Сценарій розроблено з метою розвитку позитивної мотивації учнів 1-2 класів до навчання у школі, виховання поваги до людей праці, які працюють у школі створюючи умови до навчання. Учитель проводить екскурсію по школі, "випадково" зустрічається з прибиральницею, кухарем, бібліотекарем, директором школи, які знайомлять учнів з своєю частиною роботи. Директор школи має зустріти їх біля дошки з портретами кращих учнів та побажати їм гарного навчання.
ВИХОВНА ГОДИНА В 1 КЛАСІ НА ТЕМУ: "Професія – учень»
Розроблено заступником директора з навчально-виховної роботи Скадовського МНВК Покришовою В.Б.
Мета: ознайомити учнів з традиціями школи, з людьми різних професій, які працюють у школі, розвивати в них почуття відповідальності, потяг до знань, виховувати повагу до людей різних професій.
Дидактичний матеріал: рисунки,фото людей пов’язаних з відомими професіями
Хід виховної години
Учитель: Добрий день, любі діти!. Відтепер ви – учні 1 класу. Ви поповнили ряди нашої великої дружної родини і школа стане для вас другою домівкою. (Розповідь учителя про історію школи ).
А чи знаєте Ви, що для того,щоб ви отримали міцні знання у школі працюють люди різних професій, а не тільки вчителі, без яких школа не може існувати? Які професії Вам відомі? (Вчитель вивішує на дошці рисунки, фото людей різних професій, а учні називатимуть професію людини (додаток)). Чи можна зустріти людей цих професій у школі? Назвіть яких.
На уроці ми з вами ознайомимося з традиціями школи, людьми які працюють у ній. Ми вирушаємо з вами у шкільну подорож. Починаємо подорож з станції – НАША КЛАСНА КІМНАТА.
(Розповідь учителя про класну кімнату. Наголосити, що ремонт класу зробили батьки, що потрібно берегти майно і т.д.)
Учитель: Кожного робочого дня ви будете зустрічатися зі мною, вашим першим учителем?
( Бесіда: Що ви знаєте про професію вчителя? Розповісти учням про роботу вчителя )
Учитель: Відгадайте загадку: «Не кущ, а з листочками, не людина, а говорити вміє»
Помічником у вашому навчанні повинна стати книга. Не даремно народ створив такі прислів’я: «Книга вчить, як на світі жить», «Книжку читай – розуму набирай», «Людина без книги, як риба без води». Нашою наступною зупинкою буде «Домівка книг». Як називається це місце, де зібрані книги, які можна почитати?.
(Екскурсія і знайомство з шкільною бібліотекою і бібліотекарем. Учитель підсумовує розповідь і наголошує, що крім вчителя в школі працює бібліотекар ).
( Учні виходять з бібліотеки і прямують до кабінету медсестри)
Учитель: Діти, як Ви думаєте, хто працює в цьому кабінеті? Як Ви здогадалися? Наща зупинка: «Швидка медична допомога».(Розповідь шкільної медсестри про медичний кабінет. Медсестра наголошує про необхідність повідомляти учителя про негаразди зі здоров’ям, якщо такі трапилися під час навчання. Учитель підсумовує, що в школі дуже потрібні люди лікарської професії)
( Далі учні продовжують екскурсію до шкільної їдальні. Дорогою учитель звертає увагу на чистоту в школі і «раптово» зустрічають шкільну прибиральницю. Учитель знайомить учнів з нею)
Учитель: Як Ви розумієте таку народну мудрість: «Чисто не там де прибирають, а там де не смітять»? Отже, я думаю, що Ви не будете смітити в школі, щоб не засмучувати… ( називає прибиральницю)
Учитель: (Зупиняються біля дверей шкільної їдальні) Наша подорож продовжується і ми зупинилися на станції назву якої ви самі скажете, як почуєте ці смачні пахощі. (Зупинку «Шкільна їдальня»)
Спеціальність є смачна
Серед всіх професій
Розбиратись у супах
Прянощах і спеціях.
Всі ми любимо рулети,
Сливи у компоті.
Як згадаємо котлети,-
Аж слина у роті.
Ходить пан цей у халаті,
Має глечики пузаті,
Всі рецепти знає,
Ковпак одягає.
До вподоби його страви
Й запахи смачненькі,
Нагодує всіх він справно
Великих й маленьких.
Хто ж нам їсти куховарить
Пече, жарить, парить?
На гаряче дмуха.
Хто це, діти? КУХАР. (П.Браницький)
(Знайомство учителя з кухарями)
(Продовжується подорож до кабінету директора школи. Перед кабінетом учитель зупиняється,стукає у двері і просить зайти до кабінету. Директор щколи знайомиться з учнями, розповідає їм про свої обов’язки. Якщо є фото всього шкільного колективу, то доцільно звернути на нього увагу. В кабінеті директора учитель переходить до наступного етапу).
Директор школи звертається до дітей і підводить їх до Дошки пошани учнів школи: Ви ознайомилися з людьми різних професій, які допомагатимуть Вам у навчанні. Держава Україна витрачає багато коштів, щоб Ви вчилися у просторих, затишних та теплих класах. І Ви повинні віддячити їй гарними оцінками. Подивіться на ці фотографії. Це кращі учні нашої школи і ми всі дуже хочемо, щоб через деякий час і вашими фотографіями любувалися всі працівники нашої школи, ваші друзі, батьки.
Учні повертаються до класної кімнати.
Учитель: З людьми, яких професій ми зустрілися у школі? А яка Ваша головна професія?
Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш ти в житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мріяв буть. А.Костецький
Учитель: На уроці ми познайомилися з школою та людьми,які працюють в ній. Своєю працею вони забезпечують вам комфортні умови для навчання. Школа – це ваша друга домівка.
Вересень. Стежка до школи.
Дзвонить веселий дзвінок.
І через луг, через поле
Сонце спішить на урок.
Промінь лягає на трави,
Лукам навіє тепла.
Осінь стрічки золотаві
В коси дерев заплела.
Пахне прив'яленим цвітом –
З гаю, з городу, з двора.
Ми попрощалися з літом,
Ось і до школи пора.
Сміх навкруги розсипає
Дружна учнівська сім'я.
Нас біля школи стрічає
Вчителька рідна моя.
Наче весела родина,
Знову заходимо в клас.
Знаєм, що це Батьківщина
Школу відкрила для нас.(М. Сингаївський)
Всі люди, які працюють у школі, хочуть бачити Вас чемними і вихованими дітьми. Ви будете гарно вчитися? Ви будете чемними? Вами будуть гордитися Ваші батьки? Ви не підведете мене, вашу вчительку? Вашу школу? Ми домовилися, що Ви будете найкращими учнями у школі!