Сценарій "Літературне кафе"

Про матеріал
Матеріал створений з метою формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава;розширювати знання про красу і багатство української мови;пробудити почуття національної гідності;виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою, дати можливість проявити свої творчі та розумові здібності.
Перегляд файлу

 

 

C:\Users\Сергій\Pictures\літературне кафе.png

Підготували та провели

вчитель української мови та

літератури Антонюк Н.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава;розширювати знання про красу і багатство української мови;пробудити почуття національної гідності;виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою,  дати можливість проявити свої творчі та розумові здібності.

 

Обладнання: клас оформлено у вигляді кафе зі столиками та стійкою.

 

Умови гри: У грі беруть участь команди. Кожен вибирає для себе «страви». На їх «споживання» (підготовку до відповіді) дається 2 хвилини. За кожну правильну відповідь дається замовлена страва, якщо відповідь неправильна, то команда отримує 1 літературну калорію із додатковим завданням. Виграє та команда, що « не спожив» жодної літературної калорії.

 

Хід гри

 

(Клас прикрашений, столи накриті скатерками, на них стоять корзинки з осінніми дарами.Діти класу та гості сидять за столами.)

 

Господиня кафе: Доброго дня, дорогі друзі!Я – господиня цього літературного кафе. Дуже рада бачити вас у нашому закладі. Наш заклад – один із найкращих у місті. Бере на роботу спеціалістів із гарною освітою, які добре знають свою справу.

 

Літературний адміністратор.Доброго дня, шановні гості! Наше кафе не зовсім звичайне. Річ у тім, що його відвідувачем має право стати той, хто вміє правильно мислити, для кого це мислення – не просто багаж мовно-літературних знань, а здатність їх засвоїти, використати в практичному житті.

 

Офіціантка. Доброго дня, дорогі друзі! Мені приємно бачити у нас так багато відвідувачів. І тих, хто завітав уперше, і тих, хто буває у нас постійно. Я всім бажаю приємного і творчого апетиту.

 

Офіціант.Добрий день, вельмишановне панство!Чому саме літературне кафе? Ми вважаємо, що майбутнє нашої України саме в її інтелектуальному потенціалі.Хочемо звернути увагу на назву нашого кафе, вона увібрала найкращі якості наших відвідувачів, а саме, кожен із них енергійний, кмітливий, освічений, новатор, обов’язковий, мудрий, ініціативний, сумлінний, товариський.

 

Господиня кафе: Шановні відвідувачі, ви бачите тему-епіграф «Любов до книг - найбільша нагорода. Це надихає, збуджує, заспокоює і дає безмежні знання про світ і безцінний досвід. Це моральне світило.» (Елізабет Хардвік) нашої сьогоднішньої зустрічі.

 

Літературний адміністратор. За столиками нашого кафе об’єдналися відвідувачі – учні 8 – Б класу. І перш, ніж ми розпочнемо наше частування, я хочу вас познайомити із певними правилами нашого кафе.

 

Офіціанти:

  1. Багато читаючи, ви багато дізнаєтесь.
  2. А чим більше ви дізнаєтеся, тим більше будете робите нових цікавих відкриттів.
  3. Вправляючись у спортзал, тренуйте тіло, читаючи книгу, тренуйте розум.

 

Господиня кафе: Страви у нас готують дуже смачні, а головне – корисні. Ви ніколи не зіпсуєте свою фігуру, а лише покращите роботу головного мозку. Адже наші страви насичують саме мозок, а не шлунок. Чим більше страв ви сьогодні скуштуєте, тим більше інтелект-калорій отримаєте.Отже, попрошу офіціантів роздати меню. Усім смачного.

 

(Офіціанти роздають меню. Гості за кожним столиком обирає собі страву).

 

Господиня кафе: Для початку ми хочемо пригостити вас. Ми радимо вам скуштувати наші холодні закуски, а саме канапе «Загадкова нотка». Завдання. Впізнати пісню. Команди прослуховують фонограми пісень і якнайшвидше відгадують назви  пісень. (Правильний варіант програється і співають усі команди). Після чого офіціанти принесуть вам ваше замовлення.

Фонограми пісень

1 «Розпрягайте, хлопці коней»

2 «Чорнобривці»

3 «Пісня про рушник»

4 «Водограй»

5. «Два кольори»

6. «Червона рута»

7. «Чого являєшся мені у сні»

8. «Одна родина»

 

Літературний адміністратор.Але, якщо команда помилилась, то отримає літературну калоріюз «Кольорової скриньки».На що у вас буде20 секунд на роздуми.

 

Офіціант.А якщо ви ще раз помилитеся, тоді будете виконувати моє завдання.У конкурсах переможе той столик, який не скуштує жодної літературної калорії.

 

(Офіціанти роздають замовлення)

 

Господиня кафе: Отже, пропонуємо скуштувати Мінеральну воду «Прощавай, суржику, або коректор». Дайте швидко і правильно відповідь.

 

  1. Столик

Получив листа (отримав листа). 
Я рахую, що... (Я вважаю, що...) 
На протязі місяця (Протягом місяця).
Хворий грипом  (Хворий на грип).

Закрийте двері. (Зачиніть двері)

 

  1. Столик

Мені повезло. (Мені поталанило)

Рана зажила. (Рана загоїлась)

Любий учень. (Будь-який учень)

Прийняти міри. (Вжити заходів)

Ні в якому разі. (В жодному разі)

 

  1. Столик

На честь ювілею. (В честь ювілею)

Являється учнем.(Є учнем)

При допомозі словника. (За допомогою словника)

Закрийте двері –зачиніть двері;

Прийняти міри – вжити заходів;

 

  1. Столик

Ні в якому разі – у жодному разі;
На честь ювілею – в честь ювілею;
Являється студентом – є студентом;
При допомозі словника – за допомогою словника;
Ми пішли до магазину за хлібом і цукерками – ми пішли до крамниці по хліб і цукерки;

 

  1. Столик

Було тільки два урока - Було тільки два уроки

Вищий учбовий заклад- Вищий навчальний заклад

Вів себе достойним чином - Поводився гідно (шанувався )

Знаходиться в друку – Друкується

Лекції по математиці - Лекції з математики.

 

  1.               Столик

Напам'ятьвивчивчотири рядка – Напам'ятьвивчивчотирирядки

Об'єм знань - Обсяг (обшир) знань

Область науки - Галузь (сфера) науки

Отримати освіту - Здобути освіту

Примірні вправи - Типові вправи

 

Літературний адміністратор: Не менш корисними у вживанні є чай, особливо  зі натуральних трав. А  у нашому кафе чай буде незвичним.

Чай «Мультивислови». Перед Вами слова, Вам потрібно із вибраного слова скласти якомога більше слів українською мовою в називному відмінку.

  1. Українознавець– руїна, країна, кран, руно, знавець, кара, кора,

рука, Рено, уран,урна

  1. Мовознавець – мова, знавець, вона, мовець, зона
  2. Літературознавець – літера, рана, тур, літа, літо, тату, ера, зона,

зеро,література, овал, тіло 

  1. Україна – рана, рак, кат, кут, рука, курка, кран, кара, руїна, наука, уран,

країна

  1. Мистецтвознавець – мистецтво, намисто, знавець.

 

  1. Фольклористика – рак, флора, лор, актор, фольклор, рок, крок,  кит,коло,касир.
  2. Самовдосконалення – канал, мовлення, село, док, мода, воля, доля, сам,

канва, вода,  коло, колеса, мова, самса, кава,сад, дама.

 

Господиня кафе: А зараз пропонуємо вам скуштувати конвертики «По-джуринськи», щоб втамувати голод, вам необхідно буде розгадати ребуси.

 

  1. Столик

Пі2л; ві3ло; по3вожити.

 

  1. Столик

пер6, мі100, 100рона.

 

  1. Столик

пі100лет;  100янка, 40 а.

 

  1. Столик

100п, ш3х, г1а.

 

  1. Столик

100вп, ві3на,  3буна.

 

  1. Столик

Смор1а, під3мати, 7я.

 

Літературний адміністратор.Дорогихгостей, пригостимо нашою смачною запашною літературною кавою з сюрпризом. Можливо ви розгадаєте рецепт, а ні, то ми поділимось з вами ним.

 

Завдання

  1. Коли чорній кішці легше за все потрапити у дім? Коли двері відчинено!
  2. Яке колесо не крутиться при правому повороті?  Запасне
  3. Під яким деревом сидить заєць під час дощу? Під мокрим!
  4. Скільки місяців у році мають 28 днів? Усі
  5. Що стоїть посеред Землі? Літера М
  6. З якого посуду не можна нічого поїсти? З порожнього
  7. Який кінь не їсть вівса? Шаховий
  8. Де вода стоїть стовпом? У склянці
  9. Яке слово завжди звучить невірно? Слово "невірно"

 

Господиня кафе: Шановні відвідувачі, із задоволенням хочемо пригостити  вас смачними та корисними салатами. Дуже корисно і дітям, і дорослим споживати різноманітні салати, бо найчастіше їх виготовляють з овочів,а в них багато  різноманітних вітамінів. Недарма кажуть, що овочі - комора здоров’я. А осінь щедра на свої дари. Тому як без овочевого салату обійтись.  Для вас ми підготувала салат «Загадка осені». Як ви вже здогадалися, назва страви говорить сама за себе. Сподіваюся, що він вам сподобається.

Отож, щоб добре поласувати салатом вам необхідно розгадати  загадки.

 

  1. Столик

Маленька, червоненька,

Із хвостиком тоненьким.

На городі мене рвуть

І до столу подають. (Редиска)

 

Довгий, зелений,

Добрий і солоний,

Добрий і сирий.

Хто він такий?    (Огірок)

 

Зелений чуб, червоний бік,                                                  

Смачний із нього чавлять сік.

Ґаздині у салат кладуть залюбки

Росте в городі на кущі.   (Помідор)

 

Є солодкий, є гіркий

Різні форми має.

Є худий, а є товстий,

Кожний його знає!     (Перець)

 

  1. Столик

Є сусідонька в морквиці,

Худорлява, блідолиця.

Добре знають салат та юшка,

Що сусідку звуть …        (петрушка)

 

Сидить баба на грядках,

Вся закутана в хустках.      (Капуста)

 

Що то за голова,

Що лиш зуби й борода? (Часник)

 

Сидить баба серед літа,

в сто сорочок одіта. (Цибуля)

  1. Столик

Ріс на грядці молодець.

Хап за чуба, — та й кінець,

 бо без нього, кажуть люди,

борщику у нас не буде. (Буряк)

 

Без рук, без ніг,

А в’ється, як батіг. (Квасоля)

 

Як у цирку акробати лізуть вгору по канату,

так і він — без рук, без ніг всі тички обвити зміг. (Горох)

 

На городі в холодку сидить м’яч на ланцюжку.

Утекти б на моріжок, — не пускає ланцюжок. (Гарбуз)

 

  1. Столик

Він овальну форму має,

На городі виростає.

Ґадзині його консервують,

І рагу смачне готують.

Цей фіалковий пан –

Тонкошкурий … (Баклажан)

 

Бурячок в землі дрімає,

 я швиденько виростаю.

Свіжий борщик зварять з мене,

не червоний, а зелений. (Щавель)

 

Білі зуби маю, та усі ховаю,

довгі коси маю, та не заплітаю. (Кукурудза)

 

Тонкі гілочки лапаті, 
Але не ялинка. 
Буде пахнути в салаті
Ця чудо-рослинка. (Кріп) 

 

  1. Столик

У землі сидить - мовчить,

На свій час чекає.

Будуть терти – всіх провчить,

Кожний заридає! (Хрін)

 

На долоні насінини, -
Не відчуємо ваги. 
Потовчемо темні спини, 
Покладемо в пироги... (Мак)

 

Ці червоні стручки 
З вигляду хоч невеликі, 
Але зате по білому світу 
Нічого пекучішого немає. (Гіркий перець) 

 

Цей овоч гарбузі брат - 
Теж з вигляду товстуватий. 
Ліг під листочок на бочок 
Між грядками... (кабачок)

 

  1. Столик

Сидить панна у світлиці,

Молода, червонолиця.

Хто до неї завітає –

Вітамінами вгощає.            (Морква)

 

Під землею народилась

і для борщику згодилась.

Мене чистять, ріжуть, труть,

смажать, варять і печуть. (Картопля)

 

Є шапка, але немає голови;

є нога, але без черевика. (Гриб)

 

На паличці сонечко, 
У землі коріннячко. 
Будуть син і донечка
Лузати насіннячко. (Соняшник) 

 

Літературний адміністратор. Кухарі нашого кафе готують дуже смачнівітамінні корзинки. Велика порція вітамінів міститься саме у фруктах. Ця «страва» французької кухні, означає «білий вірш», сенкан, який передбачає складання віршів на задану тему. А з’явилася ця «страва» ще у ХVII столітті, набула свого розповсюдження у XX-XXІ ст. Спробуєте і самі в цьому переконаєтесь. Але спочатку наші конвертики із завданнями.

 

  1. Столик

Алича, вишня, грейпфрут.

 

  1. Столик

Черешня, абрикос, чорниці.

 

  1. Столик

Персик, груша, банан.

 

  1. Столик

Лимон, слива, виноград.

 

  1. Столик

Аґрус, смородина, диня.

 

  1. Столик

Яблуко, апельсин, кавун.

 

Господиня кафе: Ну ось і настала мить пригостити вас, шановні відвідувачі,  десертами, а саме у нас сьогодні в меню -  торт «Шоколадне прислів’я». Щоб поласувати смачненьким тортиком вам необхідноз’єднати частини прислів’їв та пояснити, що вони означають.

 

  1.               Столик
  1.  Не кидай слова на вітер.
  2.  Давши слово – держись, не давши слово - кріпись.
  3.  Птицю пізнати по пір’ю,а людину - по мові.

 

2. Столик

  1.  У кого рідна мова, в того й душа здорова.
  2.  Від теплого словаі лід розмерзає.
  3.  Слово не стріла, а глибше ранить.

 

3. Столик

  1.  Де слово, там і душа.
  2.   Гарний птах пір’ям,а чоловік – розумом.
  3. Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

 

4. Столик

  1. Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.
  2. Рідна мова - не полова: її за вітром не розвієш.
  3. Більше діла — менше слів.

 

5. Столик

  1. Будь господарем своєму слову.
  2. Не кидай слова на вітер.
  3. Шабля ранить тіло, а слово — душу.

 

6. Столик

  1. Слово до слова — зложиться мова.
  2. Слово може врятувати людину, слово може і вбити.
  3. Слово старше, ніж гроші.

 

Літературний адміністратор. Пропонуємо вельмишановним відвідувачам скуштувати вафельні віршики - шаради.

 

  1. Столик
  1. Люблять нас усі збирати

Після дощику в ліску,

А як букву Г відняти,

Будем плавати у ставку. (Гриби — риби)

 

2. З «В» росте на голові.

 «К» — у полі на землі. (Волосся — колосся)

 

  1. Столик

1. З «Р» траву вмиває,

З «К» її стинає. (Роса — коса)

 

2. З «И» я плаваю у морі,

 З «І» — ловлю мишей в коморі.(Кит — кіт)

 

  1. Столик

1. З «Т» — скрізь тихо,

З «М» — маленьке сіре лихо,

всю їжу погризе та й ще у нору занесе. (Тиша — миша)

 

2. На неї птах сідає,

Вона його гойдає,

А звук ви замініть –

Звірятком стане вмить.(Гілка – білка)

 

  1. Столик
  1.               Вгадайте, про яке словечко мова: 
    простий числівник це і водночас 
    це - наказовий спосіб дієслова. 
    То яке ж це слово?   (Три)

    2. Що треба зробити, щоб морський рак полетів? (омар – комар)

 

  1.                Столик
  1.               До якого імені треба додати одну літеру, щоб отримати крупу? (Анна – манна).

 

  1.               Перше означає сильний дощ, друге –фруктове дерево.(Злива – слива)

 

  1.               Столик
  1.               - Ой, цікаве слово! - каже Ніна.

         В словнику, як хочеш, перевір:

         напиши з великої - країна,

         а з малої - головний убір. (Панама) 

 

  1.               Букву З поставим між складами - 
    буде любий нам фольклорний твір, 
    С поставим - матимемо з вами 
    металевий головний убір.   (Казка, каска) 

 

Господиня кафе: Не обійшли наше кафе і екзотичні страви. Вашій увазі пропонуємо - екзотичні кошики. У конвертах, у яких на окремих аркушах написані літери однакової величини. Із поданих літер вам потрібно скласти слова і дописати антоніми.

 

  1. Столик

Жвавий-повільний, більше-менше, веселий-сумний.

 

  1. Столик

Весна-осінь, густий-рідкий, добрий-злий.

 

  1. Столик

Вечірній-ранковий, корисний-шкідливий, солодкий - кислий.

 

  1. Столик

День – ніч. Чорний – білий. Високий – низький.

 

  1. Столик

Товстий – худий. Дорослий – малий. Зима – літо.

 

  1. Столик

Максі – міні. Сухий – мокрий. Добро – зло.

 

Літературний адміністратор.Для підкріплення спожитих калорій, пропонуємо десерт – кексики «Питаннячка». Скуштувати               цей десерт зможе той столик, який швидко та правильно письмово дасть  відповідь на всі питання.

 

  1. Столик
  1. Скільки літер в українському алфавіті? (33)
  2. Як звали батька Тараса Шевченка? (Григорій)
  3. Частина мови, що означає предмет? (Іменник)
  4. Вона розбила яйце. (Мишка)
  5. Розфарбоване до свята яйце? (Писанка)
  6. Пісня, якою зустрічають весну. (Веснянка)
  7. Хто з’їв колобка? (Лисичка)
  8. Вона вчить, як на світі жить. (Книга)
  9. Урочистий музичний твір, символ держави. (Гімн)
  10. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь)
  11. Головні члени речення. (Підмет і присудок)
  12. З якої літери не починаються слова в українській мові? (И)

 

  1. Столик
  1. 1.Чого хотів милий, чорнобривий? (вареничків)
  2. Де стоять два дубки? (на горі)
  3. Хто в’ється за Галею? (Іванко)
  4. Куди запрошувала дівчина хлопця в понеділок? (по барвінок)
  5. Що робить ставок там, де колишуться віти? (спить)
  6. Що потрібно робити хлопцям, якщо вони розпряжуть коні? (лягати спочивати)
  7. Чорні очка схожі на що? (на терен)
  8. Куди не треба ходити Грицю? (на вечорниці).
  9. Який овоч «ходить по городу, питається свого роду»? (Гарбуз).
  10.                    На яке дерево перетворилася героїня балади Тараса Шевченка? (Тополя)
  11.                    Розділ мовознавчої науки, який вивчає звуки мови… /Фонетика
  12. Чий день народження 9 березня 1814 року? /Т.Г.Шевченка/

 

  1. Столик
  1. Скільки звуків в українській мові? /38/
  2. Розділ мовознавства, який вивчає слово, його значення і походження… /Лексикологія/
  3. Слова з протилежним лексичним значенням…/Антоніми/
  4. Дієприкметник із залежними словами…/Дієприкметниковий зворот/
  5. Назвіть автора твору “Захар Беркут”?  І.Я.Франко/
  6. Розділ мовознавства, який вивчає правила написання слів…/Орфографія/
  7. Самостійна частина мови, що вказує на предмет, його ознаку чи кількість, але не називає його…/Займенник/
  8. Розмова двох осіб…/Діалог/
  9. Речення, яке має дві і більше граматичних основ…/Складне/
  10. Частина слова без закінчення? /Основа/
  11. Частина мови, яка позначає предмет і відповідає на питання хто? що? /Іменник/
  12. Розділ мовознавства, який вивчає частини мови…/Морфологія/

 

  1. Столик
  1. Інфінітив—це…/Неозначена форма дієслова/
  2. Образ людини в художньому творі…/Персонаж, літературний герой/
  3. Що буває кількісним і порядковим? /Числівник/
  4. На які групи поділяються всі звуки? /Голосні і приголосні/
  5. Слова, різні за звучанням та написанням, але близькі чи однакові за лексичним значенням…/Синоніми/
  6. Опис зовнішності людини…/Портрет/
  7. Члени речення, які характеризують предмет з одного боку, відповідають на одне і питання і відносяться до одного і того ж слова…/Однорідні/
  8. Речення, що має одну граматичну основу…/Просте/
  9. Частина слова, що знаходиться перед коренем…/Префікс/
  10. Розділ мовознавства, що вивчає правила вимови…/Орфоепія/
  11. Слова, однакові за звучання, але різні за лексичним значенням… /Омоніми/
  12. Співзвучні закінчення рядків у вірші…/Рима/

 

  1. Столик
  1. Скільки букв в алфавіті української мови? /33/
  2. Ким мріяв стати Т.Г.Шевченко? /Художником/
  3. Незмінна значуща частина слова, що стоїть після кореня…/Суфікс/
  4. Художнє означення…/Епітет/
  5. Два слова, серед яких одне головне, а друге залежне…/Словосполучення/
  6. Як називали мандрівних співців-поетів за часи Т.Г. Шевченка…/Лірники, кобзарі/
  7. Самостійна частина мови, що називає ознаку дії, ознаку предмета, ознаку іншої ознаки…/Прислівник/
  8. Змінна частина слова…/Закінчення/
  9. Самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета за дією і відповідає на питання: що робить предмет? що з ним робиться? /Дієслово/
  10. Опис картини природи, частина реальної обстановки, в якій розгортається дія? /Пейзаж, літературний пейзаж/
  11. Розділ науки про мову, що вивчає правильне вживання розділових знаків?/Пунктуація/
  12. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

 

  1. Столик
  1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
  2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)
  3. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
  4. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(Тополя)
  5. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)
  6. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
  7. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)
  8. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)
  9. Яка назва гімну України. (Ще не вмерла Україна)
  10. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)
  11. Як називається основний закон України? (Конституція)
  12. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка. (Кобзар)

 

Господиня кафе: І на останок для підкріплення спожитих калорій, пропонуємо вам десерт «Жартівливі креманки». Скуштувати цей десерт зможе швидше той, хто швидше дасть відповідь на моє запитання. І ви відчуєте справді райську насолоду.

  1. Шпалери для стовпів (оголошення).
  2. Цар звірів (лев). 
  3. Папірці, які гріють душу і тіло (гірчичники).
  4. Тваринка, яка на все має зуб (миша).
  5. Мужчина, якому не потрібні послуги авіації (Карлсон).
  6. Предмет, якому потрібне око та око (окуляри).
  7. Буквоїд (гумка).
  8. Світова книга (атлас).
  9. Коли він потрібен- викидають,  коли не потрібен-піднімають (якір)
  10. Аукціонний стукач (молоток).
  11. На яких полях не росте трава (капелюх).
  12. Музичний твір на засипку (колискова).
  13. Боягузлива сірість (заєць).
  14. Коробка передач (телевізор).
  15. Той, що ходить і не дає спати (будильник).
  16. Гуде, не літає, порох збирає (пилосос або порохотяг).
  17. Письменник у заточенні (олівець).
  18. Результат двох відкритих дверей (протяг).
  19. Шкільна писака (крейда).
  20. Водолій (кран).
  21. Соління, на яке тягне влітку (море).
  22. Герой, який посіяв гроші (Буратіно).
  23. Кльовий відпочинок (рибалка).
  24. Літальний апарат Вінні-Пуха (кулька).
  25. Одна нога там? Друга тут. Яка це гімнастична фігура? (шпагат).
  26. Житло, яке потрібно розбити (намет).
  27. Гра в мовчанку (пантоміма).
  28. Предмет, з яким можна іти на всі чотири сторони (компас).
  29. Що не варто шукати в копиці сіна (голку).
  30. Витвір мистецтва, який не повинен виходити за рамки (картина).
  31. Кіт, якого постійно просять вийти (Леопольд).

 

Літературний адміністратор.Ось і підійшло до кінця наше свято.

 

Господиня кафе: Як бачите, до нас ходять люди ерудовані, кмітливі, виховані, талановиті, які мають непогані знання з української мови та літератури.

 

Літературний адміністратор.

 

 Отож, у школі нашій диво – слово

Вивчайте , діти, рідне, калинове,

Ідіть стежками довгих літ

І слово це несіть у світ.

 

Господиня кафе:  Перш за все я хотіла б подякувати вам, дорогі діти, за те, що ви так гарно відповідали. І хотілося б, щоб від сьогоднішнього дня ви залишили у своєму серці хоча б одну краплину любові до рідної мови, щоб ви завжди пам'ятали, про те багатство, яке є у кожного з нас, і багатство це - наша рідна мова.

 

То ж вивчайте рідну мову

Вже тепер з маленьких літ.

Українське наше слово

Хай звучить на цілий світ!

 

Літературний адміністратор.

Хай лунає мова в світі

Повна сили і тепла,

Не цурайтесь мови, діти,

Не замулюйте джерела!

 

Господиня кафе: Отож, приходьте до нас, у «Літературне кафе», ще за новими порціями знань! А на згадку про наше кафе ви отримуєте маленькі сувеніри.

 

 

docx
Додано
4 жовтня 2023
Переглядів
1821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку