Сценарій брейн-рингу "Розквітай, наш рідний край"

Про матеріал

Сценарій розроблений для перевірки знань учнів про свій рідний край, його звичаї, традиції, легенди, скоромовки, лічилки, забавлянки, народні ігри. А також дана гра виховує в дітей почуття патріотизму, дружелюбності, поваги один до одного.

Перегляд файлу

Розквітай, наш рідний край

Брейн-ринг

2 клас

 

     Мета. Перевірити знання дітей про рідний край, Батьківщину, її символи, обереги, звичаї; легенд, на­родних промислів України, а також знання скоромовок, забавлянок, лічилок, колисанок, народних ігор тощо. Розвивати інтерес до історії рідного краю. Удосконалювати вміння спілкуватися під час обговорення командою питань. Вихову­вати почуття патріотизму, дружелюбні відносини між чле­нами команд та почуття поваги до команди-суперника.

    Обладнання. Табло для ведення рахунку. Пісочний годин­ник. Два столи, обладнанні кольоровими ліхтарями із сиг­нальними дзвінками. Картки із запитаннями. Необхідний дидактичний та ілюстративний матеріал, рожева скринь­ка для запитань-демонстрацій, призи для відзначення команд-учасниць.

Хід гри

Столи, за якими сидять команди, розміщені амфітеат­ром. У кожній з них по чотири гравці тому числі капітан, обраний напередодні). В центрі знаходяться два ігрових столи з ліхтарями червоного та зеленого кольору, оснащених електричними дзвінками. На першу гру ко­манди обираються ведучим гри (вихователем), або жереб­куванням. Можна провести відбірковий тур. Які команди швидше дадуть відповідь на поставлені запитання, ті гра­тимуть першими.

Правила гри

  1. Грають дві команди.
  2. Вихователь зачитує запитання.
  3. За правильну відповідь команда отримує одне очко.
  1. Капітан тієї команди, яка знає відповідь, тисне на кнопку електричного дзвінка, і команда отримує право відповідати першою.
  2. Тиснути на кнопку дзвінка можна лише тоді, коли буде запущено пісочний годинник.
  3.  Якщо одна з команд натиснула на кнопку до почат­ку відліку часу, то вона втрачає право відповідати, тоді

Завдання для гри

Завдання 1.

Відгадайте загадку:

«Б'ють мене ломакою, ріжуть мене ножакою.

Це того мене так чублять, бо всі мене дуже люблять».

Що це таке?

Відповідь: хліб.

 

Завдання 2.

В  українського  народу існує  стародавній  звичай зустрічати гостей хлібом-сіллю. Увага, запитання: На чому підносять хліб-сіль?

 Відповідь: на рушнику.

 

Завдання 3.

Як вишивають рушники?

Відповідь: хрестиком.

 

Завдання 4.

Якими кольорами вишивають рушники? Що означають ці кольори?

Відповідь: чорним та червоним; чорний — то наша зем­ля, червоний — калина.

 

Завдання 5.

Відгадайте загадку:

«У вінку зеленолистш,

У червоному намисті.

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду».

Що це таке? Відповідь: Калина.

Завдання 6.

Із давніх-давен калина була невід'ємною частиною Ук­раїни. Про неї люди складали легенди. А яку ви знаєте легенду про калину? Розповісти її.

 

Завдання 7.

Про калину не тільки скла­дали легенди, але й писали вірші. Розповісти вірш про калину автора,

Завдання 8.

Але про калину складали не тільки легенди та вірші, а й оспівували її в піснях.

Чия команда швидше пригадає і заспіває пісню про ка­лину.

Завдання 9.

В давнину, як і зараз, бувало, що маленькі діти засму­чувалися, а їхні матусі забавляли їх різними забавлянками. А тепер уявіть собі, що ваші команди складаються з татусів і матусь, і у вас є засмучена дитина. Розкажіть їй забавлянку.

Завдання 10.

З часом, коли дітки підростали і ставали такими, як ви, їх уже не було потреби забавляти. Вони вже самі навчи­лися гратися. У нашій місцевості є одна, дуже поширена, народна гра. Подумайте і скажіть, як називається ця гра?

Відповідь: «Подоляночка»

 

Завдання 11.

Увага! Рожева скринька.

Граючи у гру «Подоляночка», дівчинка, яка виконує роль Подоляночки, одягає невід'ємний атрибут святкового дівочого українського одягу. Він знаходиться в рожевій скриньці.

Що в рожевій скриньці?

Відповідь: Віночок

 

 

Завдання 12.

На прикладі гри «Подоляночка» ми переконалися, що в деяких іграх повинен бути ведучий. Яким чином ви обираєте ведучого?

Відповідь: Лічилкою

 

Завдання 13.

Чия команда швидше пригадає і розповість лічилку?

Завдання 14.

Для того, щоб діти вчилися правильно і швидко гово­рити, з давніх-давен український народ мав скоромовки.

Чия команда швидше пригадає і розповість скоромов­ку?

Завдання 15.

Ми живемо з вами на Поліссі. Ми любимо свій рідний край. Його любили і наші предки, які складали про ньо­го пісні, вірші, а також і прислів'я.

Завдання: розповісти вірші про Полісся

 

Завдання 16.

З давніх-давен в українського народу існували різні повір'я. Зараз я говоритиму початок повір'я, а ви повинні його закінчити.

  1. Не бий по землі, бо їй ... болить.
  2. Не плюй на землю, бо ... не буде родити.
  3.                   Не плюй у вогонь, бо ... поприщить губи.

4. Як їсиш хліб, — не лишай кусків, бо ... в них твоя сила.

5. Не сідай на стіл, бо .. в сім'ї буде сварка.


Завдання 17.

Увага! Рожева скринька.

Те, що в ній знаходиться має два кольори і є символом нашої держави.

Запитання: Що міститься в скриньці? Які це два кольо­ри і що вони означають?

Відповідь: Прапор. Кольори: блакитний — колір мирно­го неба та жовтий — колір хліба, що означає багатство на­шої держави.

 

Завдання 18.

Пригадати і розповісти вірш про прапор.

 

Завдання 19.

Ви бачите в  хаті колиску. Колись, так само, як і те­пер, в колисках спали маленькі дітки, а їхні матусі, чи та­тусі співали їм колискові. Уявіть, що вам потрібно зако­лисати дитинку.

Завдання: Пригадати колискову і заспівати

 

Завдання 20.

Розповісти, які річки відомі вам у нас на Поліссі.

 Відповідь: Припять, Стир, Стохід, Луга.

 

Завдання 21.

Розповісти легенду про село Хоцунь.

 

Завдання 22.

Відгадайте загадку:

«На сонечко я схожий,

І сонечко люблю.

До нього повертаю

Голівоньку свою».

Запитання: Що це таке?

 Відповідь: Соняшник.

 

Завдання 23.

Пригадати і розповісти легенду про соняшник

 

Завдання 24.

 

Наша Батьківщина славиться своїми промислами. Наз­вати один із центрів промислів України.

Відповідь: Косівська різьба по дереву, центр — місто Косів. Петриківські розписи тощо.

Підсумок гри.

 

Після закінчення гри підводиться підсумок, визна­чається команда-переможець, кращий гравець. Гравці одержують призи, залежно від місця, яке виборола ко­манда.

 

doc
Додано
16 липня 2018
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку