Самостійна робота учнів на уроках біології
Велику роль у підвищенні ефективності уроків з біології відіграють різні види самостійної роботи учнів. Важко переоцінити навчально – виховне значення самостійних робіт. Вони є важливим засобом активізації пізнавальної діяльності учнів, піднесення інтересу до вивчених об'єктів і явищ, вироблення чітких уявлень і правильних понять. Знання, яких учні набувають при систематичному проведенні самостійних робіт, відзначаються свідомістю і міцністю,оскільки під час таких робіт створюється велика кількість асоціативних зв'язків: крім слухової і зорової пам'яті, в навчальний процес включається ще рухова та ін.
Самостійні роботи мають велике виховне значення, бо сприяють розвиткові індивідуальних здібностей учнів, їх інтересів, нахилів, вихованню волі, працьовитості, наполегливості. Під час виконання самостійних робіт в учнів виробляються і закріплюються практичні навички закладання і проведення дослідів, роботи з книгою, вміння застосовувати здобуті знання на практиці.
Враховуючи велике дидактичне значення самостійних робіт, їх слід практикувати і при вивченні нового матеріалу, і при закріпленні та перевірці знань.
При вивченні нового матеріалу можна застосовувати такі види самостійної роботи учнів:
Робота на тему « Будова скелета жаби»
Завдання
| | | ||
| | | ||
| ||||
|
Самостійна робота учнів на уроках біології
Велику роль у підвищенні ефективності уроків з біології відіграють різні види самостійної роботи учнів. Важко переоцінити навчально – виховне значення самостійних робіт. Вони є важливим засобом активізації пізнавальної діяльності учнів, піднесення інтересу до вивчених об’єктів і явищ, вироблення чітких уявлень і правильних понять. Знання, яких учні набувають при систематичному проведенні самостійних робіт, відзначаються свідомістю і міцністю,оскільки під час таких робіт створюється велика кількість асоціативних зв’язків: крім слухової і зорової пам’яті, в навчальний процес включається ще рухова та ін.
Самостійні роботи мають велике виховне значення, бо сприяють розвиткові індивідуальних здібностей учнів, їх інтересів, нахилів, вихованню волі, працьовитості, наполегливості. Під час виконання самостійних робіт в учнів виробляються і закріплюються практичні навички закладання і проведення дослідів, роботи з книгою, вміння застосовувати здобуті знання на практиці.
Враховуючи велике дидактичне значення самостійних робіт, їх слід практикувати і при вивченні нового матеріалу, і при закріпленні та перевірці знань.
При вивченні нового матеріалу можна застосовувати такі види самостійної роботи учнів:
Приклади самостійних робіт.
Робота на тему «Зовнішня будова листка»
Завдання
Робота на тему « Будова скелета жаби»
Завдання
Основні риси схожості й відмінності в скелеті земноводних і риб
Класи |
Риси схожості |
Риси відмінності |
||
у хребті |
в сполученні черепа з хребтом |
у будові кінцівок |
||
Риби |
|
|
||
Земноводні |
|
|
Важлива форма організації самостійної роботи учнів на уроці – лабораторні заняття. Під час лабораторних занять та досліджень учні в класі під керівництвом вчителя самостійно проводять спостереження і досліди,здобуваючи при цьому знання та практичні вміння і навички. При проведенні лабораторних занять застосовуються в основному методи самостійних спостережень і дослідів. Самостійну роботу на лабораторних заняттях учні можуть виконувати фронтально й індивідуально або за попереднім завданням.