Ведуча 1
Має крилами Весна
Запашна,
Лине вся в прозорих шатах,
У серпанках і блаватах...
Ведуча 2
У цей чудовий весняний день відкриває свої гостинні двері літературна кавʼрня, де у приємній творчій атмосфері можна долучитися до ліричної філіжанки, зробити ковток естетики та вдихнути аромат гармонії.
Ведуча 1
Літературна кав’ярня- це місце зустрічі творчих людей. Тут у затишній атмосфері за філіжанкою гарячої та запашної кави можна поспілкуватися, обмінятися враженнями про події культурного життя,
Ведуча 2
послухати вірші та музику, почитати свої твори, почути про книжкові новинки, познайомитися з цікавими та неординарними людьми. Концепція зустрічей - це відкритість і плюралізм.
Ведуча 1
Реалії життя ХХІ ст.. змушують сучасну людину жити в досить напруженому темпі. Проте в гонитві за досягненням своєї чергової мети вона зупиняється, вражено дивиться на навколишній світ.
Ведуча 2
Їй хочеться відпочити, поринути у світ прекрасного, де душа людини, мов кришталевий келих, буде наповнюватися магією мистецтва.
Маска
Искусство – вечно!...
Ведуча 1
Перші літературно-мистецькі вечори влаштовував Михайло Коцюбинський, по суботах, у своєму помешканні. Вони так і називались - суботні вечори. На одному з таких вечорів уперше прочитав публіці свій вірш Павло Тичина. Це був вірш «Розкажи мені, поле…». Наші студенти теж знайомі з його творчістю.
Студент
Ця розмова навіяла мені спогад про одну з поезій П. Тичини. Я хочу поділитися з вами.
(читає поезію «О панно Інно…»)
О панно Інно, панно Інно!
Я — сам. Вікно. Сніги...
Сестру я Вашу так любив —
Дитинно, злотоцінно.
Любив? — Давно. Цвіли луги...
О люба Інно, ніжна Iнно,
Любові усміх квітне раз — ще й тлінно.
Сніги, сніги, сніги...
Я Ваші очі пам'ятаю,
Як музику, як спів.
Зимовий вечір. Тиша. Ми.
Я Вам чужий — я знаю.
А хтось кричить: ти рідну стрів!
І раптом — небо... шепіт гаю...
О ні, то очі Ваші.— Я ридаю.
Сестра чи Ви? — Любив...
Ведуча 2
У 20-ті роки ХХ ст. українські письменники в еміграції збиралися у кавʼярні за філіжанкою кави, обговорювали новації в літературі. Їхній творчий доробок став відомий як здобутки «Празької школи». Серед них енергійною, молодою, яскравою зіркою зійшла Олена Теліга.
Студентка
(говорить від імені Олени Теліги)
Ведуча 1
60-ті роки ХХ ст. Період «відлиги». Молоде покоління прагнуло до оновлення літератури, суспільства, життя в цілому. Покоління шістдесятників – так охрестили плеяду талановитих, сміливих порушників спокою. Серед них Алла Горська, Іван Дзюба, Ліна Костенко, Василь Симоненко та багато інших.
(студенти розігрують діалог Ліни Костенко та Василя Симоненка)
Ведуча 2
Сучасна молодь сьогодні теж зібралася в літературній кавʼярні, щоб долучитися до ліричної філіжанки…
Маска
21 березня. День весняного рівнодення. Випадковість чи ні, та в цей день відзначають всесвітній день поезії.
Ведуча 1
З цієї нагоди маємо приємність презентувати Вам, шановні відвідувачі, книгу поета Єс Соя, сучасного молодого поета-бітника з Одеси, яка називається «Цветы из ничего».
Ведуча 2
Про нього говорять: він не буває різним, але він настільки обʼємний, що кожен знаходить у його творчості щось своє. Для когось - по-дитячому наївний, для когось – космічний.
(студенти презентують книгу і зачитують деякі вірші)
Ведуча 1
Запрошуємо до знайомства із завсідниками нашої каʼярні. Презентація гурту, його назва та літературне кредо максимально оцінюється у 6 балів.
Гурт групи ЛС-21.
Маска
Послушайте!
Ведь, если звезды зажигают -
значит - это кому-нибудь нужно?
Ведуча 2
Цікаву думку висловив наш таємничий гість. А що з цього приводу думають наші відвідувачі? Дамо їм хвилину на роздуми. Логічність та неординарність висловлювання оцінюється журі максимально у 5 балів.
(гурти висловлюють власні думки)
Гурт групи СО-2
Маска
« Те, кто читают книги, всегда будут управлять теми, кто смотрит телевизор.» Фелиция Жанлис.
Ведуча 1
А чи згодні ви з таким твердженням? Оцінка 5 балів.
(гурти висловлюють власні думки)
Ведуча 2
Презентація гурту від групи СС-42
Маска
Слова – цветы из ничего…
Ведуча 2
А як ви розумієте такий вислів? Оцінка 5 балів.
(гурти висловлюють власні думки)
Ведуча 1
Презентація гурту від групи СС-41
Ведуча 2
Просимо звернути увагу на оригінальне оформлення столиків у нашій кавʼярні. Кожен гурт доклав зусиль, щоб зробити свій особливим. Шановне журі має оцінити доречність, естетику та оригінальність. Максимальна оцінка 4 бали.
Ведуча 1
Зазирнімо до меню. Ммм… «Приправа до кави»… Чим же приправили свої терпкі солодкі напої юні поети? Можливо, власними рядками? Результатом цього змагання може бути максимум 10 балів.
(студенти читають власні вірші)
Ведуча 2
Що це мені вчувається? Схоже на музику… А, так це ж «Компліменти від клієнтів» у формі музичної композиції.
(звучить музична композиція на флейті у виконанні студентки групи ЛС-21 Бугай Каріни)
Ведуча 1
Що там у нас у меню? «Вправи до страви»! Завдання для гуртів: пригадати продовження вірша.
Ведуча 2
Журі зараховує за кожну правильну відповідь гурту 1 бал.
Ведуча 1
Юним митцям не знайомий спокій. Вони увесь час у творчому пошуку. Художні твори різних епох надихнули їх на театральні кроки. Вони підготували домашнє завдання: інсценізацію з улюбленого твору. Журі оцінить максимально у 8 балів.
(кожен гурт демонструє театралізоване дійство)
Ведуча 2
А в меню у нас іще є «Розминка для відпочинку». Банка з кавою приховує назви творів та підказки до них. Треба відгадати назву за жестами одного з членів гурту, без слів. Правильна відповідь – 2 бали. Якщо гурт, який дав правильну відповідь, може назвати й автора твору, то кількість балів подвоюється.
Ведуча 1
«Компліменти від клієнтів» не закінчуються! Ще одна музична композиція.
(звучить музична композиція на флейті у виконанні студентки групи ЛС-21 Бугай Каріни)
Ведуча 2
Що б іще обрати з меню? А! знаю! Ось. Японська страва до кави. Сенкан. Цікаво, а що ж входить до її складу? Можливо, хтось із відвідувачів підкаже?
(студенти пояснюють, що таке сенкан та наводять алгоритм)
Згода, беру. Пропонуємо створити сенкан до запропонованого слова. Визначимось жеребкуванням. Журі оцінить максимально у 7 балів.
Театр
Музика
Поезія
Митець
(голови гурту дають відповіді)
Маска
Сидели мы на крыше, а может быть и выше,
А может быть, на самой, на трубе…
Ведуча 1
Загадковий містер Ікс! Певно, він пропонує вам продовжити рядки, на власний розсуд. 4 бали – оцінка за це змагання. Хвилина на роздуми.
(голови гурту дають відповіді)
Ведуча 2
Що ж, на денцях наших ліричних філіжанок залишилась тільки кавова гуща, але ми не будемо на ній ворожити. Насолодимося приємним післясмаком солодкого терпкуватого напою, що вселив наші душі гармонію, хороший настій і натхнення.
Ведуча 1
Доки журі підраховує бали і визначає переможця, приймемо ще один комплімент – пісню у виконанні студентки групи СС-3 Перепелиці Олени.
(звучить пісня у виконанні студентки)