Сценарій до свята "День зустрічі птахів", назва - "Свій край - кожній пташині рай". Сценарій для учнів 6-7 класів. Містить вікторинні завдання, презентацію.
1
(конкурси для дітей 6-7кл.)
Підготувала вчитель географії і біології
Дубовиківської середньої
загальноосвітньої школи
Васильківського р-ну
Дніпропетровської обл.
Пушкарь Наталія Володимирівна
роб. тел.(05639)9-74-96
моб.тел.0987650249
Мета. Сприяти духовному збагаченню учнів, поглибити знання дітей про птахів рідного краю, показати різноманітність пташиного світу; навчити берегти птахів, допомагати пернатим друзям; виховувати любов до рідного краю, до всього живого, зокрема до птахів.
Обладнання: мультимедійна презентація, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка.
( У конкурсі беруть участь дві команди)
Ведуча1 : Земля приваблива у різні пори року. А весною все ж таки квітучіша й запашніша, гарніша й чистіша .3 давніх-давен у нашого народу було одне з найулюбленіших свят - зустріч Весни, що проходило пишно і радісно . Навесні пробуджується земля , оживає природа, а з нею – радісні надії та клопоти хлібороба . Після холодних коротких днів і довгих зимових вечорів молодь отримувала можливість вийти на залиті сонячним світлом левади, вкриті першою прозеленню пагорби, де дихалось на повні груди і співалось на повен голос. Весну, за уявленням наших предків , приносили на крилах птахи .
Ведучий2 : Перші весняні промені сонця пригрівають землю, швидкі струмочки знову співають свою пісню. З вирію повертаються на батьківщину наші пернаті друзі. Гостинно зустріти їх - наш почесний обов'язок.
Учень 1:
Вже весна прийшла в оселі,
Розквіта рясний садок.
І летять, летять веселі
Зграї радісних пташок.
Учень 2:
Швидше, любі, прилітайте,
Ми вже бачимо здаля.
І з весною привітайте
І лісочки, і поля.
Учень 3:
Ми вже хатки збудували
На деревах в гілочках.
Щоб ви нам пісні співали,
Щоб ловили ви комах.
Ведучий2 : Птахи здійснюють свій весняний переліт набагато швидше, ніж осінній. Більшість птахів летить уночі, а вдень живиться. Деякі летять і вдень і вночі. Водяні простори вони долають без зупинки, наприклад, Середземне море птахи пролітають за 6-8 годин.
Ведуча1 : Час польоту птахів залежить від умов у місцях гніздування: зміни температури, тривалості дня, можливості добування корму.
Граки прилітають, як тільки утворюються перші проталини.
Ведучий2: Жайворонки, шпаки, зяблики - коли звільняються від снігу великі простори. Водоплавні птахи - коли водойми звільняться від криги. Ластівки, стрижі - коли починають з"являтися в повітрі комахи.
Учень 4:
Гей, летіть до нас, птахи,
Наші славні співаки!
Вже для вас готові хати –
Змайстрували їх юннати.
Учень 5:
Гей, до нас, до нас сюди,
Завітайте у сади.
Вас зустрінуть весняні
Теплі і погожі дні.
Учень 6:
І дорослі, і малята
Будуть вас охороняти.
Буде досить для пташок
Гусениць і комашок.
Ведуча1: Сьогодні ми проводимо гру присвячену Дню зустрічі птахів.
Ведуча2: І зараз ми подивимося, чи добрі ви маєте зняння про птахів. Отож
І-Конкурс «Знайди гніздо»
(Учням роздають малюнки з гніздами птахів, і потрібно з'єднати стрілочками птаха і гніздо, яке він будує..)( Див. додаток)
(Між конкурсами діти декламують вірші про птахів. )
Жайворонок
В небі жайворонки в'ються,
заливаються, сміються,
грають, дзвонять цілий день,
і щебечуть, і співають,
і з весною світ вітають
дзвоном радісних пісень.
Ось вони на землю впали,
щось шепнули їй, сказали
і розтали знов у млі...
щоб глянути на диво,
виглядають полохливо
перші проліски з землі.
ІІ-Конкурс .
На гербі Німеччини зображений Орел - символ гострого зору.
На гербі Австралії - страус - символ швидкості.
Назвіть, яким символам відповідають такі птахи, як сова, лебідь, голуб. (Сова - мудрість. Лебідь - вірність. Голуб - мир).
Соловейко щебетав
Соловейко щебетав,
Любу Весну зустрічав:
"Сестронько-Весно
Ти не барися,
На Україну іди подивися,
Тут зачекались тебе усі квіти,
Дерева і звірі,
Й малесенькі діти.
ІІІ-Конкурс : «Хто перший дасть відповідь»
Запитання:
1) лелека; 2) стриж; 3) ластівка. (Відповідь: 1, 2, 3)
2. Які птахи живуть в Україні?
а) сова; б) страус; в) фламінго; г) ківі. (Відповідь: а).
3. Які птахи не мостять гнізд?
а) ластівки; б) ворони; в) кайри; г) альбатроси. (Відповідь: в).
4. Цей птах крокує до нас через усю Європу з далекої Африки. Він погано літає, але швидко бігає по землі і добре ховається в траві. Летить він у разі крайньої необхідності, долаючи водні простори. Що це за птах?
а) шишкар; б) деркач; в) одуд; г) зозуля. (Відповідь: б).
5. У якого співочого лісового птаха очі на потилиці?
а) лісовий жайворонок; б) іволга; в) вальдшнеп;г) сорокопуд. (Відповідь: в).
Ведучий 1. Птахи - справжня окраса природи. Вони чарують нас розмаїттям свого оперення, гнучкістю поведінки і, звичайно, співом. Птахи надають природі неповторного колориту, без них вона б одразу потьмяніла.
Ведучий 2. Зустрівши десь у лісі чи полі якогось птаха, не поспішайте проминути його, придивіться до нього, прислухайтеся. Ви зможете пересвідчитися, на скільки різноманітна й неповторна природа в різних своїх виявах. Бережіть і охороняйте це багатство.
Наступний четвертий конкурс «Відгадай загадку»
Двічі родиться, а раз умирає. (Птах)
У морі купався.
Сухеньким зостався.
Під дзьобом торбинка,
В торбинці - рибинка. (Пелікан)
Ходить-бродить по болоті,
Хоче жабку упіймати,
Принесе в гніздечко, щоб
Своїх діточок годувати. (Чапля)
Невелика щебетушка,
Заріж її - буде юшка. (Курка)
На подвір'ї ходить птах
І співає по складах. (Півень)
У воді скупався - сухим зостався. (Гусак)
Білий як сніг,
Надутий як міх,
Лапатами ходить,
А рогом їсть. (Лебідь)
Відлітають за моря
У краї далекі,
Па будинках гнізда в'ють,
Звати їх... (лелеки),
У ночі гуляє,
А в день спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.(Сова)
Що за птах, що не в свої гнізда яйця кладе? (Зозуля)
В'ється, стука молоток,
Поправляє нам садок. (Дятел)
Пташка ця маленька,
Лагідна, сіренька.
В небесах співає,
Сонце зустрічає. (Жайворонок)
Хто на дудочку одну
Грає пісню чарівну? (Соловей)
Маленький, сіренький, на соняшник сів
Надзьобався добре і далі полетів. (Горобець)
Шпак
Що за пташка так співає:
Як горобчик цвірінчить,
Мов сорока скреготить.
А ще інколи, бува,
Що кричить, немов, сова!
Хто ж виспівує отак?
Та тож так співає – Шпак!
У-Конкурс «Птахи зимуючі та перелітні»
Учасникам роздають малюнки з птахами, потрібно підписати назви птахів.
Лелеки
Летіли лелеки, летіли здалека,
Летіли у рідні краї,
Низенько летіли і щось клекотіли,
Шукаючи гнізда свої.
Ті гнізда рідненькі, на хатах низеньких,
Де добрії люди живуть,
Що землю кохають й весну зустрічають
Та їх з нетерпінням все ждуть.
Прилетіли лелеки, прилетіли здалека,
У рідні краї над селом,
У небі кружляють і в гнізда сідають,
Бо ми їх і любим, і ждем!
УІ- Конкурс «Чорна скринька»
Виносять чорний ящик, і ставлять питання:
«У цій скриньці знаходиться те, з чого починається кожна пташка?»
(У ящику знаходиться яйце)
Учень 1
Ой весно-весняночко!
Іди до нас, наша паняночко!
Принеси нам квіточки запашні,
І тепло, і сонечко, і пісні.
Учень 2
І пташок з пташатами у садки,
Будемо їх слухати залюбки.
Ой ти, пташко-пташечко, озовись,
Любій нашій весноньці уклонись!
Учень 3
Заспівай їй пісеньку чарівну,
Звесели дібровоньку у гайку.
Летіть, соловейки, на нашуземельку,
Летіть, ластівоньки, пасти корівоньки.
Учень 4
Жайворонки, прилітайте,
Студену зиму проганяйте!
Шпаки, мерщій прилетіть,
З собою весну принесіть!
У кінці заходу всі учні виконують пісні про птахів «Попурі»
( До заходу додається мультимедійна презентація)