Урок "Добре тому жити, хто вміє дружити"

Про матеріал
Даний матеріал допоможе вчителю розкрити значення дружби в житті кожної людини. Викоритання його сприятиме формуванню добрих відносин між дітьми в класі. Розвиватиме уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки. Виховуватиме тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.
Перегляд файлу

Перший урок «Добре тому жити, хто вміє дружити»

Мета. Розкрити значення дружби в житті кожної людини. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу. Вчити правильно обирати собі друзів, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку.

Виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.

Очікувані результати:

  • розуміти, з чого починається дружба;
  • знати, кого називати другом;
  • вміти знаходити шляхи примирення.

Хід уроку

І. Організаційна частина

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва

Добрий день тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

Руку дай тому, хто зліва.

Руку дай тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись тому, хто справа.

Ми – одна сім’я.

 

Учні посміхаючись один одному, обережно передають посмішку в долонях.

ІІ. Вступна бесіда

Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Любі діти, я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

– Про що ж ми сьогодні будемо з вами розмовляти? Я пропоную вам пройти по лабіринту і дізнатися тему сьогоднішнього уроку. «Добре тому жити, хто вміє дружити». 

Людину без друзів можна порівняти з деревом без коріння. Як же почуває себе дерево, у якого немає або мало коріння. Так само себе почуває людина, в якої немає друзів.

Тому сьогодні ми поділимося роздумами, що таке дружба, з чого вона починається, кого називати другом, яким повинен бути справжній друг, спробуємо визначити правила дружби.

ІV. Основна частина

  1. Гра-розминка «Це мій кращий друг i я!»

Якщо відповідь  про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це мій кращий друг i я»

Якшо нi - то мовчимо i тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

Хто веселий i бадьорий кожен день іде до школи?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

A хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має i yciм допомагає?

  • Віповідали ви чудово, отже, приступаємо до роботи.

І зараз ми з вами проведемо інтерактивну вправу «Протилежності» тобто визначимо ворогів і помічників дружби. Помічники пишемо на долоньках і  чіпляємо до сонечка, а ворогів пишемо на хмарках.

_ щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність, любов, вірність, щедрість , повага, чесність, чуйність;

_ жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість, ненависть, заздрість, 

  1. Робота з прислів’ями

Без вірного друга-                        дорожчі від багатства.

Людина без друга,                        велика туга.

Дружба та братство                      а знайдеш тримай.

Друга шукай,                                як дерево без коріння.

 Які ще прислів’я про дружбу ви знаєте?

*Людина без друга, як їжа без солі.

*Вірний друг-то найбільший скарб.

*Нових друзів наживай, а старих не забувай.

*Дружба все переможе.

*Дружбу дружбою шукають.

*Маєш друга – бережи, не маєш – знайди.

*Хто друга в біді залишає, той сам у біду потрапляє.

*Не той друг, що медом маже, а той що правду каже.

 Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву

 «Якщо ти добрий друг, то повинен».

 Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви

підніміть руки вгору i потрясітъ ними, а якщо нi, то нічого не робіть.

Обманювати своїх друзів - Не брехати друзям  - Говорити брехню поза очі

Допомагати друзям у складних ситуаціях - Підтримувати один одного

Насміхатися над друзями  -Не залишати друзів у біді -Заступатися за друзів

Говорити друзям правду -Ображати друзів -Піклуватися про друзів.

  1.                Розв’язування проблемних завдань

                 Учитель: Говорити про поведінку інших легко, а як би ви вчинили в таких ситуаціях?

                 Ситуація 1. Дівчинка обурено скаржилась мамі: «У нас у дворі є такий поганий хлопчик – увесь час мене називає Валькою». «А ти як його називаєш?» – запитала мама – «Я його взагалі ніяк не називаю. Я йому просто кричу: «Ей,ти!»

  • Чи правильно вчинила дівчинка? (Дівчинка сама повинна звати хлопчика по імені , показуючи йому приклад.)

 Ситуація 2 . У холодний зимовий день Наталка й Оленка йшли зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була тепла шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка в школі забула рукавички, тому портфель вона несла в голій руці.

– Рука в мене замерзла страшенно! – поскаржилась Оленка подружці.

Наталка відповіла:

-А в мене ні.

Так вони йшли до самого дому.

 – Що можна сказати про Наталку?

– Як потрібно було їй зробити?

Ситуація 3.  Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи.  Дорога була погана, а вона в черевиках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчата обступили її, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги». А Валя (вона жила близько від школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці в той день – ногам тепло і на душі радісно!

 – Чому дівчинці було радісно?

– А ваш друг приходить вам на допомогу?

– А ви йому?

 

Слова вчителя.

  • Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим. І навпаки, грубість, черствість, байдужість до самопочуття людини, її долі – засуджуються дорослими та однолітками.

Отже, будьте,діти, милосердними, говоріть теплі, щирі слова один одному, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне – у вашому серці!

             

  1.                Фізкультхвилинка

Гра «Хвиля»

Ваше завдання: сісти в одне коло, взятись за руки, не спираючись на підлогу, піднятись всім разом, не створюючи хвилю. (виконати 2 – 3 рази) 

Гра «Знайди пару» 

 

V.Підсумок уроку

Уміти дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом усього життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом – це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам, віддавати тепло своєї душі і серця. І запам’ятайте: “Віддавати – куди приємніше, ніж брати“.
Я впевнена, ви зрозуміли, що таке дружба і тепер зможете правильно дружити самі і навчите інших.

А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися… (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати … (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у… (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він … (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на… (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом … (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас… (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній… (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним… (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти… (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика… (сила)!

 

docx
Додав(-ла)
Данилюк Юлія
Додано
25 вересня 2019
Переглядів
709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку