Сценарій до свята дорожнього руху
«А здоровим щоб буть силі й духу, треба знати ще й правила руху» 1.Ми живемо в суспільстві людському. Так багато є правил у ньому Знати правила ці треба, друже, Та й виконувати добре їх дуже.
Правила – це вимога єдина, Ну, а ти у суспільстві – людина! А тепер тобі стало все ясно – Всі вимоги виконувать вчасно!
Хай засвоїть твоя голова - В нашій мові чарівні слова. І знання запасай на майбутнє – Для людини це сила могутня.
А здоровим щоб буть силі й духу Треба знати ще й правила руху, Хоч питання це дуже складне, Але знай, що життя в нас одне, Неповторне: як втратиш – не буде! Будуть інші сміятися люди, Будуть інші співати пісні, Зорі будуть стрічать росяні.
А щоб цього не сталось ніколи, Ми правила будем вивчати. Набиратись і сили, і духу – І вчителя розповідь слухать Про правила дорожнього руху.
2. Сьогодні на наш захід завітали незвичайні гості: лісові мешканці та Світлофор Моргайко. Зустрічайте їх.
3.Ведуча. Десь у полі, біля лісу, Хатка з дерева стоїть. Біля хатки, зовсім поруч, Там струмок собі біжить.
Хто в цій хатці – ми не знаєм. Але хочете дізнатись? Тож дивіться всі уважно: Казка буде починатись.
Бігла мишка-шкряботушка
Через поле, навмання, Там побачила хатинку…
4.Мишка. Буде хатка ця моя, Буду в ній я господарка, Зиму буду зимувати. Тут я буду, коли схочу, Друзів любих зустрічати.
5.Автор.Стала мишка жити в хатці. День живе та два живе, А на третій – хтось у хвіртку Господарочці шкребе.
6. Мишка. Ой, чекайте, зараз, зараз Вам відчиню двері, Запрошу до себе в гості На смачну вечерю.
7.Жабка.Ой, кумасю, здрастуй, люба, Дуже рада тебе бачить. Яка хатка в тебе гарна! Дай полюбуватись!
8.Мишка. Ой, жабунечко, заходь, Будем разом жити. Нам з тобою, дорогенька, Нічого ділити.
-Якийсь дивний звук долинає звулиці. Що там трапилось?
9.Небезпечна гра. Хлопці грають у футбол. Хтось забив красивий гол. Полетів м'яч на дорогу, Йде машина із-за рогу, Та гравець її не бачить.
М'яч підстрибує і скаче, І під колесо летить, Хлопчик за м'ячем біжить. Зупиніть скоріш хлопчину!
До нещастя – крок єдиний! Це повинен знати кожний: Гратись у м'яча не можна ! Там де вулиця й машини,- Небезпечно для людини!
(З'являється вовк на велосипеді, за ним біжить ведмідь.)
10.Жабка. Ой! Дивись, хтось по дорозі На велосипеді мчить, А за ним, задихавсь швидко Міліціонер Ведмідь біжить.
11.Ведмідь. Нумо, хлопчику, стривай, Стоять і не рухатись!!! Пройдемо до міліції, Щоб надалі слухатись!
12.Вовк. Товаришу старшина, Вибач, якщо можна. Я не знав, що на дорозі Гратися не можна.
13. Ведмідь. Ви порушили закон, Треба покарати. Зараз протокол пригоди Буду я писати.
14. Вовк. Ой, не треба протоколу! Ну, катавсь, що тут такого?
15.Ведмідь.Знає кожен, що не можна На дорозі гратись! Так біді, всі діти знають, Недовго і статись.
16.Вовк.Та не знав я, що не можна Я б нізащо, я б ніколи Не вертівся на дорозі. Зі своєї лісової школи Я б ходив по тротуарах, На дорозі б я не грався, Та із Вами щоразу Ще здалеку вітався.
17.Ведмідь.А ти чув про світлофор Прилад, що на перехресті?
18. Вовк. Та щось чув… А з чим, скажіть, Його можна їсти?
19.Ведмідь.(сміється) Тебе що, не вчили в школі? От не думав, не гадав, Не сміявся так ніколи!
Нумо, учні, розкажіть Лісової школи, Які мають кольори Наші світлофори. (Відповіді дітей)
20.1-й ведучий. Хто водію допоможе Лиш безпечний вибрать шлях? Від біди оберігає, Нібито попереджає: Обережним завжди будь І про мене не забудь… Три великих ока має Цей постійний помічник І ніколи не дрімає. Хто він? Всі розумні діти знають, Бо це друг наш…(світлофор).
21.2-й ведучий. Але наш Світлофор потрапив у руки злого чарівника, який розкидав кольори Світлофора: у польових маків – червоний, у сонечка – жовтий, у ялини – зелений. Щоб його визволити нам потрібно відгадати загадки. І тоді, коли вам подарують ці кольори, Світлофор знову зможе кліпати, як і раніше, і чарівник більше ніколи його не зачаклує. Йдемо до маку. Хай він назве свою загадку.
22.Мак. Маленькі будиночки по місту біжать, Дорослі і діти в будиночках сидять. (Автобуси, тролейбуси, трамваї).
Молодці, відгадали. Беріть червоний колір, він ваш. (Віддає червоний колір).
23.2-й ведучий. А зараз попрямуємо до Сонечка. Ми з радістю відгадаємо його загадку. Називай її, сонечко.
24.Сонечко. Впала стрічка через річку, Поєднала береги. (Міст.)
Правильно. Впорались дітки і з цією загадкою. Тримайте жовтий колір. Ми зустрічатимемося щодня і я голубитиму вас своїм промінчиком.
25. Дівчинка. А ми співатимемо й тебе виглядатимемо.
Вийди, вийди, сонечко, Заглянь у віконечко, Зійди, посміхнися, На нас подивися. А ми тобі співаємо, Щодня виглядаємо. Ти зранку вставай
І рідну землю зігрівай! Хай росте травиця І струмком біжить водиця.
26.1-й ведучий. Мандруємо до красуні-ялинки. Дізнаємось, яку загадку приготувала нам вона. Доброго дня, шановна господине. Чекаємо твою загадку.
27. Ялинка. Йде з села і до села,
А з місця не зрушить. (Дорога)
Дорогі діти, беріть цю зелень, подаруйте своєму другові, щоб він знову засвітився яскравими кольорами.
28.Автор. І відтоді жодного разу злий чарівник не повертався до міста, а світлофор радував усіх своїм світлом.
Ось і наш світлофор повернувся. Ми скучили за ним. Що він нам розкаже?
29.Світлофор. У мене три скляних ока: верхнє – червоне, під ним – жовте, ще нижче –зелене. Я стою на вулиці і перехресті, поперемінно очі заплющую, розплющую, розплющую – регулюю рух.
30.Червоне світло. Як червоним він горить,- Завмирає все умить. Пішохід, не забудь: В час такий закрита путь! Треба пам'ятати : Йти не можна – слід чекати!
31.Жовте світло. Світло жовте в ліхтарі,- Світлофор гука вгорі: Вже рушать скоро вам -, Як зелене світло дам. Не хвилюйся, Уважним будь і приготуйся!
32.Зелене світло. Як зеленим він горить,- Всі машини стали вмить: Переходь в цій порі! Світлофор гука вгорі» Вітер, сніг чи злива: Через дорогу йди сміливо!
Гра «Світлофор. А зараз давайте перевіримо, як ви засвоїли кольори світлофора. Послухайте правила гри:
33. Ведуча. Діти, ви всі добре знаєте, що навчання в школі починається з азбуки. А сьогодні ми поговоримо про незвичайну азбуку доріг. Її теж обов'язково треба знати.
(Виходять Мишка і Жабка).
34. Мишка. Місто, в якому з тобою живем, Можна по праву зрівнять з букварем.
Жабка. Азбуку вулиць розкривши для нас, Місто уроки дає повсякчас.
Мишка. Ось вона, азбука, треба всю знать. Вздовж тротуару, глянь знаки висять.
35.Жабка. Азбуку міста виконуй і пам'ятай, Щоб бути здоровим, до праці готовим, Азбуку міста вивчи до ладу Щоб не потрапити раптом в біду.
(Звучить пісня «Проходь обережно»).
На сцені з'являються Лисичка з м'ячем та Білочка з книжкою. Переходять дорогу, граючись.
36. Лисичка. Мій дзвінкий веселий м'яч, Ти куди пустився вскач? Буду м'ячиком я грати І не хочу правил знати…
37.Ведмідь. (Свистить). Зачекайте-но, подружки! Очі де у вас, де вушка? Справа може буть гірка – Може трапитись біда, Бо дорога – не читальня І не місце для розваг.
( Бере за руки і веде на тротуар)
38.Автор. Іде по вулиці один Якийсь дивак-громадянин, Йому порадили: заждіть, Червоне світло он горить на світлофорі. Знає всяк – не можна йти тепер ніяк.
39. Громадянин. Червоне світло? Не біда!
40.Автор. Громадянин відповіда. Іде він, цей дивак на вид, Не там, де надпис «Перехід». Він грубіянить на ходу.
41.Громадянин. Де хочу, там і перейду!
42.Автор. Водій здивований,кричить.
43.Водій. Куди, роззяво, йдеш?
44.Автор. Та швидше, швидше загальмуй, Цього роззяву порятуй! А що якби водій сказав:
45.Водій. На світлофор я наплював!
46.Автор. Як заманеться їхав би, А постовий пішов собі, Трамвай би їхав, як хотів, Ходив би кожен, як умів! Ой! Там, де вулиця була, Де кожен звик ходить, Найнеймовірніші діла Розпочалися вмить! Сигнали, крики «Виручай!» Машина – просто на трамвай. Трамвай наїхав на машину. Машина врізалась в вітрину… Та ні: стоїть на мостовій Регулювальник-постовий. Триокий світлофор висить І зна всі правила водій.
47.Постовий-міліціонер. Тут на посту завжди чергує Умілий спритний постовий. Всіма одразу він керує, Хто перед ним на мостовій. Ніхто у світі так не може
Одним лиш помахом руки Перепинити перехожих І пропустить грузовики.
Гра «Заборонено – дозволено».
1-й ведучий. Правила гри: якщо те, про що йдеться у вірші, робити заборонено, учні хором відповідають: «Заборонено». Якщо це робити можна, всі відповідають «Дозволено!»
1учень. І проспекти, і бульвари Гомінливі в наші дні, Ти проходь по тротуару Лиш по правій стороні! Пустувати тут, де люди,…
(За-бо-ро-не-но)
2учень. Стань взірцевим пішоходом – Це - … (Доз-во-ле-но)
3 учень. Як заходиш до трамваю, Краще уперед пройди, Не крутись, це заважає, Стій спокійно чи сиди. Їхать «зайцем» - знають всі
…(За-бо-ро- не-но!)
4.учень.А бабусі дати місце – Це … (Доз-во-ле-но!)
5.учень. Якщо ти гуляєш десь там, Бігаючи, не забудь: переходиш перехрестя – Особливо пильним будь! Йти, коли червоне світло, …(За-бо-ро-не-но).
6 учень. На зелене, навіть дітям, Йти… (Доз-во-ле- но).
(Звучить пісня По вулиці»).
54.Світлофор. Як переходиш вулицю, На розі зупинись І перш за все уважно На мене подивись. Дивлюсь червоним оком, Велю спинитись я.
Одне мені потрібно – Це витримка твоя. А блисне жовте око – Іти не поспішай, Бо жовтий – не зелений: Потрапиш під трамвай.
Увага – і зелений Привітно замигтів. Він колір найдобріший, Щасливого путі!
Гра «Закінчи мою думку!»
Учитель. Рушай! Он стежка-дивина, До ніг тобі лягла вона. Вся в білу смужку. Що за знак? Коли б могла, сказала б так: «Я – людям необхідна Доріжка… (Пішохідна).
А он тролейбус підійшов. Автобус зупинився знов. Ану скажи, чи знаєш ти, Як їх потрібно обійти? Ти їх …(позаду ) обійди.
Трамваї – зовсім інша річ! Один одному йдуть навстріч. Дзвенять, аж котиться луна. Загадка з ними нескладна. Таку я дам пораду: Їх не обходь позаду!
На вулиці - потік машин, Моторів гук і шурхіт шин. Не для забав пустих вона. Там – небезпечно – кожен зна!
57.Світлофор. Я Світлофор. Я всім свічу. Звертаюся до кожного: Виконуйте, як я навчу, Правила дорожні!
Учитель. А зараз учні лісової школи розкажуть, як два брати їздили до дідуся в гості і які дорожні знаки зустрічали вони на шляху.
58.Білочка. Закінчилися уроки, В табель вписані оцінки. За хвилину двісті кроків До трамвайної зупинки. Світлофор зелений світить, Поспішаю, як ніхто, - З братом їдемо до діда У новенькому авто. Ми домовилися вранці, Він чекає на стоянці. Ось і я, часу не гаймо, Заспівав мотор – рушаймо! Розрослись каштани, липи, Без зупинки тут не можна. «СТОП» - ці літери великі Здалеку побачить кожний.
59.Зайчик. Мчать автобуси, мопеди, Ми чекаємо за рогом. Знак стоїть пріоритету, Зветься – «ГОЛОВНА ДОРОГА!»
60. Їжачок. Глянь праворуч, глянь ліворуч, На дорозі «ДІТИ!» - стій! Дитсадок і школа поруч – Обережніше, водію.
61.Дикий кабан. Вийшла тітонька з під'їзду, У руках тяжкі валізи. І мерщій через дорогу – Під акації розлогі. Брат сигналить – що за жарти? Треба тітоньці за парту! Незалежно від погоди – Тут не можна пішоходам. Далі он – хіба не видно – Є доріжка … «ПІШОХІДНА». Магазин «Дитячий світ», Там – … «ПІДЗЕМНИЙ ПЕРЕХІД».
62. Сорока. Доганяємо за містом Двійко велосипедистів. Дружно тиснуть на педалі, Мчать по центру магістралі. Раптом гульк – з-за повороту Виїхав автомобіль.
Хлопці,звісно, не чекали. Розгубились, запетляли, По дорозі круть та верть І в канаву – шкереберть! Зупинився грузовик, Вийшов літній чоловік, Перебіг через дорогу.
63.Водій. Може, треба допомога? Ні, серйозно, не забились? Все щасливо закінчилось?
62.Сорока. Хлопці рюмсають в канаві.
64.Хлопці. Ви пробачте, ми не знали, Ми не бачили, не чули.
62.Сорока.Ох та ой,синці та гулі. Подививсь водій, послухав…
63. Водій. Як не знаєш правил руху, Краще зовсім вже не їздить, Горе-велосипедисти!
65.Косуля. Зачаровані красою: Через річку чудо – міст! Зупинились мчиться поїзд: «ЗАЛІЗНИЧНИЙ ПЕРЕЇЗД».
66. Лісовий кіт. Що то за знак? – питаю брата. Ці знаки всі повинні знати. На білім – хрестики червоні, Кров цебенить – поріз долоні, Комусь погано – вони завжди в пригоді стануть.
67.Лось.Хочу пити хоч краплинку! Брат говорить: -Не біда! Скоро …«МІСЦЕ ВІДПОЧИНКУ». Є там і …«ПИТНА ВОДА».
68.Кріт. Я забув! Не вимкнув праску! От так лихо! Що робить? Для забудьків – знак, будь ласка, «ТЕЛЕФОН» - біжу дзвонить.
69. Учень. Ось і ліс уже близенько, Я не затуляю рота.
Просить брат: сиди тихенько! Тут …«РЕМОНТ», ідуть роботи».
70.Учень. Ми приїхали, Дідусь на порозі крутить вус. Йде онуків зустрічати.
71. Дідусь. Здрастуйте! Ходіть до хати! Вже бабуся клопотала – Напекла, наготувала. Пироги, гриби і квас На столі чекають вас.
Заслужили ви гостинці, Любі онучата, Бо дорожню азбуку Вчили ви завзято.
72. Учитель. А зараз пограємо у гру «Спробуй відгадати». Будете відгадувати загадки.
Біжать чотири брати, Та один одного не можуть догнати. (Колеса).
Маленькі будиночки по місту біжать, Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Трамвай, автобус, тролейбус).
Тримаюсь лиш я на ходу. А як зупинюся – впаду. (Велосипед).
Підморгне червоним оком – стоїмо. (Світлофор).
Полотно, а не доріжка, Кінь біжить сороканіжка. (Поїзд).
Хто знає, як називають людей, які їдуть у транспорті? (Пасажирами).
Гра «Це все я».
Учитель. Послухайте вірш. Коли я зроблю паузу, ви маєте, піднімаючи руки, як на уроці, голосно і дружно промовити: «Це все я, це все я, це моя шкільна сім'я.»
Щось не бачу піднятих рук:
Кому світлофор найкращий друг? (Це все я, це все я, це моя шкільна сім'я).
Учитель. Наша зустріч закінчується, але пам'ятайте: щоб не трапилось біди на вулицях міста, завжди дотримуйтесь правил дорожнього руху.
Використана література:
1.Початкова освіта №40 (232), жовтень 2003р.
2.Початкова освіта №11 (347),березень 2006р.
3.Початкова освіта №30-31 (510-511) ,серпень 2009р.
4.Початкова освіта №46 (526), грудень 2009р.
5. «Дорожня абетка». Тернопіль, Мальва-ОСО, 2005.