Сценарій мистецького ярмарку«Україна – рідний край!»
Музика
1.Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!
Господарі й гості – глядіть, не минайте!
2. На ярмарок просим гуртом, поодинці!
Чекають на вас тут чудові митці!
3. На ярмарку нашім веселім, багатім,
Є чим дивувати і що показати.
4.Тут речі умільців ні з чим не зрівняти-
Барвисті стрічки, рушники вишивані.
5. Мерщій – бо на ярмарок всі поспішайте!
Співайте, милуйтесь, танцюйте і грайте!
1в. Доброго дня всім, хто тут зібрався нині!
2 в. Доброго дня всім, хто в гості завітав!
3 в.Доброго дня, великій цій родині!
4 в. Шановні друзі, ми вітаємо вас на мистецькому ярмарку «Україна – рідний край!»
Ведуча. Людина i праця, людина i пiсня, людина i витвiр мистецтва - це все вiчне, безсмертне, щось своєрiдне i глибоко вражаюче. Наш український народ працьовитий, щедрий на таланти, здiбний, обдарований. Якщо працювати - то до сьомого поту, якщо спiвати - то дзвiнко, розложисто, якщо творити щось - то неповторно, захоплююче. .
Ведучий: Народне мистецтво, яке передавалося із покоління в покоління століттями, завжди було і є ґрунтом для спілкування людей, джерелом пізнання історії, культури далекого минулого.
Учитель: Є у нашій школі обдаровані, талановиті діти, які показали свої таланти на виставці образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва та у відбіркових турах шкільного конкурсу «Школа має талант»
Учитель: Сьогодні вони проведуть майстер – класи для вас. Запрошуємо до мольбертів: Цирулик Ірину, Мірошніченка Олександра, Коровніченко Анну, гостя нашого заходу Олену Іванівну – керівника гуртка міського будинку творчості,
Учитель: Переможниця оригінального жанру (перукарська справа) Крамаренко Каріна. Запрошуємо зайняти робоче місце.
Учитель: Запрошуємо Іщенко Дарину показати майстер-клас із канзаші.На своїй батьківщині воно означає "жіноча прикраса для волосся, яку носять із кімоно"
Учитель: З далекого минулого прийшло до нас рукоділля - в’язання, вишивання, різьблення, ткацтво. Виникло воно з любові до батьківської оселі і рідної землі.
Учитель: А ми запрошуємо на сцену Олександру Лихину
Вірш про Україну.
Учитель: На сцені Токар Дар’я.
Пісня «Щасливі Діти»
Учитель: Музика – це таке мистецтво, в якому завжди переплітаються старе й нове, музика одного народу з музикою усього світу.
Учитель: Мабуть їй стільки років, скільки існує людство. Насправді, музика не буває молодою чи старою. Вона буває серйозною або легкою, старовинною чи сучасною.
Учитель: Наше місто пишається знаменитими музикантами: Борисом Гмирею та Стешенком Запрошуємо на сцену наукового співробітника краєзнавчого музею Світлану Олексіївну
Виступ
Учитель:Одна із головних особливостей музики – об’єднувати людей. Мова нот і диригентських жестів зрозуміла музикантам усього світу. Музиканти – перші посланці миру. Вони пов’язують народи розумінням, повагою, дружбою та любов’ю.
Учитель: Чарівною грою на кларнеті порадує Іван Коцупал.
Гра на кларнеті
1В. О музико ! Чарівних звуків ти ріка безмежна,
Гармонія тих фарб , що з сонцем грає джерело.
Душі людської казка безсловесна
Чарує і манить , як восени тепло .
Вона саме життя , що жити всім велить !
Вона надія й щастя мить!
Учитель: Поряд із старшими і менші показують свої таланти. Ковтуненко Станіслав.
Гра на музичному інструменті.
А тепер відгадайте загадки про музику.
Це дерево – не полінце,
Шість дірочок має, весело співає. (сопілка)
Хто стоїть , як вартовий,
Перед нотними рядками ?
Хто рядок нам відкриває,
Місце нотам визначає ? (скрипічний ключ)
Сам пустий , голос густий,
Дріб вибиває, дітей збирає. ( барабан)
Він музикантами керує ,
На нього дивиться оркестр,
А публіка його цінує
І віддає тепло сердець (диригент)
2в. Без слів не можна вірша написати,
Без нот не можна музики заграти,
А у художника є мова –
Це мова фарб, це гамма різнокольорова.
1в. Живе своїм життям картина в рамі.
Сумує мовчки, мовчки веселиться.
Художника невтомними руками,
Його душею створена жар-птиця.
2в.Нам треба тільки добре придивитись,
Нам треба його задум розпізнати:
Чим захотів художник поділитись
І що хотів нам мовчки розказати.
Учитель: Але не тільки музикантами славна Лебединська земля, а й художниками: родиною Кричевських, Бурлюком, про яких розкаже наш гість Т.Т. Химич – головний зберігач фондів художнього музею. Запрошуємо вас до слова.
Виступ.
Учитель тр. н. Уявіть собі, що всі кольори зникли з навколишнього світу і ми бачимо його тільки сіро – білим. Яка одноманітна, похмура і незвична картина виходить! Дуже багато в нашому житті означає колір! Тож давайте пограємо у гру. Для неї треба 3 учасники.
«Відгадай, що в торбинці»
. Деякі об’єкти ми впізнаємо тільки завдяки кольору.
На аркушах малюнок – коло. У торбинці – круглий предмет (яблуко, апельсин, помідор). Вам потрібно визначити на дотик, що це за предмет і намалювати його на аркуші паперу.
Конкурс-гра
1в. Сорочку-вишиванку
До самого світанку
Вишивала дівчина в сиву давнину.
Схрещувались ниточки,
Розквітали квіточки:
Ружі та барвінок, вздовж по полотну.
Вишивала з піснею
Стало все барвистеє.
Чи на дворі дощ був, чи холодний сніг.
2в. Вишивала ружу
Та вкладала душу,
Щоб на довгі роки вийшов оберіг.
Барви кольорові:
Зелень – то діброви,
Молодість, надія, злагода і мир;
Жовтий – то колосся,
Й плодовита осінь,
І ласкаве сонце, що встає з-за гір.
Учитель тр. н: Вишиванням споконвіку займалися жінки. Цей вид рукоділля відтворює душу і характер жінки, бо у вишивку вона вкладає свої почуття та мрії, щоб принести радість собі та людям. Майже кожна область, кожен регіон, часто і окремі села, від матері до дочки передавали свої узори. Тому за кольором , орнаментом вишивки завжди можна визначити місце її виготовлення.Здебільшого в Україні переважали вишивки червоними та чорними нитками. Вишиванням займалися кожну вільну хвилину, на вечорницях і досвітках, довгими осінньо-зимовими вечорами. Вишивали і пісні співали як от Васьковець Анастасія.
Пісня про Україну. Васьковець Анастасія.
Учитель: Є багато видів мистецтва. З деякими з них вас ознайомить вчитель трудового навчання О.А. Бардецький.
Килима́рство — стародавній художній промисел по створенню килимів, широко поширений в Україні.
Тка́цтво — виготовлення суворих (необроблених) текстильних тканин на ткацькому верстаті шляхом їх взаємного переплетення.
Рі́зьблення — один з найдавніших і найбільш поширених видів декоративного мистецтва, який виконується шляхом зняття певного шару матеріалу за допомогою спеціальних інструментів.
Карбування або чеканка — технологічний процес оброблення металів тиском, що полягає у виготовленні малюнка, напису або зображення шляхом вибивання на пластині необхідного рельєфу. Карбування поділяють на площинне, об’ємне і по литтю.
Гонча́рство — виготовлення керамічних виробів з гончарної глини: посуду, кахлів, іграшок, прикрас, сувенірів тощо. Воно є давнім ремеслом багатьох народів світу, в тому числі українським.
Учитель: А на сцені Пономарьова Софія – переможниця відбіркового туру у номінації «Вокал» конкурсу «Таланти школи».
Пісня
Ведуча: Виявляється, що навіть птахи танцюють. Деякі породи танцюють завжди велелюдно і з запалом, наприклад, чаплі. А шуліка – дуже мудро кружляє. Деркачі, повитягавши шиї, сходяться, розходяться, вальсують. Потім одразу стають мов закам’янілі, а тоді знов кидаються танцювати. А хто бачив танець журавлів, той запам’ятає цю красу на все життя.
Ведуча: Танець – хвилюючий і найпрекрасніший вид мистецтва, бо не тільки відображає життя, а й сам є життям. А ще він виховує, вчить культури поведінки. Танці – це емоційна насолода. Вони розвивають почуття ритму, виробляють правильну поставу, піднімають настрій.
Слово надається випускниці школи та хореографічної студії «Веселка» Линник Анні.
Виступ
Читець: Мелодія птахом злітає,
Серця молоді окриля,
І юність Лебединського краю
У дружньому танці кружля.
Вальс від переможців відбіркового туру у номінації «Хореографія».
Зустрічайте, група «Смайл».
Танець
Учитель: Запрошуємо на сцену ___ бажаючих.
Казка – експромт.
Учитель: Запрошуємо на сцену учасників майстер-класів із своїми роботами на тему: «Україна - рідний край».
Учитель: Шановні діти! Ви – таланти, митці! Навчайтеся, творіть, танцюйте, співайте! Світ мистецтва запрошує вас! До нових зустрічей!