Савчук-Баловсяк Г.Д. Сценарій інтелектуальної гри «Ерудит-шоу»

Про матеріал
Мета: у розважальній формі повторити фізичні терміни й поняття, узагальнити та систематизувати знання учнів. Формувати уміння застосовувати теоретичні знання на практиці. Розвивати інтерес учнів до вивчення фізики шляхом активізації їхньої пізнавальної діяльності; вчити учнів творчо мислити, швидко і правильно орієнтуватися у нестандартній ситуації, знаходити правильну відповідь та чітко висловлювати її.
Перегляд файлу

Викладач фізики та астрономії ВПУ № 3 м. Чернівці, Савчук-Баловсяк Г. Д. Ерудит-шоу

(сценарій інтелектуальної гри)

 

Мета: у розважальній формі повторити фізичні терміни й поняття, узагальнити та систематизувати знання учнів. Формувати уміння застосовувати теоретичні знання на практиці. Розвивати інтерес учнів до вивчення фізики шляхом активізації їхньої пізнавальної діяльності; вчити учнів творчо мислити, швидко і правильно орієнтуватися у нестандартній ситуації, знаходити правильну відповідь та чітко висловлювати її. 

Обладнання та матеріали: портрети А. Ейнштейна, І. Ньютона, М. Фарадея, І. Пулюя, ромашка з запитаннями, штатив, спирт, вода, сірники, свічка, шматок тканини, цвях, смужка паперу, стакан, фанерна дошка, гиря масою 10 кг, молоток, дві смужки поліетилену, дві смужки паперу, електрофорна машина, спектральні трубки, гальванометр, картоплина (лимон), мідний дріт, залізний цвях, набір підковоподібних магнітів, шурупи, соленоїд, мультимедійний проектор, комп’ютер, презентація заходу в середовищі MS Power Point, набір зірочок.

Зала святково прикрашена.

1                    ведучий. Доброго дня! З побажанням міцного здоров’я, гарного настрою та плідної праці, розпочинаємо наш позаурочний захід.

2                    ведучий. Я думаю, що ми побачимо сьогодні високий творчий злет юних фізиків, які братимуть участь у нашій інтелектуальній грі «Ерудит-шоу». 

1                    ведучий. Нехай учасники гри відчують радість пізнання, подолання перешкод, отримають задоволення від гри. 

2                    ведучий. А всі учні побачать велич фізики, усвідомлять необхідність фізичних знань.  

1                    ведучий. У кожній грі є свої закони, яких потрібно дотримуватися, а саме: закон поваги, закон часу, закон чіткості. 

2                    ведучий. Ми будемо говорити про фізичні явища, явища природи, про людей, що творили історію, про майбутнє науки і техніки. 

1                    ведучий. Запрошуємо учасників гри, правила якої наступні. В першому конкурсі беруть участь 8 учнів. Після кожного конкурсу з гри вибуває учень, який набрав найменшу кількість балів. Кількість балів фіксується зірочками.

2                    ведучий. Проведемо «Розминку». Відповідайте швидко, за кожну правильну відповідь 1 бал. 

1.   Шлях чи переміщення ми оплачуємо під час поїздки: у літаку? у таксі? 

2.   Вийшовши з води, собака обтрушується. Яке явище допомагає їй звільнити шерсть від води?

3.   Як слід переносити лист віконного скла: підтримуючи однією чи двома руками?

4.   Чому не можна зварити м’ясо високо в горах?

5.   Яка хлібина важча: гаряча чи холодна?

6.   Температура води 300 К. Яка це вода – холодна чи гаряча?

7.   Яка тварина орієнтується в середовищі за допомогою ультразвуку?

8.   На текстильних фабриках часто нитки прилипають до гребенів чесальних машин, заплутуються та рвуться. Для боротьби з цим явищем у цехах штучно створюється підвищена вологість. Поясніть фізичну суть цього заходу.

 

1   ведучий. Конкурс 1. «Теоретичний».

На слайді ви бачите прізвища вчених: А. Ейнштейна, І. Ньютона, М. Фарадея, І. Пулюя. 

Протягом 3 хвилин необхідно назвати їх відкриття і закони. За правильне виконання – 2 бали. 

 

2   ведучий. Конкурс 2. «Ромашка».

На «ромашці» зі зворотного боку пелюсток записані формули. Відриваючи пелюстку, учні розглядають та пояснюють формулу. За правильне виконання – 2 бали.

 

1   ведучий. Конкурс 3. «Так – ні».

Учням потрібно перевірити правильність твердження. За правильне виконання – 1 бал.

1.     Навколишній світ умовно поділяється на мегасвіт, мікросвіт, макросвіт

(так). 

2.     Макросвіт – це світ матеріальних об’єктів, розміри яких знаходяться від      10-6 м до 106 м (так).

3.     Мегасвіт зручно вивчати за допомогою мікроскопа (ні). 

4.     Макросвіт – це світ молекул, атомів і ще дрібніших частинок (ні).

5.     Час можна вимірювати лише годинником (ні).

6.     1 година дорівнює 120 секунд (ні).

7.     360 хвилин дорівнює 6 годин (так). 

8.     1800 секунд дорівнює 40 хвилин (ні).

 

2   ведучий. Цікава пауза. Запитання для гостей.

1   ведучий. Чи можна за даними координатами точок намалювати портрет?

2   ведучий. Конкурс 4. «Кмітливість».

Знайти прилади, за допомогою яких можна виміряти час, відстань, шлях, швидкість, напрям руху, відшукати малий залізний предмет. За правильне виконання – 2 бали.

1   ведучий. Конкурс 5. «Експериментаторів-«чарівників»».

Учасники гри переглядають серію демонстраційних дослідів та пояснюють побачене. За правильне виконання – 3 бали.

 

2   ведучий. Конкурс 6. «Практичний».

1.     Користуючись даними, поданими на слайді, визначити масу водню, що наповнює аеростат. 

2.     Визначити еквівалентний опір, користуючись даними, поданими на слайді.

3.     Визначити відносну вологість повітря, користуючись даними, поданими на слайді. 4. Вказати, яке слово в ланцюжку є зайвим, користуючись даними, поданими на слайді.

За правильне виконання – 3 бали.

 

1 ведучий. Конкурс 7. «Літературний».

Фізика і лірика з давніх-давен ідуть разом. Спробуйте відгадати, про що йдеться в наступних прислів’ях, загадках, фрагментах віршів (за правильне виконання – 2 бали):

      Не стукне, не брякне, а у вікно ввійде.  

      Як сонце горить, швидше вітру летить, дорогу в повітрі прокладає, за силою собі рівних не має.

      Горить ясно, а якщо знаєш правило, то безпечно.

      Що догори коренем росте.

 

      Тихіше йдеш – далі будеш.

      Без очей і світ не милий.

      Ти його гладь, а воно ще й кусається.

      Достигле яблуко мусить з дерева впасти.

М. Вороний  „Білесенькі сніжиночки”

 

Білесенькі сніжиночки, Вродились ми з води. Легенькі, як пушиночки, Спустилися сюди. Ми хмарою носилися Від подиху зими. І весело крутилися Метелицею ми.

Тепер ми хочем спатоньки,

Як діточки малі,

І линемо до матінки – До любої землі...

Матуся наша рідна,

Холодна і суха,

Бо дуже змерзла, бідна, Вона без кожуха.

 

О.Олесь В день ясний горіло сонце, Нерухомо вітер спав. Нерухомо в мертвій тиші Степ незайманий стояв.

В бурю він шумів, як море,

І ховався в сизій млі,

Полохливо буйні трави Припадали до землі.

А на півдні за лісами

Колихалось море трав, То над степом буйний вітер На шовкових струнах грав.

 

2 ведучий. Конкурс 8. «Чорний ящик».

Потрібно відгадати, що знаходиться в ящику. За правильне виконання – 1 бал.

Китайці називали його «Чу-ші», греки – «Геркулесове каміння», французи «Айман»,  індуси – «тхумбака», іспанці – «П’єдрамант», німці – «магнес», англійці – «лоудстон». Він дозволяє знайти голку в стіжку сіна. Що це?

  

1                    ведучий. Привітаємо переможця нашої інтелектуальної гри та подякуємо всім учням за участь. 

2                    ведучий. Світ дивовижний і різноманітний.  Ще з давніх-давен люди намагались розгадати його таємниці на підставі фактів, отриманих  в результаті спостережень чи дослідів. Сьогодні ми з вами спробували зазирнути в цей загадковий світ фізичної науки.

1 ведучий. Дякуємо за увагу! До нових зустрічей!

pdf
Додано
17 травня 2023
Переглядів
258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку