Сценарій музичного конкурсу Музико! Чарівне диво!

Про матеріал
Сценарій музичного конкурсу для учнів 4-6 класів "Музико! Чарівне диво!". Захід має на мета: в ігровій формі формувати знання учнів про музику, музичні інструменти, музичну грамоту; розвивати інтерес до музики, музичну культуру, увагу та мислення; виховувати любов до музичного мистецтва, здатність до співробітництва в колективі.
Перегляд файлу

Музико! Чарівне диво!

 

Мета: В ігровій формі поглибити знання учнів про музику, музичні інструменти, музичну грамоту; розвивати інтерес до музики, музичну культуру, увагу та мислення; виховувати любов до музичного мистецтва, здатність до співробітництва в колективі.

 

Обладнання: Телевізор (ноутбук, проектор), картки із завданням, фонохрестоматія.

 

Оформлення: Захід проходить у шкільному кабінеті музики або актовій залі. Приміщення прикрашене портретами композиторів , плакатами із музичними знаками, висловами про музику, квітами. У тій частині залу, де відбуватиметься гра, встановлено два столики та по вісім стільців біля кожного. Стіл для журі, на якому лежать річки та листочки паперу.

 

Хід заходу:

Слайд 1 Звучить мелодія. До зали заходить Музика.

Вчитель.  - Звідки ти така грайлива! Чи надовго?

Музика. – Назавжди !

Вчитель.-Чи не зникнеш ти куди?

Музика .- Завітала  я  до хати, щоб в ній завжди панувати : у садку, на ганку білім, щоб лунало на весь світ!

Вчитель. – Здрастуй, Музико!

Музика. - Привіт!

 

Слайд 2.

Вчитель: Доброго дня усім, хто завітав сьогодні на наше свято «Музика, чарівне диво!». Давайте разом заглянемо у неповторний світ музики. Музика – це мистецтво особливої рушійної сили. Вона може не тільки впливати на настрій, а й проникати у внутрішній світ кожного з нас.

 

Привітайте команди.                         На п’яти лінійках нотних

Жили ноти безтурботно

І раділи щиро всім,

Хто приходив в дім.

І тому не заростав

Шлях в гостинний нотний дім.

Для високих звуків щиро

      Відчинив свій дім новий

Ключ високий, скрипковий.

- Зустрічайте команду дівчат « Скрипкового ключа»        ____ класу.

 

Ноти, що звучали низько

Відшукали хату близько

Ключ басовий відчинив їм

Та гостино запросив їх.

- Зустрічайте команду хлопців  «Басового ключа»  _____ класу.

 

-  А судити наш конкурс будуть вельмишановне журі. (Оголошується склад журі.)

 

Отже,починаємо музичне змагання, покажемо свої знання в галузі музики.

Ці маленькі значки,

Ніби чарівні жучки:

Як написані –мовчать,

Як заграєш їх – звучать.

Ноти можуть так багато!

Будуть вам допомагати

Добре знатися з науки,

Як писать музичні звуки.

 

Слайд 3.

РАУНД 1. Прочитай казку, підставляючи, де треба,назви нот.

(Командам роздаються картки із завданням. На виконання дається 3хв. Оцінюється якість та швидкість -3 бали, 2 місце  -  1 бал )

 

Слайд 4.

РАУНД 2 . Заміни знаки літерами за допомогою  ключика до секрету.

(Командам роздаються картки із завданням. На виконання дається 3хв. Оцінюється якість та швидкість -5 балів, 2 місце – 1 бал )

 

Слайд 5.

РАУНД 3. Музична грамота.

(Команди  повинні по черзі відповідати на запитання ,  якщо команда дає неправильну відповідь, право відповіді переходить до іншої команди. За кожну правильну відповідь командам дається 1бал. )

 

  1. Знак збільшення тривалості нот .(Крапка)
  2. Перерва у музиці. (Пауза)
  3. П’ять лінійок у музиці.( Нотний стан)
  4. Одноголосна послідовність звуків. (Мелодія)
  5. Швидкість виконання твору. (Темп)
  6. Графічне зображення звуку. ( Нота)
  7. Знак повторення в музиці.(Реприза)
  8. Відрізок в мелодії від однієї сильної долі до наступної.(Такт)

 

Ведучий.    З давніх часів спостережливі люди

В звуки  вслухались уважно усюди

І примічали красиві й незвичні …

Так інструменти з’явились музичні.

Вони такі різні та іноді схожі :

Звучати і грізно і лагідно можуть,

І високо і низько, й далеко.

Як вибухи грому, як клекіт лелеки.

Вони малюють без пензля картину,

Вони зачарують звучанням людину.

В руках музикантів на знак диригента

Прокинуться і оживуть інструменти.

 Ми з вами чуємо різні звуки: шумові та музичні. Шумові – це такі, які не мають точно визначеної висоти. А музичні – мають. Але, щоб їх почути потрібні музичні інструменти. Цікаво, які духові інструменти ви знаєте? Пропоную з’ясувати це у грі, що називається «Духовий оркестр».

 -  Якщо ви правильно об’єднаєте початок і кінець інструментів, ми взнаємо з яких інструментів складається духовий оркестр.

 

Слайд 6

РАУНД 4. Духовий оркестр

(Роздаються картки із завданнями. На виконання дається 1 хв. За правильне виконання команді переможниці  додається 2 бали.)

Слайд 7. Вчитель. Отже, духовий оркестр складається з таких інструментів: труба, фагот, сопілка, флейта, трембіта, тромбон, гобой.

 

 - Переходимо до наступного раунду.

Слайд 8.

Вчитель. Що таке танець? Танець – це мистецтво ритмічних рухів під музику. Воно сягає своїм корінням глибокої давнини. Людина спочатку намагалася імітувати в танці поведінку тварин та птахів. Потім рухи удосконалювалися, відображали певні трудові процеси, емоції, почуття тощо.

Танець  допомагає спілкуванню людей: весело проводити час з друзями, а молоді - знайомитися та зустрічатися: на сільських майданах, на балах, на вечірках, у клубах, на дансингах, дискотеках та в нічних клубах.

Музою танцю була Терпсіхора. У переносному значенні Терпсіхора — балерина. Зображували у вигляді молодої жінки, з посмішкою на обличчі іноді в позі танцівниці, частіше сидячій і граючій на лірі.             

  •          Існує дуже багато видів і форм танцю.  Основні – народні, бальні, класичні, сучасні тощо.
  •          Що ж таке народний танець? Народний танець – це такий танець , що виник на певній території, у певного народу. І є візитною карткою країни. Отже, наступний раунд «Фестиваль танцю».

 

Слайд 9.  Звучить одразу мелодія

РАУНД 5. Фестиваль танцю

 - Потрібно об’єднати танець і країну.

(Роздаються картки із завданнями . За кожний  правильний об’єднаний танець   - 1 бал)

 

Вчитель.                                                   Ми змагались і пограли,

та і ще не танцювали,

Злинь же музико гучніше

                                                             Нехай буде веселіше.

- Художній номер  («Танець»)

 

 Вчитель. Музичні інструменти України - це яскрава сторінка історії українського народу. Вони виявляють багатство його душі, творчу вдачу, свідчать про високу матеріальну і духовну культуру.

Своїм корінням народні інструменти України сягають часів Київської Русі.

Нині важко встановити , які музичні інструменти виникли раніше, а які – пізніше. На думку дослідників, найдавнішими є ударні, а пізніше з’явилися духові та струнні інструменти.

 

РАУНД 6. Народні інструменти України.

- Вам потрібно розгадати ребуси та загадки про українські народні інструменти.

Включати слайди по черзі Слайд 10, 11, 12, 13, 14, 15.

 (Команди  повинні по черзі відповідати на запитання ,  якщо команда дає неправильну відповідь, право відповіді переходить до іншої команди. За кожну правильну відповідь командам дається 1бал. )

 

РАУНД 7.  Конкурс лідерів

  - Знайди слово. Перед вами  музичний сканворд, ваше завдання знайти якомога більше слів пов’язаних із музичним мистецтвом.

Слайд 16.

(За кожне правильне знайдене слово по 1 балу. На цей раунд дається  3 хв.)

 

 Вчитель. Поки лідери зайняті, ми із командами будемо заробляти додаткові бали, відгадуючи загадки.

Слайд 17. Додатковий раунд для команд.  Відгадування загадок.

 

Дуже ніжну душу має,

що сміється і ридає.

Як смичок струни торкнеться,

вона піснею озветься. (Скрипка)

 

Ця пісня дивна, урочиста, 
Як над церквами давній дзвін, 
Вона славить працю й Вітчизну, 
Ця назва всім відома — ... (гімн)

 

Що за гість прийшов у дім?

Скільки ґудзиків на нім!

А почнеш їх натискати,

- Починає гість співати.(Баян)

 

Як закружляє цей танець, 
Як зачарує нас. 
Всьому світу відомий 
Ніжний Віденський... (вальс).

 

Люблять мене, поважають,

Та б’ють мене, коли грають.

Цьому інструментові мідному

Є місце на столі обідньому.(Тарілки)

 

На нашім інструменті є і струни, і педаль. 
Хто ж він є? Це, безперечно, 
Знайомий красень наш... (рояль).

 

На Різдво, на Рік новий, 
На веселі святки 
Сивої старовини 
Скарб несемо золотий — 
Давнії... (колядки).

 

У нього три куточки,

А грає, як дзвіночки. (Трикутник)

 

Митець, що таємницю звуків 
Вкладає в музику відкриту, 
Як Моцарт, Лисенко, Ревуцький, 
Чайковський. Хто він? ... (Композитор).

 

Він руками махає плавно,

Чує кожен інструмент.

Він в оркестрі найголовніший,

Він в оркестрі - президент!  (Диригент.)

 

Слайд 18. Вчитель. Пісня! Як багато вона важить у житті людини! У ній його минуле, сучасне і майбутнє. В ній найповніше виявилась душа народу.

   Як же до людей прийшла пісня? Існує легенда про пісню. Розповідають, що Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Обдарувавши усіх, підвівся Господь Бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчинку. Вона була одягнена у вишиту сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок з червоної калини.

  • Хто ти? Чого плачеш? - запитав Господь.
  •  Я - Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті немає правди і волі.
  •  Чого ж ти не підійшла до мене? Я всі таланти роздав. Як же зарадити твоєму горю?

Дівчинка хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицею, зупинив її.

  •  Є в мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це - пісня.

Узяла дівчинка Україна дарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилась низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.

 

   А ще нашу пісню називають солов’їною і кажуть, що солов’ї навчилися співати саме у нашого народу. У своїх стародавніх книгах один старець знайшов цікаву легенду.

  Колись солов’ї не жили в Україні, а були дуже співучими, бо літали по усьому світу, збираючи пісні для індійського царя, в саду якого вони жили. Одного разу залетів соловей в Україну і сів спочивати у якомусь селі.  В цей час усі люди були у полі. «Що за люди тут живуть, - подумав соловей, - ні пісень, ні музики не чути?». А ввечері люди поверталися додому, і то тут, то там залунали пісні. Та вони були сумними, бо люди втомилися від тяжкої праці, і він заспівав. Зраділи люди, забули про втому і так заспівали, що навіть соловей зачарувався їхніми піснями.

Полетів соловей до царського саду. І заспівав тих пісень, що почув в Україні. Цар втратив спокій і звелів лише йому співати у своєму саду.

А наступної весни прилетіли солов’ї в Україну , щоб слухати наших пісень. І пташенят почали висиджувати саме на нашій землі, щоб вони від самого народження слухали найчарівніших у світі пісень.

(Журі підраховує бали.)

- До вашої уваги,  пісня  «Ми за волю, ми за мир» (М. Шпак)

 

Слайд 18.

Пісня  «Ми за волю, ми за мир»

 

Вчитель. Підведемо підсумки конкурсів. Просимо журі оголосити результати.

 

(Нагородження переможців)

 

Слайд 19. МУЗИКА. Слухайте, співайте, танцюйте і будьте здорові. Наше свято завершилось. До нових зустрічей!

 

(Звучить музика )

 

 

 

 

 

 

 

 

Раунд 1.

 

E:\ДОКУМЕНТИ\Презентація портфоліо\музико чарівне диво\МУЗИКО! ЧАРІВНЕ ДИВО!.jpg

 

 

 

 

 

E:\ДОКУМЕНТИ\Презентація портфоліо\музико чарівне диво\КЛЮЧИК.JPGРаунд 2.

 

 

 

 

 

 

 

E:\ДОКУМЕНТИ\Презентація портфоліо\музико чарівне диво\Народні інструменти\Слайд1.JPG

 

 

 

Раунд 6.

 

 

 

E:\ДОКУМЕНТИ\Презентація портфоліо\музико чарівне диво\Народні інструменти\Слайд2.JPG

 

 

E:\ДОКУМЕНТИ\Презентація портфоліо\музико чарівне диво\Народні інструменти\Слайд3.JPG

E:\ДОКУМЕНТИ\Презентація портфоліо\музико чарівне диво\Народні інструменти\Слайд5.JPGE:\ДОКУМЕНТИ\Презентація портфоліо\музико чарівне диво\Народні інструменти\Слайд6.JPGE:\ДОКУМЕНТИ\Презентація портфоліо\музико чарівне диво\Народні інструменти\Слайд4.JPG

 

 

Раунд 5. На картках написані назви музичних інструментів та розрізані на половинки. Наприклад, ТРУ – БА, ТРОМ – БОН тощо.

 

 

 

 

Раунд 7.

 

А

Р

Ф

А

С

О

Л

І

С

Т

Л

О

О

Р

К

Е

С

Т

Р

Щ

Ь

М

Р

С

К

Р

И

П

К

А

Т

А

Т

Ф

В

А

Л

Ь

С

Ю

Ь

Н

Е

М

Е

Л

О

Д

І

Я

Р

С

П

І

С

Н

Я

К

П

Ф

О

Г

І

М

Н

Є

Б

Л

О

Щ

Я

Я

А

П

Я

З

А

Ю

Л

Н

Л

Ж

Н

З

Н

Ф

Я

Ч

Ь

О

Ь

Х

О

Р

К

У

Н

І

К

Т

Б

А

С

Т

А

К

Т

К

А

А

 

E:\ДОКУМЕНТИ\Презентація портфоліо\музико чарівне диво\Раунд 4.jpgРаунд 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для журі.

 

РАУНД

Команда «Скрипковий ключ»

Команда «Басовий ключ»

Примітка

1. Прочитай казку, підставляючи де треба назви нот

 (Оцінюється якість та швидкість -3 бали, 2 місце  -  1 бал)

 

 

 

2. Заміни знаки літерами за допомогою  ключика до секрету.

 (Оцінюється якість та швидкість -5 балів, 2 місце – 1 бал )

 

 

 

 

3. Музична грамота.

(За кожну правильну відповідь командам дається 1бал. )

 

 

 

 

4. Духовий оркестр

 

(За правильне виконання команді переможниці  додається 2 бали.)

 

 

 

 

 

5. Фестиваль танцю

 

(За кожний  правильний об’єднаний танець   - 1 бал)

 

 

 

 

6. Народні інструменти України.

(Команди  повинні по черзі відповідати на запитання ,  якщо команда дає неправильну відповідь, право відповіді переходить до іншої команди. За кожну правильну відповідь командам дається 1бал.)

 

 

 

 

7. Конкурс лідерів

 

(За кожне правильне знайдене слово по 1 балу)

 

 

 

 

 

Додатковий раунд

(За кожну відгадану загадку команди отримують по 2 бали )

 

 

 

ВСЬОГО:

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кісель Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Муржак Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
3036
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку