Сценарій екологічного бумерангу "Врятуй планету"

Про матеріал

Мета: показати учням, що існують шляхи розв'язання екологічних проблем; розвивати логічне мислення, встановлювати причинно –наслідкові зв'язки. Виховування необхідності прийняття участі учнів в заходах по вивченню та охороні природи, пропаганді екологічних знань

Перегляд файлу

ЕКОЛОГІЧНИЙ   БУМЕРАНГ 

 

 «ВРЯТУЙ ПЛАНЕТУ!»

 

Мета: показати учням, що існують шляхи розв’язання екологічних проблем; розвивати логічне мислення, встановлювати причинно –наслідкові зв’язки. Виховування необхідності прийняття участі учнів в заходах по вивченню та охороні природи, пропаганді екологічних знань.

 

Обладнання: картки для екологічної піраміди.


1-й ведучий. Добрий день, дорогі друзі!


2-й ведучий. Сьогодні ми запросили взяти вас участь у грі, назва якої «Екологічний бумеранг  - «Врятуй  планету!».


1-й ведучий. Проблема екології на даний момент є найважливішою в світі.


2-й ведучий. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Ці питання постають перед кожною людиною. Адже ніякі  блага цивілізації не замінять чистого повітря, прозорої води та нешкідливого харчування.


1-й ведучий. Ми назвали нашу програму «бумеранг». Це означає нерозумні дії людей нашої планети Земля, що у найближчий час можуть обернутися великим нещастям, бідами для усього людства, адже «бумеранг» - це повернення.


2-й ведучий. Ти і ти, він і вона – саме ви і від вас залежить, чи будемо ми дихати чистим повітрям. Чи залишите ви своїм нащадкам гарну зелену планету.


1-й ведучий. Отже, «Екологічний бумеранг» і ми запрошуємо учасників зайняти свої місця і представитися. Команди («Бумеранг», «Екологія»)


(Представлення команд)


2-й ведучий. Дозвольте нам представити нашу екологічну комісію.


(Представлення журі).


1-й ведучий. Перейдемо до нашої програми. Перший конкурс «Розминка».


2-ведучий. Кожна команда повинна дати правильні відповіді на питання. За правильну відповідь команда отримує 1 бал, за неправильну – знімається 1 бал.
Запитання для першої команди.
1.  Хто із птахів не вміє літати?
а) кури;          б) страуси;         в) колібрі
2. Найшвидша тварина суші?
а) вовк;           б) заєць;           в) ведмідь
3. Яка найбільша ягода?
а) гарбуз;        б)суниця;         в) чорниця
4. Як називають нашу планету?
а) блакитна;          б) червона;         в) зелена
5. Яка найближча планета до Сонця?
а) Юпітер;         б) Марс;        в) Меркурій
6. Як називається речовина, що виходить з вулкану?
а) смола;        б) лава;        в) вода

Запитання для другої команди
1. Яка найбільша риба?
а) кит;         б) акула;         в) дельфін
2. Хто з птахів літає найвище?
а) лелека;         б) сокіл;          в) ворона
3. Які рослини вирощують хлібороби?
а) буряки;         б) картоплю;         в) овес
4. Остання планета – це….
а) Плутон;         б) Венера;         в)  Юпітер.
5. Якої корисної копалини найбільше в Україні?
а) залізної руди;          б) нафти;         в) кам’яного вугілля
6. Як називається явище, що виникає на дорозі взимку, коли після дощу або відлиги настає сильне похолодання?
а) ожеледь;         б) ожеледиця;         б) туман


1-й ведучий. Наступний конкурс носить назву «Чорнобиль-екологічна катастрофа».


2-й ведучий. Кожна команда отримує питання з цієї теми. За правильну відповідь команда отримує 1 бал, за неправильну – мінус 1 бал.


1. Яка служба приїхала, коли сталася трагедія на ЧАЕС?
(пожежники, медики, військові)
2. Місце знаходження міста Чорнобиль? (130 км від Києва)
3. Скільки років минуло після трагедії на ЧАЕС?(27р.)

4. Які держави постраждали від ЧАЕС?(Білорусія, Польща, Росія)
5. В якому році сталася трагедія?(1986 р.)

6. . На якому реакторі відбулася трагедія? (на четвертому)


1-й ведучий. Надаємо слово журі для підведення підсумків двох конкурсів.


2-й ведучий. А зараз ми пропонуємо всім вам, особливо учасникам команд, заплющити очі і уявити собі: море, корабель з вітрилами, шалений шторм, холодна вода. Ви прокидаєтеся на безлюдному острові.


1-й ведучий. «Школа виживання» - так називається наш наступний конкурс.


2-й ведучий. Ми ставитимемо вам запитання, а ви знаходьте правильні відповіді.
1-й ведучий. Якщо відповідь буде вірною, то наші шановні експерти присудять команді 1 бал. За неправильну відповідь журі відмінусує від набраних вами очок 1 бал. За доповнення додається 1 бал.


Питання.(зачитуються командам по черзі)
1. Ви заблукали у лісі. По чому можна знайти сторони горизонту?
(Місяць, Сонце, зорі, мох, дерева, мурашник…)
2. З  чого ви б зробили вогнище?
(сухе гілля, сухе листя)
3. На острові з предметів побуту у вас є лише: цвях; шовкова нитка, лінза від окулярів. Чи зможете ви себе прогодувати.
4. Ви побачили гніздо птаха. Ваші дії?


2-й ведучий. Наступний конкурс. Представники обох команд отримують конверт. Протягом 1 хвилини ви повинні впізнати тварину за описом і знайти її на малюнках.


1-й ведучий. За цей конкурс кожна команда може отримати 3 бали: 1 бал – за правильно відгадану тварину, 1 бал – за правильний показ тварини, 1 бал – за цікаву інформацію про тварину.


2-й ведучий. Цікава історія зубрів. В 1927 році у природі не залишилося жодного зубра. Лише в кількох європейських зоопарках мешкало 48 тварин. Поліські вчені підняли тривогу. Зубрів із зоопарків випустили у ліси. Так люди виправили свої помилки. Живуть зубри у Львівській області – в Карпатах. Вони рекордсмени серед довгожителів лісової фауни, бо живуть до 50 років.


1-й ведучий. Найбільшим морським савцем України є дельфін – чорноморська афаліна. Довжина його сягає більше 3 м. Середня маса – 119 кг. Живуть дельфіни невеликими групами і ведуть нічний спосіб життя, а живляться переважно рибою.


2-й ведучий. Слово надається журі.

 

1-й ведучий. «Відгадай рослину»

 

1) Гілка цього дерева примирила Посейдона і Афіну. (олива)
2) В давнину плід цього дерева називали «яблуком молодості». (апельсин)
3) Ця рослина є символом української столиці. (каштан)
4) Листок цієї рослини зображено на прапорі Канади. (клен)
5) Назва цієї квіткової рослини є також назвою офіцера армії. (майор)
6) Ця рослина – житель пустель і прерій. (кактус)
7) Ця рослина є символом української держави. (калина)
8) Плоди цієї рослини раніше використовували як рум’яна. (буряк)
9) Цю рослину називають сибірським ананасом. (обліпиха)

10) Жалюча рослина, яку земляни використовують для салатів. (кропива)

11) Ця рослина є найстарішим деревом України. Їй понад 1300 років. (дуб)
12) Ці рослини ростуть у помірному поясі на болотах. Мають невеликий розмір, листки, вкриті дрібними ворсинками, які наповнені липкою рідиною. Ця рослина живиться тваринами класу Комахи. (росичка)
13) Ця трава є найвищою на Землі, за кожен день вона виростає на півметра, але росте недовго – всього 40 днів. У зв’язку з швидким ростом, китайці використовували цю рослину як засіб жорстокого покарання. (бамбук)
14) Цей злак з давніх-давен виправдовує свою стародавню назву – «динанга», що означає «основа харчування людини». Ця рослина може давати по 2-3 урожаї на рік. (рис)
15) Цар Петро I, перебуваючи у далекій подорожі, надіслав своєму улюбленцю – графу Шерємєтьєву незвичайний заморський дарунок, який привезли до Петербурга. Слуги розгорнули хутряний килимок і на підлогу посипались небачені плоди. Так Росія вперше отримала для розплоду «земляні яблука». (картопля)
16) В 1780р. російський посол надіслав Катерині II з Італії кошик плодів. Італійці дуже полюбляють цей фрукт і називають його «яблуком кохання» (помідор)

 

2-й ведучий проведемо гру з глядачами поки учасники будують піраміди.
(конкурс загадок).

  1. Хто з героїв мав довгого носа, який кожного разу втягував господаря у халепу. /Буратіно/
  2. Хто з казкових героїв жив у Квітковому місті і не любив навчатися./Незнайко/
  3. Хто народився в квітці./Дюймовочка/
  4. Скільки яєць можна зїсти на тщесерце?/одне. Останні не натщесерце/
  5. На яке дерево сідає ворона в дощ?/на мокре/
  6. Що у людини під ногами, коли вона йде по мосту?/підошва/
  7. Як далеко в ліс може забігти заєць?/до середини лісу, далі він вже вибігає з лісу/
  8. Що станеться з вороною через три роки?/їй ітиме четвертий рік/

1-й ведучий.екологічна піраміда(4 бали)
Зараз ми з вами побудуємо піраміду. Рослини займають місця, присівши біля крісел. Тварини займають місця таким чином: рослиноїдні – сідають, а м’ясоїдні стають ззаду за рослиноїдними тваринами. Кожен рівень повинен утримувати інший. Чи забезпечуються тварини вашої піраміди достатньою кількістю їжі? Що бракує кожній із пірамід? Можна сказати, що в пірамідах порушилася рівновага?
 

А тепер переробіть свою піраміду так, щоб вона могла забезпечити їжею всіх своїх членів.
Який висновок можна зробити?


2-й ведучий. Так порушення  рівноваги в природі може привести до знищення різних видів рослин і тварин. Саме порушення рівноваги у природі можна пояснити вторгненням людини в природне життя екосистеми. Як вважають спеціалісти, щогодини з планети зникає один із видів живих істот. Тому ви, ідучи по лісу, простуючи луками, теж можете нищити природу або допомагати їй. Якщо ви не зірвете квіточку, не вб’єте пташку – ви вже допомогли природі. Адже кожен десятий вид рослин чи тварин України занесено до Червоної книги.


1-й ведучий. Надаємо слово журі.

2-й ведучий. А тепер невеличка музична пауза. За цей час журі  підведуть остаточні підсумки.
 

              D:\фото\фото море\DSC01707.JPG

doc
Пов’язані теми
Екологія, Сценарії
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку