До розіграшу
залишилось:
9 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Сценарій до свята "День зустрічі птахів"

Про матеріал

Сценарій до свята "День зустрічі птахів", назва - "Свій край - кожній пташині рай". Сценарій для учнів 6-7 класів. Містить вікторинні завдання, презентацію.

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

(конкурси для дітей 6-7кл.)

 

D:\птахи\ф.jpgПідготувала вчитель географії і біології

Дубовиківської середньої

 загальноосвітньої школи

Васильківського р-ну

Дніпропетровської обл.

Пушкарь Наталія Володимирівна

роб. тел.(05639)9-74-96

моб.тел.0987650249

 

 

 

 

 

 

Мета.   Сприяти духовному збагаченню учнів, поглибити   знання   дітей   про   птахів рідного краю, показати різноманітність пташиного світу; навчити берегти птахів, допомагати пернатим друзям; виховувати любов до рідного краю, до всього живого, зокрема до птахів.

Обладнання: мультимедійна презентація, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка.

( У конкурсі беруть участь дві команди)

Ведуча1 : Земля приваблива у різні пори року. А весною все ж таки квітучіша й запашніша, гарніша й чистіша .3 давніх-давен у нашого народу було одне з найулюбленіших свят - зустріч Весни, що проходило пишно і радісно . Навесні пробуджується земля , оживає природа, а з нею – радісні надії та клопоти хлібороба . Після холодних коротких днів і довгих зимових вечорів молодь отримувала можливість вийти на залиті сонячним світлом левади, вкриті першою прозеленню пагорби, де дихалось на повні груди і співалось на повен голос. Весну, за уявленням наших предків , приносили на крилах птахи .

Ведучий2 : Перші весняні промені сонця пригрівають землю, швидкі струмочки знову співають свою пісню. З вирію повертаються на батьківщину наші пернаті друзі. Гостинно зустріти їх - наш почесний обов'язок.

Учень 1:

Вже весна прийшла в оселі,

 Розквіта рясний садок.

І летять, летять веселі

Зграї радісних пташок.

Учень 2:

Швидше, любі, прилітайте,

Ми вже бачимо здаля.

І з весною привітайте

 І лісочки, і поля.

Учень 3:

Ми вже хатки збудували

На деревах в гілочках.

 Щоб ви нам пісні співали,

Щоб ловили ви комах.

Ведучий2 : Птахи здійснюють свій весняний переліт набагато швидше, ніж осінній. Більшість птахів летить уночі, а вдень живиться. Деякі летять і вдень і вночі. Водяні простори вони долають без зупинки, наприклад, Середземне море птахи пролітають за 6-8 годин.

Ведуча1 : Час польоту птахів залежить від умов у місцях гніздування: зміни температури, тривалості дня, можливості добування корму.

Граки прилітають, як тільки утворюються перші проталини.

Ведучий2:  Жайворонки, шпаки, зяблики - коли звільняються від снігу великі простори. Водоплавні  птахи - коли водойми звільняться від криги. Ластівки, стрижі - коли починають з"являтися в повітрі комахи.

Учень 4:

Гей, летіть до нас, птахи,

Наші славні співаки!

Вже для вас готові хати –

Змайстрували їх юннати.

Учень 5:

Гей, до нас, до нас сюди,

Завітайте у сади.

Вас зустрінуть весняні

Теплі і погожі дні.

Учень 6:

І дорослі, і малята

Будуть вас охороняти.

Буде досить для пташок

Гусениць і комашок.

 Ведуча1: Сьогодні ми проводимо гру присвячену Дню зустрічі птахів.

 Ведуча2: І зараз ми подивимося, чи добрі ви маєте зняння про птахів. Отож

І-Конкурс «Знайди гніздо»

 (Учням роздають малюнки з гніздами птахів, і потрібно з'єднати стрілочками птаха і гніздо, яке він будує..)( Див. додаток)

 

(Між  конкурсами  діти декламують вірші  про птахів. )

Жайворонок

                                 В небі жайворонки в'ються,

                                 заливаються, сміються,

                                 грають, дзвонять цілий день,

                                 і щебечуть, і співають,

                                 і з весною світ вітають

                                 дзвоном радісних пісень.

                                 Ось вони на землю впали,

                                 щось шепнули їй, сказали

                                  і розтали знов у млі...

                                  щоб глянути на диво,

                                  виглядають полохливо

                                  перші проліски з землі.

 

ІІ-Конкурс .

На гербі Німеччини зображений Орел - символ гострого зору.

На гербі Австралії - страус - символ швид­кості.

Назвіть, яким символам відповідають такі птахи,   як  сова,   лебідь,   голуб.   (Сова  -  мудрість. Лебідь - вірність. Голуб - мир).

Соловейко щебетав

Соловейко  щебетав,
Любу  Весну  зустрічав:
"Сестронько-Весно

Ти  не  барися,  
На  Україну  іди  подивися,
Тут  зачекались  тебе  усі  квіти,
Дерева  і  звірі,
Й  малесенькі діти.

ІІІ-Конкурс : «Хто перший дасть відповідь»

Запитання:

  1. Хто до нас прилітає раніше? (Розташувати в порядку строку прильоту).

1) лелека; 2) стриж; 3) ластівка. (Відповідь: 1, 2, 3)

2. Які птахи живуть в Україні?

а) сова; б) страус; в) фламінго; г) ківі. (Відповідь: а).

3. Які птахи не мостять гнізд?

а) ластівки; б) ворони; в) кайри; г) альбатроси. (Відповідь: в).

4. Цей птах крокує до нас через усю Європу з да­лекої Африки. Він погано літає, але швидко бігає по землі і добре ховається в траві. Летить він у разі крайньої необхідності, долаючи водні простори. Що це за птах?

а) шишкар; б) деркач; в) одуд; г) зозуля. (Відповідь: б).

5. У якого співочого лісового птаха очі на потилиці?

а) лісовий жайворонок; б) іволга; в) вальдшнеп;г) сорокопуд. (Відповідь: в).

Ведучий 1.  Птахи - справжня окраса природи. Вони чарують нас розмаїттям свого оперення, гнучкістю  поведінки  і,   звичайно,  співом.   Птахи надають природі неповторного колориту, без них вона б одразу потьмяніла.

Ведучий 2. Зустрівши десь у лісі чи полі якогось птаха, не поспішайте проминути його, придивіть­ся до нього, прислухайтеся. Ви зможете пересвід­читися, на скільки різноманітна й неповторна при­рода в різних своїх виявах. Бережіть і охороняйте це багатство.

Наступний четвертий конкурс «Відгадай загадку»

 

Двічі родиться, а раз умирає. (Птах)

 

У морі купався.

Сухеньким зостався.

Під дзьобом торбинка,

 В торбинці - рибинка. (Пелікан)

 

Ходить-бродить по болоті,

Хоче жабку упіймати,

 Принесе в гніздечко, щоб

Своїх діточок годувати. (Чапля)

 

Невелика щебетушка,

Заріж її - буде юшка. (Курка)

 

На подвір'ї  ходить птах

І співає по складах. (Півень)

 

У воді скупався - сухим зостався. (Гусак)

 

 

Білий як сніг,

Надутий як міх,

 Лапатами  ходить,

А рогом їсть. (Лебідь)      

             

Відлітають за моря

У краї далекі,

Па будинках гнізда в'ють, 

Звати їх...       (лелеки),

 

 У ночі гуляє,

А в день спочиває,

Має круглі очі,  

 Бачить серед ночі.(Сова)

 

Що за птах, що не в свої гнізда яйця кладе? (Зозуля)

В'ється, стука молоток,

Поправляє нам садок. (Дятел)

 

Пташка ця маленька,

 Лагідна, сіренька.

 В небесах співає,

Сонце зустрічає. (Жайворонок)

 

Хто на дудочку одну

Грає пісню чарівну? (Соловей)

 

Маленький, сіренький, на соняшник сів

Надзьобався добре і далі полетів. (Горобець)

 

Шпак

Що за пташка так співає:

Як горобчик цвірінчить,

Мов сорока скреготить.

А ще інколи, бува,

Що кричить, немов, сова!

Хто ж виспівує отак?

Та тож так співає – Шпак!

У-Конкурс «Птахи зимуючі та перелітні»

Учасникам   роздають   малюнки   з   птахами, потрібно підписати назви птахів.

Лелеки

Летіли лелеки, летіли здалека, 

Летіли у рідні краї, 

Низенько летіли і щось клекотіли, 

Шукаючи гнізда свої. 


Ті гнізда рідненькі, на хатах низеньких, 

Де добрії люди живуть, 

Що землю кохають й весну зустрічають 

Та їх з нетерпінням все ждуть. 


Прилетіли лелеки, прилетіли здалека, 

У рідні краї над селом, 

У небі кружляють і в гнізда сідають, 

Бо ми їх і любим, і ждем!

 

УІ- Конкурс «Чорна скринька»

Виносять чорний ящик, і ставлять пи­тання:

«У цій скриньці знаходиться те, з чого починається кожна пташка?»     

     (У ящику знаходиться яйце)

Учень 1

Ой весно-весняночко!

Іди до нас, наша паняночко!

Принеси нам квіточки запашні,

І тепло, і сонечко, і пісні.

Учень 2

І пташок з пташатами у садки,

Будемо їх слухати залюбки.

Ой ти, пташко-пташечко, озовись,

Любій нашій весноньці уклонись!

Учень 3

Заспівай їй пісеньку чарівну,

Звесели дібровоньку у гайку.

Летіть, соловейки, на нашуземельку,

Летіть, ластівоньки, пасти корівоньки.

Учень 4

Жайворонки, прилітайте,

Студену зиму проганяйте!

Шпаки, мерщій прилетіть,

З собою весну принесіть!

 

У кінці заходу всі учні виконують пісні про птахів «Попурі»

( До заходу додається мультимедійна презентація)

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Географія, Сценарії
Додано
18 лютого
Переглядів
465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку