3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Виховна година "В гостях у крапельки води"

Про матеріал
Формувати уявлення дітей про значення і дивовижні властивості води: смак, колір, запах, текучість, стан на основі дослідів; підвести учнів до розуміння кругообігу води в природі, чому воду називають мандрівнинцею, формувати навички дослідницької роботи; познайомити з наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами; розвивати та корегувати увагу, пам`ять, мислення; виховувати бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

Виховна година

Тема: “ В гостях у крапельки води”.

Мета: Формувати уявлення дітей про значення і дивовижні властивості води: смак, колір, запах, текучість, стан на основі дослідів; підвести учнів до розуміння кругообігу води в природі, чому воду називають мандрівнинцею, формувати навички дослідницької роботи; познайомити з наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами; розвивати та корегувати увагу, пам`ять, мислення; виховувати бережливе ставлення до води.

Методично-дидактичне забезпечення:

презентація “В гостях у крапельки води”, мультимедійний проектор, альбомні листи, олівці, сонечка та хмаринки вирізані з картону, склянки з чистою та підфарбованою водою, лід у формочках, пластикові тарілки. Пісенька “Бурулька” (фізвиховання), пісенька Капітошки, весела пісенька про дощик “Краплинки” (Наталля Антоник).

Хід заняття.

І Організаційна частина. Нервово-психологічний настрій.

Вчитель: Діти, привітаймося з нашими гостями та подаруємо іскорку гарного настрою, привітно всміхнувшися ми побажали одне одному доброго дня.

ІІ Актуалізація опорних знань.

Вчитель: Сьогодні ми завітаємо у гості до матінки-природи і перш, ніж дізнатися, про що ми будемо говорити, давайте пригадаємо та назвемо яка буває природа (відповіді учнів).

Що належить до живої та неживої природи? (слайд: сонце, гори, тварини, тпахи, рослини, річка, людина, машина).

Що зроблено людиною? (машина).

ІІІ Тема, мета заняття.

Вчитель: Про що ви сьогодні більше дізнаєтесь, ви зрозумієте, коли прослухаєте одну пісеньку та відгадаєте загадку.

  1. Пісенька Капітошки.
  2. Загадка.

Мене п`ють, мене ллють, хто я така? Звичано це - ... (вода).

Надзвичайна і цікава подорож до крапельки води нас чекає. (Слайд : В гостях  у  крапельки води).

ІV Основна частина.

Вчитель:

Так хочеться показати , діти, чарівний світ у крапельці Води. В.О. Сухомлинський. (Слайд “ В гостях у крапельки води” ).

ІV Основна частина.

Вчитель: Так хочеться показати, діти, чарівний світ у крапельці води В.О. Сухомлинський (слайд: веселкова крапелька води на листочку).

Вода — це багато крихітних краплинок, зібраних докупи, так багато, що їх неможливо перелічити.

Зараз подивимося, де живуть наші краплинки. Вода є у струмках (джерельцях, річках, озерах, морях.) Слайд.

Краплинки води є скрізь: і в дощику , і в хмарці, і в білих намистинках граду (слайд), є вода на землі, під землею, у повітрі. Вода міститься у рослинах, в організмах людей.

З водою добре знайомий кожен, хто звик вмиватися, пити чай, вміє плавати, кататися на ковзанах, санчатах або лижах.

Вода — найважливіша речовина на землі, без якої не може існувати жодна людина, тварина, рослина.

У рослин немає ротиків. Вони корінціями висмоктують із землі воду. (слайд).

Так і харчуються.

Чим більше вип`ють води, тим соковитіші їхні плоди.

Якби на землі не було води, не зеленіли б трави, не було б ані дереі,, а ні квітів.

Не було б пташок, тварин, обдей.

Якщо не полити у горщику квіти декілька днів, що з ними станеться? (Відповіді).

  • І Я запрошую дітей розповісти віршики про водичку.

Вірш 1.

Хлюп, хлюп, водиченько,

Хлюп,хлюп на личенько,

І на ручки, і на ніжки

хлюп,хлюп, хлюп.

Вірш 2.

А.М`ястківський “Киця прокидається”.

Киця прокидається   -

Лапками вмивається;

Квітка прокидається -

Росами вмивається;

Сонце прокидається -

Хмаркою вмиваєтьсмя.

Ну а ми з сестричкою

Вмиємость водичкою.

Вчитель:

Будь-яке маленьке джерельце, чиста краплинка має для життя людей велике значення.

Вірш.

М. Сингаївський “Джерело”.

Учень:

В полі, при долині,

Як вийти за село,

В живій криничці б`ється

Прозоре джерело

У спеку хлібороби

сюди частенько йдуть

І радісно криничці

Що з неї воду п`ють.

Вчитель:

Давайте розкажемо прислів`я про воду.

1 учень : Де вода — там і життя.

2 учень : Хто водичку попиває, той міцне здоров`я має.

Вчитель:

Любить вода подорожувати, вічна мандрівниця. Всю землю обійде, скрізь побувіає, всіх понапуває.

І починає свої мандри з випаровування.

Парує не тільки вода в чайнику, коли кипить (окріп).

 Вода випаровується також з поверхні річок, озер, морів.

У погожу днину пару не побачити, бо вона як і повітря — газ.

А повіє холодний вітерець — пара зіщулеться, перетвориться на маленькі, легенькі крапельки, стане туманом.

Він пливе над річками, чіпляється кошлатими клубками вологих віт дерев.

Мандрує вода, і ставши парою, і ставши туманом. Прямує в небо. Такий в неї шлях -  все вище і вище.

Маленькі краплинки зібралися в хмару, стали важкими, і вже їм не втриматися в повітрі. І вони дощем повертаються на землю.

Радіють рослини:напилися свіженької дощової водички.Радіють і люди:краще зростатиме після дощу врожай.Взимку в небі холоднішає.І краплинки води стали зірочками-сніжинками.Мандрівниця вода повертається на землю,та вже не дощем,а снігом.

 

V.Закріплення.

          1.Гра,,Подорож крапельки”.

          На магнітній дошці прикріплено вгорі сонечко,хмаринка,внизу   

 річка,полянка.Осторонь краплинки,квітки.В учнів теж саме у               кожного  на партах.Вчитель біля дошки демонструє,,Кругообіг води в   природі”.Діти за розповіддю та діями вчителя виконують теж саме.

  Вчитель:Жила-була в морі крапелька.Вона була кругла,прозора і холодна.

  -Привіт,маленька,-сказало сонечко,ласкаво зігріваючи її своїми променями.

      -Привіт,-відповіла краплинка і раптом помітила,що стає невидимою і піднімається вгору.Вона перетворилась на ...(паринку)На  горі було дуже холодно,тому паринка перетворилась знову на (краплинку).Навколо себе вона побачила багато інших таких самих краплинок.Усі вони зібралися в коло й утворили (хмаринки).Крапелька стала більшою,важчою,вона вже не може утриматися в хмарі,і впала донизу.Почався...(дощик).Краплинка потрапила на землю,а потім до підземного струмочка.Він вирвався з-під землі і побіг до річки.Сонечко знову простягло краплинці свій промінець і запитало:

-Хочеш я знову оберну тебе на хмару і ти піднімешся до мене на небо?

-Чи погодилась краплина?

        Фізхвилинка,,Булька”

 2.Дослідження,,Яка вода?”

    Вчитель:А тепер,любі діти,ми проведемо досліди,і побачимо,що вода-чарівниця.

     Дослід1.,,Форми не маю,яку хочу таку й приймаю”.(Учитель переливає воду з однієї склянки в іншу,діти повторюють:

Вчитель:-Яка вода?(рідка)(склянки з водою).

Висновок:Вода-рідина.

          Дослід2.,,Хоч смаку не маю,інші набуваю.”

          Вчитель:Покуштуйте воду,яка вона?Понюхайте воду.Чи має вона запах?

   Висновок:Вода не має смаку і запаху.

 

   Вчитель: А якщо до води додати цукру? Яка вона стане?А солі?А   лимона?А чи розчиниться у воді пісок?

 

          Дослід 3,,Як крижинка стала краплинкою?”(лід у формочках)

    Вчитель:Чим стала вода після замороження?(льодом). Якщо візьмемо льодинку у долоні,що з ним станеться?(розтане)

          Висновок.Отже вода може бути у твердому та рідкому стані.

          Дослід 4.Хоч кольору не маю,та інший набуваю.

      Вчитель:Чи має вода колір?яка вона?Прозора.Якщо додати до води фарбу?якою вона стане?

        Висновок.Вода прозора,може змінити колір через додавання в неї різних фарб.

        Дослід 5.,,Повернення краплинки до матері хмаринки”.

        Вчитель:Що ми бачимо,коли кипить вода у чайнику?(Пар) Вода в чайнику випаровується і потрапляє в повітря.А якщо подихати на дзеркальце?(Скло запітніє).

     Висновок.У води чудова пам'ять і вона завжди буде намагатись повернутися до початкового стану.

        3.Гра,,Дай відповідь”.

Вчитель:Я буду називати слова.Якщо для них потрібна вода,ви плескаєте вдолоні,ні-мовчите. (Дереву,людині,телевізору,квітці,книжці,олівцям,тарілці).

 

 4.Розфарбовування розмальовок (весела пісенька про дощик,,краплинки”)

  1.     Заключна частина.(слайд:забруднення водойми людиною)

         Вчитель: Люди часто погано поводять себе під час відпочинку на природі біля водоймищ.Подивіться і скажіть,якою буде вода?

           Висновок: Щоб могли ми із джерельця

                              Чисту воду пити

                               Берегти водойми слід

                               Й,звісно,не смітити.

                               Щоб цілющою була й чистою водиця,

                               Бережи ріку і став,

                               Джерело й криницю.

          VIII.Підсумки.

                  Вчитель: Про що ви сьогодні дізналися на занятті?

                                  Що найбільш цікавим було?                             

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку