Контрольна робота біологія 9 клас. ЗАКОНОМІРНОСТІ УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК.
Варіант 1
(1-6) – 3б.
1.Одиницею спадковості є :
А)Генотип Б)Фенотип В) Ген Г)Геном
2. . Біологічні мутагени - це
А) йонізуюче випромінювання Б) йони важких металів В) віруси Г) ультрафіолетове випромінювання
3. Які захворювання успадковуються зчеплено зі статтю?
А) гемофілія б) грип В) пневмонія г) коклюш
4. . Укажіть генотип, гетерозиготний за одним із трьох алелів :
А) ААВвСс б) АаВвСс В) ААВВСс Г) АаВВСс
5. Властивість організму змінювати свою організацію та набувати нових ознак у процесі індивідуального розвитку:
А) фенотип Б) генотип В) мінливість Г) спадковість
6. Особина з генотипом АаВв утворює гамети:
А) тільки АВ Б) АВ і ав В) АВ, ав і Ав Г) АВ, Ав, аВ і ав.
7. 1б У рослин колір пелюсток кодується одним геном. Домінантний алель А забезпечує червоне забарвлення пелюсток, а рецесивний а – біле. Домінування неповне, і гетерозиготні рослини мають рожеве забарвлення пелюсток. Схрестили рослину з червоними і рослину з білими пелюстками.Серед гібридів першого покоління:
а) усі матимуть білі пелюстки б) усі матимуть червоні пелюстки
в) усі матимуть рожеві пелюстки г) 50% - червоні пелюстки, 50% - білі пелюстки
8. 1б Укажіть імовірність народження дитини з рецесивною ознакою , якщо батько гомозиготний за відповідним геном, а мати - гетерозиготна?
А)25% б)50% в)75% г)100%
9. 2б У помідорів червоне забарвлення плодів (А) домінує над жовтим (а), кругла форма (В) над – грушоподібною (в). Установіть відповідність між генотипом ( 1-4) та фенотипом (А-Г).
1)ААВВ А)червоні плоди,грушоподібна форма
2)ааВв Б) червоні плоди,кругла форма
3)Аавв В)жовті плоди,грушоподібна форма
4)аавв Г) жовті плоди, кругла форма
10.2б У котів ген карого кольору ока домінує над зеленим. Карооку гомозиготну кішку схрестили з зеленооким котом. Який колір очей можливий у їхніх кошенят? ( розв`язати задачу).
11. 3б Дайте відповідь на питання: Яке значення мають медико – генетичні консультації для планування родини? АБО розв`язати задачу У кавунів кругла форма плодів домінує над видовженою, а зелене забарвлення над полосатим.Схрестили гомозиготні рослини з круглими полосатими плодами із рослинами, що мають видовжені зелені плоди. Якими будуть нащадки першого та другого покоління.?
Контрольна робота біологія 9 клас. ЗАКОНОМІРНОСТІ УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК.
Варіант 2
(1-6) – 3б.
А) з кукурудзою б) з дрозофілою в) з житом г) з горохом
А) 2 б) 4 в) 8 г) 16
А) ААВвСС б) АаВвСс
В) ААВВСс Г) АаВВСс
А) йонізуюче випромінювання Б) йони важких металів
В) віруси Г) ультрафіолетове випромінювання
А) ААаа б) АаВв в) ААВВ г) аавв
А) генотим б) генофонд в)
А)25% б)50% В)75% г)100%
А) високими з червоними плодами Б) карликовими з жовтими плодами
В) високими з жовтими плодами Г)карликовими з червоними плодами
1)ААВВ А) червоні квітки, зморшкувате насіння
2)ааВв Б) білі квітки, гладеньке насіння
3)Аавв В)білі квітки, зморшкувате насіння
4)аавв Г)червоні квітки,гладеньке насіння
11. 3б Дайте відповідь на питання. Обгрунтуйте значення знань із генетики для оцінювання спадкових ознак у родині й планування родини. АБО розв`язати задачу - Білу дигомозиготну кішку з коротким хвостом схрестили з коричневим дигомозиготним котом з довгим хвостом. Якими будуть нащадки другого покоління, якщо білий колір та довгий хвіст- домінантні ознаки?