Самостійна робота
Функція. Способи завдання функції. Графік функції
І варіант
І-ІІ рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.
1. Яка із залежностей є функцією?
а) х = 2в - ; б) х = у – х + у; в) хуz = 5; г) х+ ху + х = у.
2. Функцію задано формулою у = 3х – 1. Знайти значення функції, що
відповідає значенню аргументу - 2: а) 8; б) - 9; в) - 7; г) 5.
3. Знайти значення аргументу, при якому функція у = 4х + 1 набуває значення –9.
а) 2,5; б) – 2,5; в) - 14; г) - 6.
4. Знайти область визначення функції: у = - .
а) будь-яке число; б) будь-яке число, крім 1; в) будь-яке число, крім 0;
г) будь-яке число, крім - 1.
5. Не виконуючи побудови графіка, знайти нулі функції: у = - 2х - 14.
а) 7; б) 0,7; в) – 7; г) – 0,7.
6. Яка з точок належить графіку функції: у = 7х – 2?
а) (0; 4); б) (-2; - 12); в) (1; 5); г) (- 1; - 7).
ІІІ рівень
Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.
7. Знайти область визначення функції, заданої формулою: у = .
8. Не виконуючи побудови, визначити, чи належить графіку функції у = х + 4х.
9. Побудувати графік функції: у = 6 - , де – 2 ≤ х ≤ 2.
IV рівень
Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
10. Знайти значення функції у = , відповідне значення
аргументу якої дорівнює – 6; 1; 6.
11. При якому значення а точка (- 5; 4,5) належить графіку функції у = х - 3х + а.
12. Функцію задано формулою у = 4(2х – 3) – 3(- 0,5х – 2). Знайти значення
аргументу, при якому відповідне значення функції у 2 рази менше за нього.
ІІ варіант
І-ІІ рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.
1. Яка із залежностей є функцією?
а) а = а +в + в; б) авсd = 7; в) ху + ху - у = х; г) а = 0,5 - в.
2. Функцію задано формулою у = 5 – 2х. Знайти значення функції, що
відповідає значенню аргументу - 3: а) 0; б) 11; в) - 1; г) 10.
3. Знайти значення аргументу, при якому функція у = 6х + 2 набуває значення
– 14.
а) - 2; б) – 22; в) 2; г) - 10.
4. Знайти область визначення функції: у = .
а) будь-яке число; б) будь-яке число, крім 1; в) будь-яке число, крім 0;
г) будь-яке число, крім - 1.
5. Не виконуючи побудови графіка, знайти нулі функції: у = 3х - 15.
а) - 5; б) 5; в) 0; г) 0,5.
6. Яка з точок належить графіку функції: у = 5х + 4?
а) (0; 4); б) (-2; - 12); в) (1; 5); г) (- 1; - 7).
ІІІ рівень
Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.
7. Знайти область визначення функції, заданої формулою: у = .
8. Не виконуючи побудови, визначити, чи належить графіку функції у = 3х + 4х.
9. Побудувати графік функції: у = + 3, де – 1 ≤ х ≤ 3.
IV рівень
Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
10. Знайти значення функції у = , відповідне значення
аргументу якої дорівнює – 6; 1; 6.
11. При якому значення а точка (3; - 7,5) належить графіку функції у = х + 4х +а.
12. Функцію задано формулою у = - 5(0,3х + 4) + 2(2х - 1). Знайти значення
аргументу, при якому відповідне значення функції у 4 рази більше від нього.
Самостійна робота
Лінійна функція, її графік та властивості
І варіант
І-ІІ рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.
1. Яка з функцій є лінійною функцією:
а) у = 2х - х; б) у = 2х + 7; в) у = ; г) у = х – 1 - х?
2. Функцію задано формулою у = - 0,75х - 2. Знайти значення функції у, якщо
х = 8.
а) - 6; б) 6; в) - 8; г) 8.
цей графік через точку: а) (0; - 3); б) (12; 6); в) (- 12; 1); г) (6; 3).
4. Яка з функцій є прямою пропорційністю: а) у = 5; б) у = - х; в) у = - ;
г) у = - 2х + 4?
5. Не виконуючи побудови, знайти нулі функції: у = - 0,5х + 4.
а) 0; б) 4; в) 8; г) – 6.
6. Графік якої функції проходить через точку (4; - 6):
а) у = 1х; б) у = 3х - 4; в) у = - 1,5х; г) у = 2х - 2.
ІІІ рівень
Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.
7. Знайти значення k, якщо відомо, що графік функції у = kх + 5 проходить через
точку А(4; - 7,4).
8. Не виконуючи побудови, знайти координати точок перетину з осями
координат графіка функції: у = - 0,75х - 21.
9. Побудувати графік функції: у = х - 3.
Знайти: а) нулі функції;
б) значення аргументу, при яких функція набуває додатних значень;
в) точки перетину з віссю Оу.
IV рівень
Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
графіка функції: у = 0,2(5х - 6) + 1,5(2х + 5).
абсциса дорівнює ординаті .
12. Побудувати графік функції: у =
ІІ варіант
І-ІІ рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.
1. Яка з функцій є лінійною функцією:
а) у = х - х + 1; б) у = ; в) у = - 3х + 2; г) у = - 5х + 4х?
2. Функцію задано формулою у = 0,55х + 4. Знайти значення функції у, якщо
х = 10.
а) 9,5; б) 1,5; в) 0,5; г) – 1,5.
цей графік через точку:
а) (6; 3); б) (12; 6); в) (- 12; 1); г) (0; - 3).
4. Яка з функцій є прямою пропорційністю: а) у = - ; б) у = 0; в) у = ;
г) у = 4х – 2?
5. Не виконуючи побудови, знайти нулі функції: у = 0,4х - 4.
а) - 8; б) 10; в) 8; г) 6.
6. Графік якої функції проходить через точку (- 2; - 3):
а) у = 1х; б) у = 3х - 4; в) у = - 1,5х; г) у = 2х - 2.
ІІІ рівень
Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.
7. Знайти значення k, якщо відомо, що графік функції у = 11 - kх
проходить через точку В(- 3; 9).
8. Не виконуючи побудови, знайти координати точок перетину з осями
координат графіка функції: у = 1,75х - 28.
9. Побудувати графік функції: у = - х + 5.
Знайти: а) нулі функції;
б) значення аргументу, при яких функція набуває від’ємних значень;
в) точки перетину з віссю Ох.
IV рівень
Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
10. Не виконуючи побудови, знайти точки перетину з координатними
осями графіка функції: у = - 3,5(4х - 3) + 0,4(5х - 1).
11. Не будуючи графік функції у = - х + 7, знайти точку цього
графіка, в якої абсциса і ордината – протилежні числа .
12. Побудувати графік функції: у =
Контрольна робота
Функція
І варіант
І-ІІ рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.
а) у = - 3х + х; б) у = 5х; в) у = ; г) у = х+ 4.
а) (-5; 0); б) (0; 2); в) (10; -3); г) (5; 0)?
а) - 6; б) 4; в) - 4; г) 6.
а) у = 0,5х; б) у = х + 1; в) у = 2х – 2; г) у = - 2х – 1.
ІІІ рівень
Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.
ІV рівень
Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
у = 0,2х + 4 з координатними осями.
цей графік через точку (0,3; - 0,6)?
ІІ варіант
І-ІІ рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна відповідь правильна. Оберіть правильну, на Вашу думку, відповідь.
а) у = 5; б) у = х -1; в) у = ; г) у = х + х + 1.
а) (10; 0); б) (5; 1); в) (- 5; - 4); г) (0; - 4)?
а) 14; б) - 5; в) - 3,5; г) - 14.
а) 2; б) 2,4; в) - 2; г) - 2,4.
а) у = 0,5х - 2; б) у = 2х; в) у = - 3х + 1; г) у = х + .
ІІІ рівень
Розв’яжіть завдання 7 - 9 та запишіть відповідь.
ІV рівень
Розв’язання задач 10 -12 повинно мати обґрунтування. У ньому потрібно записати послідовні логічні дії та пояснення, зробити посилання, на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження. Якщо потрібно, проілюструйте розв’язання схемами, графіками, таблицями.
функції у = 0,5х - 3 з координатними осями.
проходить цей графік через точку (4; - 6)?