають)

- Отже, цілі нашого заняття (Слайд 3):

ЗНАТИ: про Т.Г.Шевченка, його поезію.

УМІТИ: виразно читати, аналізувати поезію, висловлювати свої думки.

 

- Сьогодні ми не тільки пригадаємо усе, що вивчили на уроках читання в класі, а й укладемо тематичний лепбук за темою заняття. Зʼясуємо в кінці заняття: чи справдилися ваші очікування.

 

ІІІ. Підготовка для виконання домашнього завдання, тренувальні вправи.

 

1. Підготовка до читання.

- Підготуємося до читання на занятті. Проведемо дихальну гімнастику.

(Ця гімнастика сприяє розвитку вміння регулювати своє дихання (не губити закінчення слів, на робити вдих на півслові, не замовкати до кінця речення)):

  • задути свічку;
  • здути пушинку;
  • погудіти, наче пароплав;
  • зобразити свист вітру;
  • зробити язичком рухи маляра, що фарбує стіну;
  • продзижчати, наче жук;
  • зобразити шум лісу;
  • зобразити шум мотору, що працює.

 

- До читання готові? Тоді почнемо. Пригадайте текст, який ви читали в класі. Розгорніть підручник на с. 118. Розгляньте портрет. Хто на ньому зображений?  Молодці! Виконуємо вправу «Буксир».

 

2. Робота з текстом. Вправа «Буксир» (Слайд 4).

-Читаємо текст за диктором мовчки або пошепки. (Звучить запис текту. Діти читають за диктором).

-Зʼясуємо ,  чи всі слова зрозумілі:

Чи знаєте ви , хто такий кобзар? Бандурист?

 

3. Вправа « Так»  чи «Ні» (Слайд 5).

            Зіграти хочеться мені з тобою, друже, в “так” чи “ні”.

           Тобі питання задаю, готуй же відповідь свою!

          Відповідай, коли мастак, чи “ні”, чи “так”.

- Перевіримо: чи уважні ви читачі. Послухайте речення і скажіть,  правильне воно чи ні. Якщо твердження правильне – підніміть червону цеглинку лего, якщо ні – синю, якщо невпевнений – зелену.

Твердження для вікторини:

1. Т.Г.Шевченко народився на Черкащині. (Так)

2. Поет не знав народних пісень. (Ні)

3. Тарас любив слухати кобзарів.(Так)

4. Поет гарно співав. (Так)

5. Перша книга Шевченка називалася «Кобзар».(Так)

6. Твори Тараса знають у всьому світі.(Так)

 

-Молодці! Успішно виконали завдання. Покладемо завдання вікторини у кишеньку лепбука.

4. Фізкультхвилинка для очей (за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340 ) (Слайд 6).

5. Робота в парах. Вправа «Дешифрувальник» (Слайд 7).

  - Тараса Григоровича Шевченка знали і любили у кожній родині, тому   й складав народ прислівʼя про нього. Сьогодні ми прочитаємо деякі з них.

   Але сталася несподіванка: якийсь чарівник зашифрував їх. Спробуємо зняти чари і прочитати прислівʼя. Перед вами на парті лежать аркуші, на яких зображений прямокутник із буквами. Якщо рухатися за стрілкою, то прочитаєш прислівʼя. Що ж, уперед!

 

-Молодці!  Покладемо прислівʼя у лепбук.

 

6. Читання поезій Кобзаря.

 -Тарас Григорович Шевченко написав багато поезій для дітей. Пригадайте. Які вірші Тараса Шевченка ви знаєте? (Учні читають вірші Шевченка напамʼять).

 

7. Фізкультхвилинка ( За посиланням https://www.youtube.com/watch?v=9FPMGA_Lc70

 (Слайд 8).

 

8. Робота з текстом вірша «Садок вишневий коло хати» (Слайд 9).

-На уроках читання ви теж знайомилися із поезією Кобзаря. Сьогодні ми пригадаємо її. Прочитайте вголос останній абзац тексту. Про який вірш будемо говорити?

 

Відповіді на питання за змістом поезії «Садок вишневий коло хати» (посилання на відеофайл з мультфільмом https://www.youtube.com/watch?v=aTdme93DWTU )

 

  1. Читання вірша вголос.
  2. Чи сподобався вам вірш? Яку картину ви уявили? Розкажіть.
  3. Подивіться у вікно. Яка пора року надворі? А яку пору року змальовує автор? Чому ви так думаєте?
  4. Укладання тематичного словничка (Гра за посиланням https://learningapps.org/display?v=p99ukaork21  (Слайд10).

 

  1. Який настрій вірша?

-Ось так ви уявили картину, яку намалював автор словами. А тепер створіть свою картину , розмалюйте ілюстрації. Намалюйте смайлик у сонечку на своїй картині: або веселий, або засмучений, або байдужий. ( Виставка розмальовок).

 

 

ІV. Підсумки самопідготовки.

1. Підсумок. «Незакінчене речення» (Слайд11).

Сьогодні на самопідготовці я:

  • повторив…
  • запамʼятав…
  • мені сподобалось…

- Чи виправдались ваші очікування?

 

Закінчилося наше заняття. Сподіваюся, що воно було пізнавальним і корисним для вас. Бажаю вам успіхів .

 

 

Вкористані джерела:

http://iskorostenska.blogspot.com/p/blog-page_88.html

https://www.youtube.com/watch?v=aTdme93DWTU

https://learningapps.org/display?v=p99ukaork21

https://www.youtube.com/watch?v=9FPMGA_Lc70

https://www.youtube.com/watch?v=T9-CnfdD340 

малюнки з мережі Інтернет

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
15 березня 2021
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку