Сценарій квесту "Мова-душа народу"

Про матеріал
Сценарій квесту можна використовувати під час уроку української мови або для проведення свята до Міжнародного дня рідної мови (21 лютого)
Перегляд файлу

Квест «Мова-душа народу»

Сценарій квесту рідної мови для початкової школи (21 лютого)

Мета: Поглибити знання дітей про українську мову у цікавій ігровій формі, розвивати логічне мислення, творчі здібності та командний дух,

Виховувати в учнів любов до рідної мови, повагу до її багатства і краси.

 Розвивати мовленнєві вміння та навички, творчі здібності учнів.

 Формувати національну свідомість та патріотичні почуття.

 

Вікові обмеження: Можна адаптувати до різних вікових груп (початкова школа, середня школа).

Необхідні матеріали: Картки із завданнями, загадками, кросвордами, маршрутна карта, призи.

Перебіг квесту:

  Розподіл на команди: Діти об’єднуються в команди по 4-5 осіб. Кожна команда отримує маршрутну карту та перше завдання.

  Перше завдання: "Розшифруй слова "

   * Завдання: Розшифрувати  філворд «Україна»

 Україна: мовна головоломка – філфорд

Відповіді:

 Україна: мовна головоломка – філфорд

Друге завдання: "Мовна лабораторія"

    Завдання: Скласти якомога більше слів з букв одного слова.

Наприклад: високоінтелектуальний

 

 

 

  Третє завдання: "Казковий турнір"

   Питання про українські народні казки:

* Хто в українських народних казках відомий своїми хитрощами? (лисичка)

*Хто з героїв українських казок мав чарівну скриньку? (Котигорошко)

* Хто з героїв українських казок мав чарівні чоботи? (Кіт у чоботях)

 * Яка українська казка розповідає про дівчинку, яка спілкувалася з тваринами? ("Русалонька")

 * Які казкові істоти часто зустрічаються в українських народних казках? (Коник-горбунок, змій Горинич, русалки, лісовик)

 * Яка українська казка розповідає про дівчинку, яка шукала свого брата? ("Гуси-лебеді")

 * Яка українська казка розповідає про братів, які побудували міст? ("Три браття")

Хто з українських письменників зібрав і записав багато народних казок? (Іван Франко)

 

 

  Четверте завдання: " Лабіринтами мови"

Про літери:

* Я живу в домі, але не маю вікон. Мене шукають в книжках, але я ніколи не виходжу з дому. Хто я? (Буква)

 * Я перша в алфавіті, а також у багатьох словах. Хто я? (Буква А)

 * Я кругла і схожа на сонце. Без мене не обійдеться жоден вірш. Хто я? (Буква О)

 * Я завжди стою на початку речення. Хто я? (Велика літера)

 

 

 

Про звуки:

*Я народжуюсь тоді, коли ти щось кажеш. Я можу бути голосним або тихим, довгим або коротким? Хто я? (Буква)

 * Я найдовший звук в українській мові. Хто я? (Звук і)

 * Я буваю твердим і м'яким. Хто я? (Приголосний звук)

 * Я завжди стою наприкінці слова. Хто я? (Закінчення слова)

Загадки-жарти:

 * Що стоїть між підлогою і стелею? (Звук і)

 * Що мають дуб, бук, бузок, груша, яблуня, а не мають вишня, слива, клен, ясен? (Звук у)

 * Чим закінчується вечір і ніч? (Приголосними)

Загадки для старших дітей:

* Я- скарбниця нашого народу. Вона передається з покоління в покоління. Хто я? (Рідна мова)

 * Я можу бути однокореневим, спільнокореневим або іншомовним. Хто я? (Слово)

 * Я можу змінюватися за родами, числами і відмінками. Хто я? (Іменник)

 * Я виражаю дію, стан або ознаку предмета. Хто я? (Дієслово)

 

  П’яте завдання: "Чи добре ти знаєш казки?"

Вікторина у форматі "Так" чи "Ні":

 

* Чи одружився принц з Попелюшкою? (Так)

* Чи перетворилася гарбуз на карету для Попелюшки? (Так)

* Чи бувають у казках добрі чарівники? (Так)

 * Чи бувають у казках злі чарівники? (Так)

 * Чи завжди в казках добро перемагає зло? (Так)

 * Чи можуть тварини говорити в казках? (Так)

 * Чи бувають у казках чарівні предмети? (Так)

 * Чи правда, що Котигорошко був дуже маленьким? (Так)

 

 * Чи правда, що Червона Шапочка віднесла бабусі пиріжки? (Так)

 

 * Чи правда, що Попелюшка була дуже лінивою? (Ні)

 

 * Чи правда, що Снігова королева любила дітей? (Ні)

 

 

 

  Фінальне завдання : "Мовні скарби"

   * Завдання: Знайти "скарб" (призи), розгадавши останню загадку або виконавши фінальне завдання.

Складіть вірш із розкиданих рядків:(оригінал)

Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть!
(Федір Пантов)

 

Перед оголошенням результатів учні декламують вірші

Рідна мова

Мова кожного народу —
Неповторна і своя;
В ній гримлять громи в негоду,
В тиші — трелі солов’я.
На своїй природній мові
І потоки гомонять;
Зелен-клени у діброві
По-кленовому шумлять.
Солов’їну, барвінкову,
Колосисту — на віки —
Українську рідну мову
В дар мені дали батьки.


Берегти її, плекати
Буду всюди й повсякчас,
Бо ж єдина — так, як мати, —
Мова в кожного із нас!

(Любов Забашта)

Ой, яка чудова,
Світла і багата
Українська мова,
Мова мами й тата!
Мова мами й тата, діда і бабусі.
Знаю її добре, ще краще навчуся.
(М. Підгірянка

 

Рідна мова

Мово рідна, слово рідне,
Хто вас забуває,
Той у грудях не серденько,
А лиш камінь має.

Як ту мову нам забути,
Котрою учила
Нас всіх ненька говорити,
Ненька наша мила.

У тій мові нам співали,
Нам казки казали,
У тій мові нам минувшість
Нашу відкривали.

От тому плекайте, діти,
Рідну свою мову,
Вчіться складно говорити
Своїм рідним словом.
(С. Воробкевич)

 

На завершення свята-квесту всі учасники разом виконують пісню (на вибір)

 Тіни Кароль «Україна-це ти»

https://youtu.be/HBLzV2P2y_s?si=H_g0TJNk1QUKF4mj

 

«В серці -ти одна»

https://youtu.be/Nd4C76eaSfA?si=Gz-ga8uV0t1u80f8

«Україна непереможна»

https://youtu.be/iA9QOwBDLSo?si=BLV_1Da3QN_CN6R4

 

DESPACITO "Десь по світу" українська версія

 

https://youtu.be/z0MZD29r_QQ?si=LSU65NKoAM0KJjF-

Перлина Україна

https://youtu.be/lvNTebhLPZE?si=rim5QQP2bZ8o_yvH

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Сценарії
НУШ
Додано
24 січня
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку