Знайди відповідність
Дане завдання розраховане на перевірку теоретичних знань з відповідної теми. У завданні потрібно відповідно до лівої частини знайти праву та записати ключ-відповідь. Дане завдання допомагає запам'ятати правила, перевірити знання та активізувати розумову діяльність. У ході розв'язання даного завдання учням самостійно пропонується пригадати теоретичний матеріал, що дозволяє об'єктивно оцінити їхні знання. Також, завдання на відповідність сприяє розвитку логічного та творчого мислення, сприяє зацікавленості учнями предмету, розширення кругозору. Сприяє розвитку зорової та смислової пам'яті. Розвиває вміння аналізувати отриману інформацію, свої дії та їх результат. Виховує любов до предмету та уміння працювати в команді.
На виконання завдання відводиться 5-10 хвилин часу, що дозволяє зекономити час на уроці. Кожне запитання в завданні оцінюється однаковою кількістю балів. Оцінка за завдання виставляється за формулою: О = 12/k*p, де k – кількість запитань у завданні, p – кількість правильних відповідей. Завдання слід давати після вивченої теми, в процесі перевірки засвоєння учнями теоретичних знань. Не слід їх застосовувати під час вивчення нового матеріалу.
Завдання на знаходження відповідності може бути двох типів: на перевірку теоретичних знань, де потрібно розглянути відповідність між правою та лівою частинами правила, і перевірку практичних навичок, де в лівій частині потрібно розв'язати приклад та знайти правильну відповідь в правій. Завдання на знаходження числової відповідності можна використовувати на будь-якому етапі навчання, але його найчастіше використовують в самостійних та контрольних роботах. Я в своїй роботі розглядаю завдання на перевірку теоретичних знань. В ключі замість цифр можна у відповіді використати букви, щоб скласти слово.
Знайди відповідність:
Алгебра 7 клас
Вирази зі змінними, тотожні вирази, степені.
1 |
Числові вирази |
|
утворюють із чисел та змінних за допомогою знаків арифметичних дій і дужок. |
2 |
Число, що є результатом виконання всіх дій у числовому виразі, називають |
|
цілим раціональним виразом. |
3 |
Вирази зі змінними |
|
дробовим раціональним виразом. |
4 |
Вираз, який містить лише дії додавання, віднімання, множення, ділення та піднесення до степеня, називають |
|
тотожними, або тотожно рівними. |
5 |
Раціональний вираз, який не містить ділення на вираз зі змінною, називають |
|
утворюють із чисел за допомогою знаків дій і дужок. |
6 |
Якщо в раціональному виразі є ділення на вираз зі змінною, його називають |
|
називають тотожністю. |
7 |
Два вирази, відповідні значення яких рівні між собою при будь-яких значеннях змінних, називають |
|
тотожним перетворенням виразу. |
Степінь числа
1 |
Степенем числа а з натуральним показником n(n > 1) називають |
|
основу залишають тією самою, а від показника степеня діленого віднімають показник степеня дільника. |
2 |
Степенем числа а з показником 1 називають |
|
добуток n множників, кожний з яких дорівнює а. |
3 |
При множенні степенів з однаковими основами |
|
основу залишають тією самою, а показники степенів перемножують. |
4 |
При діленні степенів з однаковими основами |
|
саме число а. |
5 |
При піднесенні степеня до степеня |
|
основу залишають тією самою, а показники степенів додають. |
6 |
При піднесенні добутку до степеня треба |
|
піднести до цього степеня кожний із множників і результати перемножити. |
Одночлен
1 |
Цілі вирази — числа, змінні, їх степені і добутки — називають |
|
суму показників степенів усіх змінних, які він містить. |
2 |
Якщо одночлен є добутком, що має один числовий множник, який записаний на першому місці, а інші множники є степенями різних змінних, то такий одночлен називають |
|
його степінь дорівнює нулю. |
3 |
Степенем одночлена називають |
|
одночленами. |
4 |
Якщо одночлен не містить змінних (тобто є числом), то вважають, що |
|
властивості дії множення та правило множення степенів з однаковими основами. |
5 |
Під час множення одночленів використовують |
|
властивості степенів. |
6 |
Під час піднесення одночлена до степеня використовують |
|
одночленом стандартного вигляду. |
Многочлен
1 |
Многочленом називають |
|
многочленом стандартного вигляду. |
2 |
Подібні доданки многочлена називають |
|
найбільший зі степенів одночленів, що до нього входять. |
3 |
Многочлен, що є сумою одночленів стандартного вигляду, серед яких немає подібних доданків, називають |
|
помножити цей одночлен на кожний член многочлена і знайдені добутки додати. |
4 |
Степенем многочлена стандартного вигляду називають |
|
суму одночленів. |
5 |
Щоб помножити одночлен на многочлен, треба |
|
кожний член одного многочлена помножити на кожний член другого многочлена і одержані добутки додати. |
6 |
Щоб помножити многочлен на многочлен, треба |
|
подібними членами многочлена, а зведення подібних доданків у многочлені — зведенням подібних членів многочлена. |
Розкладання многочлена на множники.
1 |
Розкласти многочлен на множники означає |
|
добутку різниці цих виразів на їх суму. |
2 |
Квадрат суми двох виразів дорівнює |
|
добутку різниці цих виразів на неповний квадрат їх суми. |
3 |
Квадрат різниці двох виразів дорівнює |
|
подати його у вигляді добутку одночлена на многочлен або добутку кількох многочленів так, щоб цей добуток був тотожно рівним даному многочлену. |
4 |
Добуток різниці двох виразів на їх суму дорівнює |
|
різниці квадратів цих виразів. |
5 |
Різниця квадратів двох виразів дорівнює |
|
сумі кубів цих виразів; добуток різниці двох виразів на неповний квадрат їх суми дорівнює різниці кубів цих виразів. |
6 |
Сума кубів двох виразів дорівнює |
|
квадрату першого виразу, мінус подвоєний добуток першого на другий, плюс квадрат другого виразу. |
7 |
Різниця кубів двох виразів дорівнює |
|
добутку суми цих виразів на неповний квадрат їх різниці. |
8 |
Добуток суми двох виразів на неповний квадрат їх різниці дорівнює |
|
квадрату першого виразу, плюс подвоєний добуток першого на другий, плюс квадрат другого виразу. |
ФУНКЦІЯ
Функція
1 |
Якщо кожному значенню незалежної змінної відповідає єдине значення залежної змінної, то таку залежність називають |
|
область визначення функції. |
2 |
Усі значення, яких набуває незалежна змінна (аргумент), утворюють |
|
фігуру, яка складається з усіх точок координатної площини, абсциси яких дорівнюють значенням аргументу, а ординати — відповідним значенням функції. |
3 |
Усі значення, яких набуває залежна змінна (функція), утворюють |
|
значення аргументу, при якому значення функції дорівнює нулю. |
4 |
Графіком функції називають |
|
функціональною залежністю, або функцією. |
5 |
Нуль функції — |
|
область значень функції. |
Лінійна функція
1 |
Лінійною називають |
|
паралельною осі х. |
2 |
Графіком будь-якої лінійної функції є |
|
початок координат. |
3 |
Пряма вигляду у = l є |
|
функцію вигляду у = kх + l, де х — незалежна змінна, k і l — деякі числа. |
4 |
Функцію вигляду у = kх, де х — незалежна змінна, k — число, відмінне від нуля, називають |
|
усіх чисел. |
5 |
Графіком прямої пропорційності є пряма, яка проходить через |
|
усіх чисел; при k = 0 лише з одного значення - числа l. |
6 |
Область визначення функції складається з |
|
пряма. |
7 |
Область значень функції при k ≠ 0 складається з |
|
прямою пропорційністю. |
ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ
Рівняння з однією змінною
1 |
Рівнянням називають |
|
мають одні й ті самі корені. Рівносильними вважають і такі рівняння, які коренів не мають. |
2 |
Число, яке задовольняє рівняння, називають |
|
одержимо рівняння, рівносильне даному. |
3 |
Розв’язати рівняння - означає |
|
|
4 |
Два рівняння називають рівносильними, якщо вони |
|
|
5 |
Якщо в будь-якій частині рівняння розкрити дужки або звести подібні доданки, то |
|
коефіцієнтами цього рівняння. |
6 |
Якщо в рівнянні перенести доданок з однієї частини в другу, змінивши його знак на протилежний, то |
|
коренем або розв’язком рівняння. |
7 |
Якщо обидві частини рівняння помножити або поділити на одне й те саме відмінне від нуля число, то |
|
рівність, що містить змінну. |
8 |
Рівняння вигляду ах = b, де х — змінна, а і b — деякі числа, називають |
|
знайти всі його корені або довести, що коренів немає. |
9 |
Числа а і b називають |
|
рівняння ах = b є рівнянням першого степеня з однією змінною. |
10 |
Якщо а ≠ 0, то |
|
лінійним рівнянням з однією змінною. |
Рівняння з двома змінними
1 |
Рівність, яка містить дві змінні х і у називають |
|
1) якщо в рівнянні розкрити дужки або звести подібні доданки, то одержимо рівняння, рівносильне даному; 2) якщо в рівнянні перенести доданок з однієї частини в іншу, змінивши його знак на протилежний, то одержимо рівняння, рівносильне даному; 3) якщо обидві частини рівняння помножити або поділити на одне й те саме відмінне від нуля число, то одержимо рівняння, рівносильне даному. |
2 |
Розв’язком рівняння з двома змінними називають |
|
розв’язком кожного з рівнянь системи. |
3 |
Рівняння з двома змінними мають ті самі властивості, що й рівняння з однією змінною: |
|
рівняннями з двома змінними (або рівняннями з двома невідомими). |
4 |
Графіком рівняння з двома змінними х і у називають фігуру, що складається з |
|
пряма. |
5 |
Лінійним рівнянням з двома змінними називають |
|
позначити на осі х точку (п; 0) та провести через неї пряму паралельно осі у. |
6 |
Графіком рівняння ах + bу = с, у якому хоча б один з коефіцієнтів а або b відмінний від нуля, є |
|
рівносильними. Системи, які не мають розв’язків, також вважають рівносильними. |
7 |
Щоб побудувати графік рівняння у = т, достатньо |
|
пару значень змінних, яка перетворює рівняння в правильну числову рівність. |
8 |
Щоб побудувати графік рівняння х = п, достатньо |
|
знайти всі її розв’язки або довести, що розв’язків немає. |
9 |
Якщо є кілька рівнянь, для яких треба знайти спільний розв’язок рівнянь, то |
|
усіх точок координатної площини, координати яких є розв’язками цього рівняння. |
10 |
Розв’язком системи рівнянь з двома змінними називають пару значень змінних, яка є |
|
позначити на осі у точку (0; т) та провести через неї пряму паралельно осі х. |
11 |
Розв’язати систему рівнянь означає |
|
рівняння вигляду ах + bу = с, де х і у - змінні. Числа а, b і с називають коефіцієнтами рівняння. |
12 |
Системи рівнянь з двома змінними, які мають одні й ті самі розв’язки, називають |
|
кажуть, що ці рівняння утворюють систему рівнянь. |