Розробка та матеріали уроку з географії для 6-го класу за темою: "СВІТОВИЙ ОКЕАН та його частини"

Про матеріал

Архів містить у собі розробку уроку за темою "Світовий океан та його частини", презентацію до нього, хоча в тексті посилання на конкртені слайди я не робив - вважаю це зайвим... і картинку Всезнайка ( я роздруковую такі картинки розміром близько 3*4 на кольоровому папері і даю їх дітям за правильні відповіді... залежно від складності завдання різний колір - це така собі валюта уроку, яка потім обмінюється на оцінку.

Перегляд файлу

Дата уроку

 

Клас 

6

Тема уроку:

«СВІТОВИЙ ОКЕАН  ТА ЙОГО ЧАСТИНИ»

Мета уроку:

 

  • Навчальна:

ознайомити учнів з поняттям «Світо­вий океан» та його частинами; формувати наукові знання про Світовий океан;

  • Розвивальна:

розвивати пізнавальну активність учнів;

забезпечити розвиток логічного та просторового мислення;

розвивати вміння учнів слухати розповідь вчителя, засвоювати основні по­ложення теми, працювати у заданому темпі;

вдосконалювати вміння і навички учнів працюва­ти з джерелами географічних знань.

  • Виховна:

вихо­вувати любов до природи, вміння спілкуватися;

Тип уроку:

Комбінований

 

Обладнання :

Екран, презентація «Світовий океан та його частини» підручник, практикуми, глобус

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

C:\Users\Ігор\Desktop\pict_4.jpg

Привітання з учнями.

Налаштування на позитив.

Посміхнулись – налаштувались на позитив – за штурвал, ми продовжуємо свою подорож незвіданими просторами нашої Планети.

 

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності.

C:\Users\Ігор\Desktop\завантаження.png

Ми продовжуємо нашу дивовижну подорож просторами Землі. Сьогодні подорож водними просторами, але спочатку,  що ми знаємо про те, якими просторами мандруватимемо.

Я пропоную вам гру.

 

Гра «Географічний крос»

 

А за активність на уроці ви отримуватимете Всезнайка Потім, усіх Всезнайок  ми  обміняємо на оцінку.

  • Водна оболонка нашої планети називається... (гідросфера).
  • Основна частина вод гідросфери зосереджена у.. (Світовому океані).
  • Безперервний, замкнений процес переміщення води на земній кулі — це... (кругообіг води).
  • Основною причиною утворення кругообігу води в природі є... (енергія Сонця).
  • Вода руйнує гірські породи, сприяє вивітрюванню і в результаті змінює... (рельєф Землі).
  • У якому стані перебуває вода в природі? (твердому, рідкому, газоподібному.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

C:\Users\Ігор\Desktop\images.jpg 

         Давайте переглянемо фотографії на презентації. Які  у вас виникають асоціації. (Учні висловлюють асоціації).

 

         Світовий океан—дивовижний витвір природи, ко­лиска життя на Землі. Це — океан запитань і океан зага­док.

         Отже на сьогоднішньому уроці ми почнемо розкривати таємниці Світового океану.

Тема нашого уроку звучить так «Світовий океан та його частини», і на уроці ми з вами з’ясуємо поняття Світовий океан та його складові частини:

моря,

затоки,

протоки,

острови,

C:\Users\Ігор\Desktop\66286_html_e1dd73b.pngпівострови.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\еврика.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\знак запитання.jpg

1. Світовий океан.

Учитель

Світовий оке­ан - це безперервний водний простір на поверхні Землі, що оточує материки й острови і має свій особ­ливий сольовий склад.

Світовий океан — це основ­на частина гідросфери.

Слово «океан» походить від давньогрецького «оkеаnоs» — безмежне море, вели­ка ріка, що обтікає землю.

 

 

Води Світового океану вкривають майже три чверті земної поверхні. У Світовому океані стільки води, що на кожного мешканця нашої планети її припа­дає близько 300 млн м3. Щоб заповнити западину, яку він займає, всім річкам земної кулі потрібно безперервно текти приблизно 50 тис. років. Наука вважає, що із 4,5—5 млрд років існування Землі, океан існує близько 3,8—4,2 млрд роки. При цьому сучасним океанам і морям не більш як 200 млн. років.

 

Світовий океан цілісний, він ніде не перери­вається: із будь-якої його точки можна потрапити у будь-яку іншу, не перетинаючи суходолу.

 

2. Частини Світового океану.

Учитель

Єдиний Світовий океан поділяють на великі частини – окремі океани.

 

Бесіда.

1. Скільки на Землі океанів? Покажіть їх.

2. Хто першим з мореплавців довів єдність усіх океанів? 

(Магеллан).

 

Учитель

Давайте поглянемо на опорну схему сьогоднішнього уроку.

 З яких частин складається Світовий океан?

 

Океан – це  найбільша частина Світового океану, обмежена материками . Світовий океан умовно можна поділити на чотири океани розмежовані материками.

C:\Users\Ігор\Desktop\images.pnghttp://schooln4.ucoz.com/3/3_021.jpg

 

А тепер послухаємо повідомлення учнів про походження назв океанів.

          

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\незнайко.jpgОрієнтовні повідомлення учнів

 

Тихий океан  - найбільший з океанів нашої планети. Його площа з морями 179679млн  км2. Він ще й наглибший: середня його глибина 3984м, максимальна – 11022м, виявлена в Маріанському жолобі. Сучасна назва океану пов’язана з навколосвітньою подорожжю Фергана Магеллана. Ф. Магеллан першим з європейців у 1521 р. перетнув Тихий океан від Вогняної Землі до Філіппін, не зустрівши на своєму шляху жодної бурі, жодного шторму. Вражений цим, він дав океану назву – «Спокійне море». Прийнята в Англії назва Pasifik Okean у ХІХ ст.. стала світовою. У той же час у літературі можна зустріти ще одну назву цього океану – Великий . Її запропонував у 1752р. француз Бюаш.

 

 

Атлантичний океан – другий за площею океан. Назву океанові дали стародавні греки за ім’ям міфічного Атланта, який буцімто стояв на краю землі і тримав на плечах небесне склепіння.

Геродот також писав про атлантів. Вони жили в Африці за горами Атлас, а за стовпами Геракла, за Геродотом, знаходилось Атлантичне море. У Птоломея північна частина Атлантики називалась Західним океаном, а південна – Атлантичним морем. Середньовічні географи називали відому їм частину Атлантики Північним морем. Гепард Меркатор у ХVІ  ст. запропонував назву Атлантичний океан для його північної частини, а південну частину назвав Ефіопським морем. Сучасну назву остаточно ввів у 1650р. голландський картограф Бернард Вареніус.

 

Індійський океан є третім за величиною.  Свою назву він одержав  від Індії, береги якої він омиває. З усіх країн, що розташовані на берегах Індійського океану, Індія виділялась своїм казковим багатствоми, і шлях на Схід був шляхом в Індію. Олександр Македонський у IV ст.. до н. е. називав цей океан Індійською затокою. У Птоломея зустрічається назва Індійське море. На карті 1515р. позначений Oceanus Orientalis Indicus  - «Східний Індійський океан».

 

Північний Льодовитий океан є найменшим за площею. Назва океану зумовлена його арктичним положенням. Англійці називають його Artik okean – «Арктичний океан». Зустрічаються також назви: Північне Полярне море, Північне Льодовикове море та інші. Вперше його визначив як окремий океан у 1650р. голландський географ Вареніус і назвав Гіперборейським. У 1845р. Лондонське географічне това-риство перейменувало його на Північний Льодовитий.

C:\Users\Ігор\Desktop\images.png 

Продовжуємо бесіду за опорною схемою

1. Який океан найбільший за площею, який - найменший?

2. Визначити, у скільки разів Північний Льодо­витий менший за Тихий океан?

3. А який океан найглибший і чому?

(всі об'єкти вчитель показує на настінній карті півкуль, а учні знаходять їх на однойменній карті в атласі).

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\еврика.png 

Учитель

З нашого конспекту наступною складовою частиною є море.

Море  це частина океану, відмінна від нього властивостями, течіями, організмами, що в ньому мешкають. 

 

Учитель. Усі моря мають зв'язок із Світовим оке­аном. Моря відрізняються між собою за мірою від­особленості від океану, тому їх поділяють на типи. Це внутрішні моря і окраїні.

 

  • Внутрішні моря – це ті моря, що глибоко вдаються в суходіл і сполучаються з океаном протоками: Чорне, Азовське, Середземне.
  •  
  • Окраїні моря трохи вдаються в суходіл і відокремлені від океану островами, півостровами і нерівностями дна.: Аравійське, Баренцове, Берингове.

 

Гра в групах з картою. (атлас ст. 18-19)

C:\Users\Ігор\Desktop\treasmap1.gif 

1. Робота в групах Назвати кожній групі моря

Учні 1 ряду знаходять моря — Тихого океану;

Учні 2 ряду знаходять моря  — Атлантичного океану та Індійського;

Учні 3 ряду знаходять моря  — Пн. Льодовитого океану.

 

Учитель. Уявляєте, в Атлантичному океані є море без берегів! Про це море послухаємо повідомлення.

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\незнайко.jpg 

Орієнтовне повідомлення учнів

Море без берегів. У Світовому океані є лише одне море без бе­регів - Саргасове. Це море - справжнє царство одного з різновидів водоростей. Португальські мореплавці з експедиції Христофора Колумба назвали їх «саргасо», оскільки бульбашки повітря на водорос­тях за своєю формою нагадували сорт винограду з такою назвою. Саргасові водорості не закріплені на дні, а вільно дрейфують у водах Атлантики, ут-римуючись у межах великого колообігу морських течій тропічних широт. Унаслідок зміни впродовж року меж морських течій межі моря також змінюються і площа його становить 6-7 млн км2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда.

А ще, у світовому океані є кольорові моря. Знайдіть їх на карті за підказками:

• Розташоване на півдні України.

• Розміщене між Африкою та Євразією.

• Омиває східне узбережжя Євразії у Тихому оке­ані.

Омиває береги Росії і є частиною найменшого океану нашої планети.

 

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\еврика.pngЗатоки

Учитель. Наступною складовою частиною виділяють затоки. 

Затока — це частина океану (моря), що глибоко вдається в суходіл.

 

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\еврика.pngУчитель.

З-поміж заток є свої рекордсмени:

  • найбільша – Бенгальська (2,2 млн км² ),
  • найтепліша  Перська (середня температура +35 °С),
  • Біскайська — відома своїми штормами.

 

Протоки

Учитель.

Тепер спробуємо відгадати загадку.

Ця частина океану

Розділяє суходоли,

А вузькою хвилястою смужкою

З'єднує водні простори.

Як найдовша — Мозамбікська,

Як найширша - Дрейка кроки,

Взагалі ми їх вивчаємо

Всі під назвою…

C:\Users\Ігор\Desktop\lupa11.png 

 

Острови в океані

Учитель. В океані трапляються ділянки суходо­лу різного розміру: найбільші — материки, а по­рівняно невеликі — острови. Острів – це невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водами океану або моря. 

Острови розрізняють за розмірами та походжен­ням.

На які типи можна поділили острови за розмі­рами? (Великі і малі.) 

 

 

 

Групи островів утворюють архіпелаги.

 

За походженням острови поділяють на: 

Материкові  - це ті що відокремились внаслідок руху  земної кори Гренландія, Мадагаскар.; 

Вулканічні – утворились під час виверження вулканів на дні морів та океанів Гавайські, Курильські. 

Коралові складені вапняковими скелетами коралових поліпів. Найбільша коралова споруда Великий Бар’єрний риф.

 

 

Учитель.

C:\Users\Ігор\Desktop\lupa11.pngПівострів – ділянка суходолу, сполучена з материком і оточена з трьох боків водою. 

Найбільшим півостровом у світі є Аравійський.

 

 

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу. Застосування на практиці.

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\олівець.jpg

1. Гра «Знайди зайве слово» Яке поняття об’єднує назви географічних об’єктів.

   Атлантичний, Тихий, Аравійський, Індійський.

   Чорне, Середземне, Саргасове, Мадагаскар.

   Гренландія, Кримський, Мадагаскар, Тасманія.

   Аравійський, Сомалі, Скандинавський, Індійський.

   Дрейка, Карибське, Магелланова, Берингова.

 

2.  Гра «Завдання для допитливих»

    Назвіть найбільший півострів. (Аравійський)

    Яке море немає берегів? (Сарґасове)

    Назвіть кольорові моря? (Чорне, Червоне, Біле, Жовте)

 

3. Гра «Лови помилку картографа»

Учитель показує на настінній карті та називає (пра­вильно та неправильно) географічні об'єкти. Учні за допомогою піднятих рук сигналізують про свою зго­ду чи незгоду.

  • Аравійський
  • Тихий
  • Дрейка
  • Гренладнія
  • Атлантичний
  • Мадагаскар
  • Чорне Море
  • Жовте море
  • Саргасове

 

За наявності часу.

 

Завдання. На карті півкуль знайдіть півострови: Аравійський, Кримський, Апеннінський, Індостан, Лабрадор, Сомалі.

 

VІ. Підсумки уроку.

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\книга.jpg

Підбиття підсумків уроку.

Обмін незнайок на оцінки.

VІІ. Домашнє завдання.

D:\ISI\АРХІВ\ШКОЛА\КОНСПЕКТ шаблон\інтернет.jpg

  1. Опрацювати параграф 42
  2. Поміркуйте над завданнями 2,3,5 після параграфа.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

“СВІТОВИЙ ОКЕАН ТА ЙОГО ЧАСТИНИ”

Номер слайду 2

Наші плани на урок:- Вивчити Світовий океан та його частини; - Навчитись користуватись картографічним матеріалом; - Розвинути просторове та логічне мислення; - Виховати вміння спілкуватись.

Номер слайду 3

Водна оболонка Землі…

Номер слайду 4

Основна частина вод гідросфери зосереджена у...

Номер слайду 5

Безперервний, замкнений процес переміщення води на земній кулі —

Номер слайду 6

Основною причиною утворення кругообігу води в природі є... 

Номер слайду 7

Вода руйнує гірські породи, сприяє вивітрюванню і в результаті змінює... 

Номер слайду 8

У якому стані перебуває вода в природі? 

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Океан – це  найбільша частина Світового океану, обмежена материками . Світовий океан умовно можна поділити на чотири океани розмежовані материками.

Номер слайду 20

Тихий Океан

Номер слайду 21

Атлантичний Океан

Номер слайду 22

Індійський океан

Номер слайду 23

Північно-льодовитий океан

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Море –  це частина океану, відмінна від нього властивостями, течіями, організмами, що в ньому мешкають. 

Номер слайду 27

Внутрішні моря – це ті моря, що глибоко вдаються в суходіл і сполучаються з океаном протоками: Чорне, Азовське, Середземне.

Номер слайду 28

Окраїні моря трохи вдаються в суходіл і відокремлені від океану островами, півостровами і нерівностями дна. Аравійське, Баренцове, Берингове.

Номер слайду 29

Робота в групах Назвати кожній групі моря. Учні 1 ряду знаходять моря — Тихого океану;Учні 2 ряду знаходять моря  — Атлантичного та Індійського океанів;Учні 3 ряду знаходять моря  — Пн. Льодовитого океану.

Номер слайду 30

Саргасове море

Номер слайду 31

Розташоване на півдні України

Номер слайду 32

Розміщене між Африкою та Євразією.

Номер слайду 33

Омиває східне узбережжя Євразії у Тихому океані.

Номер слайду 34

Омиває береги Росії і є частиною найменшого океану нашої планети.

Номер слайду 35

Затока — це частина океану (моря), що глибоко вдається в суходіл.

Номер слайду 36

Найбільша затока – Бенгальська (2,2 млн км² ),

Номер слайду 37

найтепліша – Перська (середня температура +35 °С),

Номер слайду 38

Біскайська затока — відома своїми штормами.

Номер слайду 39

Ця частина океану. Розділяє суходоли,А вузькою хвилястою смужкою. З'єднує водні простори. Як найдовша — Мозамбікська,Як найширша - Дрейка кроки,Взагалі ми їх вивчаємо. Всі під назвою…

Номер слайду 40

Острів – це невелика ділянка суходолу, з усіх боків оточена водами океану або моря. Півострів – ділянка суходолу, сполучена з материком і оточена з трьох боків водою. 

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Найбільший півострів АРАВІЙСЬКИЙ

Номер слайду 43

Гра «Знайди зайве слово» Яке поняття об’єднує назви географічних об’єктів. Атлантичний, Тихий, Аравійський,Індійський.

Номер слайду 44

Гра «Знайди зайве слово» Яке поняття об’єднує назви географічних об’єктів. Чорне, Середземне,Саргасове,Мадагаскар.

Номер слайду 45

Гра «Знайди зайве слово» Яке поняття об’єднує назви географічних об’єктів. Гренландія,Кримський,Мадагаскар,Тасманія.

Номер слайду 46

Гра «Знайди зайве слово» Яке поняття об’єднує назви географічних об’єктів. Аравійський, Сомалі,Скандинавський,Індійський.

Номер слайду 47

Гра «Знайди зайве слово» Яке поняття об’єднує назви географічних об’єктів. Дрейка, Карибське,Магелланова,Берингова.

Номер слайду 48

Домашка. Опрацювати параграф 42 Поміркуйте над завданнями 2,3,5 після параграфа.

zip
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
3386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку