Сценарій позакласного виховного заходу з технології
«Щоб людиною стати – треба працювати.» для учнів 6-7 класів до новорічного свята
Сценарій позакласного виховного заходу з праці
«Щоб людиною стати – треба працювати.»
Мета заходу:
Дидактична : Закріплювати знання , набуті на уроках праці формувати загально трудові і спеціальні уміння та навички.
Розвиваюча : Розвивати моторику і творчі здібності : сприйняття, увагу, уяву, пам’ять, мислення, мову.
Пізнавальна : Розширювати кругозір учнів, пізнавальні інтереси, формувати світогляд.
Виховна : Виховувати ініціативність, самостійність, комунікабельність, підприємливість.
Обладнання та матеріали : картки з завданням для конкурсів «Розминка», «Відгадай слово», кросворди для дівчат і хлопців, інструкційні картки «Виготовлення ялинкової картини», картон , олівці, стрічки, голки, нитки, штапики, товста нитка, грамоти для учасників.
План проведення конкурсної гри.
І конкурс . Привітання
ІІконкурс. Розминка.Закінчи прислів'я".
III Конкурс «Відгадай слово»
IV Конкурс . Доміно.
V Конкурс. Кросвордів.
VI Конкурс . «Ялинкова картина»
Хід заняття
Вступне слово вчителя
-Добрий день , дорогі гості!
Веселощів вам та хорошого настрою. Давно ми на вас чекаємо. Конкурс без вас не починаємо.
«Щоб людиною стати – треба працювати» - так ми назвали наш конкурс. Тема актуальна, тому що праця завжди була, є і буде основою життя. І від того як людина працюватиме, буде залежати майбутнє не тільки її сім'ї, але й держави.
Його учасниці учені 7 класів, продемонструють свої знання, уміння, яких вони набули на уроках трудового навчання.
Отож побажаємо учасникам легко впоратися із поставленими завданнями.
А щоб переможці були визначені чесно, ми запросимо до нас вельмишановне журі. (представлення членів журі)
Бажаємо командам удачі! І нехай поразка або маленька невдача нікому не зіпсують настрій. Адже всім відомо, що головне не перемога, а участь у цікавій та захопливій грі.
І конкурс . Привітання
Кожна команда називає себе, представляє емблему, проголошує девіз. Оцінюють творчість, оригінальність ідеї, художнє виконання малюнка на емблемі. Максимальна кількість балів -5 балів.
ІІконкурс. Розминка.Закінчи прислів'я".
- Діло майстра ... (боїться).
- Справі час... (потісі годину).
- Терпіння і труд... (все перетруть).
- Очі боятися,... (а руки роблять).
- Поспішиш - ... (людей насмішиш).
- Довга нитка - ... (лінива швачка).
- Сім разів відміряй ... (один раз відріж).
- Зробив справу... (гуляй сміло).
Зробив діло - гуляй сміло.
III Конкурс «Відгадай слово»
Вчитель. Кожній команді пропонується по п’ять карток із термінами і словами підказками. Кожен представник команди по черзі виходить на сцену і мімічно повинен пояснити команді значення цього слова так, щоб вони його відгадали.
|
|
|
|
|
IV Конкурс .Доміно.
Та команда яка має більшу кількість балів буде починати в цьому конкурсі. Вона називає слово яке стосується трудового навчання, а остання буква цього слова є початком наступного слова для наступної команди. Та команда яка не зможе продовжити назвати слово програє в конкурсі и так поки не залишиться 1 команда.
V Конкурс. Кросвордів.
Вам потрібно розгадати кросворд. За правильне відповідь на весь кросворд-8 бал, 2 бал за швидкість.
Розгадайте слова, переставивши місцями літери.
По горизонталі:
3. СЬВІ.
4. ОЛТБ.
6. ЛЬШИПАК.
8. ІВКШ.
10. АКАЙГ.
По вертикалі:
1. ИШІДПНИПК.
2. РОЗІАКЧ.
5. НЦЛАГЮ.
7. ВГИТН.
9. АЛВ.
Відповіді. 1. Підшипник. 2.Зірочка. 3. Вісь. 4.Болт. 5. Ланцюг. 6. Шпилька. 7. Гвинт. 8. Шків.
9. Вал. 10. Гайка.
|
|
1 |
|
|
|
2 |
|
||||
3 |
|
|
4 |
5 |
|
||||||
|
|
|
|
|
|||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
7 |
|
|
|
|
|
||||||
|
8 |
|
|
|
|
||||||
Розгадайте слова, переставивши літери місцями.
По горизонтали:
6. Типросолдра 7. Шуркин. 8. Акйма.
По вертикалі:
3. Тухфар. 1. Ловоканач. 4. Акетрвсе. 5. Теркаска 2. Одіяіпдкиньл.
Відповіді. 1. Наволочка. 2. Підодіяльник. 3. Фартух. 4. Серветка. 5. Скатерка. 6.
Простирадло. 7. Рушник. 8. Майка.
VI Конкурс. « Ялинкова картина».
Діти яке свято наступає кожної зими?
В наступному конкурсі нам потрібно виготовити подарункову картину до Нового року. Оцінюватися буде охайність і естетичність роботи. Максимальна кількість балів 10. 2 бали за швидкість.
Для виготовленні ялинки нам знадобиться картон , стрічка зеленого кольору бісер, голка, нитка зеленого кольору. Для виготовлення рамки нам знадобляться планочки і товста нитка.
Послідовність роботи |
Зображення етапів роботи |
Підготувати картон розміром 15х20 см. Зробити розмітку на картоні. Позначити контури ялинки.
|
|
Роботу починаємо з вершини ялинки. Згинаємо стрічку таким чином щоб сховати зріз стрічки. Починаємо пришивати. |
|
Між кожним проколом голки вставляємо бісер різного кольору. З кожним наступним витком стрічки збільшуємо ширину ялинки по вже |
|
накресленому контурі. |
|
Внизу ялинки ставимо велику бісеринку як стовбур ялинки.
|
|
Тепер виготовляємо рамку Для цього беремо планочки розміром 21см. та 27 см. і товсту нитку зв’язуємо між собою хрестом. Таким чином щоб картон знаходився в середині рамки.
|
|
За допомогою нитки пришиваємо картон до рамки.
|
Заключний етап
Журі підводить підсумки та оголошує результат.
Результати конкурсів
|
|
|
|
|
Разом:
Місце:
Проходить нагородження команди-переможця.
Підсумкові слова вчителя.