Перший урок «Добре тому жити, хто вміє дружити»
Мета. Розкрити значення дружби в житті кожної людини. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, створенню дружнього дитячого колективу. Вчити правильно обирати собі друзів, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку.
Виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Організаційна частина
В цьому класі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва
Добрий день тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Руку дай тому, хто зліва.
Руку дай тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Учні посміхаючись один одному, обережно передають посмішку в долонях.
ІІ. Вступна бесіда
Ось і промайнуло тепле літо. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові вчитися. Любі діти, я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
– Про що ж ми сьогодні будемо з вами розмовляти? Я пропоную вам пройти по лабіринту і дізнатися тему сьогоднішнього уроку. «Добре тому жити, хто вміє дружити».
Людину без друзів можна порівняти з деревом без коріння. Як же почуває себе дерево, у якого немає або мало коріння. Так само себе почуває людина, в якої немає друзів.
Тому сьогодні ми поділимося роздумами, що таке дружба, з чого вона починається, кого називати другом, яким повинен бути справжній друг, спробуємо визначити правила дружби.
ІV. Основна частина
Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:
«Це все я, це все я, це мій кращий друг i я»
Якшо нi - то мовчимо i тихенько сидимо.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
Хто веселий i бадьорий кожен день іде до школи?
Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
A хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?
Хто веселу вдачу має i yciм допомагає?
І зараз ми з вами проведемо інтерактивну вправу «Протилежності» тобто визначимо ворогів і помічників дружби. Помічники пишемо на долоньках і чіпляємо до сонечка, а ворогів пишемо на хмарках.
_ щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність, любов, вірність, щедрість , повага, чесність, чуйність;
_ жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість, ненависть, заздрість,
Без вірного друга- дорожчі від багатства.
Людина без друга, велика туга.
Дружба та братство а знайдеш тримай.
Друга шукай, як дерево без коріння.
Які ще прислів’я про дружбу ви знаєте?
*Людина без друга, як їжа без солі.
*Вірний друг-то найбільший скарб.
*Нових друзів наживай, а старих не забувай.
*Дружба все переможе.
*Дружбу дружбою шукають.
*Маєш друга – бережи, не маєш – знайди.
*Хто друга в біді залишає, той сам у біду потрапляє.
*Не той друг, що медом маже, а той що правду каже.
Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву
«Якщо ти добрий друг, то повинен».
Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви
підніміть руки вгору i потрясітъ ними, а якщо нi, то нічого не робіть.
Обманювати своїх друзів - Не брехати друзям - Говорити брехню поза очі
Допомагати друзям у складних ситуаціях - Підтримувати один одного
Насміхатися над друзями -Не залишати друзів у біді -Заступатися за друзів
Говорити друзям правду -Ображати друзів -Піклуватися про друзів.
Учитель: Говорити про поведінку інших легко, а як би ви вчинили в таких ситуаціях?
Ситуація 1. Дівчинка обурено скаржилась мамі: «У нас у дворі є такий поганий хлопчик – увесь час мене називає Валькою». «А ти як його називаєш?» – запитала мама – «Я його взагалі ніяк не називаю. Я йому просто кричу: «Ей,ти!»
Ситуація 2 . У холодний зимовий день Наталка й Оленка йшли зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була тепла шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка в школі забула рукавички, тому портфель вона несла в голій руці.
– Рука в мене замерзла страшенно! – поскаржилась Оленка подружці.
Наталка відповіла:
-А в мене ні.
Так вони йшли до самого дому.
– Що можна сказати про Наталку?
– Як потрібно було їй зробити?
Ситуація 3. Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. Дорога була погана, а вона в черевиках. І наскрізь промочила ноги. Прийшла в клас. Дівчата обступили її, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги». А Валя (вона жила близько від школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці в той день – ногам тепло і на душі радісно!
– Чому дівчинці було радісно?
– А ваш друг приходить вам на допомогу?
– А ви йому?
Слова вчителя.
Отже, будьте,діти, милосердними, говоріть теплі, щирі слова один одному, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне – у вашому серці!
Гра «Хвиля»
Ваше завдання: сісти в одне коло, взятись за руки, не спираючись на підлогу, піднятись всім разом, не створюючи хвилю. (виконати 2 – 3 рази)
Гра «Знайди пару»
V.Підсумок уроку
Уміти дружити – це справжнє мистецтво, якому ми вчимося протягом усього життя. І дуже важливо не тільки мати хорошого, вірного друга, але й самому бути справжнім другом. А бути справжнім другом – це значить навчитися поступатися чимось своїм ради когось, вміти радіти чужим успіхам, віддавати тепло своєї душі і серця. І запам’ятайте: “Віддавати – куди приємніше, ніж брати“.
Я впевнена, ви зрозуміли, що таке дружба і тепер зможете правильно дружити самі і навчите інших.
А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися… (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати … (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у… (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він … (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на… (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом … (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас… (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній… (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним… (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти… (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика… (сила)!