Варіант №1 1. У 1927 році видатний біолог Микола Кольцов на з’їзді вчених в галузі зоології зробив висновок про те, що «як матриця, за якою будується ген майбутнього покоління, використовується ген попереднього покоління». Яку ознаку живого ілюструє це твердження? А) еволюцію Б)спадковість В)обмін речовин Г) подразливість Д) саморегуляцію 2. Визначте варіант, у якому об’єкти розташовані за зростанням рівнів організації живого, до яких вони належать. А)блоха — стрибальні ноги блохи — ротовий апарат --- блохи — нервова система блохи Б) миша — кров — еритроцит — гемоглобін В) планета Земля — екосистема міста — руді таргани міста — крила тарганів Г) ДНК — ядро — нервова тканина — мозок 3. Увідповідніть ознаку живого з її проявом: 1. живлення 2. ріст 3. саморегуляція 4. спадковість А) соняшник поглинає вуглекислий газ для здійснення фотосинтезу Б) при збільшенні температури всередині тіла потові залози інтенсивніше виділяють піт В) форма листків молодого дуба, подібна до такої у батьківських рослин Г) після виходу із фіни тіло бичачого ціп’яка щодня збільшується на 7—12 см 4. Визначте біологічний об’єкт, що може вивчатися одразу на двох різних рівнях організації живого. А) нейрон Б) ядро В) лисиця Г) хлорела 5. Для шапинкових грибів характерні такі типи живлення і дихання: А) хемоавтотрофне, аеробне Б) сапрогетеротрофне, аеробне В) фотоавтотрофне, аеробне Г) сапрогетеротрофне, анаеробне Д) фотоавтотрофне, анаеробне 6.Увідповідніть способи досягнення сталого розвитку з впливом їх на довкілля. 1 використання біодеградабельних полімерів 2 використання ГМО 3 збільшення площ
лісонасаджень 4 перехід до вегетаріанства Б вивільнення орних земель для відновлення В зменшення кількості сміття Г сповільнення темпів зростання СО2 Д збільшення об’ємів води, необхідних для зрошування 7. Схарактеризуйте «за» та «проти» використання біопалива.
|
Варіант №2 1.Клітинна будова усього живого свідчить про те, що: А)віруси не є живими істотами Б) кожен організм побудований принаймні з двох клітин В) об’єкти, що складаються з багатьох клітин, є живими Г) не всіх одноклітинних варто відносити до живої природи Д) зошит у клітинку може вважатися живим організмом 2. Визначте біологічний об’єкт, що може вивчатися одразу на двох різних рівнях організації живого. А) епітелій Б) мітохондрія В) РНК Г) інфузорія 3. Увідповідніть об’єкт і рівень живого, на якому він вивчається. 1. глюкоза А молекулярний 2. насінина соняшника Б) клітинний 3. холерний вібріон В органо-тканиннии 4. хромосома Г організмовий Д) популяційно-видовий 4. Увідповідніть способи досягнення сталого розвитку з впливом їх на довкілля. 1 використання біодеградабельних полімерів 2 використання ГМО 3 збільшення площ
лісонасаджень 4 перехід до вегетаріанства Б вивільнення орних земель для відновлення В зменшення кількості сміття Г сповільнення темпів зростання СО2 Д збільшення об’ємів води, необхідних для зрошування 5. Троє дітей з класу висловили свої думки про кріобіологію. Тарас упевнений, що проблемою зберігання ембріонів у рідкому азоті займаються вчені-кріобіологи. Катерина стверджує, що кожен кріобіолог добре знається на фізиці низьких температур. Оксана вважає, що кріобіологія може бути застосована при вивченні процесів, що відбуваються в позаземному просторі. Хто з них має рацію? А) тільки Тарас Б) тільки Катерина В) Катерина та Оксана Г) Тарас і Катерина 6. Виберіть твердження, що правильно характеризує сталий розвиток: А такий розвиток людства, що дозволяє розвиватися наступним поколінням Б розвиток із постійною швидкістю В розвиток, що задовольняє сучасні потреби Г розвиток, що задовольняє потреби майбутнього, не наносячи шкоди потребам сьогодення 7. Схарактеризуйте «за» та «проти» використання ГМО. |