Самостійна робота складена у вигляді різнорівневих завдань (тестові завдання, завдання на встановлення відповідності, завдання з відкритою відповіддю), що допоможе вчителю швидко перевірити рівень знань учнів з теми "Обмін речовин і перетворення енергії".
І варіант
1.Виберіть ліпід: а)стероїд, б)сахароза, в)глікоген, г)пепсин
2.Укажіть, який вигляд має четвертинна структура білків: а)глобула, б)декілька сполучених між собою білкових молекул, в)спіраль, г)ланцюг амінокислотних залишків.
3.Визначте функцію, яка найбільше властива вуглеводам: а)енергетична, б)рухова, в)каталітична, г)транспортна
4.При відсутності вітаміну С настає хвороба: а)бері-бері, б)рахіт, в)куряча сліпота, г)цинга
5.Виберіть органогенний хімічний елемент: а)К, б)О, в)Fe, г)Cl
6.Визначте, нестача якого хімічного елемента може спричинити порушення зсідання крові в людини: а)Cl, б)Са, в)I, г)Si
7.Вставте в речення пропущені слова: Атом Феруму входить до складу білка, що переносить кисень ______ , при нестачі в організмі Феруму розвивається захворювання______.
8.Установіть відповідність між нестачею зазначеного хімічного елемента в організмі людини та наслідками цього: а)Калій, б)Кальцій, в)Йод, г)Флуор. 1.ендемічний зоб, 2.порушення утворення гормонів підшлункової залози, 3.крихкість кісток скелета, 4.порушення регуляції роботи серця, 5.руйнування емалі зубів.
9.Установіть відповідність між класом хімічних сполук та хімічною речовиною: а)моносахариди, б)білки, в)ліпіди, г)полісахариди. 1.фібрин, 2.лактоза, 3.дезоксирибоза, 4.хітин, 5.холестерин
10.Поставте знак + (плюс) проти вірного твердження і – (мінус) проти невірного:
а)Гідроген належить до мікроелементів, б)вітамін С – жиророзчинний, в)людина повинна вживати до 4 л води на добу, г)гормони прискорюють хімічні реакції.
11.Які токсичні речовини можуть потрапляти в організм людини? Який їхній вплив на обмін речовин та здоров'я людини? 2б
ІІ варіант
1.Виберіть моносахарид: а)хітин, б)целюлоза, в)дезоксирибоза, г)сахароза
2.Укажіть, який вигляд має третинна структура білків: а)глобула, б)декілька сполучених між собою білкових молекул, в)спіраль, г)ланцюг амінокислотних залишків.
3.Визначте, як називається процес незворотного руйнування білків: а)денатурація, б)деструкція, в)ренатурація, г)конфігурація
4.При відсутності вітаміну D настає хвороба: а)бері-бері, б)рахіт, в)куряча сліпота, г)цинга
5.Виберіть мікроелемент: а)О, б)Zn, в)Н, г)N
6.Визначте, який хімічний елемент впливає на стан зубів людини: а)S, б)О, в)F, г)І
7. Вставте в речення пропущені слова: Хімічний елемент Йод потрапляє в організм разом з ______, при його нестачі в організмі розвивається хвороба _____.
8.Установіть відповідність між вітаміном та його значенням: а)Е, б)А, в)D, г)С
1.впливає на обмін кальцію та фосфору, 2.впливає на імунітет людини, 3.один з антиоксидантів, впливає на статеву функцію людини, 4.його відсутність погіршує зір, настає «куряча сліпота», 5.бере участь у кровотворенні
9.Установіть відповідність між біополімерами та їхніми мономерами: а)полісахариди, б)білки, в)ДНК, г)РНК. 1.жирні кислоти, 2.нуклеотиди з тиміном, 3.амінокислоти, 4.нуклеотиди з урацилом, 5.моносахариди.
10.Поставте знак + (плюс) проти вірного твердження і – (мінус) проти невірного: а)крохмаль – це запасний моносахариди, б)ферменти прискорюють хімічні реакції в організмі, в)вітамін А – жиророзчинний, г)деякі вітаміни синтезуються в організмі людини.
11. Що означає поняття раціональне харчування? Які негативні наслідки для людини нераціонального харчування? 2б