Сценарій до свята "День зустрічі птахів"

Про матеріал

Сценарій до свята "День зустрічі птахів", назва - "Свій край - кожній пташині рай". Сценарій для учнів 6-7 класів. Містить вікторинні завдання, презентацію.

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

(конкурси для дітей 6-7кл.)

 

D:\птахи\ф.jpgПідготувала вчитель географії і біології

Дубовиківської середньої

 загальноосвітньої школи

Васильківського р-ну

Дніпропетровської обл.

Пушкарь Наталія Володимирівна

роб. тел.(05639)9-74-96

моб.тел.0987650249

 

 

 

 

 

 

Мета.   Сприяти духовному збагаченню учнів, поглибити   знання   дітей   про   птахів рідного краю, показати різноманітність пташиного світу; навчити берегти птахів, допомагати пернатим друзям; виховувати любов до рідного краю, до всього живого, зокрема до птахів.

Обладнання: мультимедійна презентація, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка.

( У конкурсі беруть участь дві команди)

Ведуча1 : Земля приваблива у різні пори року. А весною все ж таки квітучіша й запашніша, гарніша й чистіша .3 давніх-давен у нашого народу було одне з найулюбленіших свят - зустріч Весни, що проходило пишно і радісно . Навесні пробуджується земля , оживає природа, а з нею – радісні надії та клопоти хлібороба . Після холодних коротких днів і довгих зимових вечорів молодь отримувала можливість вийти на залиті сонячним світлом левади, вкриті першою прозеленню пагорби, де дихалось на повні груди і співалось на повен голос. Весну, за уявленням наших предків , приносили на крилах птахи .

Ведучий2 : Перші весняні промені сонця пригрівають землю, швидкі струмочки знову співають свою пісню. З вирію повертаються на батьківщину наші пернаті друзі. Гостинно зустріти їх - наш почесний обов'язок.

Учень 1:

Вже весна прийшла в оселі,

 Розквіта рясний садок.

І летять, летять веселі

Зграї радісних пташок.

Учень 2:

Швидше, любі, прилітайте,

Ми вже бачимо здаля.

І з весною привітайте

 І лісочки, і поля.

Учень 3:

Ми вже хатки збудували

На деревах в гілочках.

 Щоб ви нам пісні співали,

Щоб ловили ви комах.

Ведучий2 : Птахи здійснюють свій весняний переліт набагато швидше, ніж осінній. Більшість птахів летить уночі, а вдень живиться. Деякі летять і вдень і вночі. Водяні простори вони долають без зупинки, наприклад, Середземне море птахи пролітають за 6-8 годин.

Ведуча1 : Час польоту птахів залежить від умов у місцях гніздування: зміни температури, тривалості дня, можливості добування корму.

Граки прилітають, як тільки утворюються перші проталини.

Ведучий2:  Жайворонки, шпаки, зяблики - коли звільняються від снігу великі простори. Водоплавні  птахи - коли водойми звільняться від криги. Ластівки, стрижі - коли починають з"являтися в повітрі комахи.

Учень 4:

Гей, летіть до нас, птахи,

Наші славні співаки!

Вже для вас готові хати –

Змайстрували їх юннати.

Учень 5:

Гей, до нас, до нас сюди,

Завітайте у сади.

Вас зустрінуть весняні

Теплі і погожі дні.

Учень 6:

І дорослі, і малята

Будуть вас охороняти.

Буде досить для пташок

Гусениць і комашок.

 Ведуча1: Сьогодні ми проводимо гру присвячену Дню зустрічі птахів.

 Ведуча2: І зараз ми подивимося, чи добрі ви маєте зняння про птахів. Отож

І-Конкурс «Знайди гніздо»

 (Учням роздають малюнки з гніздами птахів, і потрібно з'єднати стрілочками птаха і гніздо, яке він будує..)( Див. додаток)

 

(Між  конкурсами  діти декламують вірші  про птахів. )

Жайворонок

                                 В небі жайворонки в'ються,

                                 заливаються, сміються,

                                 грають, дзвонять цілий день,

                                 і щебечуть, і співають,

                                 і з весною світ вітають

                                 дзвоном радісних пісень.

                                 Ось вони на землю впали,

                                 щось шепнули їй, сказали

                                  і розтали знов у млі...

                                  щоб глянути на диво,

                                  виглядають полохливо

                                  перші проліски з землі.

 

ІІ-Конкурс .

На гербі Німеччини зображений Орел - символ гострого зору.

На гербі Австралії - страус - символ швид­кості.

Назвіть, яким символам відповідають такі птахи,   як  сова,   лебідь,   голуб.   (Сова  -  мудрість. Лебідь - вірність. Голуб - мир).

Соловейко щебетав

Соловейко  щебетав,
Любу  Весну  зустрічав:
"Сестронько-Весно

Ти  не  барися,  
На  Україну  іди  подивися,
Тут  зачекались  тебе  усі  квіти,
Дерева  і  звірі,
Й  малесенькі діти.

ІІІ-Конкурс : «Хто перший дасть відповідь»

Запитання:

  1. Хто до нас прилітає раніше? (Розташувати в порядку строку прильоту).

1) лелека; 2) стриж; 3) ластівка. (Відповідь: 1, 2, 3)

2. Які птахи живуть в Україні?

а) сова; б) страус; в) фламінго; г) ківі. (Відповідь: а).

3. Які птахи не мостять гнізд?

а) ластівки; б) ворони; в) кайри; г) альбатроси. (Відповідь: в).

4. Цей птах крокує до нас через усю Європу з да­лекої Африки. Він погано літає, але швидко бігає по землі і добре ховається в траві. Летить він у разі крайньої необхідності, долаючи водні простори. Що це за птах?

а) шишкар; б) деркач; в) одуд; г) зозуля. (Відповідь: б).

5. У якого співочого лісового птаха очі на потилиці?

а) лісовий жайворонок; б) іволга; в) вальдшнеп;г) сорокопуд. (Відповідь: в).

Ведучий 1.  Птахи - справжня окраса природи. Вони чарують нас розмаїттям свого оперення, гнучкістю  поведінки  і,   звичайно,  співом.   Птахи надають природі неповторного колориту, без них вона б одразу потьмяніла.

Ведучий 2. Зустрівши десь у лісі чи полі якогось птаха, не поспішайте проминути його, придивіть­ся до нього, прислухайтеся. Ви зможете пересвід­читися, на скільки різноманітна й неповторна при­рода в різних своїх виявах. Бережіть і охороняйте це багатство.

Наступний четвертий конкурс «Відгадай загадку»

 

Двічі родиться, а раз умирає. (Птах)

 

У морі купався.

Сухеньким зостався.

Під дзьобом торбинка,

 В торбинці - рибинка. (Пелікан)

 

Ходить-бродить по болоті,

Хоче жабку упіймати,

 Принесе в гніздечко, щоб

Своїх діточок годувати. (Чапля)

 

Невелика щебетушка,

Заріж її - буде юшка. (Курка)

 

На подвір'ї  ходить птах

І співає по складах. (Півень)

 

У воді скупався - сухим зостався. (Гусак)

 

 

Білий як сніг,

Надутий як міх,

 Лапатами  ходить,

А рогом їсть. (Лебідь)      

             

Відлітають за моря

У краї далекі,

Па будинках гнізда в'ють, 

Звати їх...       (лелеки),

 

 У ночі гуляє,

А в день спочиває,

Має круглі очі,  

 Бачить серед ночі.(Сова)

 

Що за птах, що не в свої гнізда яйця кладе? (Зозуля)

В'ється, стука молоток,

Поправляє нам садок. (Дятел)

 

Пташка ця маленька,

 Лагідна, сіренька.

 В небесах співає,

Сонце зустрічає. (Жайворонок)

 

Хто на дудочку одну

Грає пісню чарівну? (Соловей)

 

Маленький, сіренький, на соняшник сів

Надзьобався добре і далі полетів. (Горобець)

 

Шпак

Що за пташка так співає:

Як горобчик цвірінчить,

Мов сорока скреготить.

А ще інколи, бува,

Що кричить, немов, сова!

Хто ж виспівує отак?

Та тож так співає – Шпак!

У-Конкурс «Птахи зимуючі та перелітні»

Учасникам   роздають   малюнки   з   птахами, потрібно підписати назви птахів.

Лелеки

Летіли лелеки, летіли здалека, 

Летіли у рідні краї, 

Низенько летіли і щось клекотіли, 

Шукаючи гнізда свої. 


Ті гнізда рідненькі, на хатах низеньких, 

Де добрії люди живуть, 

Що землю кохають й весну зустрічають 

Та їх з нетерпінням все ждуть. 


Прилетіли лелеки, прилетіли здалека, 

У рідні краї над селом, 

У небі кружляють і в гнізда сідають, 

Бо ми їх і любим, і ждем!

 

УІ- Конкурс «Чорна скринька»

Виносять чорний ящик, і ставлять пи­тання:

«У цій скриньці знаходиться те, з чого починається кожна пташка?»     

     (У ящику знаходиться яйце)

Учень 1

Ой весно-весняночко!

Іди до нас, наша паняночко!

Принеси нам квіточки запашні,

І тепло, і сонечко, і пісні.

Учень 2

І пташок з пташатами у садки,

Будемо їх слухати залюбки.

Ой ти, пташко-пташечко, озовись,

Любій нашій весноньці уклонись!

Учень 3

Заспівай їй пісеньку чарівну,

Звесели дібровоньку у гайку.

Летіть, соловейки, на нашуземельку,

Летіть, ластівоньки, пасти корівоньки.

Учень 4

Жайворонки, прилітайте,

Студену зиму проганяйте!

Шпаки, мерщій прилетіть,

З собою весну принесіть!

 

У кінці заходу всі учні виконують пісні про птахів «Попурі»

( До заходу додається мультимедійна презентація)

docx
Пов’язані теми
Географія, Сценарії
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
2804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку