Сценарий. Екологічне свято «Юннат – це на все життя»

Про матеріал
Данный материал можно использовать к декаде "Экологии"., как разработку к уроку Природоведение, интересен фрагмент сказки "Колобок на новый лад"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Екологічне свято

«Юннат – це на все життя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Куратор проекту: вчитель інформатики та

                                       технології: Ноуренко М.В.

Класний керівник: Чанева М.Т.

                                    Учні: 4-Б клас

                 

 

 

 

 

 

 

 

с.Криничне

 

«Юннат – це на все життя»

 Мета заходу:

- виховання дбайливого, гуманного ставлення до природи, почуття відповідальності за все живе на Землі;

-поглиблення екологічних знань,

- розвиток уваги, пам'яті,

-почуття відповідальності за все живе на землі

Завдання:

- розвиток екологічної культури за допомогою ігор та практичних завдань;

- розвиток творчих здібностей, продуктивного мислення, пізнавальної мотивації;

- формування активної життєвої позиції дітей

Обладнання: комп'ютер, відеокамера, фотоапарат, гуртки -Знаки світлофора (червоний, жовтий, зелений), виставка книг про природу, плакати і малюнки дітей про природу, буклети для посвячення - листочки, вирізані з картону, зелені трафарети- долоньки, картини лісу, дерева, будиночок бабусі і дідусі, лялькові герої казки «Колобок»

Шкільна дошка прикрашена квітами, малюнками, гаслами про природу, макет сухого дерева

 

Епіграф:

Жити в зеленому світі цьому добре взимку і влітку.

Життя літає метеликом, строкатим бігає звіром

В хмарах паморочиться птахом, спритною бігає куницею.

Життя всюди, життя навколо.

 

Класний керівник: Здрастуйте, діти! Ми раді вітаті вас на черговій зустрічі в мире екології! Сьогодні ми проводимо еко –зустріч посвята молодших школярів у юннатів, яка пройде у нас під таким гаслом «У Юннатії кордонів немає».
- Діти, дайте відповідь, будь ласка, на питання: «Що таке природа?»
Відповеді дітей .

Класний керівник: -Добре, це все, що нас оточує: і ліси, і поля, і луки, і водойми ...І я не сумніваюся, що ви, друзі, знаєте і любите рідну природу.

Сьогодні ми перевіримо ваші знання екологічних правил, вміння прогнозувати розвиток екологічних ситуацій.

А підтвердити це допоможе гра «Екологічний світлофор». При відповіді ми будемо використовувати червоні, жовті й зелені кола, які ми виготовляли на уроках праці для цього свята. Давайте згадаємо правила гри:

Червоне світло означає, що ваші дії шкодять навколишньому середовищу і життю людей.

Жовте світло говорить про те, що треба постаратися не нанести природі шкоди своїми діями і слід знати міру і правила.

Зелене світло вказує на те, що ви справжні друзі і захисники природи. Ваші дії корисні для неї, продовжуйте допомагати природі.

- Отже, в залежності від вашого рішення, піднімаєте картки того чи іншого кольору.

1. Водій автомобіля миє автомобіль в річці, використовуючи відро, взяте з багажника машини (червоний)

2. Ми йдемо в похід. Перед тим, як йти додому, ми зібрали все сміття біля води і забрали з собою (зелений)

 3. Чи можна ловити метеликів, бабок та інших комах? (червоний)

4. Туристи залишили в лісі тліючий багаття (червоний)

5. Ми не стали рвати в лісі конвалії (зелений)

6. Малюк розглядає жука, якого зловив в траві (жовтий)

7. Багато вигулюють собак на ігрових майданчиках, газонах (червоний)

8. Спіймали красиву пташку, посадили в клітку (червоний)

9. З'їли морозиво, упаковку викинули в контейнер (зелений)

10. Чи можна зламати просто так гілку з якогось дерева або чагарнику? (червоний)

11. Чи можна рвати квіти оберемками? (червоний)

12. Чи можна знищувати жаб, змій та інших тварин? (червоний)

Класний керівник:

- Молодці. Всі діти знають про правила екології. А давайте, згадаємо правила поведінки в природі.

- Не можна ламати гілки дерев і чагарників.

-Не можна зривати квіти!

-Не розводжу багать в лісі, березі його красу!

- Я люблю в лісі гуляти, різні квіточки рвати!

- Любимо ми в лісі пустувати і кострища розводити!

- З берега кидаємо в річку, то пакети, то газети!

- Щоб ягоди нарвати, треба гілки обламати!

- Молоді деревця ми посадимо біля ганку!

- У вихідний ми в ліс йдемо, з собою музику беремо,

Щоб вдосталь накричати і на гілках погойдатися!

- Не можна ловити метеликів, бабок та інших комах!

-Не можна знищувати жаб, жаб і інших тварин!

Я сподіваюся, що ви запам'ятаєте ці правила і не будете їх порушувати

-А ми йдемо далі. А зараз, хлопці підготували сценку «Дитина і метелик». Будь ласка!

Хлопчик:

Метелик, як же так?

Цілий день ти літав

І зовсім не втомився?

Розкажи, як живеш?

Що ти їси? Що ти п'єш?

Де твій світ, де твій дім?

Розкажи про все.

Дівчинка- Метелик:

Я живу на луках, і в садах, і в лісах.

Я літаю весь день в блакитних небесах.

Сонця ласкаве світло осяває мій дах,

Мені їжа і питво - аромати квітів.

Але живу я недовго - не більше дня.

Будь же добрим зі мною і не чіпай мене!

Класний керівник:

Молодці! Діти, а ви помітили в нашому класі, що за ніч у нас з'явилося в кутку самотньо-стоїть дерево. Йому дуже нудно і боляче.

Діти уважно розглядають несподівану новинку в класі.

- Ось, хлопці, - дерево. Йому нудно і самотньо, давайте подаруємо йому свої листочки-долоньки.

Учні підходять і прикріплюють до дерева свої трафарети.

- Бачите, хлопці, як ожив наш зелений друг. Я думаю, він вдячний кожному з вас за турботу, адже подарувавши йому свої долоні, ви показали йому, що ви йому хочете тільки добра і готові в будь-який час року захистити його і його друзів. Спасибі хлопці!

 Всі сідають за парти.

Класний керівник:

 А ми йдемо далі. Сьогодні нас вирішила відвідати таємнича гостя.

Стукіт у двері.

-Так, так, заходьте!

Заходить дівчинка з кошиком класів і польових квітів в ошатному, зеленій сукні

- День добрий, хлопці! Ви мене впізнали?

Учениця: Ти - пані ПРИРОДА!

ПРИРОДА!

- Правильно! Я дізналася, що у вас сьогодні свято і вирішила заглянути до вас, зробити вам сюрприз.

Класний керівник: Дуже приємно! Діти, домашнім завданням було знайти і вивчити сподобалися вірш про природу. Будь ласка, хто готовий?

Діти виходять і розповідають свої вірші.

1 учень:

-З цілим світом сперечатися я готовий,

Я готовий заприсягтися головою

У тому, що є очі у всіх кольорів,

І вони дивляться на нас з тобою.

О першій годині роздумів наших і тривог,

У гірку годину біди і невдачі

Бачив я, квіти, як люди плачуть,

І росу кидають на пісок.

2 учень:

-Якщо я зірву квітку,

Якщо ти зірвеш квітку ...

Якщо все - і я, і ти,

Якщо ми зірвемо квіти,

Те залишаться порожні

І дерева, і кущі ...

І не буде краси.

3 учень:

-Себе не бачать сині простори,

І, у вічному холоді світлі, чисті,

Себе не бачать снігові гори,

Квітка своєї не бачить краси.

І солодко знати, йдеш ти лісами,

Спускаєшся чи гірською стежкою:

Твоїми ненаситними очима

Природа захоплюється собою.

4 учень:

- Ми дорослі і діти

Перед природою у відповіді!

Будемо берегти природу:

Землю, ліс, поля і воду!

5 учень:

- У природи живі фарби

І нехай живе вона без побоювання,

Нехай живуть звірі та птахи,

Нехай людини ніхто не боїться!

6 учень:

-Є просто храм,

Є храм науки,

А є ще природи храм.

З лісами, що тягнуть руки

Назустріч сонцю і вітрам

Він святий у будь-який час доби,

Відкрито для нас в спеку і стинь,

Заходь сюди, будь серцем трохи,

Чи не оскверняй її святинь!

Класний керівник:

Хлопці, давайте подаруємо нашої гості ще один подарунок - сценку «Відпочинок на річці»

Звучить весела музика, виставляються декорації до за мотивами вірша

С. Михалкова «Прогулянка». Виходять діти в літньому одязі з рюкзаками, іграшками. Діти розміщуються на березі уявної річки, імітують розведення багаття, їдять, грають, веселяться. Потім частина дітей йде, залишаючи за собою сміття. На березі залишається один чистий ділянку. З'являються чотири дитини (основні дійові особи). Вони ходять вздовж берега, шукають вільне місце, обурюються.

1. Ми приїхали на річку

Неділю провести,

А вільної місцини

Біля річки не найти!

2.Тут сидять і там сидять,

Загоряють і їдять,

Відпочивають як хочуть,

Сотні дорослих і дітей.

3. (підходить до місця, де розкидане сміття)

Ми по бережку пройшли,

Місце нове знайшли,

Але і тут до нас сиділи ...

4.Жглі багаття, папір спалили-

Теж пили, теж їли,

Насмітили і пішли!

5. (показує на єдине чисте місце)

Ось містечко хоч куди!

Джерельна вода!

Дивний вигляд! Прекрасний пляж!

Розпаковуваємо багаж!

На березі залишилися тільки головні герої. Вони їдять, грають в футбол, розкидають сміття. Після відпочинку забирають свої речі, а сміття залишають. Ідуть.

Ведучий:

Вони купалися, засмагали,

Палили багаття, в футбол грали,

Веселилися як могли!

Пили квас, консерви їли,

Хорові пісні співали ...

Відпочили і пішли ...

І залишилися на галявині

У згаслого багаття

Дві розбитих ними склянки,

Дві розмоклих баранкі

Словом, сміття гора

Звучить музика. Знову з повними рюкзаками з'являються головні герої і намагаються знайти собі місце для відпочинку .. Підходять до місця, де недавно самі відпочивали і дивуються, чому там так брудно. Побродів по берегу і не знайшовши місце для відпочинку вони збираються йти.

1. Ми приїхали на річку

2. понеділок провести ...

3. Тільки чистого містечка ...

4. Біля річки не найти ...

Ідуть, але їх зупиняє ведучий.

Ведучий:

- Стривайте, хлопці! Я знаю, як допомогти вам і річці. Давайте покличемо хлопців (звертається до глядачів) і все разом очистимо берег річки від сміття.

Звучить весела музика. Все - провідний, головні герої, глядачі прибирають сміття в кошики.

Природа:

- Спасибі, дорогі мої! Я сподіваюся, що якщо ви все завжди дбатимуть і захищати мене - Природу, то наша планета стане у багато разів чистіше і красивіше!

 Класний керівник: А зараз для вас, шановна гостя,  діти підготували сценку «Дитина і метелик». Будь ласка!

Хлопчик:

Метелик, як же так?

Цілий день ти літав

І зовсім не втомився?

Розкажи, як живеш?

Що ти їси? Що ти п'єш?

Де твій світ, де твій дім?

Розкажи про все.

Дівчинка- Метелик:

Я живу на луках, і в садах, і в лісах.

Я літаю весь день в блакитних небесах.

Сонця ласкаве світло осяває мій дах,

Мені їжа і питво - аромати квітів.

Але живу я недовго - не більше дня.

Будь же добрим зі мною і не чіпай мене!

Природа:

Ви - справжні захисники природи, і в знак подяки я б хотіла присвятити ваш клас, 4-Б, в Юннати.

Діти беруть свої заздалегідь вирізані зелені листочки і підходять до пані Природі, яка прикріплює до кожного листочок.

Природа:

- А давайте хлопці скажімо клятву «Клянемося любити і берегти природу! Клянемося, клянемося, клянемося! »

Всі повторюють.

Класний керівник: Діти, але це ще не все. Ваші старші друзі, учні 10-го класу вирішили вам показати справжню казку, повчальну і пізнавальну. Запросимо їх увійти до нас оплесками.

Діти плескають і старшокласники заходять зі своїми атрибутами і ляльковим театром.

Экологічна казка«Колобок»

Дійові особи та виконавці:

• 2 скомороха

• Дід

• Стара

• Заєць

• Вовк

• Ведмідь

• Лиса

• Колобок

Під звуки веселої народної пісні з'являються скоморохи.

1 скоморох: Збирайтеся, добрі люди!

Подання тут буде!

2 скоморох: Доброго дня, гості дорогі!

Та й ви, господарі рідні!

1 скоморох: Здоров'я вам, та удачі!

Терпіння і радості на додачу.

А казочку послухати не бажаєте?

А де послухати, там і подивитися.

А казка наша непроста,

Хоч всім знайома така.

2 скоморох: Відгадайте - ка загадку:

Покотився без оглядки

Через поле і лісок

Наш рум'яний ...... (колобок.)

1 скоморох: Казка - брехня, та в ній натяк,

Подивися і сам зрозумієш.

Скоморохи тікають. Звучить пісня. З'являється дід.

Дід: Бач, димок з труби йде?

То стара колобок мені сьогодні спече.

По засіках поскребла, по коморах помела -

Якраз на колобок там борошенця-то знайшла.

А то все з ранку заспівала:

- Дід, нема її, нема.

- Ух, а запах-то який!

(З'являється стара, в руках у неї колобок)

Стара: Все, готово, спекла!

Остудити тепер потреба.

Дід: А хороший-то, а пригожий. Так і з'їв би!

Стара: -Ну, що не чіпай!

Дід: Та не трону, чи не бійся.

А спритний, а рум'яний.

Перекочує колобок в руках, але він падає і котиться і продовжує гуляти по лісі

Дід: От безрукий, недолугий!

Стій, куди ти, постривай!

Стара: Так тримай його, тримай!

Дід: - Ой, лови його, лови!

Марно, що не наздоженемо!

Сили, мати, вже не ті.

Стара: - Що, дострибався, чортяка.

Говорила адже, чіпай!

Дід: Що ж робити? Може, повернеться?

Погуляє і прийде.

Стара: Ні, старий, він не повернеться.

Подивися, як він хороший!

Дід: Гаразд, бабка, не горюй!

Та не плач ти, заради Бога!

О-хо-хо! Підемо додому!

(Дід і баба йдуть під музику).Вибігають скоморохи.

1 скоморох: Плаче баба, плаче дід,

Колобка і сліду немає,

Покотився по доріжці,

Чи не наздоженуть жваві ніжки.

2 скоморох: Покотився без оглядки,

Заблищали тільки п'яти.

Через поле і лісок

Наш рум'яний колобок.

1 скоморох: Чи не скоро казка мовиться, а скоро головне трапляється.

Звучить музика, з'являється заєць. Голова у нього забинтована, лапи перев'язані. На сцені дерева (ялинки, берези горобини)

Заєць: Ох-ох-ох! Не дай Бог!

Що за запах апетитний?

Колобок ?! Так поїмо!

Стій, ні з місця!

Ох ох ох! (Стогне).

Колобок: Ти чого це, косою?

І побитий, і кульгавий?

Заєць: - Попрошу не обзивати!

А косою ти знаєш хто?

Колобок: - Вже не я?

Заєць: Ні, не ти! Є кругляш у нас такі,

Хто вчора тут відпочивав,

А потім пляшками порожніми

По кущах, прицілившись, стріляв.

А я як раз під кущиком лежав,

Ну ..., культурно відпочивав.

Колобок: От біда! А що потім?

Заєць: Що? Ти навіть не повіриш!

Сміття, бруд, осколки, банки,

Целофан, папір, склянки.

Це ж треба тільки думати!

Це хіба були люди ?!

Адже пораняться звірята,

Нетямущий хлопці.

А ще тут біля річки туристи були,

Нашу річку забруднили,

Все латаття позривали

І черепашки потоптали.

Колобок:

Ось яка ж біда!

А що далі?

Заєць:

Мешканці річки-

Риби, раки і малькі-

Від образи стогнуть,

А сказати не можуть.

В бруду задихаються,

Дива чекають.

Ти йди-но далі, друже!

Всіх попередь навколо.

(Виходить скоморох). Звучить народна мелодія.

2 скоморох: Покотився без оглядки наш рум'яний колобок,

А назустріч йому ... .вовк.

Колобок: Здрастуй, сірий!

Аль не рад?

У - у-у! Щось ти волочиш ноги?

Довели тебе тривоги?

Вовк: Це вірно, колобок,

круглий і рум'яний бік.

Був я жвавим і веселим,

Ніколи не був голодним.

Добував я їжу сам,

Жваво бігав по лісах!

А потім зв'язався з ним!

Колобок: З ким?

Вовк: Так з бараном, що поцупив.

А баранчик той гуляв

По лугах, та по полях.

А траву на тих полях

Посипають з літака,

Обробляють щось.

Гербіциди, пестициди ...

Загалом, хімія одна.

Колобок: Ну, а далі-то чого?

Вовк: Все тобі чого, чого!

З'їв того баранчика я,

Обгриз всього -і ось ...

Живіт здуває, лапи гаки,

Зуби зводить, череп рве.

Все - лікуватися треба мені.

На галявині далі є травичка,

Що мені треба з'їсти,

Лі-кар-сько-го!

Колобок: Ти лікуйся, вовк, скоріше,

Надалі ж будь тепер розумніший.

На галявині акуратніше:

Там пляшки, банки, склянки,

Собі лапи не поріж.

Вовк: От спасибі, круглий бік.

А ще женуть, б'ють нас там і сям!

Якщо хижак, то лиходій!

Так вважають у людей.

Ми ж теж доктора:

Лікуємо цілі стада,

Від хвороб ми рятуємо,

Життя тварин продовжуємо!

Ну, йди і будь здоров!

Колобок: І тобі здоров'я теж.

Що твориться щось! О Боже!

Шановні люди!

Даремно вовків не нищить!

Життя тварин вивчайте!

Звірі різні потрібні,

Звірі різні важливі!

Нехай буде вам відомо

Про екологічну рівновагу!

Звучить народна мелодія

1 скоморох: Покотився Колобок,

Вовкові він уже допоміг.

Допомагати не соромно адже.

Глянь, сюди йде ... ведмідь.

Звучить музична заставка, з'являється ведмідь.

Колобок: Здрастуй, Міша-Генерал!

Теж чи що захворів?

Ведмідь: Здрастуй, здрастуй, Колобок,

Круглий і рум'яний бік!

Я, друже мій, не захворів,

Я в своєму рідному лісі

Трохи живцем, брат, не згорів.

Колобок: Як же, Міша, так сталося?

Правило-то треба знати,

Що в лісі не можна ведмедям

Адже з сірниками грати.

Ведмідь: Та не я! Я що вже, дурний,

Щоб сірниками пустувати?

Йшов грибник, недопалок кинув,

Ума немає, щоб загасити!

Спалахнув ліс, тріщав хмиз,

Ледве ноги я забрав, а хотів барліг будувати, так ...

З бідою не посперечаєшся.

Пташок шкода, шкода білок, а ежата ...

От біда..! Ну бувай!

 1 скоморох: (Плаче)

2 скоморох: Ти чого?

1 скоморох: Тварин шкода.

2 скоморох: Нам не можна, брат, сумувати,

Будемо казку продовжувати!

Покотився Колобок,

Дует в спину вітерець.

Що ж, йди, коли не сидиться,

Глянь, сюди біжить ... лисиця.

Звучить музична заставка, з'являється лисиця.

Колобок: Лисиця! Ось так диво!

Ти куди це поспішаєш?

На мене і не дивишся!

Не впізнала що ль мене?

Колобок я, глянь сюди!

І по короба скребён,

За комори я метён,

На сметанці я замішаний,

На віконці остужён.

І від бабусі пішов,

І від дідуся пішов.

Ось шахрайка, під дає,

Колобка не впізнає.

Лисиця: Колобків вже не їм,

На дієті я тепер!

А не те давно б з'їла,

Так боюся повніти не в міру.

У лісі птахів зовсім не стало,

Я трохи зголодніли.

Колобок:

Не губи ти мою душу!

З кожним днем ​​в лісі все гірше,

Потруїли навіть калюжі.

Страшно воду пити в річці,

Життя немає звірині ніде!

Виходять всі звірі ...

Колобок: Ні, не дарма я прогулявся цю!

Ліси без птахів,

І землі без води.

Все менше навколишньої природи,

Все більше навколишнього середовища!

Заєць: Як це страшно - вмирання роду,

Всіх поголовно, всіх до одного.

Коли спустошена природа

Вже не в силах зробити нічого!

Вовк: І поповзе проказа запустіння,

І пересохнуть ниточки води,

І птиці вимруть,

І впадуть рослини,

І звір не обійде своєю біди.

Ведмідь: І скільки тут користі не шукай ти,

Який ти відмовкою не володію,

Земля захисту вимагає, захисту.

Вона порятунку просить у людей!

Шикуються всі учасники казки

1.- Хочу, щоб у світі було багато світла,

2.- Хочу, щоб у світі було багато літа,

3.- В якому - сонце, пташині голоси,

4.- І на траві - зелена роса.

5.- Хочу, щоб у світі було менше плачу,

6.- А більше сміху, радості, удачі.

7.- Усмішок дитячих, як цвітіння хитких.

8.- Квітів, порівнянних з дитячою посмішкою.

Все: Бережи свою планету,

Адже іншої такої на світі немає!

Класний керівник: На цьому наш захід закінчено.

- Ми любимо ліс в будь-який час року,

Ми чуємо річок повільну мова ...

Все це називається природа,

Давайте ж завжди її берегти!

 

docx
Додав(-ла)
Ноуренко Марія
Додано
15 вересня 2019
Переглядів
2189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку