Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Сценарій «Музей природи»

Про матеріал

Ознайомити учнів з цілющими лікарськими рослинами, прищеплювати любов до природи, вчити оберігати її.

Перегляд файлу

ВІДКРИТТЯ ФІТОБАРУ

« Медуниця »

1. Спів птахів

Ведуча. … Був квітень місяць, земля нетерпляче очікувала небесних дарів. Богиня Весни, поєднуючи яскраве проміння сонця з барвистою веселкою, почала пригорщами сипати їх на поле, луки, на гілки дерев. Напоєна вологою, зігріта теплом, освітлена сонцем, встає щедра земля. І все навколо починає зеленіти…

2. Елемент танцю

Берізонько, берізонько, ти, мавко лісова.

Зелені твої кіски вітрисько розвіва.

Стоїш ти при дорозі у травах і кущах

І білі свої ноги все миєш на дощах.

 

Прошу вас, із берези ви соку не точіть.

Ви краще їй сестричку зелену посадіть.

Ви краще їй шпаківню поставте на гілках,

Щоб прилетів до неї друг лісу, добрий птах.

 

Зранку сонце ясно світить і до себе кличе всіх.
З днем здоров'я, любі діти, привітаєм ми усіх!

 

Добрий день, шановні гості! Раді вас вітати!

Всім бажаємо здоров'я і  щастя повну хату.

Ведуча. Добрий день! Чи задумувалися ви над тим, як  багато об'єднує в собі одне слово — «природа»? Гори й пустелі, моря й джерельця, найменша мурашка і величезний слон, могутній дуб і тонка билинка не можуть існувати одне без одного. І щоб упевнитись у цьому, ми  разом відправимось у чарівний ліс і відвідаємо лісових мешканців.

  • А хто ж стане головними героями нашої подорожі?    

3. Вихід юннатів

Допитлик. Ми залюбки очолимо вашу експедицію!
Цікавинка. Привіт, друзі!
Ведуча. А ви хто такі?
Допитлик. Ми — юннати.
Цікавинка. Звичайно, у нас є імена, але друзі придумали  нам жартівливі прізвиська. От я, наприклад, — Цікавинка, а він  — Допитлик.
Допитлик.  Ми зовсім не проти, щоб нас так називали, адже ми дійсно дуже допитливі, цікаві та спостережливі.
Цікавинка. Отже, будьмо знайомі.
Допитлик. А тепер, щоб ми скоріше потрапили до лісу, я скажу чарівні слова:
 

На травиночки малі  крапля сонця впала, Ледь торкнулася землі — і земля заграла.
4. Звучить голос зозулі.

Цікавинка.
От ми й опинилися у лісі.
А хто там поспішає нам назустріч?

5. На сцену забігає Червона Шапочка.

Дівчинка :Доброго дня, друзі!

Всі : Добрий день!

Дівчинка : Ви тут самі, без дорослих, а  чи знаєте ви , що треба робити коли захворієте?

Всі : Ні !

Дівчинка : Як, ви такі великі і не знаєте , що робити ?  

Всі : Ні !

Дівчинка : Алфавіт ви знаєте ?

 Всі : А , Бе , Ве , Ге…

Дівчинка : А таблицю множення ?  

Всі : 2 х 2 = 4 , 2 х 3 = 6 …

Дівчинка : Я зрозуміла ! Ви не знаєте азбуки здоров'я !

 Тож за роботу ! Починаємо урок !

 

З чого починається азбука здоров'я ?

(Всі знизують плечима . Дівчинка відкриває скриньку )

                  У моїй чарівній скриньці

                  Незвичайні є гостинці .

( Всі заглядають )

                 1-й. Мило ?

                 2-й. Щітка ?

                 3-й. І рушник ?

                 4-й. Знають всі давно про них !

                 5-й. Є це все й у мене !

                 6-й. І у мене !

 Дівчинка : Правильно ! Молодці !

                   Правило перше – особиста гігієна !

                 7-й. А, по – друге , що …. ?

Дівчинка : Це фізичні вправи зранку !

 

 З ліжка швидко підіймайся

 І зарядкою займайся !
Хлопчики й дівчатка,
Колони рівняйте
Й зарядку-веселинку
Дружньо починайте.

6.  Всі виконують під музику вправи

Айболить:
Добрий день і Фізкульт-привіт!
Вас вітає добрий лікар,
Любий лікар Айболить.
Діти, ви скажіть мені:
Всі здорові ви чи ні?

 
Цікавинка. Діти наші здорові та дужі,
                      Бо вони із спортом дружні.

Айболить:
А тепер на ділі це я перевірю.
Хто з вас, хлопчики й дівчатка,
Починає день із зарядки?

Діти (разом):
Це я!  Це я! Це я!
Це вся наша сім'я.

Айболить: Хто не любить вітамінів, сік морквяний не вжива?
Діти (разом):
Ні, не я. Не я. Не я!
І не наша вся сім'я.

Айболить:
Щоб здоровими зростати,
Раджу овочі вживати.

Цікавинка.
Аби ліків не ковтать,  треба гартуватись.
Вранці тільки з ліжка встанем —
Зразу ж умиватись!

Допитлик.             Краще за мікстури  урок фізкультури!
Краще добрих лікарів  луки та малинники.
Ліки пречудові —  віти ялинові.

7. Звучить музика. До залу вбігає Карлсон, охає.

Карлсон:
Так.  Я захворів.
Хоч я трохи товстуватий,
Хоч люблю ледарювати,
В цьому я не винуватий!

Айболить: Розкажи усім маляткам:
Зранку робиш ти зарядку?
Спортом ти займаєшся?
Водою обливаєшся?

Карлсон:
Вранці я довгенько сплю
І зарядку не роблю.
Хочу я іще признатись:
Не люблю я умиватись...
А варення я люблю,
Цілий день його жую.

Айболить:
Щоб здоров'я добре мати,
Треба звички ці кидати.
Згодні ви, малята?

Діти (разом): Згодні!

Карлсон:
Ось тепер я зрозумів:
Все неправильно робив.
Обіцяю, діти, спорт завжди любити.

До залу виносять декорацію аптеки. Наперед виходить Лисичка, стає біля аптеки.

Лисичка:
Я в лікарні медсестра  і бажаю всім добра.
Лікую я малих діток, і звіряток, і пташок.

До Лисички підбігає Мавпочка.

Мавпочка:
Ой! Мені допоможіть! В мене горлечко болить.
По морозу я ходила і морозива три з'їла.

Лисичка:
Ось таблетка  із рослини захищає від ангіни.      Назву ліків добре знай,  незнайомі не вживай.

Мавпочка:
Дякую тобі, лисичко, горлечко вже не болить
Тепер можна і всіх вас повеселить.

 8. Під музику забігає Кікімора

Добрий день, рідненькі, ах ви мої поганенькі. Хочу вас пригостити своїми лісовими дарами.

Покуштуйте, гості дорогії, борщику наваристого з блідої поганки, салатику із грибів мухоморів, киселику із ягід воронячого ока. Ну, що ж ви, не соромтеся, пригощайтеся. (Ставить горщик гостям на стіл)

Діти. Ми не хочемо куштувати, бо ця їжа отруйна!

Кікімора. От бісові діти. Все ж вони знають. Це в якій школі такі розумні діти вчаться?

 Діти. У Білицькій школі № 3.

Кікімора. Піду далі, може там знайду дурників. Ох і порозважаюся я!

Кікімора. Ой, чекайте! Щось у мене голова заболіла і горло, і ноги, і руки... Рятуйте, дайте хто-небудь пилюльку.

Діти. Почекай, нащо тобі пилюльки? Он Лісова аптека на Квітковій галявині, там тобі дадуть справжніх ліків.

 Кікімора. Добрий день,  аптекарю! Допоможіть мені, я така хвора.

Аптекар. Добрий день! Допоможемо, але ліки в нас не прості, а чудодійні - трав'яні чаї, настої. Покуштуй.

 

Ведуча. Науці відомо 500 тис. рослин, з них 250 тис. квіткових. Українська земля щедро обдарована природою. Близько 5 тис. видів рослин вплетені у різнобарвний вінок української флори.

В давнину люди вважали свій зв'язок із рослинами кровним. Обожнювали їх, вважаючи родоначальниками, покровителями роду. У слов'ян священними були дуб, береза,  липа, верба... Знахарі використовували понад 250 лікарських рослин.

Деревієм лікували рани, валеріаною, пустирником та конвалією серцеві захворювання, чебрецем, коренем алтею - легеневі. Проти цього немає заперечень і сучасна медицина.

А ось і господиня Квіткової галявини.

9. Квітка - душа

Господиня.

Добрий день, малята!

Я дуже рада всіх вас вітати.

До себе в гості вас чекала,

Своїх подружок я зібрала.

І розповідь свою про себе

Вони загадкою почнуть.

А ви послухайте уважно.

Скажімо нам, хто це може буть?

 

1уч. Квітну я білим цвітом і восени на моїх кущах з'являються червоні, як корали, ягідки. Мої ягідки треба вживати з медом, коли у вас болить горло і висока температура. Посадіть мене біля дому чи на дачі. Я вам завжди стану в нагоді. Хто я? (Калина)

 

2уч. Я - квітка гарненька,

На сонечко схожа,

Краї біленькі,

Всередині жовта. Хто я? (Ромашка)

 

3уч. Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною шай,

Білі дивляться дзвіночки,

Як зовуть нас, відгадай? (Конвалії)

 

4уч. Якщо калина - символ дівчини, то я - символ хлопця. Росту у всіх сільських квітниках. а особливо у Карпатах і на Поліссі. Мій відвар допомагає від простуди. Моїми квітками прикрашають святковий хліб, хату, весільні букетики. Хто я? (Барвінок)

 

5уч. Я - гарний колючий кущ, на якому в травні з'являються рожеві пахучі квіточки, які перетворюються у ягідки. А використовують її при захворюванні нирок, стравоходу. Хто я?  (Шипшина)

 

6уч. Я маю приємний, ніжний запах, мене називають холодком. Листочки дрібненькі, на верхівці фіолетові квіти. Використовують мене при серцевих та шлункових хворобах. З мене дуже смачний чай. Хто я? (М'ята)

 

Господиня. Кашель в Зої, кашель в Олі

Не замовкає ні на мить.

Лікар дітям "Панадолу"

В ложку пробує налить.

А ще краще - хай вам мама

Зробить ось такий відвар:

Із багульника, й фіалки,

Й мати-й-мачухи напар.

 

Господиня. А чи відомо вам, діти, що є Червона книга?

 

8уч. Так. Червона книга України видана у 1976 р. Цей державний документ створений для того, щоб до неї заносити такі види рослин, тварин, що зникають, та тих, що зустрічаються дуже рідко і прийняти спеціальні заходи для їх збереження.

 

9уч. В Червону книгу ми занесли

Світ неповторний та чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти -

Конвалія й фіалки ніжні

І вісник березня - підсніжник?

        Невже ми більше не побачим,

Як сон-трава росою плаче ?

        Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду!

 

Господиня. Напам'ять книгу про рослини вам дарю!

Діти. Ми твій наказ ніколи не забудемо

І охоронцями природи будемо.

Красу гаїв і неба синього глибінь

Ми збережем для поколінь.

Ведуча. Ми сьогодні багато говорили про природу, про її красу і ніжність.

               А хотіли б ви побачити природу? Поговорити з нею?

Діти: Так!

10. Природа:

Цей ліс живий. У нього добрі очі,
Шумлять вітри у нього в голові.
Старезні пні, кошлаті поторочі,
Літопис тиші пишуть у траві.

Дубовий Нестор дивиться крізь пальці
На білі вальси радісних беріз,
І сонний гриб в смарагдовій куфайці
Дощу напився і за день підріс.

Наша подорож  закінчується!
Бажаю вам, діти,
Ніколи не хворіти,
Міцне здоров'я мати
І у біду не потрапляти

Ведуча. Ось і закінчується наша година спілкування, присвя­чена Дню здоров'я і відкриттю фіто-бару «Медуниця». Та не закінчило­ся чаруюче знайомство з матінкою - природою.

До нових зустрічей і нових відкриттів!

Будемо здоровими - Будемо щасливими,

Будемо розумними - Будемо красивими!

 

Усі (разом). Здоров'я — це сила!

Здоров'я — це клас!

Хай буде здоров'я

У Вас і у нас!

 

11. Пісня

Ведуча. Зустрічайте дівчат – Медуниць - саме так раніше називали цілителів, які лікували травами.

В мене чай, потрібний для спо­кою,

Щоби не сварились між со­бою.

В нього я поклала листя м'яти,

А ще квіти принесла ро­машки,

 Щоб в житті усім було неважко.

Є ще в ньому корінь валер'яни,

Щоб минали вас думки погані.

 

Заспокійливий чай попивайте

І тривоги у житті не майте.

Хто мого чаю нап'ється, Той сили набереться,

Стане міцним і дужим.

Горобинки і суниць поклала,

Щоб силонька до вас при­бувала.

Прошу вас, попийте мого чаю,

Вам всього найкращого бажаю.

    І до мене йдіть усі чай пити,         Будете на світі довго жити,                                                                                                                               З бузини, шипшини попи­вайте

І ніяких болячок не знайте.

Листя із суниць туди додайте

І собі здоров'ячка прибавте.

Чорної смородини скуштуйте

Й танцювати гопака готуйтесь.

Хай у світі довго вам ведеться

І чайок мій трав'янистий п'ється.

 

(Медуниці частують  всіх смачним чаєм.)

12. Музика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Оцінки та відгуки
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
31 січня
Переглядів
30
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку