ЗНОБ-НОВГОРОДСЬКИЙ ОПОРНИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ
СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ
Хімічний КВК «Подорож просторами періодичної системи».
Відкритий захід для учнів 7 класу.
Мета: поглибити знання учнів про будову періодичної системи, хімічні елементи; розвивати пізнавальний інтерес до вивчення предмета; виховувати вміння працювати в команді.
Обладнання: роздаткові періодичні системи, картки з завданнями, маркери.
Умови проведення: Клас ділиться на 3-4 гетерогенні команди по 5-6 учнів. Команди заздалегідь готують назву і емблему, обирають капітанів.
Хід гри
І. Вступне слово ведучого.
ІІ. Представлення команд.
ІІІ. Конкурси
Ведучий задає запитання. Бал отримує команда, яка відповідає швидше.
Користуючись періодичною системою за 30 секунд команди мають виписати назви елементів, що починаються з літери А. 3 бали отримує команда, яка знайшла найбільше назв, 2 і 1 бал - командам із меншою кількістю назв.
Команди отримують картки з буквами: Т, Б, Л, М, О, Р, Ф, Х. За 30 секунд учасники мають скласти назви хімічних елементів (Хлор, Бор, Бром, Фтор, Хром). Команди отримують 3, 2 або 1 бал залежно від швидкості роботи і кількості складених назв.
Команди отримують аркуші з кросвордами, де зашифровані хімічні елементи. Користуючись періодичною системою учасники мають виконати завдання. Команди отримують 3, 2 або 1 бал залежно від швидкості роботи і правильності виконання завдання.
1 |
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
||||||
4
1 |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||||
Кожній команді наводиться 5 підказок стосовно хімічного елемента. Якщо команда вгадує елемент з першої підказки, отримує 5 балів, з другої – 4, з третьої – 3, з четвертої – 2, із п’ятої – 1.
Учням пропонується відгадати загадки:
А также в алмазах и в черном угле.
Мой радиоактивный изотоп
Определяет возраст пород на земле. (Карбон)
Цветом красная, как золото,
Постоянно с ним дружна,
В електротехнике очень нужна. (Мідь)
Нашатырь и аммиак,
Воздух, нитроглицерин,
И капрон, и анилин –
Произносится он «эн».
Кто же это? (Нітроген)
Капітани команд отримують картки із символами хімічних елементів. Відповідаючи на запитання ведучого вони мають вибрати з них лише деякі і розташувати їх у певній послідовності: О, Си, Fe, N, H, Au, Hg, S, Ag, Pb. Бали виставляються залежно від швидкості та правильності виконання завдання: 3 – 1 бал.
Команди отримують комплект карток із символами основних хімічних елементів. На швидкість учасники, користуючись періодичною системою, мають виконати завдання:
Бали виставляються залежно від швидкості та правильності виконання завдання: 3 – 1 бал.
ІV. Підбиття підсумків гри, визначення переможця.