Самопідготовка .Рекомендації щодо організації самопідготовки.

Про матеріал
Самопідготовка одна із форм навчального процесу. Для учнів 4 класу з Особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Самопідготовка-однаізформорганізаціїнавчального процесу.

Цещоденнізаняття,наякихшколярісамостійновиконуютьдомашні завданнявстроговідведенийчас.Самостійнароботанацихзаняттях передбачаєвиробленнянавичоксамоосвіти,самовихованняісприяє всесторонньомурозвиткуособистостіучня.Прицьомувиникаютьнові можливостіврозвиткуіформуваннівучнівпозитивноговідношеннядо навчання,стійкихінтересівінавиківдляподальшоїсамоосвітницькоїроботи. Весьзмістроботивгодинисамопідготовкиспрямованийнавсебічний розвитоківдосконаленняодержанихуміньсамостійноїроботи,формування навиківраціональноговикористаннянавчальногочасу.Виховательпідчас самопідготовкиповиненпідтримуватипотрібнийдлясамостійноїроботи порядокізабезпечитиуспішневиконаннядомашніхзавданьвсімаучнями.

Виховательпокликаний:

        створитисприятливіумовидлязанятьізабезпечитиучнівнеобхідним навчальнимприладдям;

        всілякорозвиватийудосконалювативмінняінавичкиучнівсамостійно працювати;

-поєднуватиіндивідуальнусамостійнупрацюучнівізфронтальною колективноюроботоюгрупи;

        формувативучнівнавичкираціональноговикористаннячасу, відведеногонавиконаннядомашніхзавдань;

        привчатидітейдопевногопорядкувиконаннядомашніхзавдань залежновідпредметаізмістунавчальногоматеріалу;

        організовуватирізнівидиіформизанять;

        подаватисвоєчаснуіндивідуальнудопомогу;

        диференційованоконтролюватироботуучнів;

        прищеплюватиучнямумінняінавичкисамостійноперевірятивиконані завдання;

Організовуючисамопідготовку,виховательповинендотримуватисятаких вимог:

        упідготовчийетапсамопідготовкивключатирізноманітніцікаві завдання,задачіналогічнемислення,усніобчислення,щоб налаштуватидітейнаподальшуроботу;

        забезпечитисамостійнунавчальнуроботуучнівтаїхдисципліну;

        дотримуватисябюджетучасунавиконаннядомашніхзавдань;

        неперетворюватисамопідготовкувурок;

        формувативучнівпідчассамопідготовкинавичкисамоконтролю;

-здійснюватиіндивідуальнийтадиференційованийпідхіддоучнівз урахуваннямрівняїхсамостійності; -допомагатиучням,колиїмценеобхідно;

        використовуватинаочність,дидактичніігри;

        дотримуватисявстановленихструктурнихетапівсамопідготовки. Самопідготовкаскладаєтьсяізп'ятиструктурнихетапів, першимзякихє підготовчийетап.Вінвключає:

        організаційниймомент(1-3хв),створеннясанітарно-гігієнічнихумов длявиконаннядомашніхзавдань;

        фронтальнутаіндивідуальнуперевіркуготовностіучнів;

        використаннярізнихформтаметодіввихованнятарозвитку самостійностітасамоконтролю(пам'яткипровиконанняписьмовихта уснихзавдань,таблиці,схеми,ігровімоменти);

Організовуючироботупотрібновпершучергустворитинеобхідніумовидля занятьнасамопідготовці.Класнікімнатиповиннібутиприбрані,провітрені; необхіднінавчальніпосібники,словники,підручники,пам'ятки.

Другиметапомсамопідготовкиє самостійнароботаучнів.Узавдання вихователянацьомуетапісамопідготовкивходить:

-здійснюватидиференційованийпідхіддоучнівузалежностівідрівняїх самостійностітапроводитиіндивідуальнуроботузтрьомаумовнимигрупами учнів:

1.група-учні,яківміютьпрацюватисамостійно(призначеннязних помічників-консультантів);

2.група-учні,якіщенезовсімоволоділинавичкамисамостійноїпраціпід чассамопідготовки;група-учні,якізовсімневміютьсамостійно працювати;

3.група-учні,якізовсімневміютьсамостійнопрацювати;

Третій етапсамопідготовки -цеконтрользавиконаннямдомашніхзавдань учнями.Вінвключаєсамоперевірку(учнісамостійноконтролюютьвиконання кожногодомашньогозавдання)тавзаємоперевірку(впарах),самоконтроль тавзаємоконтроль.

Четвертийетап -заключнийконтрольвихователя.Нацьомуетапівихователь контролюєвиконанняучнямидомашньогозавдання,дозволяєпереходити відодноговидудомашньогозавданнядоіншогопіслясамоконтролю.За1520хвдозакінченнясамопідготовкиповідомляє,щоскоробудутьпідводитися підсумкинавчальноїроботи(стимулюєнавчальнудіяльністьучнів).

Заключнийетап самопідготовки -цепідведенняпідсумків.Нацьомуетапі виховательповинен:

        проаналізуватиякістьроботикожногоучня,групиучнів; -відмітитистараннихуроботі;

        кращіроботиучніввідібратинавиставку. Баливзошитивиховательнеставить.

Широкопрактикуютьсярізноманітніформиконтролю,підведенняпідсумків самопідготовки:фронтальна,індивідуальноколективна,вибіркова,перевірка вокремихучнів,самоперевіркаівзаємоперевірка,перевіркавиконаного завданняучнями-консультантами.

Врахуваннятадотриманняцихдидактичнихвимогщодоорганізації самопідготовкиучнівгрупипродовженогоднясприятимебільшефективному здійсненнюпедагогічногокерівництвадомашнімизавданнямиучнів.

Самопідготовка,будучиневід'ємноючастиноюнавчальногопроцесу,його логічнимпродовженням,включаєсистемусамостійнихвправ,які забезпечуютьповторення,засвоєння,поглибленняматеріалу,якийвивчався науроці,атакожформуваннянавиківсамостійноїроботизкнигою,вміння самимдобуватизнання.Впроцесіорганізаціїсамопідготовкипотрібно враховуватирівеньпідготовкиучнівподаномупредмету,індивідуальні особливості,схильностікожногоучня.Науроцівчителемвизначається ступіньскладностітаобсягдомашньогозавдання.Для2-4класудомашнє завданняповинностановити1/4обсягузавданьнауроці.Якщожвони перевищені,топозитивногорезультатусамопідготовкидосягтиважко.Успіх самопідготовкивеликоюміроюзалежитьвідрівняпроведеногонауроці закріплення.Якщонауроцізакріпленняматеріалбулопоганоорганізовано,то учнівсвоїхсамостійнихроботахдопускаютьбагатопомилок,навиправлення якихпотрібновихователевішукатидодатковийчас.Важливоіте,вякійформі проводитьсявиконанняучнямизавданьдлядомашньоїроботи.Якщо вчительповідомляєтількиномерзавдання,тоценегарантуєналежногойого виконання.Вчительвчитьдітей,якпрацюватисамостійноівиконуватийого завдання.Виховательорганізовуєроботудітейнасамопідготовці,забезпечує потрібнийпорядок,виробляєвміннясамостійновчитися,виконуючи завданнявчителя,берепідсвоюопікуслабшихучнів.Вихователь-невчитель, вінневедепояснення,закріпленняматеріалу,невизначаєзавданьдля домашньоїроботи.Всецеповиненробитивчитель.Алеефективність самопідготовкинезавждизалежитьвідпередбачливостівчителя.Його зусиллябудутьзведенідонуля,якщовиховательнезумієзабезпечити неперервністьпедагогічногопроцесу,правильноорганізуватипідготовку дітейдовиконаннядомашньоїроботипісляактивноговідпочинку.Постійней організованевиконаннязавдань,якевідбуваєтьсяводинітойжевизначений час,виробляєвдітейзвичкуготуватиуроки.Вмолодшомушкільномувіціця звичкавиникаєшвидкоінадовго.

Найбільшбажанимиіпривабливимидлядітейєгрупи,вякіходятьучні одногокласу(клас-група).Якщопродовженийденьутакихгрупахдобре організованийіставчастиноюєдиногонавчально-виховногопроцесу,то успішневиконаннядомашньогозавданнявсімадітьмикласумаєвелике значеннядлявчителянанаступномууроці.Вінзнає,щовсішколярідостатньо добрепідготувалидомашнєзавданнянасамопідготовці,томуприплануванні можеопускатицейетапуроку.Скоротившичаснаперевіркудомашнього завдання,вінможезбільшитийогонаіншіетапиуроку,наприклад,пояснення, абозакріпленняматеріалу.Алевзв'язкузтяжкимекономічнимстановищему державі,недостатнімфінансуваннямтакігрупи-класизустрітивтеперішній часможнадужерідко.Більшістьгрупстановлятьдітирізнихкласів,діти,які немаютьналежногодомашньогонагляду,діти,слабшівнавчанні.Відповідно, внихрізнідомашнізавдання.Томудлявихователясамопідготовкає найважчимінайвідповідальнішиммоментомугрупіпродовженогодня.

Організаціяраціональногорежимусамопідготовкидляучнівувідповідностіз їхвікоміпсихофізіологічнимиособливостями,створеннянормальних санітарно-гігієнічнихумов,введеннярозумногоспіввідношеннячасудля виконаннядомашніхзавданьівідпочинкудаютьможливістьдосягти найбільшоїефективностісамопідготовки.

Основнийетапсамопідготовки -виконаннязавдань.Виховательспостерігає зароботоюгрупи,допомагаєокремимучням,контролює,перевіряє,аналізуєі ведеобліквиконання.Вінзабезпечуєпорядокідисципліну,стежить,щобучні додержуваливсіхвимогдосамостійноїроботи.

Щобдітикращезасвоїливідповіднівправи,виховательпроводятьколективні дидактичніігри.Якщожматеріалскладний,учніразомзвихователем колективноскладаютьплан.

Готуючисьдороботи,вихователі,якправило,добираютьпотрібнінаочні посібники:таблиці,картки,малюнки,геометричніфігури...Завдякитакій організаціїсамопідготовкиучнінетількиглибшезасвоюютьнавчальний матеріал,айнабуваютьміцнихпрактичнихнавичок,привчаютьсяпрацювати самостійно.

Длявиконаннядеякихуснихзавдань,зокрема,длявивченнявіршів, виробленнянавичоквиразногочитання,потрібніособливіумови.Дітиз розвиненоюслуховоюпам'яттючитаютьпошепки.Класпоступовозвикаєдо цьогоробочогошуму,якийнезаважаєзосередженопрацювати.Авихователь забезпечуєпевнийпорядок;усуваєподразники,яківідвертаютьувагуучнів (голоснечитання,розмовитаін.).Аотучнямзслабкоюзоровоюпам'яттю потрібнозвихователемперебуватиутісномумовленнєвомуконтакті,їм потрібнаіндивідуальнадопомога.

Однієюзосновнихформотворчихумоворганізаціїсамопідготовкиєте,щоб учнямбулоцікавотанебулоперевантажень.Потрібнопроводити фізкультхвилинки,розминки,перервичерезкожні25-30хвилинроботи. Вихователістежатьзатим,щобдітиправильносиділи,правильнотримали ручки,олівці,систематичнопровітрюваликласнукімнату.Одинз найважливішихобов’язківвихователів-учитидітейпрацювати,розвиватий удосконалюватинавичкисамостійностівнавчальнійроботі.Важливо привчитиучнівчіткойакуратновиконуватиписьмовізавдання,навчити самостійноісистематичнопрацюватизкнижкою,переборюватитруднощіі доводитипочатусправудокінця,тримативпорядкунавчальніпосібники (підручники,зошити,письмовеіграфічнеприладдя).

Особливуувагуслідзвертатинавиробленнявучнівраціональнихформі методівсамостійноїроботинаднавчальнимматеріалом.

Виховательповиненбутиактивнимучасникомсамопідготовкиівпроцесіїї вчитиучнівнавичоккультурноїрозумовоїпраці.

Потрібновчитисвоїхвихованцівтому,якготуватисядовиконаннядомашніх завдань,якорганізовуватисвоєробочемісце,якшвидкознаходитив підручникупотрібнусторінку,заголовокстатті,номерзадачі,вправи.Всіці «дрібниці»складаютьсявпевнусистемурозумовоїпраці,сприяють піднесеннюякостізнань,уміньінавичокучнів.

Усучаснихумовахлюдинаповиннаодержуватиінформаціюшвидко,аотже, читати,писати,обчислювативоптимальномутемпі.Уповільненийтемп читанняіписьма-одназпоширенихпричиннедостатньогозасвоєння навчальногоматеріалу.Учень,щопоганочитає,-цепотенційно«важкий» учень,якийзустріненасвоємушляхубагатотруднощівунавчанні.

В.О.Сухомлинськийрадивпедагогамособливуувагузвертатинате,щоі скількидітичитаютьвголос.

Щобвстановити,якізавданняучнівиконуютьзкожногопредмета, виховательпереглядаєкласнийжурнал,щоденникиучнів,з'ясовуєцеу черговихпогрупі,увчителя-класовода,авіднедавна-дізнаєтьсявщоденнику взаємоінформаціївчителяівихователя.

З’ясувавшизмістдомашніхробіт,виховательопрацьовуєвідповідну методичнулітературу,готуєнаочніпосібники,визначаєспосібперевірки, підведенняпідсумків.

Зокрема,щобдітивдосконалювалитехнікуписьмакаліграфії,виховательдає їмзавданнянасписуваннятекстуздошкиабопідручника.Застосовуютьітакі формисамостійноїроботи,якрозв'язуваннязадачівправзазразком, виконанимнадошці,хоровечитаннятазаучуваннятекстів,усналічбатощо

Організаціясамопідготовки

Самопідготовка—цещоденненавчальнезаняттяучнівугрупіпродовженого дня.Самопідготовкаскладаєтьсязтакихчастин:підготовкадороботи, самостійненавчання,підведенняпідсумків.

Підготовчачастинатриває5-10хв.Вцейчасучніскладаютьпланроботи, з'ясовуютьзмістзавдання,виділяютьголовневроботі,отримують консультаціїпронеобхіднийдидактичнийматеріал,посібники.

Самостійненавчанняскладаєтьсяіззагальноїтаіндивідуальноїроботи.

Наприкінцісамопідготовкипідводитьсякороткийпідсумок,вказуються позитивністоронитанедолікивроботіучнів,оцінюєтьсявиконаннязавдань.

Дітиповиннізнати,скількичасуїмвідводитьсянарозв'язаннязадачіта прикладів,навиконанняграматичнихвправ,напідготовкууснихзавдань. Томудоречноукласіматигодинник-цедопомагаєвихователевіта школярамраціональновикористовуватикожнухвилину.Однієюзголовних проблем організаціїсамопідготовкиєсамепроблемараціонального використаннячасу,якийвідводитьсянавиконаннядомашніхзавдань.Дуже важливо,щобдітишвидкоіповністювключалисьвроботу.Вчаснийпочаток приготуваннядомашньогозавдання-необхіднаумовавпливунаякість завдання.Уміннядіятипослідовно,самостійноплануватицюпослідовність— важливийфакторуспішностісамопідготовки.

ВизначеннячасунасамопідготовкузазначеновСтатутішколи.Через45хв. самопідготовкидоречнаневеликаперерва.За10хв.досамопідготовкидітям даєтьсячаснанеорганізованийвідпочинокзамежамиприміщення,де проводятьсязаняття.Уцейчаскласнакімнатапровітрюється,уній проводитьсявологеприбирання.

Присамопідготовціучнівдругихкласіввеликурольвідіграєучитель,бодіти щетількивчаться,яктребасамостійнопрацювати.Самевцейперіод необхідноприділитизначнуувагуроботізпам'ятками.Вчительповинен пояснювати,яктребавиконуватизавдання,даватизразкивиконаннявправ, поступовопідводитиїхдосамостійноїпідготовки.

Приступаючидороботи,учніповинніуявляти,уякійпослідовностівони будутьпрацюватинадрозв'язаннямзадачітавиконаннямвправи.Виконуючи вправу,вониспочаткуповинніуважнопрочитатизавданнядонеї,визначити, якимправиломскористуватисьприїївиконанні.Якщотреба,учнізнаходять цеправило,читаютьйого,наводятьсвоїприклади.Дітивчаться користуватисьсловниками,схемами,додатковимитекстами.

Труднощіполягаютьутому,щоневсідітиоднаковорозвинені:одні виконуютьроботуповільно,інші–швидшеіможутьзацейчасупоратисьіз більшскладнимзавданням,алевсівониповиннівиконатидомашнєзавдання. Томутребаподатийогодітямтак,щобвоносталопосильнимдляоднихіне надтолегкимдляінших.Відомо,щоумовнодітиподіляютьсянатригрупи. Алетойсамийученьможеналежатидооднієїгрупизматематикиізовсімдо іншоїзукраїнськоїмови,переходитизоднієївдругупоміріполіпшенняабо погіршенняйогознань.

Напревеликийжаль,завданнядаєтьсяоднаковедлявсіх,алеучнямтретьої групи найбільшепотрібнадопомогавчителя,попереднєпояснення, пояснювальнакартка(схема,рисунок,питання).Сильнідітиотримують додатковізавдання,якірозвиваютьмислення,допомагаютьвідстаючим, контролюютьїх.

Великурольвідіграєсамопідготовкавзалученніучнівдороботизкнигою, розвиткусамостійності,вмінніотримуватизнаннязрізнихджерел.

Самопідготовка—неурок,томуоточеннятутвільне,принеобхідностіучні розмовляютьпошепки,тихопідходятьдовчителя,колипотрібнадопомога, абовчительпідходитьдоучня.Допомогушколяріможутьотриматиівід своїхтоваришів.

Самопідготовкаслужитьпоказникомроботинауроці.Виховательсприяє виробленнюушколярівнавичокплануваннянавчальноїроботи,розподілу силічасу;розвиткууваги,пам'яті,мислення,мовлення;пробудженню бажаннябільшезнати,використовуватисвоїзнаннянапрактиці.Аце,усвою чергу,викликаєінтересдосамоосвіти,позитивнеставленнядонавчання.

Діяльністьвихователяспрямовананавиробленняудітейзвичкипрацювати самостійно,регулярноісистематично.Прицьомуведетьсяроботаз формування позитивнихрисхарактеру,життєво важливихякостей особистості.

Організаційнізадачівирішуютьсявихователемшляхомстворенняобставин, якіспонукаютьдітейдовиконаннязавданьучителяйпідтриманняпорядку, необхідногодляуспішноїроботи.Вінвимагаєчіткогодотриманнярежимних вимог,економноговикористаннячасу,відведеногонанавчальнуроботу,в умовахсуворогорегламенту.

Індивідуальнароботавихователягрупи

Індивідуальнароботазвідстаючимиучнямивходитьуколообов'язків вихователя.Воназдійснюєтьсяврізнихформах.Головне—піклуванняпро дітей,якимвонавкрайнеобхідна.Співчутливеставленнядопедагогічне запущенихмалят,особливаувагадоних,створеннясприятливихумовдля їхньогорозвитку,встановленняособистогоконтролюзаїхнімиуспіхамив навчанні—задачавихователя.

Педагогічнатурботапротакихдітейпідчаспідготовкибезпосередняі опосередкована.Безпосереднятурботаможливатількизанаявності особистоїучастівихователяувиконаннізавданьучнем.Дитина безпосередньовідчуваєопіку,контроль,аІнколиіпримушеннязбоку вихователя.Церобитьсявідкрито,всягрупазнаєісаманадаєдопомогу товаришеві.

Найбільшрозповсюдженаформаіндивідуальноїроботи—вчаснадопомога учням.Якщоспостерігаєтьсявідставаннявнавчанні,виховательповинен негайнодопомогтидитиніувиясненнінезрозумілого,відпрацюванні навчальнихуміньінавичокшляхомдодатковихпояснень,вправ,повідомити вчителяпроневстигання.Спільнознимдолатиперешкодивідставання.Такої допомогипотребують:

а)учнізуповільненимипроцесамизасвоєння;

б)учні,якінеоволоділиновимматеріаломнауроці;

в)учні,якіневідвідувализякихосьпричинуроки.

Дітямзуповільненимипроцесамизасвоєнняпотрібнабільшсерйозна допомогавихователя,погодженазучителем.Спільнадіяльністьучителяі вихователяповинназабезпечитистабільністьуспіхівтакихучнівувиконанні самостійнихнавчальнихзавданьсамопідготовки.Допомогацянадаєтьсяз урахуванняміндивідуальнихособливостейучня,якімаютьбутивідомимияк учителеві,таківихователю.Наїхосновібудуєтьсяпланнаданнядопомоги.

Виховательвиконуєвцьомувипадкурозвиваючуфункцію.

Школярам,якінеоволоділиновимматеріалом,виховательорганізовує пояснення,розучування,залучаючидоцьогодітей,якіуспішновиконали завдання.

Вихованцям,якіневідвідувализаняттязякихосьпричинінеподолали самостійнотруднощівнавчанні,надаєтьсятимчасовадопомога.Інколидо цьогозалучаютьсябатьки.Яктількиученьматимезмогусамостійно виконуватидомашнєзавдання,виховательзразужприпиняєдопомогу.Не слідзабувати,щосамопідготовка—цесамостійнароботадітейпри виконаннінавчальнихзавданьучителя.Якщовиховательбезрозсудно надаватимедопомогу,знизитьсярівеньсамостійностівихованців.

Угрупізавждиєдіти,якіпотребуютьособливогопіклування: а)діти,якімаютьвідхиленняуздоров'ї;

б)дітизвадамизорового,слухового,мовленнєвогоапарату;

в)діти,якіживутьунеблагонадійнихсім'ях.

Докожноїтакоїдитинитребазнайтисвійпідхід.Якщошколяршвидко стомлюється,топротягомсамопідготовкитребарегулюватийогонавчальне навантаження.Якщоуньоговадивмовленні,тонеобхідноїхвиправляти. Увагоютребаоточитидітейзнеблагонадійнихсімей.Алевиховательповинен пам'ятати,щокожнадитинамуситьвідчутийогопіклування,тактовність, чуйність,увагу.Зробитисамопідготовкунетяжкоюповинністю,арадістю,яка бприносилазадоволеннявіддосягнутого–першочерговезавдання вихователя.Піклуванняпровсіхіпрокожного—справанелегка.Практика показує,щоугрупах,дедбайливийвихователь,післяурочнанавчальнапраця непригнічуєвихованців.Дітиплатятьзацечуйністюідовірою.Підчас самопідготовкивонипоказуютьсвідомудисциплінованість.Контроль—одна зефективнихформперевіркиіндивідуальноїроботисамопідготовки.Він можемативиглядспостережень,перевірок,оцінюваннядіяльностімолодших школярів.

Спостереженнядопомагаютьнакопичуватиінформаціюпроробочийстан групиіокремихучнів,дозволяєпередбачитипотенційніможливості вихованців.

Перевіркапоказуєпродуктивністьпрацішколярів.Завиборомвихователя перевіряютьсярізнімоментинавчальноїроботидітей.

Оцінювання–останнійетапкінцевоговиборузасобівішляхіввпливунахідта результатсамопідготовки.Цедвоякийпроцес:зодногобокупедагогоцінює власнудіяльність,зіншого–діяльністьучнів.Оцінюваннядіяльностіучнівне супроводжуєтьсяаналізомпомилок,асупроводжуєтьсясхваленнямабо засудженнямвчинківучнівпідчассамопідготовки.Виховательвикористовує нетількисловеснівисловлювання,атакожжести,міміку,щобне влаштовуватизайвогошумуіневідволікатидітейвідроботи.

Рекомендаціїщодоорганізаціїікерівництвасамопідготовкою Сьогоденняпідвищуєвідповідальністьшколизаздоров'яучнів,рівеньїх вихованості,всебічнупідготовкудожиттятапраці.Великарольуцьому відводитьсявихователеві,босамезнимдітиперебуваютьбільшучастину часу(5-6годинщодня).Томувихователямпотрібнодотримуватись рекомендаційщодоорганізаціїікерівництвасамопідготовкою:

1.Створенняоптимальнихматеріально-технічних,санітарно-гігієнічних, естетичнихумовпраці.

2.Створеннясприятливогомікрокліматувколективігрупи.

3.Організаціяраціональнихприйомівсамопідготовки:

а)дотриманняпослідовностісамопідготовки(підготовчачастина,самостійна роботанадвиконаннямдомашньогозавдання,підведенняпідсумків); б)використанняпам'ятокзнавчальнихпредметів;

в)виробленнявдітейнавичоквиконаннянеобхіднихпослідовнихдій;

г)правильнийрозподілчасу,нормуванняйогопривиконаннідомашніх завдань.

4.Виробленнянавичоксамостійноїроботишляхомбесід,роз'яснень, переконань,рекомендацій,вправ.

5.Організаціяіндивідуальноїроботизурахуваннямвіковихі психологічнихособливостейшколярів.

6.Наданнядопомогидітям,якіневстигаютьунавчаннізрізнихпричин (невідвідуванняуроків,уповільненийпроцесзасвоєння,якіне оволоділиновимматеріалом).

7.Організаціяроботиучнів—консультантів,взаємодопомогиміждітьми.

8.Навчаннядітейприйомамсамоконтролю.Заохоченняякісного виконаннядомашніхзавдань.

9.Погодженнядійвихователяіучителя.Дотриманнянормативнихвимог додомашніхзавдань.

навчальнихуміньінавичокшляхомдодатковихпояснень,вправ,повідомити вчителяпроневстигання.Спільнознимдолатиперешкодивідставання.Такої допомогипотребують:

а)учнізуповільненимипроцесамизасвоєння;

ПРАВИЛАВИКОНАННЯПИСЬМОВИХРОБІТ:

1.Приведидопорядкуробочемісце,приготуйусенеобхіднедляроботи.

2.Сядьзручніше,яквчатьушколі.

3.Прочитайзавдання,подумай,подивись,якіправиласлідзастосовувати увправі.Згадай.Якщозабувподивисьупідручник.

4.Уразіпотребиподивисьаналогічнеречення,виконанівкласіпід керівництвомучителя.

5.Непоспішай,приступайдовиконання.

6.Пишинекваплячись,алеіненадтоповільно.Невідволікайся стороннімисправами.

7.Якщонерозумієшзмістувправ,запитайувихователя.

8.Окреміважкічастинизавданнянепишивзошиті,акористуйся чернеткою.

9.Виконайвправу,перевір,охайновиправпомилки.Якщобрудно, перепиши.

10.Колибачиш,щобезучителянерозберешся,невиконуйусьогозавдання. Робите,щозрозуміло.Пронезрозумілезапитайучителя.

ПАМ’ЯТАЙ,ЯКТРЕБАРОЗВ’ЯЗУВАТИЗАДАЧІ:

1.Прочитайуважноумовузадачі.Подумай.

2.Прочитайповторно.Виділиістотнедлярозв’язування.

3.Короткозапишиумовуабозробиграфічнезображення.

4.Подумай:щотребазнати,щобвідповістинапитаннязадачі;щовже відомозумовизадачі;ащотребазнайти.

5.Складипланрозв’язаннязадачі(усно).

6.Розв’яжизадачуіперевіррозв’язання.

Фізкультхвилинка

1.“Повіяввітерстеповий”

Повіяввітерстеповий 1-4–нахилипіднятихдогорирук, управоівліво.

Трававсяпохилилась. 1-4–нахилитулубавперед,голова догори,рукивперед.

Вбоювпавсічовийстрілець 1-4–присідання,рукивперед. Дівчиназатужила1-4–нахилиголовивліво,івправо, долонінаобличчі.

2.“Веселаколомийка”

Ойвеселаколомийка,

Веселаспіванка, (учнівикористовуютьелементи

Неразїїзаспівала(2) народноїхореографіїупоєднанні

Надімноюмамка.зрухамирук) Ой,ясобізаспіваю, Тоненькозасвищу. Скількизнаюспіваночок,(2) Яктравитайлисту. Ой,дрімучаколомийка, Дрімуча,дрімуча.

Дисциплінованістьвиявляєтьсяувчинкахдітей:

1.Дотримуютьсятишітапорядку.

2.Бездозволувихователянепересідаютьнаіншемісце.

3.Безпотребинезвертаютьсядовихователя.

4.Стежатьзапоставоюпідчасроботи.

5.Дотримуютьсячистотитапорядкунасвоємуробочомумісці.

6.Стежатьзаохайністюодягу,зачіски,рук.

7.Дотримуютьсяправилшанобливоготауважногоставленнядо вихователя.

8.Товаришуютьзодногрупниками.

9.Бережноставлятьсядошкільногомайна,своїхречейтаречей товаришів.

Організованістьгрупинаочновідбиваєтьсявдіяльностівихованців:

1.Усепідготовленодовиконаннядомашніхзавдань.

2.Наробочомумісцінемаєнічогозайвого.

3.Економневикористовуєчаснаокреміетапивиконаннязавдання.

4.Чіткоплануєіндивідуальнуроботу.

5.Швидкотапозитивнореагуєнавказівкивихователя.

6.Умілоусуваєзовнішніперешкоди.

7.Правильнорозумієвимогисамопідготовки.

8.Дотримуєтьсяорганізаційногопорядкусамопідготовки.

9.Вимагаєорганізованостісвоїхтоваришів.

Проактивністьдітейпідчассамопідготовкиможнаробитивисновокколи:

1.Старанноівтемпіпрацюютьнадзавданням.

2.Охайноіґрунтовновиконуютьвсідіїзгідноззавданнями.

3.Встигаютьвсезробитивчасно.

4.Встигаютьпровестиперевіркусвоєїроботи.

5.Засвоїмбажаннямвикористовуютьдовідковийматеріал.

6.Діютьсамостійнобезсторонньоїдопомоги.

7.Допомагаютьтоваришам,консультуючиїх.

8.Берутьучастьувзаємоперевірцівиконаноїроботи.

9.Знаходятьдопущеніпомилкиіпояснюютьїх.

10.Допомагаютьвихователевіуз'ясуваннізавдань,ворганізації взаємодопомогитавзаємоконтролю.

Маючиуявленняпроціпоказники,виховательпевноюміроюможе виправитиіпокращитикеруваннясамопідготовкоютаконтрольза виконаннямзавдань.

опіку,контроль,аІнколиіпримушеннязбокувихователя.Церобиться відкрито,всягрупазнаєісаманадаєдопомогутоваришеві.

Найбільшрозповсюдженаформаіндивідуальноїроботи—вчаснадопомога учням.Якщоспостерігаєтьсявідставаннявнавчанні,виховательповинен негайнодопомогтидитиніувиясненнінезрозумілого,відпрацюванні навчальнихуміньінавичокшляхомдодатковихпояснень,вправ,повідомити вчителяпроневстигання.Спільнознимдолатиперешкодивідставання.Такої допомогипотребують:

а)учнізуповільненимипроцесамизасвоєння;

б)учні,якінеоволоділиновимматеріаломнауроці;

Оцінювання–останнійетапкінцевоговиборузасобівішляхіввпливунахідта результатсамопідготовки.Цедвоякийпроцес:зодногобокупедагогоцінює власнудіяльність,зіншого–діяльністьучнів.Оцінюваннядіяльностіучнівне супроводжуєтьсяаналізомпомилок,асупроводжуєтьсясхваленнямабо засудженнямвчинківучнівпідчассамопідготовки.Виховательвикористовує нетількисловеснівисловлювання,атакожжести,міміку,щобне влаштовуватизайвогошумуіневідволікатидітейвідроботи.

Показникирезультативностісамопідготовки

Коженвиховательзавждизможеперевірити,чиправильновінкерує самопідготовкоюмолодшихшколярівіякірезультатийоговиховної діяльності.Дляцьоговиховательпостійноспостерігаєзатакими показниками:інформованість,дисциплінованість,організованість,активність своєїгрупинасамопідготовці.

Інформованістьдітейвідбиваєтьсявумінні:

1.Швидкознайтивщоденникудомашнєзавдання.

2.Відповіднезнаходженняйоговпідручнику.

3.Ученьзнає,яквиконуватидомашнєзавдання,денеобхідношукати довідкупритруднощах.

4.Віндієвідповідноінструкції.

5.Дотримуєтьсяпослідовностідій.

6.Незвертаєтьсязапоясненнямдовихователятатоваришів.

7.Непотребуєсторонньоїдопомоги.

8.Умілокористуєтьсяпосібниками,приладдям.

9.Швидкоусуваєпомилки,якіз'являютьсяупроцесіроботи.

10.Виявляєвпевненістьуправильностівиконаннязавдання. Дисциплінованістьвиявляєтьсяувчинкахдітей:

1.Всіучніз'являютьсянасамопідготовкувчасно,беззапізнень.

2.Працюютьсамостійно.

3.Дотримуютьсятишітапорядку.

4.Бездозволувихователянепересідаютьнаіншемісце.

5.Безпотребинезвертаютьсядовихователя.

6.Стежатьзапоставоюпідчасроботи.

7.Дотримуютьсячистотитапорядкунасвоємуробочомумісці.

8.Стежатьзаохайністюодягу,зачіски,рук.

9.Дотримуютьсяправилшанобливоготауважногоставленнядо вихователя.

10.Товаришуютьзодногрупниками.

11.Бережноставлятьсядошкільногомайна,своїхречейтаречей товаришів.

Організованістьгрупинаочновідбиваєтьсявдіяльностівихованців:

1.Усепідготовленодовиконаннядомашніхзавдань.

2.Наробочомумісцінемаєнічогозайвого.

3.Економневикористовуєчаснаокреміетапивиконаннязавдання.

4.Чіткоплануєіндивідуальнуроботу.

5.Швидкотапозитивнореагуєнавказівкивихователя.

6.Умілоусуваєзовнішніперешкоди.

7.Правильнорозумієвимогисамопідготовки.

8.Дотримуєтьсяорганізаційногопорядкусамопідготовки.

9.Вимагаєорганізованостісвоїхтоваришів.

Проактивністьдітейпідчассамопідготовкиможнаробитивисновокколи:

1.Старанноівтемпіпрацюютьнадзавданням.

2.Охайноіґрунтовновиконуютьвсідіїзгідноззавданнями.

3.Встигаютьвсезробитивчасно.

4.Встигаютьпровестиперевіркусвоєїроботи.

5.Засвоїмбажаннямвикористовуютьдовідковийматеріал.

6.Діютьсамостійнобезсторонньоїдопомоги.

7.Допомагаютьтоваришам,консультуючиїх.

8.Берутьучастьувзаємоперевірцівиконаноїроботи.

9.Знаходятьдопущеніпомилкиіпояснюютьїх.

10.Допомагаютьвихователевіуз'ясуваннізавдань,ворганізації взаємодопомогитавзаємоконтролю.

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
26 січня 2023
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку