Самопрезентація вчителя початкових класів

Про матеріал
Самопрезентація досвіду роботи вчителя початкових класів Матвіїв Зоряни Романівни.
Перегляд файлу

Вітаю!  Я , Зоряна Романівна Матвіїв . Працюю у загальноосвітньому навчальному закладі першого другого ступенів села Руданці з 2007 року. Мій стаж 17 років, у 2024 році пройшла атестацію і отримала вищу кваліфікаційну категорію . Навчалась у Львівському педагогічному коледжі а згодом у Дрогобицькому педагогічному університеті ім.. І.Франка.

 Вчитель це людина душевної доброти. Закохана у свою роботу. Це артист роль якого триваю не одну годину і не дві ,а  довгі роки. Він повністю занурюється у свою роль і живе нею. Кожна дитина це маленький всесвіт і правильно дібравши ключик можна виховати особистість. Учень не об’єкт  а насамперед творець свого власного «Я» . Моїм педагогічним кредо є той принцип за яким я намагаюсь вчити та виховувати дітей «Якщо шукати у всьому любов, то вона обов’язково знайдеться»

Ключовими для мене є слова допомога і підтримка. Підтримка ґрунтується на любові до дітей.  Шкільний урок дає вчителю безкінечні можливості до творчості. На уроці народжуються нові відкриття і нові ідеї .

1 Мовно-комунікативна

Як сучасний вчитель намагаюсь формувати успішний процес навчання сприяючи взаєморозумінню між вчителем та учнем. Це організація ефективного діалогу з учнями для досягнення навчальних цілей , створення мовними засобами умов для активізації інтересу учнів до навчання, формування нового досвіду учнів через пояснення та демонстрацію матеріалу , Використовую різноманітні мовні ігри як ефективний інструмент для розвитку комунікативних навичок( “Асоціації зі словами” “Гра в рольові ситуації” “Історії на картках”, “Склади свою історію”) Мовні ігри впливають на  розвиток плавності мовлення, збільшення активного словникового запасу,  розвиток аудіювання,  стимулювання творчого мислення.

Учні ведуть «Щоденник вражень»  пишуть короткі записи, використовуючи нові слова та вирази, які вони вивчили.

Використовую  мультимедійні  ресурси , ігри  та онлайн-вправи для покращення вивчення нових слів та виразів

Дитина – це сонце , навколо якого мають обертатися всі засоби навчання

2. Предметно-методична

Моделюю зміст навчання відповідно до обов'язкових результатів навчання учнів. Формую та розвиваю в учнів ключові компетентності та уміння.  Здійснюю інтегроване навчання учнів.  Добираю і використовую сучасні та ефективні методики і технології навчання, виховання і розвитку учнів.

Для того, щоб на уроках робота була цікавою, я намагаюся їх навчати в ігровій формі й використовувати інтерактивні методи навчання. Проводжу нестандартні форми уроків: уроки-подорожі, уроки-змагання, уроки-вікторини,. Використовую  відео, аудіо та анімації для пояснення складних тем, демонстрації наукових процесів або культурних явищ. Це підвищує мотивацію та зацікавленість учнів. Використовую комп'ютер, інтернет, програмне забезпечення, електронні платформ для дистанційного навчання Щоб захопити дітей до навчання використовую на уроках цікаві завдання, обов’язково пов’язані з темою уроку. Деякі з них беру з методичних посібників, а деякі «народжуються» під час підготовки до уроку, також на інтернет ресурсах : www.educ.com.ua , https://childdevelop.com.ua

На уроках використовую такі інтерактивні технології навчання: «Мозковий штурм», «Займи позицію»,«Мікрофон»,«Незакінчене речення»,  «Робота в групах», «Робота в парах».

3. Інформаційно-цифрова

Цифрові технології відкривають нові можливості для навчання, роблячи його більш гнучким, цікавим та доступним. Вони допомагають учням краще засвоювати матеріал, а вчителям — ефективніше організовувати освітній. процес. На своїх уроках використовую освітні платформи, хмарні сервіси навчання : «Learningаpps», “Wordwall”, “ Quizlet“ , «Word Art». ”Liveworksheets” .  Використовую шаблони інтерактивних вправ на різних етапах уроку. У своїй професійній діяльності вільно орієнтуюсь в інформаційному просторі, шукаю і критично оцінюю інформацію. Ефективно використовую наявні та за потреби створюю нові електронні (цифрові) освітні ресурси.

 13.  Інноваційна

Відхід від традиційного уроку через використання в процесі навчання нових технологій дає можливість усунути одноманітність освітнього середовища.

Використовую  інноваційні технології  у своїй професійній діяльності ( Дерево рішень,  Фішбоун.  Метод “ ПРЕС “ , Кубик Блума , Скрапбук , Лепбук, Кола Вена,  RAFT,  Сенкан ,   Спіч у малюнках, Крісло автора. )  Застосовую  різні підходи, наукові методи пізнання в освітньому процесі.

9.  Проєктувальна компетентність

Проектування освітнього середовища та створення освітніх осередків у Новій українській школі є ключовим елементом сучасного підходу до навчання, орієнтованого на розвиток компетентностей і гармонійний розвиток особистості учня.

Осередок навчання. Тут учні займаються основною навчальною діяльністю. У ньому розташовуються столи й стільці, а також навчальні матеріали . Організація простору може передбачати можливість швидкого переходу від індивідуальної роботи до групової, що стимулює колективну діяльність.

Осередок вчителя, це робоча зона, організована таким чином, щоб  ефективно планувати, управляти навчальним процесом та бути в постійному контакті з учнями, у мене завжди під рукою всі необхідні навчальні матеріали: підручники, плани уроків, списки учнів, інструменти для оцінювання.

Осередок матеріалів  це спеціально організоване місце, де зберігаються всі необхідні навчальні ресурси, допоміжні засоби та інструменти для навчання. Він служить для того, щоб учні мали легкий доступ до всіх матеріалів, які потрібні для виконання завдань, проектів, творчої або дослідницької діяльності.

Осередок досліджень, призначений для проведення дослідницької та експериментальної діяльності учнів. Він стимулює активне пізнання, практичне застосування знань та розвиток критичного мислення..

Осередок творчості, він призначений для розвитку художніх та творчих здібностей учнів. У ньому зберігаються матеріали для малювання, аплікацій, ліплення, рукоділля. Створення мистецьких проєктів сприяє самовираженню та розвитку естетичних навичок.

Осередок читання  спеціально організоване місце, яке сприяє розвитку любові до читання, навичок критичного мислення та загального інтелектуального розвитку учнів.

Осередок ігор. Гра є важливою частиною освітнього процесу для молодших школярів. У цьому осередку знаходяться ігрові матеріали, які сприяють розвитку когнітивних і моторних навичок. Це можуть бути дидактичні ігри, конструктори, пазли. Гра допомагає дітям краще засвоювати матеріал, розвиває мислення і творчу уяву.

Осередок відпочинку , важливий для психологічної та фізичної розрядки учнів. Це комфортна зона з м'якими меблями або килимами, де діти можуть відпочити, поспілкуватися, почитати або навіть подрімати. Він сприяє зниженню стресу та підтримує позитивний емоційний клімат у класі.

4. Психологічна

Мотивація учнів — це ключовий фактор, який впливає на їхню увагу, зацікавленість у матеріалі та бажання досягати високих результатів.. Для ефективної співпраці учня і вчителя на початку уроків стараюсь створити емоційний, позитивний настрій кожної дитини на подальшу роботу. Мотивую учнів та організовую їхню пізнавальну діяльність. Формую спільноту учнів, у якій кожен відчуває себе її частиною. Організовую емоційний початковий етап уроку , традиційне вітання, дидактичні сугестії (легенди,притчі поезії) малюнкове вітання ,афірмації візуалізація, ,музичне вітання,  психологічні настанови ,міні – тренінг, формула уроку , міні - інтерв’ю.

5. Емоційно – етична

Розвиток емоційного інтелекту допомагає учням краще справлятися зі стресом, покращує академічні досягнення та сприяє загальному благополуччю. Учні з високим рівнем емоційного інтелекту  частіше досягають успіхів у командній роботі, мають краще психічне здоров'я та навички лідерства. Війна посилює потребу в соціальній підтримці. Важливо підтримувати зв’язки з іншими людьми, вчитися взаємодіяти в колективі та надавати емоційну підтримку. Учні можуть навчитися як ефективно комунікувати, підтримувати дружні відносини, так і бути відкритими до співпраці, що підвищує відчуття безпеки.

6. Педагогічне партнерство Я — учні — батьки

Засади педагогіки партнерства без перебільшень є основоположними для взаємин батьків і вчителя. З перших днів навчання я знайшла з дітьми спільну мову. Залучила батьків до співпраці, до спільного  проведення позакласних заходів. Ми провели багатосімейних свят, тематичних заходів,веселих концертів,уроків пам’яті, захоплюючих та корисних виховних годин.

7. Інклюзивна

Створюю умови, що забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища. Готова до педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами. Забезпечую в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного учня, з огляду на його індивідуальні потреби, можливості здібності та інтереси., здатна до рівноправної та особистісної зорієнтованої –взаємодії з учнями в освітньому процесі.

8. Здоров’язбережувальна

Людина, її здоров'я і життя, честь гідність є в Україні найвищої соціальної цільністю. Головне завдання навчальних закладів освіти - виховання фізично, психологічно і морально здорового покоління, формування нової особистості. здатної удосконалювати себе, готової до активного і творчого життя.

Для збереження здоров'язбережувальної компетентності я виконую такі завдання: Організовую безпечне освітнє середовище, використовую здоров'я збережувальні технології під час освітнього процесу. Формую в учнів культуру здорового та безпечного життя 

 Здійснюю профілактично - просвітницьку роботу з учнями та іншими учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни. Зберігаю особисте фізичне та психічне здоров’я.

 За потреби здатна надати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу.

10. Прогностична компетентність

Успішність педагогічного процесу значною мірою визначається педагогічно доцільним плануванням, завдання якого полягає у забезпеченні науково обґрунтованого підходу до педагогічного процесу, систематичної роботи з усіма вихованцями, індивідуального підходу до кожного учня.

Планування є основою для прогнозування, адже без чіткого плану неможливо передбачити результати. Успішне прогнозування, в свою чергу,дозволяє коригувати план в процесі його реалізації, щоб підвищити ефективність навчання. Такий підхід дозволяє освітнім установам підвищити якість навчального процесу та максимально сприяти успіху учнів

11. Організаційна

Організовую процес навчання, виховання і розвитку учнів, використовую власні методичні напрацювання

 Організовую фронтальну, індивідуальну, парну (мікрогрупову) та групову навчальну та пізнавальну діяльність учнів.

12. Оцінювально-аналітична

Оцінюю та аналізую  результати навчання учнів. Забезпечую самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів.

При оцінюванні учнів даю обов'язково зворотній зв'язок, тобто пояснюю,

які помилки допущено та що слід зробити для покращення результату.

14 . Здатність до навчання впродовж життя

Необхідною умовою неперервної освіти є вміння вчитися впродовж життя.  Я володію такими навичками, як здатність визначати свої здібності, вміння консультуватися, долати труднощі, критично міркувати та приймати рішення, вмію навчатися організовувати навчання і наполегливо вчитися оцінювати й ділитися знаннями. Вмію конструктивно спілкуватися в різних середовищах, співпрацювати в команді з іншими.

15 Рефлексивна компетентність

Самоосвіта педагога - провідна форма вдосконалення професійної компетентності.

Для підвищення своєї кваліфікації та самовдосконалення використовую: вебінари, онлайн-курси, конференції, семінари, відвідування уроків у колег, участь у методоб'єднаннях, читаю художню літературу, люблю класичну музику.

Здійснюю моніторинг власної педагогічної діяльності. Визначаю індивідуальні професійні потреби.

Працюючи вже стільки років у школі, я розумію: щоб бути цікавою дітям, потрібно завжди вчитися, постійно бути у творчому пошуку.

У наших руках - найбільша з усіх цінностей світу – людина.

Ми творимо людину, як скульптор свою статую із безформенного шматка мармуру: десь у глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належать

Добути, очистивши від усякого зайвого.

1

 

docx
Додав(-ла)
Матвіїв Зоряна
Додано
21 жовтня 2024
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку