Самостійна робота з теми "Вступ"

Про матеріал
Робота включає запитання з теми "Вступ" для 10 класу профільного рівня. Підручник К. Задорожного "Біологія і екологія" профільний рівень
Перегляд файлу

Самостійна робота з теми «Вступ»

І варіант

І. Знайди правильну  відповідь (0,5 б):

1. Сукупність організмів різних видів та середовища їхнього існування, що пов’язані обміном речовин, енергії та інформації,- це:

А) популяція                              В) біоценоз

Б) екосистема                             Г) біосфера

 

2. Клітинний рівень організації співпадає з організмовим у:

А) амеби дизентерійної            В) сосни звичайної

Б) коника зеленого                    Г) ВІЛ

 

3. Яка наука вивчає спадковість і мінливість живих організмів:

А) біохімія                                В) ботаніка

Б) генетика                               Г) мікробіологія

 

4. Клітинний рівень організації життя збігається з організменним у:

А) багатоклітинних організмів ; Б) популяцій; В) одноклітинних організмів

 

5. Якому рівню організації біологічних систем відповідає зображення:


А) молекулярному                  В) клітинномуБ) організмовому                    Г) екосистемному

 

6.  Процес відтворення собі подібних,- це:

А) розвиток                             В) подразнення

Б) запилення                           Г) розмноження

 

7. Метод постійного спостереження за станом біологічних обʼєктів у природі чи експерименті: А) порівняльно-описовий Б) експериментальний В) статистичний

Г) моделювання Д) моніторинг

 

8. Наукове припущення, яке використовується для пояснення певних певних реальних явищ називають: А) науковий факт Б) гіпотеза В) експеримент Г) закон Д) теорія Е) прогноз

 

ІІ. Установіть відповідність (1б):

 

9. Установіть відповідність між біологічними системами та їхніми складовими частинами:

 

1) клітина                    А) особини одного виду

2) біосфера                  Б) органели

3) популяція                В) усі екосистеми нашої планети

4) екосистема              Г) популяції різних видів, абіотичні фактор

 

 

 

 

10. Між біосистемами та рівнями організації до яких вони належать:

 

1. березовий гай                                                     а) молекулярний

2. нуклеїнова кислота                                            б) клітинний

3. бактерія                                                               в) органно-тканинний

4. жива речовина планети                                     г) організменний

5. стебло рослини                                                  д) екосистемний

6. кіт                                                                        е) біосферний

 

11. Укажіть правильні та неправильні твердження, поставивши поряд з ними відповідно «+» або «-»:

 

а) жива матерія має кілька рівнів організацї;

б) живі системи не мають генотипу;

в) біосфера — це сукупність популяцій;

г) гіпотеза є науково обгрунтованим припущенням

 

12.  Встанови відповідність між стовпчиками таблиці (2б )

  Характеристика рівнів організації живої матерії.

 

Рівні організації життя

Структурні компоненті рівня

Функціональні процеси що відбуваються

1. Молекулярний

 

2. Клітинний

 

3. Організмовий

 

 

4. Популяційно-видовий.

 

5. Екосистемний.

 

6. Біосферний

1. Групи споріднених особин з певним генофондом.

2. Усі екосистеми планети.

 

3. Живі угрупування (біоценози) та умови оточуючого середовища.

4.Специфічні для організму органічні сполуки.

5. Сукупність органел та речовин.

6. Клітині, тканини, системи органів.

1. Процеси життєдіяльності (травлення, дихання, виділення )

2. Взаємодія популяцій різних видів між собою

3. Процеси перетворення енергії, речовин та інформації..

4. Процеси метаболізму, поділу, передачі спадкової інформації.

5. Біологічний колооббіг речовин та перетворення енергії

6. Мікроеволюційні процеси (видоутворення, регуляція численності).

 

13. Дайте відповідь на питання (2б):

 

Сукупність властивостей живих систем дає змогу досить легко провести межу між живим і неживим. Про що свідчить той факт, що ці самі властивості , взяті окремо, не дають змоги провести такого чіткого розмежування?

doc
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
22 вересня 2020
Переглядів
3864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку