Курс "Логіка". Задачі на припущення. 2 клас

Про матеріал

Тема:Задачі на припущення

Мета:ознайомити учнів із задачами на припущення, які містять судження з двох частин.

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Плакса Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

Тема: Задачі на припущення

Мета: ознайомити учнів із задачами на припущення, які містять судження з двох частин.

обладнання: індивідуальні аркуші із завданнями, конверти, букви, файли, маркери, палички для лічби.

Хід Заняття

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

— Розпочнемо Заняття з логіки.

Як ви думаєте, навіщо ми вивчаємо такий предмет, як логіка? Запам’ятайте:

 Лиш тим, хто доводить, міркує, шукає,

 Логіка двері у світ відчиняє!

  • Ці слова стануть девізом нашого уроку.

III. Актуалізація опорних знань

 Технологія «Два — чотири — всі разом»

— Пригадаємо, що називається поняттям? (Поняття — це думка, виражена словом (назвою предмета) або словосполученням.)

— Що допомагає нам уявити поняття? (Ознаки)

— У кожного на парті — два стовпчики слів:

Огірок        Дерев’яна

Парта         Зелений

Лимон        Веселий

                    Кислий

«Два». З’єднай поняття з його ознаками (15 сек). «Чотири». Прочитайте пари «поняття — ознака» (15 сек).

Якого виду ці поняття?

«Усі разом». Доведіть, що ці поняття конкретні. (Назва конкретного предмета з певної групи).

  • Яка ознака зайва? (Веселий).

IV. Повідомлення теми й мети Заняття

— Отже, молодці! Дуже гарно попрацювали! І були дуже уважними. Саме увага необхідна нам на уроці, вона допоможе нам правильно розв’язати задачі на припущення.

V. Основна частина Заняття

1. Підготовка до вивчення матеріалу

- Для початку давайте пригадаємо, що ж таке Судження? ( це думка висловлена розповідним реченням. Буває істинне або хибне). Але є ще сестричка у судження – це твердження ( думка висловлена розповідним речення, тільки на відмінно від судження, твердження розповідає про подію яка відбувалась з людиною).

 

— Яке припущення робить автор і якого висновку він дійшов?

ОСІНЬ

 Якщо припустити, що літо надворі,

 То овочі звідки взялися в коморі?

 А як припустити, що в місті зима,

 Постане питання — чом снігу нема?

 Якщо ж припущу, що весна завітала,

 Чом листя пожовкле лежить покривалом?

 Якщо припущу, що в берези є коси,

 Хто золотом їх чепурить?

 Звісно, осінь.

 (Олена Гриценко)

  • Є задачі, в умовах яких точно не сказано, які з поданих суджень правильні, а які — хибні. Для їх розв’язання необхідно робити припущення, бути уважним, а також обґрунтовувати й послідовно міркувати.

 

  1. Пояснення розв’язання задач на припущення

Троє другокласників - Микита, Олесь та Павло – на перерві бігали коридором. Один із них випадково зачепив вазон з квітами і розбив його. Коли вчителька запитала, хто це зробив, Микита зізнався: «Це я розбив вазон з квітами». Олесь сказав: «Це зробив не Павло». Пізніше з’ясувалося, що одне з цих тверджень істинне , а одне – хибне. Хто ж із цих хлопців розбив вазон з квітами?

 Розв’язування

У змісті цієї задачі є два твердження. Запишемо їх на дошці. Для зручності запишемо їх так:

Микита розбив вазон з квітами.

Павло не розбивав вазон з квітами.

За умовою, одне з них істинне, одне – хибне. Припустимо, що перше твердження є істинним, а друге хибним. Надпишемо над твердженням це припущення. За цим припущенням, і Микита, і Павло розбили вазон з квітами. Це суперечить умові задачі: тільки один з хлопчиків розбив вазон. Отже, припущення, яке ми зробили, є хибним. Припустимо по-іншому: перше твердження є хибним, а друге – істинним. Надпишемо над твердженнями нове припущення. За цим припущення, і Микита, і Павло не розбивали вазон з квітами. Інших варіантів припущення немає. Отже, Олесь розбив вазон з квітами.

 

На дошці запис

Іст.    Х.

Микита розбив вазон з квітами.    +         -

Х.    іст.

Павло не розбивав вазон               +         -

Відповідь: Олесь розбив вазон з квітами.

 

Робота із зошитом  №13 с. 26

 

Катруся, Віра та Оксана – подружки. У кожної з них є котик. Клички тварин: Мурчик, Жмурчик і Сніжок. У Оксани не Сніжок. У Віри Сніжок. У Катрусі не Мурчик. Але виявилося, що одне твердження істинне, а два – хибні. Запиши у кого який котик.

 

Продовж розв’язання задачі

 

У Оксани – не Сніжок         Не Сн.  Сн  Сн..        

У Віри – Сніжок                  не Сн. Сн.  Не Сн.

У Катрусі – не Мурчик       М.   М.  не М.

 

 

У Катрусі -  Жмурчик.

У Віри – Мурчик.

У Оксани – Сніжок.

 

VI. Підсумок заняття

— Що викликало труднощі при розв’язанні цих задач?

— Як називаються види таких задач?

 

Гра «Поміркуй»

 ХТО ПОЦУПИВ СИР?

 Хтось у ворони сир украв.

 — Це вовк! — старий ведмідь сказав.

 — Ведмідь украв! — сказала мишка,— Не сумніваюсь я нітрішки!

 Промовив вовк: «Цей злодій — лис».

 А лис одказує: «Це рись!»

 Рись каже: «Це не я й не вовк».

 На мить одну весь ліс замовк.

 Аж тут озвалася сова:

 — Брехливі майже всі слова!

 Один із вас лиш не брехав,

 Я бачила, хто сир украв!

 А ти без свідчення сови Ім’я злочинця нам назви!

Відповідь. Це мишка.

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
23 грудня 2017
Переглядів
397
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку