Фізкультурна розвага «Веселі старти» для дітей 1 – 4 класів
Мета: розвитк рухових якостей, почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги, сприяти утвердженню пріоритетів ведення здорового способу життя та систематичного фізичного самовдосконалення.
Учасники: змагання проводяться між учнями школи. Команди складаються з 20 учнів. Команди мають спортивну форму, емблему, девіз. Болільники займаютьсвої своє місця на майданчкі.
Обладнання: 8 кошики, 8 м’ячів, 30 надувних кульок та стійки, 12 кубиків, 8 обручі, , 8 м`ячі, тенісни ракетки та м’ячі, 8 відра пластмасових, канат, 2 великих кубиків, 12 кеглів, 8 обручі, 8 мешків, шишки по кількості дітей, 8 корзини, та підсобний інвентар.
Суддівство: Журі складається з вчителів, членів батьківського комітету та учнів старших класів. Оцінювання проводиться за схемою надання балів щодо збільшення зайнятого місця. Переможець визначається за сумою балів, набраних у кожній грі програми. Загальне керівництво, контроль за підготовкою та проведенням змагань здійснює вчитель фізичної культури
Порядок проведення змагань: свято починається виходом і шикуванням команд. Капітани рапортують головному судді про готовність взяти участь у змаганнях, після чого вітання учасників, оголошуєтся змагання відкритими. Команди вітають одна одну, журі, вболівальників і йдуть до місця старту. Змагання закінчуються нагородженням переможців: команди одержують дипломи відповідних ступенів, цінні подарунки, та сладкі призи.
Естафети:
У перших гравців команд, розміщених перед стартом, у руках дошка і коробка з шашками. Ведучі біжать і розкладають дошку з шашками. Гравці по одному біжать і розкладають шашки.
волейбольним м’ячем, передача і присісти.
Дві колони по одному. Ведучі біжать до орієнтира й повертаються назад, добігають беруть за руку другого, потім третього.
4. Конкурс «Сніговик з м’ячем»
Команди шикуються у колони за лінією старту . За сигналом перші номери, затиснувши між колін баскетбольний м’яч, рухаються до свого кольорового кегля. Коли гравець досягне кегля, він бере м’яч до рук і бігом повертається до своєї команди.
Примітка. Гра розвиває спритність, силу, витривалість.
5. Конкурс: «Медвижата з м’ячом»
Команди шикуються в колонах по одному, піднявши руки .За командою вчителя перший гравець передає м’яч іншому. Останній гравець із м’ячем біжить уперед і передає знову м’яч. Перемагає та команда, у якій перший гравець першим зайняв своє місце.
6. Конкурс «Борсучок з обручем»
Кожен учасник команди по черзі повинен прокотити обруч від старту до фінішу .
Примітка. Гра розвиває коррдинацію та спритність учасників.
7. Естафета «Віртуоз Тенісу "
Колони команд займають місце на старті. Капітан тримає в руці тенісну ракетку, на якій лежить м'ячик. За командою "Руш" гравець біжить між стійками змійкою до певної позначки й повертається назад без подолання перешкод, передаючи ракетку з м'ячиком наступному учаснику, а сам стає в кінці колони. Виграє команда, яка швидше закінчить естафету.
Примітка. Якщо учасник гри сходить з гри, втрачає м'ячик або торкається стійок, команду штрафуються.
Гра розвиває швидкість, спритність та координацію рухів.
8. Конкурс «Зайка стрибунец»
У змаганнях беруть участь усі команди повним складом. За командою "Руш" учасники команд стрибають через скакалку, обертаючи її вперед. Виграє команда, яка швидше закінчила гру.
Примітка: гра розвиває швидкість та силу, координацію рухів, витривалість.
9. Естафета «Бегемот у мішку»
Учасники шикуються за лінією старту. Перший учасник залізає в мішок, стрибає до прапорця, вилізає з мішка, біжить до команди ті передає мішок наступному учаснику команди.
Примітка: Гра розвиває спритність, увагу, взаємовіручку, координацію рухів, командну підтримку.
10. Конкурс «Спортивно-інтелектуальна вікторіна»
(Поки судді підводять проміжний результат)
2. Олімпійські ігри проводяться кожні скільки років? Відповідь: Кожні 4 роки.
3. У якому виді спорту грають на траві за допомогою м'яча? Відповідь: Футбол.
4. Країна – Батьківщина футболу? Відповідь: Англія.
5. Яка частина вашого тіла не має стосуватися м'яча у футболі? Відповідь: Рука.
6. Як називається м'яч забитий у ворота суперника? Відповідь: Гол.
7. Скільки гравців у футбольній команді? Відповідь: 11
8. Який вид спорту називають «королевою спорту»? Відповідь: Легка атлетика.
9. Кінцевий пункт дистанції в спортивних змаганнях? Відповідь: Фініш.
10. У якому виді спорту використовують спеціальну ракетку? Відповідь: Теніс.
11. У якому виді спорту використовують найлегший м’яч? Відповідь: Настільний теніс.
12. Спортивна гра, мета якої - закинути м'яч в корзину? Відповідь: Баскетбол.
11. Конкурс «Чемпіон баскетболу»
На відстані 20м від команд стоять прапорці. На дистанції до прапорця стоять шість кеглів. За сигналом перший гравець веде баскетбольний м’яч «змійкою» до прапорця та назад до своєї команди. Передає м’яч другому гравцеві. Перемагає команда, яка першою завершила естафету, не припускаючись помилок.
Примітка: Гра розвиває увага, впевненість у свій талант.
12. Естафета "Струмінец"
Команди гравців розміщені в колоні по одному перед стартовою лінією. За сигналом "Руш" ведучі біжать до орієнтира й повертаються назад. До нього приєднується наступний гравець, з яким долають цю ж дистанцію, а далі третій, четвертий. і так усі гравці в гуртах. Виграє команда, яка швидше завершить гру.
Примітка: Команду штрафують у випадку розриву ланцюга колони.
Ця гра розвиває спортивну підтримку, швидкість, витривалість.
13. Естафета "Рукокадка"
Учні шикуються в колони по одному, де перший гравець кожної команди займає положення упору лежачи, а другий тримає його за гомілки ніг. За командою ведучого "Руш" перша пара пересувається до позначки й повертається назад. Такі ж дії повторюють наступні учасники. В естафеті виграє та команда, яка швидше закінчила гру.
Примітка: Гра розвиває потужну силу мішц та духу, витривалість.
14. Естафета "Повітряний фунікулер"
Команди шикуються колонами за зростом (спереду найменші) паралельно одна до одної. На відстані 3 м від них креслять лінію, до якої виходять капітани з волейбольними м'ячами в руках. За сигналом кожний капітан кидає м'яч першому гравцю своєї колони, той ловить його, а потім швидко повертає назад і присідає. М'яч від; капітана летить до другого гравця, який робить те саме, і т. д. Гра закінчується, коли останній гравець передасть м'яч капітанові й він підніме його. Гру повторюють два-три рази. Якщо м'яч упав на землю, його можна підняти й продовжувати гру. Виграє та команда, яка швидше збудує "повітряний міст ".
Примітка: Гра закріпляє координацію рухів при навичках володіння м'ячем.
15. Естафета "Баскетбольний стандарт»
Гравці розміщуються в колону по одному. Хлопці обводять м’ячем стійки, розміщені на дистанції, ногою. Перемагає команда, яка швидше, без штрафних очок закінчить змагання.
Примітка: За пропущену стійку під час обведення м'ячем або її збиття команду штрафують одним очком.
Естафета розвиває спритність дитини, покращує зір та логічне мислення, а також навчає вирішувати нестандартні завдання.
16. Перетягування каната.
Учасники шикуються в колону одна навпроти іншої. По команді учасники починають перетягувати канат. Перемагає команда, яка швидше перетягнула іншу за умовну лінію.
Примітка: покращується витривалість, зростає фізична сила, зміцнюється командний дух.
(Поки судді підводять підсумки змагань «Веселі старти» грає фонова спортивна музика.)
Яскраво завершилися «Веселі старти – таким було завдання організаторів. Із завданням впоралися на 100%! Свято вийшло яскравим, атмосферним і великим! Після змагань та підбиття підсумків настав приємний час для сюрпризів та нагороджень, позитивних усмішок та доброзичливих побажань, щоб наступний навчальний рік став успішним для всіх вас!