Інтелектуальна гра "ЗОЛОТИЙ ДИСК"
Мета: |
Активізувати роботу учнів з інформаційних та комп’ютерних технологій в позаурочний час; узагальнити та систематизувати здобуті знання, уміння та навички учнів з предмету. |
Організація заходу: |
У грі бере участь 3 команди по 5 учасників. Командам необхідно підготувати до гри назву команди, обрати капітана. Інші учні груп – вболівальники. До складу журі входять: __________________________________________ Під час гри члени журі спостерігають за конкурсами для вболівальників, а в кінці заходу визначать найерудованіших і найактивніших. |
Хід заходу:
Старші люди кажуть, що успіх людини зазвичай залежить від випадковості, частково – від впевненості в собі, фізичної сили та витривалості, але найбільше від освіти, базових знань, тобто від ерудованості. Останню ознаку ми маємо сьогодні і виявити у учнів з професії Оператор КН.
Вітаємо вас на інтелектуальній грі "Золотий диск".
Давайте познайомимось з нашими учасниками.
Привітання команд – проголошення назви та представлення капітанів команд.
Група № 23 – __________________
Група № 18 - __________________
Група № 33 - __________________
Виберемо журі почесне,
І змагання буде чесне.
До складу журі сьогодні входять:
Отже, розпочинаємо інтелектуальну гру "Золотий диск".
Наснаги вам, шановні учасники гри! Чи готові команди до проведення гри?
1 гейм
Конкурс синонімів
Майже до кожного слова можна знайти синонім. А до комп’ютерного терміну можна? Давайте перевіримо.
Я зачитую слово, яке відноситься до комп’ютера. Потрібно назвати до нього слово-синонім.
Наприклад: дисплей – монітор.
Та команда, яка швидше дасть відповідь, отримує 1 бал за кожне слово.
№ п/п |
Висхідне слово |
Слово синонім |
1 |
8 біт |
1 КБ |
2 |
Архівація |
Стискання |
3 |
Вінчестер |
Жорсткий диск |
4 |
Каталог |
Папка |
5 |
Піктограма |
Значок |
6 |
Драйвер |
Програма |
7 |
Вкладка |
Меню |
8 |
Фільтрація |
Відбір |
9 |
Чайник |
Новачок |
10 |
Табуляція |
Відступи |
2 гейм
"Таємна скринька"
Команди отримують таємні скриньки, у яких знаходяться 2 предмета. До скриньки додано інструкцію до кожного предмету. Прочитавши інструкцію, команда має визначити, що ж там знаходиться. За правильно відгаданий предмет команда отримує 3 бали. На обговорення команді відводиться 5 хвилин.
Таємна скринька І команди:
Інструкція до таємної скриньки:
Довгий, тонкий проводок,
Зверху на коробці,
Дві великі кнопки,
В тебе є хороша книжка
А в комп’ютері є ……..
Таємна скринька ІІ команди:
Інструкція до таємної скриньки:
Містить він кіно цікаве.
Таємна скринька ІІІ команди:
Інструкція до таємної скриньки:
1. А тепер, друзі, загадка:
Відгадайте: рукоятка,
Кнопки дві, курок і хвостик?
Ну, звичайно , це ж наш ……
2. Це найдавніший носій інформації. Без нього не може обійтися лазерний принтер.
Шановні вболівальники, поки наші гравці розгадують таємницю чорних скриньок, давайте і Ви щось відгадаєте і зможете заробити солодкий приз.
Конкурс "Стерті слова" для вболівальників
–Вам необхідно продовжити речення:
Давайте подивимося вміст чорної скриньки та перевіримо правильність наданих відповідей.
Слово надається журі.
Шановні судді, просимо оголосити результати перших двох геймів.
Дякуємо. Привітаймо оплесками переможців перших двох конкурсів!
А ми переходимо до наступного гейма.
3 гейм
Вікторина «Техніка навколо нас»
Офісна техніка, зокрема комп’ютер, стали звичними у нашому житті, тому ми мало замислюємося, скільки цікавостей пов’язано з ними. Отже, до вашої уваги запитання вікторини, що розкривають деякі приховані секрети .
Вікторина складається з 11 питань. Я зачитую питання (які дублюються на слайді) та два варіанти відповіді. Команда обговорює питання, і капітан піднімає руку для відповіді. Яка команда дасть швидше відповідь на питання, тій зараховується бал.
За правильну відповідь, команда заробляє 1 бал, якщо відповідь невірна 0 балів.
Питання вікторини:
Коментар після відповіді (Він використовувався в годиниках марки «Сейко» для постійної роздруківки точного часу);
Коментар після відповіді (в лабораторії Кембріджського університету (Великобританія), завдяки Квентіну Стаффорду-Фрейзеру і Полу Джардетски);
Коментар після відповіді (прилад для передачі зображення на відстань, винайдений у 1857 р. флорентійським абатом Джованні Казеллі).
4 гейм
"Майстри-пантоміми"
24 листопада був Всесвітній день інформації. А найголовніший пристрій обробки інформації – комп’ютер. Отже давайте привітаємо його з цим днем. А що може бути краще, ніж те, коли тебе впізнають у будь-якому вигляді. Привітання буде відбуватися у такій формі – кожній команді будуть видані слова, що позначають будь-який пристрій комп’ютера. За допомогою пантоміми команда повинна передати зміст слова, а її вболівальники – відгадати. За відгаданий пристрій – 2 бала.
Кожна команда по черзі витягує конверт, в якому є по три картки, на яких записані назви пристроїв. Саме ці пристрої Вам і необхідно показати залу мімікою та жестами. 2 хвилини на обдумування.
Зміст конверту:
Слово надається журі.
Шановні судді, просимо оголосити проміжні результати попередніх геймів.
Дякуємо. Привітаймо оплесками лідерів!
А ми переходимо до наступного гейма..
5 гейм
Мізківки «Відгадаймо слово»
Багато слів в українську мову приходить з інших мов, і тоді такі слова ми називаємо запозиченими. Але варто пам’ятати, що кожна із професій має свою термінологію. Тому краще за все професійне слововживання застосовувати українською. До вашої уваги пропонується ряд популярних власнеукраїнських слів, що позначають загальновживані терміни. Потрібно підібрати відповідний професійний термін.
Наприклад , пристрій – гаджет, бездріт – вай фай.
Роздаю командам картки із записаними 10-ма українськими словами, до яких вони мають підібрати відповідники. За кожне відгадане слово – 1 бал.
1 команда
Вподобайка – лайк
Равлик - @ собачка
Гортачик – планшет
Копіярка - ксерокс
Пристрій - гаджет
Світлина - фотографія
Усміхайлик - смайл
Раптівка - флешмоб
Гаразд - ОК
Набірниця - клавіатура
2 команда
Мудрофон - смартфони
Друкач - принтер
Шпиндик - флешка
Бездріт - вай-фай
Бітознавець - айтішник
Тека - папка
Екран - дисплей
Балачка - чат
Переглядач - браузер
Знешкід - антивірус
3 команда
Рахівник - комп’ютер
Подрібнювач - шредер
Знімкотека - інстаграм
Нотатник - ноутбук
Наколінець - лептоп
Зчитувач - сканер
Зчепір - стиплер
Візор - монітор
Толока - форум
Невмійко - ламер
Прокоментувати відповіді учнів.
6 гейм
"Дуель капітанів"
Ми знаємо, що капітан – це сильна, смілива, вольова людина. Він має гострий розум та швидку думку. Капітан повинен знаходити вихід із будь-яких екстремальних ситуацій. Отже, настав час показати себе капітанам.
Конкурс цей не для лякливих,
А для спритних і сміливих.
Вся команда вболіває,
Капітан один їх грає.
Оголошується «Дуель капітанів».
Для цього конкурсу я запрошую капітанів команд вийти до мене.
В нас є клавіатури, на яких відсутні клавіші. Потрібно встановити клавіші на свої місця і зробити це швидко. Той, хто справиться перший і зробить все правильно, заробляє для своєї команди 15 балів, інші отримують заохочувальні 5 балів.
Але щоб зробити цей гейм цікавішим, пропоную приєднатися вболівальникам. Прошу ще 3-ох бажаючих із залу.
А тим часом команди без капітанів виконують завдання наступного гейму.
7 гейм
«Художники»
Намалювати фантастичну людину, використовуючи різні комп’ютерні пристрої і символи. Буде враховуватися естетичність, схожість, та кількість символів і пристроїв. Кожний символ оцінюється в 1 бал. На столах у Вас є ноутбуки, які вам допоможуть в даному геймі.
Не скучають і вболівальники. Для Вас конкурс.
Завдання «Антипод» для вболівальників
Для кожного з приведених слів і словосполучень вкажіть його «антипод» - слово, протилежне по значенню.
Давайте подивимося, як справилися наші капітани.
А як же справилися команди з малюванням фантастичної людини.
8 гейм
Вірю – не вірю
В світі багато інформації. Одній інформації ми довіряємо, іншій ні. Давайте визначимо чи вірні наступні твердження?
Я буду говорити 4 твердження кожній команді, а учасники команд мають сказати вірите Ви мені чи ні. За кожне правильне твердження команда отримує 2 бали.
Завдання:
Ведучий: Ось і підійшла до завершення наша інтелектуальна гра «Золотий диск».
Поки вельмишановне журі підраховує остаточні результати, давайте визначимо найактивнішого вболівальника.
Надаємо слово шановному журі для оголошення переможців за результатами нашої інтелектуальної гри «Золотий диск»
Підведення підсумків. Виступ членів журі з аналізом конкурсів та оголошенням переможців.
Учасники команд нагороджуються медалями та солодкими призами.
Дякуємо всім учасникам комп’ютерного турніру за чудову, веселу і цікаву гру, журі за гарні оцінки та вболівальникам за підтримку і аплодисменти.
До побачення! До нових зустрічей!