Сценарій гри з інформатики "А слабо без компа?" для учнів 9-11 класів

Про матеріал
Сценарій розважальної гри з інформатики "А слабо без компа?" для учнів старших класів, що може бути використана під час проведення тижня математики та інформатики у школі. Архів містить власне сценарій та презентацію до нього.
Перегляд файлу

Тусовка «А слабо без компа?»

 

Ведучий. Комп’ютер давно став невід’ємною частиною нашого життя. Робота, розваги, відпочинок, шопінг, заробіток, спілкування, навчання – все це стає можливим завдяки сучасним технологіям.  І давайте зізнаємося собі чесно: час від часу ми мріємо, щоб комп’ютер виконувати роботу за нас.

Наша сьогоднішня гра буде присвячена інформатиці, але працювати на комп’ютері ми не будемо. Натомість ви пригадаєте, яка це насолода: мислити і знаходити відповіді на запитання самостійно.

Розпочинаємо веселу тусовку для старшокласників «А слабо без компа?». Змагатимуться сьогодні команди учнів 10 та 11 класів.

Гра складається з п’яти раундів. Перед кожним раундом я повідомлятиму вам його правила.

  1. Теоретичний мінімум
  2. Ребуси
  3. Комп’ютерний сленг
  4. Шукаємо спільне
  5. Зрозумій мене

Теоретичний мінімум

Команди дають відповіді на запитання, обираючи рівень складності. Кількість балів за правильну відповідь тим більша, чим складніше запитання. (Презентація) Право першого ходу визначаємо жеребкуванням.

Ребуси

Командам пропонується по два ребуси з інформатики. Першою обирає ребус команда, яка була другою у І конкурсі.

Комп’ютерний сленг

Стикаючись з людьми, що працюють на комп’ютерах, мимоволі звертаєш увагу на деякі слова і вирази, які вони вживають у своїй мові.  Недосвідченій людині важко зрозуміти таємний сенс подекуди звичайних для нас слів. Наприклад, що означають такі слова: залізо, клава, дрова, гектар, мопед? (Пояснення учнів)

Зараз кожна команда отримає текст, в якому вживаються сленгові комп’ютерні слова, і спробує дати відповідь на запитання по цьому тексту. (Інший варіант завдання – сказати все це «нормальною» мовою - по черзі, по одному реченню)

 

Текст

О 8 вечора крутий програмер Валера всівся за кампус. Тихо запрацював карлсон, вінда висвітила вітальну месагу. Програмер спокійно зайшов в Інет – він бу впевнений, що айболіт не пропустить ніяку живність. Спочатку перевірив мило, відповів трьом постійним клієнтам-чайникам.  Відкрив листа від Петра Івановича, де було написано: «Валера, я зніс флешку! Самостійно змінив аватар! Записав звіт на болванку! Тепер я крутий юзер. Дякую, твої уроки більше непотрібні». «Справжній ламер…» - подумав хлопець.

О 21.00 Валера трохи погуглив, написав своєму гуру – треба було порадитися з приводу нової проги. З вдячністю прочитав його відповідь і десь о 10 годині взявся до роботи: він почав топтати батони. Слід було дописати демку, в якій було ще багатенько багів.

 

Дайте відповідь на запитання:

  1. Який зв’язок між кампусом і карлсоном вдома у Валери?
  2. Чому Валера спокійно виходив у Мережу?
  3. Що зробив із своєю флешкою Петро Іванович?
  4. Яким сервісом Інтернету користувався Валера для спілкування з клієнтами?
  5. Яким був рівень володіння комп’ютером у клієнтів Валери?
  6. Поясніть термін, який вжив Валера щодо Петра Івановича.
  7. Для чого Валера о 22.00 топтав батони?
  8. Що ви можете сказати про програму, яку писав Валера?

 

Шукаємо спільне

Учням пропонують ряд слайдів, на кожному з яких – зображення трьох предметів (понять). Дітям слід назвати спільну ознаку цих предметів (понять). Першою відповідає команда, капітан якої піднімає руку.

 

Зрозумій мене

За допомогою пантоміми один з учасників показує команді поняття, команда має його відгадати. Команди обираються учасниками по черзі навмання. Поняття: Комп’ютерна мережа, Комп’ютерний вірус, Програма «Скайп», Система «Андроїд», Комп’ютер, що завис, «Полетіла» операційна система, Гра «Mine Craft», Недосвідчений користувач («чайник»).

 

 

Короткий словник комп’ютерного сленгу

Аватар – малюнок із зображенням в профілі користувача, необов’язково фото.

Айболіт – антивірусна програма.

Апгрейд – модернізація, поліпшення технічних характеристик комп’ютера шляхом заміни застарілих деталей.

Баги – виявлені помилки, недоробки в програмах та іграх.

Бан – заборона, обмеження за порушення встановлених правил. Використовується в чатах і форумах.

Болванка – порожній CD  або DVD диск.

Вага – розмір файлу, папки, гри або іншої інформації на комп’ютері.

Вінда – операційна система Windows.

Гектар, гіг – гігібайт інформації.

Глюк – непередбачений збій ПЗ.

Геймер – гравець.

Гуглити – шукати інформацію в мережі за допомогою пошукової системи Google.

Гуру – вчитель, досвідчений майстер, крутий програміст.

Дрова – драйвери (програми, що дозволяють пристроям працювати з даною ОС).

Демка – неповна, ознайомлювальна версія комп’ютерної програми.

Живність – вірус.

Знести – видалити інформацію з комп’ютера або з будь-якого носія інформації.

Залізо – системні компоненти (деталі) комп’ютера

Клава – клавіатура комп’ютера.

Карлсон – охолоджувальний вентилятор, кулер

Кампус – комп’ютер.

Чайник – недосвідчений користувач, який нічого не розуміє у комп’ютерах.

Ламер – це чайник, який не вважає себе чайником.

Мило – електронна пошта.

Месага – повідомлення, лист.

Мопед – модем.

Нік – вигадане ім’я в мережі.

Софт – програмне забезпечення.

Топтати батони – працювати на клавіатурі

Тролі – люди, що розміщують провокаційні повідомлення з метою викликати конфлікт між учасниками спілкування.

Юзер – користувач.

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Теоретичний мінімум

Номер слайду 2

Апаратна складова компа10152025 Програмна складова компа10152025 Комп’ютерні мережі10152025 Пастки та секрети10152025

Номер слайду 3

Апаратна складова (10)Вкажіть пристрій, що не належить до пристроїв введення інформації: а) веб-камера; б) монітор; в) сканер

Номер слайду 4

Після вимкнення комп’ютера не зберігається вміст: а) постійної пам’яті; б) оперативної пам’яті; в) зовнішньої пам’ятіАпаратна складова (15)

Номер слайду 5

Апаратна складова (20)Вкажіть мінімально необхідний набір пристроїв стаціонарного комп’ютера

Номер слайду 6

Вкажіть основні характеристики, на які слід звертати увагу при виборі комп’ютера. Апаратна складова (25)

Номер слайду 7

Як називається програма, яка дозволяє переглядати веб-сторінки?Програмна складова (10)

Номер слайду 8

Наведіть приклад багатозадачної мережної операційної системи з графічним інтерфейсом. Програмна складова (15)

Номер слайду 9

Поясніть різницю між текстовим редактором і текстовим процесором. Програмна складова (20)

Номер слайду 10

Поясніть різницю між растровими і векторними зображеннями. Програмна складова (25)

Номер слайду 11

Назвіть найвідомішу глобальну комп’ютерну мережу. Комп’ютерні мережі (10)

Номер слайду 12

Назвіть кілька найпопулярніших сервісів мережі Інтернет. Комп’ютерні мережі (15)

Номер слайду 13

Комп’ютерні мережі (20)Назвіть одну з відомих вам класифікацій комп’ютерних мереж

Номер слайду 14

Назвіть основні небезпеки, які загрожують користувачам соціальних мереж Комп’ютерні мережі (25)

Номер слайду 15

Пастки і секрети (10)Як називався «прадід» сучасної рахівниці?

Номер слайду 16

Яке твердження правильне?а) Файл не обов’язково повинен мати ім’я.б) Файли обов’язково зберігаються у папках. Пастки і секрети (15)

Номер слайду 17

При збереженні файлу Звіт.docx користувач вирішив змінити його ім’я. Після натискання кнопки Зберегти виявилося, що файл відкрити не вдається. Чому це могло трапитися?Пастки та секрети (20)

Номер слайду 18

У пошті від Google не можна прикріпити до листа файл з розширенням .exe Чому?Пастки та секрети (25)

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Шукаємо спільне

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

𝟏,𝟐𝟐 1,44 Мб

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Маркова Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мудрак Анна Євгеніївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
zip
Пов’язані теми
Інформатика, 10 клас, Сценарії
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
1556
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку