1
САМОПІДГОТОВКА
Блистівський НВК 1,3,4 класи
Вихователь: Доборович В.В.
Тема: Українська мова
Мета: Повторити і поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, прикметник, їх граматичні ознаки і роль у реченні; виробляти вміння розрізняти дієслова, прикметники серед інших частин мови; сприяти розвитку пізнавальної активності учнів, комунікативної, самоосвітньої компетентностей; розвивати спостережливість, уміння робити висновки та узагальнення;розвивати мовлення, виховувати бережне ставлення до природи, вчити самостійно виконувати завдання.
Обладнання: матеріал про птахів, весняні квіти
Форма проведення: рольова гра (журналістське розслідування)
Хід самопідготовки
І.Організація класу
Встаньте, діти,підтягніться,
Один одному всміхніться!
На заняття старанність
Не забудьте взяти
Сядьте всі рівненько
Будем працювати.
- перевірка готовності до самопідготовки: зошити, підручники, кольорові олівці, альбоми.
ІІ. Підготовча робота
- Для того, щоб знайти своє покликання, обрати свій життєвий шлях, потрібно шукати себе, випробувати в різних професіях уже зараз. Сьогодні я вам пропоную спробувати себе в ролі журналістів, кореспондентів дитячого ігрового журналу «Пізнайко». Як ви гадаєте, Яким повинен бути журналіст?(Спостережливим, грамотним, відповідальним)
- Я впевнена, що названі якості вам притаманні. І сьогодні вони нам допоможуть провести журналістське розслідування. Себе ви зможете проявити, працюючи самостійно, в парах, а також в групах «Знайки» - 3 клас, «Умійки» - 4 клас,«Пізнайки» - 1 клас.( парти стоять по групах)
- Девіз нашої роботи : «Хочемо все знати,уміти й пізнавати»
Повідомлення теми
1 випробування
- Журналістське розслідування розпочинається. До роботи над полотном долучиться художній редактор Голівець Альона і її група «Пізнайки». Намалювати весняні квіти, дерева,весняний день,птахів. Допоможуть вам різні матеріали(на дошці прикріплені картини весни).Потім ваші малюнки будуть вставлені в репортажі. Бажаю вам успіху.
2 випробування
розслідування «Четвертий зайвий»
(На дошці записані 2 стовпчики слів. Кожна група працює над своїм стовпчиком 1 хв., а потім по черзі висловлюють свої думки)
( Питання до кожної групи дітей)
Висновок: Дієслова відповідають на запитання: Що робити? Що робить? Що зробить? Що робив? Що зробив?
Прикметник – Який? Яка? Які? Яке?
- Підібрати до слів іменники
- Отже, діти, повторимо правила . Хто може його проговорити?( Учні розповідають правило).
3 випробування
«Посади клумбу сам»
(диференційова робота)
- Відновіть речення.
1. над, дзижчать, Бджілки, кружляють, квітами, весняними
2. З-підснігувирвалисявеселіспроліски.
- Оберіть самі речення , яке будете відновлювати: речення(1) складніше відновити, а речення (2) – легше.
- Прочитайте відновлені речення
- Назвіть прикметники, дієслова( по групах)
Самоперевірка(на закритій дошці)
Д. Д.
1. Бджілки дзижчать, кружляють над квітами.
Д.
2. З-під снігу вирвалися веселі проліски.
- То який результат цього розслідування?
Прикметники роблять нашу мову яскравішою.
Дієслова роблять мову насиченою, багатшою.
Фізкультхвилинка (у вигляді гри «Показуха»)
(Учитель показує малюнок, а учні повинні виконати певну дію)
Метелик (літає),
білочка (стрибає),
жук (піднімає руки),
пташка (кружляє),
дерево (стоїть),
сонце (посміхається і сідає).
- Які слова допомогли вам при виконанні фізкультхвилинки?
Рубрика «Цікаво знати»
Матеріал діти дивляться на екрані
Матеріал про граків
Першими унас починають весну граки. Ще повсюди лежить сніг, а вони вже чванливо походжають по дорозі – чорні-чорні і білоносі.
Знайдуть парк чи гайок – і почнуть облаштовувати собі гнізда. Цілий день вони шумлять, гілочки для гнізд ламають. Старі гнізда ремонтують, нові будують. А ввечері сядуть біля гнізд і сплять до ранку.
Граченята – ранні пташенята. Ще на деревах листя не розпустилося, а малюки вже кричать, їсти просять.
- За ким спостерігаємо у цьому тексті?
Фото весняних птахів.
Матеріал про пролісок
Найпершим розкриває свої квіти голубий пролісок. В його бульбах нагромаджені запаси поживних речовин, за рахунок яких вони рано розвиваються. Навіть учені роздумують, чи не четвертий це стан води – після твердого, рідкого та газоподібного, адже рідина в стеблах не замерзає.
Своїми гострими, мов стріли, листочками він пробиває землю, торішнє листя, сніг і гордо виносить свою голівку. Пролісок – це квітка надії і тепла, вісник весни. Оберігайте цей першоцвіт, не губіть дивовижної краси. Адже пролісок занесений до Червоної книги України.
- Які ще перші весняні квіти вам відомі?
- Яку квітку описано в тексті? Які вжито прикметники?
Фото весняних квітів.
Молодці! Я думаю,що ви всі готові до написання творів. Повторимо:
- з яких частин складається текст?
- щоб не було повторів в тексті, що будемо робити?
- що підбираємо до тексту?
ІІІ. Самостійна робота
Првторення правил самопідготовки:
Ми з вами будемо працювати творчо, писати гарні статті, тому , повторимо правила
Правила заборони Не можна:
Правила дозволу Можна:
3. 1 клас « Пізнайки» домальовують малюнки.
Психоновіювання
Зараз буде звучати музика П. Чайковського «Пори року» «Весна»,послухаємо, зберемося думками і виконаємо завдання головного редактора.
Працюють консультанти.
Індивідуальна допомога вчителя учням.
IV. Підведення підсумків.
Хто бажає прочитати своє повідомлення?
Молодці, ви були гарними журналістами, провели гарне розслідування, свої статті можна прочитати батькам, вони готові до друку.
Рефлексія.
- Якщо вам сподобався урок, ви все зрозуміли, то розквітніть на нашому дереві доброти квітами рожевого кольору.
- Якщо у вас виникли утруднення, то розквітніть квітами синього кольору.
(Діти прикріплюють квіти під запис співу пташок)
- Що більше всього сподобалось і запам’яталось на уроці?
Коли лісом буду я іти,
Теж посію зерна доброти
Побажаю дереву і пташці,
Щоб віки жили у мирі й щасті.