Сценарій "Мандрівка у світ рідної мови"

Про матеріал
Свято рідної мови - це незабутня мандрівка стежками веселого дитинства. Ви поринете в світ чарівної казки та ліричної поезії Т. Шевченка і Л. Українки. А яке свято без сміху і жартів? Ну і на завершення запальний таночок
Перегляд файлу

                                ХОРЕОГРАФІЧНА КОМПОЗИЦІЯ

 

Ведуча: Добрий день малята! Раді вас вітати на нашому святі! Ми сьогодні разом тут зібрались, щоб нашу мову величати. Батьківщина починається з батька і матері, з мови, якою розмовляють ваші батьки, з подвір’я, по якому ви бігали, з села чи міста, з України, де ви народилися. А Україна - це наша Батьківщина. Що ж ви знаєте про неї, нашу Батьківщину?

              Слово дітям про єдину, незалежну Україну!

 

Діти:  На білому світі є різні країни, 
           Де ріки, ліси і лани. 
           Та тільки одна на землі Україна, 
           А ми — її доньки й сини.

 
     2: Усюди є небо, і зорі скрізь сяють, 
         І квіти усюди ростуть. 
         Та тільки одну Батьківщину ми маєм: 
Діти (разом):  Її Україною звуть!

 

     3: Хоч ми, друзі, і маленькі,
         Та вже добре знаєм,
         Що зовемось українці,
         Й українських предків маєм.


    4: Батько, мати, брат, сестричка
        І всі інші члени роду -
       Всі належать до одного
       Українського народу.

    5: Україно рідна! Україна — мати!

        Ми про тебе пісню будемо співати

 

                                    ПІСНЯ ПРО УКРАЇНУ


Ведуча: Діти, а відгадайте загадку. Без чого людина стає німою? — Правильно, без мови. — Рідна мова —невмируще джерело, з якого наш народ черпає силу, розум, знання й пам’ять родоводу. А слово — це віконце, через яке ми сприймаємо й пізнаємо навколишній світ. І недаремно говориться в народній мудрості: доки живе мова, доти живе й народ. 

 

ДІТИ: Бог нам гарну мову дав,
            Щоб ми не мовчали,
            А всі звуки та слова
            Легко вимовляли.


        2: Мова – наш душевний код,
            Даний нам від роду,
            А без мови наш народ
            Не був би народом.
    

       3: Через відстані віків,
           Як сила могутня,
           Мова наших прабатьків
           Лине у майбутнє.

       4: Лиш по-українськи
           Любо говорити,
           І по-українськи
           Господа молити.

      5: Треба й чужі мови
          Старанно вивчати,
          Та з усіх найбільше
           Рідну шанувати.

                                   ПІСНЯ ПРО МОВУ

Ведуча. Любі діти! Зараз ми вирушимо у цікаву і незвичайну мандрівку. Вона проляже через стежки вашого веселого і щасливого дитинства, з яких починалося ваше життя у казковому світі слова. А починалося воно з колискової. (виходять дівчата з ляльками)

Дівчинка 1: Як я була ще маленька,

                      Колисала мене ненька

                      Колисочку гойдала

                      Ніжну пісеньку співала

 

                 2: Люлі, люлі, прилетіли гулі

                     Та й сіли на люлі

                     Ой ви гулі не гудіть

                      І дитятка не будіть

                      Колисочка гойдається

                      Дитиночці дрімається

                      А-а-а...

 

 

                     3: Ой, баю, мій баю,

                         Котка заспіваю

                         Щоб дитятко спало

                         Горенька не знало

                         А-а-а...

 

                                    КОЛИСКОВА (інд.№)

 

Ведуча: А ми продовжимо свою мандрівку. Коли ви трішечки підросли, матусі вам читали казочки, які також навчають нас любити свій рідний край і шанувати традиції нашого народу.

(з'являється Котигорошко)

Ведуча: Ніби ожила картина

               І до нас прийшов хлопчина

               Хто ти, хлопчику, скажи?

               І куди крокуєш ти?

 

Котигорошко: Я – казковий богатир

                           Мене знають птах і звір

                           Котигорошком називають

                           Бо навкруги всі добре знають:

                           Я з горошини вродився

                           На зріст маленьким залишився

                           Але добру силу маю

                           Я сестру й братів шукаю

 

Ведуча: Що ж, скажи, із ними стало?

               У яку біду попали?

 

Котигорошко: Змій підступний їх украв,

                           Полонив, зачарував

                           Прошу вас, допоможіть

                           І дорогу покажіть

                           Треба мені поспішати

                           Сестру й братів визволяти

 

Ведуча: Не хвилюйся, хлопче, годі,

               Станемо тобі в нагоді

               Але щоб Змія подолати

               Треба нам козацьку силу мати

 

Котигорошко: А хто такі козаки?

 

Ведуча: А ти послухай.

                                                (виходять козаки)

Козаки 1: Козак – це чесна, смілива людина

                  Найдорожча йому – Батьківщина

             

              2: Козак – слабкому захисник,

                  Цінити побратимів звик

 

              3: Козак – усім народам друг

                  І лицарський у нього дух

 

              4: Козак завжди борець за волю

                  І за народну добру долю

 

              5: А ми щоб козаками стати

                  Гопак вчимося танцювати

 

                                                       ГОПАК

 

Ведуча: Щоб козацьку силу та кмітливість мати, потрібно пройти випробування, які будуть пролягати на шляху до братів і сестри Котигорошка.(Звертається до нього) Бачиш, лежить булава, вона незвичайна

Хоч зброя нелегка, але дуже файна.

Треба з нею покружляти і такі слова сказати:

"Булаво, допоможи, нам дорогу покажи!"

(кружляє, повторюючи слова, ведуча розкладає атрибути до гри)

 

                                 ГРА "ПРОЙДИ ПО КОЛОДІ"

 

Ведуча: Ми будем далі крокувати

               Сестру й братів твоїх шукати

               Булава нам допоможе

               Показать дорогу зможе

(Котигорошко кружляє, промовляючи слова, вибігають квіти)

 

Діти: Погляньте – степ... його простори

          Усі безкраї, загадкові

          Тут гуляв козак Голота

          І Сірко, і Полуботок.

 

   ІІ:  Сьогодні степ цей перед нами

          Укритий квітів килимками

(звертається до квітів)Любі квіти, чи стрічали

          Сестру Котигорошка із братами?

 

Діти з квітами: Через поле є стежина

                             На краю її калина

                             Та червоная калина

                             То засмучена дівчина

 

                        ІІ: Змій підступний її вкрав

                             Полонив, зачарував

                             Біля кущика – дубки,

                             Наче юні парубки

 

                      ІІІ: Вітер б'є їх, нахиляє,

                             Гілочки тонкі ламає

                             А вони стоять, бо знають,

                             Що калинку захищають

 

Ведуча: Ходім, браття – козачата

               З неволі їх потрібно визволяти

 

     ГРА " ЧИЯ КОМАНДА ШВИДШЕ ВИЙДЕ З ОТОЧЕННЯ"

 

Ведуча: Ох і спритні ж ви, малята, з завданням впорались завзято

 

Дитина: А ось і калина, а поряд дубки,

               Дивіться сумні і посохлі які

               Але ми їм допоможемо

               Якщо чари зняти зможемо

                  (чути спів жайворонка)

 

Ведуча: Жайвір прилетів до нас

               Допоможе в добрий час

               Мабуть хоче розказати

               Як нам чари подолати

 

Жайвір: Змій віночок гарний вкрав

                Квіточки всі розкидав

                Ви віночок той зберіть

                На калину одягніть

                Оживе тоді калина

                І прокинеться дівчина

 

Ведуча: Дякуємо, жайворонку, за добро та ласку, за таку потрібну нам підказку.

 

                    ГРА " СКЛАДИ КВІТОЧКИ У ВІНОЧОК"

                       (після гри виходить дівчина-калинка)

 

Калина: Дякую вам, любі друзі,

                   Що вінок подарували

                   Із полону та неволі

                   Мене, калинку, врятували.

А тепер треба рятувати моїх братів. І допоможе мені в цьому пісня, яку співала наша матуся.

 

                                            ПІСНЯ (інд.№)

 

Ведуча: Українська пісня – то живий скарб, що передається від покоління до покоління, несучи радість чи смуток, чаруючи людську душу, даючи їй силу і натхнення. Зазирнули ми на мить у казку, а нас вже чекають перлинки – смішинки, бо наш народ жартівливий, не може без жартів та сміху Послухайте деякі з них.

 

Діти: Ой болить у мене зуб

           Бо не хоче їсти суп

           Хоче меду, хоче грушки,

           Хоче теплої пампушки

           А як ще дасте сметани –

           Вмить боліти перестане

 

      ІІ: Мама: - Чого ти плачеш, любий синку?

           Син: - Забив об лавку вчора спинку...

           Мама: - Чому не виплакався вчора?

Ведуча: Синок, насупивши чоло, говорить матері:

           Син: Бо вчора нікого вдома не було!

 

           ПІСНЯ " ГРИЦЮ, ГРИЦЮ ДО РОБОТИ"

 

Ведуча: Любі діти! А зараз наша мандрівка завела нас у світ поезії. До краси української мови зверталось багато письменників і поетів

 

Діти: О мово, ти як дивная сопілка

           То звеселяєш, то хвилюєш нас

           Тобі вклонялись Леся Українка

           Й благословенний батько наш Тарас

 

     ІІ: Від інших мов вона не гірша

           Для українців наймиліша

           Пісенна, ніжна і дзвінка

           Мова Шевченка і Франка

 

Ведуча: Так, діти, Т.Г.Шевченка ще називають "кобзарем"  нашого народу. Він дуже любив Україну, її природу, голубі озера і все це описував в своїх віршах.

Діти: Встала весна, чорну землю сонну розбудила,

          Уквітчала її рястом, барвінком укрила

           І на полі жайворонок, соловейко в гаї

           Землю убрану весною, вранці зустрічають.

 

      ІІ: Світає, край неба палає,

           Соловейко в темнім гаї

           Сонце зустрічає

           Тихесенько вітер віє

           Степи, лани мріють

           Між ярами, над ставами

           Верби зеленіють

 

                     ПІСНЯ " ЗАЦВІЛА В ДОЛИНІ"

 

Ведуча: Відданою донькою свого народу була і славетна поетеса Л. Українка. В своїх віршах вона ніжно описує красу свого краю. Цього вона вчилась у рідного українського народу – з його казок, пісень та колисанок.

 

Діти: Онде балочка весела, в ній хороші, красні села,

           Там хатки садками вкриті,

           Коло сіл стоять тополі

           Розмовляють з вітром в полі

 

      ІІ: На зеленому горбочку у вишневому садочку

            Притулилася хатинка, мов маленькая дитинка

            Стиха вийшла виглядати, чи не вийде її мати?

            І до білої хатинки, немов мати до дитинки

            Вийшло сонце, засвітило і хатинку звеселило.

 

                                            ПІСНЯ

 

Ведуча: Ось і закінчилась наша подорож по стежинках рідного слова. Багато гарних слів ви почули про нашу українську мову. Пройде час, ви станете дорослими і хочеться, щоб ви зростали у ріднім краї, з рідним словом і ніколи не цурались української мови. А якщо доля і закине вас на чужину, щоб ви завжди пам'ятали, що ми є українці і наша Батьківщина – (всі разом): Україна!

 

Діти: Хоч ми всі іще маленькі,

           Ми вже добре знаєм,

           Що звемося українці

           Й українських предків маєм

 

      ІІ: Ми є діти українські – хлопці та дівчата

           Рідний край наш -  Україна – щедра та багата

           Рідне небо, сонце ясне, місяць, зорі срібні

           Рідний нарід – українці, всі до нас подібні

 

 

   ІІІ: Одягнуся я в неділю у вишивану сорочку

           У червоную спідничку, ще й коралі на шнурочку,

           Заплету рівненько коси, одягну віночок з рути,

           Та й візьмуся за підбоки, бо музики дуже чути

           Я на ноги черевички, червоненькі, сап'янові

           Я – маленька українка! Будьте всі мені здорові!

 

                               ТАНЕЦЬ " ЧЕРЕВИКИ"

 

Ведуча: А тепер, діти, прощавайте і нашу подорож по стежках рідної мови, запам'ятайте!

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
28 січня 2022
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку