Екологічна агітбригада “Бумеранг”
Олександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Білозерської районної ради
Херсонської області
“Ландшафти як середовище життя та об’єкти охорони”
Керівник команди:
Лисенко Н.В. заступник директора з науково-методичної роботи Олександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Білозерської районної ради Херсонської області, спеціаліст вищої категорії, «учитель-методист».
Дійові особи для інсценівок
Танець дівчат під відео про заказник
Капітан:
Екологи із вами знов вітаються,
Проблемами, як завжди, переймаються.
Зі словом агітації звертаються.
Разом . Вас вітає екологічна агітбригада “Бумеранг”
Наш девіз: Природа наш дім, Ми господарі в нім!
Наше кредо: Не роби зла – повернеться бумерангом!
Всі – МИ:
1 учень – Ерудовані, екологічно підковані
2 учень – Креативні,комунікативні;
3 учень – Обдаровані, організовані;
4 учень – Сміливі, справедливі.
В нашій команді:
1 учень – моє хобі: фотографування природи.
2 учень – цікавлюсь елементами ландшафтного дизайну.
3 учень – моє улюблене заняття – вирощування квітів.
4 учень – вивчаю лікарські рослини.
5 учень – проявляю інтерес до проблем забруднення очищення води.
6 учень – люблю тварин.
Всі – МИ:
5 учень - Захисники природи, бережем ґрунти і води,
6 учень - І несемо слово в люди, хай воно повчальним буде.
1 учень - Хай чиюсь зупинить руку, хай всім стане за науку.
2 учень - Хай навчить на світі жити, світ прекрасний захистити
3 учень - Від людських жорстоких дій.
Разом - Стань і ти з нами в стрій.
І на творчім нашім злеті поможи своїй планеті.
За нащадків ти подбай,
Зроби кращим рідний край.
Співають всі
(пісня на мотив “Одна калина”)
Сумно, сумно аж за край.
Ну чого ж ти плачеш? Краще заспівай.
Слізьми горя не заллєш.
Посміхнися, друже, поки в нас ще є:
Чиста вода у джерелі,
Шовкові трави у росі,
В саду вишневім ще співають солов’ї.
Одна в нас мрія у житті –
Щоб повертались журавлі
Додому з вирію
Щороку навесні.
Ідуть готуватися до сценки
Залишається автор
Автор
Так, природа нашого села гарна, але ця краса потребує бережливого ставлення до себе.
Говорити сьогодні про природу, значить говорити про спасіння, а не про якісь зміни. Бездумно розкидані хімічні добрива отруюють наші річки, наше повітря, нашу землю. Кучі сміття…
Сценка “Грязнуля і Смітюля”
Автор
Якось одного ясного дня поблизу заказника зустрілося дві давні подружки Грязь та Сміття.
Грязь та Сміття стикаються одна з одною
Смітюля. Невже це ти, Грязнуля?
Грязнуля. Так, я Смітюля! (Б’ють по рукам і сідають на стільці) (кидаючи навколо себе лушпиння від насіння) А я бачу ти виросла!
Смітюля. (роблячи теж саме) А як же мені не вирости. Адже наше населення постійно мене скидає, скидає – от я і виросла така!
Грязнуля. Чула я про твої подвиги. Молодець! Моя школа! Хвалю! Слухай, Сміття, із твоїми здібностями та моїм розумом ми можемо таке натворити!!!
Смітюля. Так! Як чудово на світанку
Прокидатися щоранку:
Всюди сміття, всюди бруд –
Дуже добре жити тут.
Гарно я господарюю –
Всю я землю завоюю,
Смітники я розведу,
Всіх людей туди зведу.
Всіх навчу, - як рідну матір
Мене будуть шанувати.
Тож негайно в даний час
Видаю такий наказ:
Двірників всіх розігнати,
Прибиральників за грати.
Смітники усюди
В селі мають бути,
В цьому допоможуть
Всі місцеві люди.
Співають разом
(Муз. “Стою на полустаночке”)
Лежу під кожним я двором,
Будинком, баром і тином,
Мені людина продовжує життя:
Там кине пляшку, там папір,
Бляшанку, скло, відро із дір
І от вже нова купа із сміття,
Моя сестричка – купа із сміття.
(Відео фотографії смітників)
Ось гляньте ви на цей смітник,
А міг би бути тут квітник
А цей ось під будинком номер п’ять.
Лежу собі, кучкуюся
І річкою милуюся
Мене багато й краю не видать,
Ой, так багато й краю не видать.
Автор: Обурена такими розмовами Земля вирішила втрутитись у розмову.
Земля: (проходячи біля подруг) Дами, не забруднюйте будь ласка навколишнє середовище. Адже, ви,своєю поведінкою вбиваєте все живе!
Грязнуля. (услід Землі). Ось ти подивись яка розумна!
Смітюля. О, у мене ідея! Давай накапостимо Землі!
Грязнуля. А, що підмовимо людей нехай ще більше забруднять ґрунти, щоб жодної травинки, комашки в ній не лишилось.
Смітюля. Та людей особливо і вмовляти не прийдеться, адже коли вони забруднюють та наносять шкоду навколишньому середовищу, навіть і не задумуються про наслідки...
(Ідуть зі сцени)
Автор: Рятуйте! Що ж робити?
Виходять дівчатка
Дівчинка.1: Рятуємо чисте повітря. Рятуємо воду –
В морях, океанах, в малих і великих річках.
Дівчинка. 2: Рятуємо рідкісних птахів – не всі ще породи,
А ті, що зникають в полях, у лісах , у лугах.
Дівчинка.1: Рятуємо злаки. А потім рятуємо квіти.
Рятуєм світанки – від кіптяви, гару й димів.
Рятуємо тишу, щоб в тиші мовчати й радіти.
Дівчинка. 2: Рятуємо вулицю від голосних двигунів.
Рятуємо землю. А також рятуємо небо.
Рятуємо мрії. Кохання солодкий мотив.
Дівчинка.1: Рятуємо ніжність… Від кого рятуєм? Від себе
Поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти.
Дівчатка виходять, на галявину їдять цукерки і слідом розкидають фантики від цукерок, напившись води, викинули пляшку.
(Галявина заквітчана різними квітами, метеликами)
Дівчинка.1. Ой, глянь, яка краса! Квіти цвітуть, метелики літають…!
Дівчинка. 2.Давай зірвемо собі по квітці!
Дівчинка.1. Та що та одна квітка! Давай цілий оберемок нарвемо!!! (зривають всі квіти)
Дівчинка.2. Ой, дивись яка зміючка! Клас ! Ніхто не повірить, що ми таку бачили.
Дівчинка.1. Давай уб'єм.
Дівчинка.2. Давай! Засушимо (ловлять зміючку)
Виходить Природа
Природа . Стій, Людино, схаменись!!! Чи знаєте ви, що це за тварина?!!! Які квіти позривали?!!!
Дівчинка. А ви хто така? (злякано відступають назад) Що?!!! Які?...
Природа. Я матінка – Природа молода
У мене донечки дві підроста (виходять Флора і Фауна)
І Флора й Фауна – обидві
Веселі, добрі і привітні.
Флора. Нам матінка – Природа
В дарунок світ дала рослинний і тваринний
Щоб ми його любили й берегли
Як найціннішу із святиней…
Але з’явилась – ти – Людина!
Фауна. Спасибі скажемо тобі за цей ось бруд,
Що ти дала його землі!
А як нам, далі жити тут?!
Флора. Чому не можем ми тобі сказати:
«Дякуємо» - за красу полів,
За чисте небо, за ґрунти родючі,
Дзвінкий пташиний переспів…
Чому зникають в нас рослини?
Чому птахи зникають в нас?
Разом. (Флора і Фауна) Виною всьому ти – Людина!
(Відео-фотографії заказника Олександрівський і червонокнижних рослин та тварин)
Природа. Олександрівський – один з об'єктів природно-заповідного фонду Херсонської області, ландшафтний заказник загальнодержавного значення із загальною площею 996 гектар. Створений у 2002 році. Заказник “Олександрівський” розташований за 5 км на північний-захід від села Олександрівка Білозерського району та на прилеглій акваторії Дніпровського лиману. Наш ландшафтний заказник славиться багатьма видами, які треба охороняти!!!! На території ландшафтного заказника державного значення “Олександрівський” є багато різних рослин і тварин, які занесені у Червону книгу України. Всі трав’яні рослини, які зростають на території заказника характеризуються високими фітомеліоративними властивостями, що має величезну користь для здоров'я дітей та дорослих, створюють особливий мікроклімат, який забезпечує затишок і комфорт, дарує естетичну насолоду та покращує настрій.
Флора. Квіти ці, які ви зірвали занесені до червоної книги!!! На території природно-заповідного об'єкту зростають Червонокнижні – дрік скіфський, карагана скіфська, ковила українська, ковила Лессінга, ковила волосиста, водяний горіх, плавун щитолистий, целокаулон степовий.
Фауна. Серед тварин зустрічаються аксонолайм замковий, меризія азовська, п’явка медична, махаон, джміль глинистий, балобан, зуйок морський, полоз жовточеревий, які занесені до Червоної книги України.
Флора Основним завданням заказника є збереження і примноження природних ландшафтів, науково-дослідницька робота, а також еколого-просвітницька робота.
Дівчинка: А що можемо зробити ми для поліпшення екологічного стану?
Дівчинка.2. Що може зробити кожна людина?
Природа: Насаджувати дерева, кущі, охороняти рідкісні рослини. Хай вашим гаслом стане вислів “Посадив дерево? Посади ще одне”.
Не забруднювати лиман.
Не спалювати листя і не дозволяти іншим.
Постійно приймати участь в місячниках екології.
Дівчинка: Грандіозні речі – створюються грандіозними коштами – одна Природа – створює Велике – задарма. Тож давайте будемо берегти те, що поряд з нами. Один з кращих проявів людського характеру – любов до природи.
Дівчинка.2. Чи може бути щось красивіше за квітку, що розкриває назустріч сонцю свої пелюстки, чи може бути щось чарівніше від тендітних пелюсток, що тягнуться до сонця вкриті, мов кришталеве намисто, краплинками ранкової роси.
Природа. Людино! Розумна істото!
До тебе звертаємось ми,
Бо гинемо, гинемо, гинем!
Будь – ласка, Ти нас захисти!
Бо, ти, хоч розумна істота,
Втручаєшся в нас невпопад.
Ти перш ніж втручатись –
Подумай, все зваж, обсуди –
Якщо вже природа загине,
То згине вона назавжди!
Співають всі
(Пісня на мотив “Маленькая страна”)
У Всесвіті є така планета:
Зветься вона Земля.
Люблять її дорослі й діти,
Хоч вона і мала.
Все навкруги цвіте й буяє,
Щедрий дає врожай.
І нам життя Земля дарує –
Це найдорожчий дар.
Приспів: Рідна моя Земля, /2р
Вічно живи й квітуй у світі,
Щастя даруй, життя.
Дівчинка.1. Прости нас, Природо, нас людей століття.
Яке надбало стільки лиходій, що вистачить на кілька поколінь.
А може й ні … не буде поколінь
Унаслідок людської перемоги над усім
Живим, що просить допомоги.
Дівчинка. 2. Прости нам, Природо, спалені ліси.
Прости ґрунти збіднілі й неродючі.
І атом той, що вирвався на волю,
Перевернув людську нелегку долю.
Дівчинка.1. Прости нас, Природо, все ж таки прости,
Бо голова всьому живому, ти
Можливо, розум людства не засне,
І він проснеться, і тебе спасе.
Гра з залом
Автор
Глянь на красу природи гарну –
Більше ніде нема.
Лиш на Вкраїні – батьківщині
Літо, весна й зима.
Осінь на стіл у дім приносить
Овочі й фрукти теж.
Це вітаміни для людини,
Соки й добро без меж.
Співають всі
(Виконується пісня на мотив ‘Ми желаем счастья вам”)
В села, де поля вже пустирі,
Де води немає в джерелі,
Де хорошу воду в бочці ждемо вічність ми,
Щоб було нам легко в тяжкий час,
Дуже треба кожному із нас (2 рази)
Природу берегти.
Ми бажаєм вам завжди
Чистого повітря і води,
І сонця промені
Хай завжди ідуть сюди.
Ми бажаєм щастя вам,
І воно повинно прийти,
Тож рук ви докладіть,
Природу збережіть.
Використані джерела