Сценарій позакласного заходу «Десяткова позиційна система»

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу «Десяткова позиційна система» до тижня математики у школі. Готують учні 5 класу для показу учням молодшої школи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій позакласного заходу

 «Десяткова позиційна система»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                Учитель математики

                                                                                                 Потапенко Л. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Пісня «Утро начинается» з м/ф Чучело-мяучело

Ранок починається, починається.

Сонце посміхається, посміхається.

Просинайся, лежебоко,

Бігти час вже на уроки.

Гучно ляскають в долоні,

Співають дзвінко цифри:

 

Раз, два, друже!

Три, чотири, п’ять!

Виходь нас рахувать!

Виходь нас рахувать!

Разом з нами

Приклади складать!

Любий друже!

 

Зошит відкривається. відкривається.

Вчитель посміхається, посміхається.

Цифри вже давно готові.

Встали вони в лад до бою.

Силой мірятись з тобою.

Впред, на зустріч числам!

 

Раз, два, друже!

Три, чотири, п’ять!

Виходь нас рахувать!

Виходь нас рахувать!

Разом з нами

Задачу розв’яжи!

Любий друже!

 

Перерва починається, починається.

Учень посміхається, посміхається.

Подолав я всі задачі,

Приклади всі подола-ав.

З цифрами дружи юначе,

Тебе вони не скривдять.

 

Раз, два, друже!

Три, чотири, п’ять!

Виходь нас рахувать!

Виходь нас рахувать!

Разом з нами

Танцювать, співать!

Любий друже!

 

 

         Добрий день шановні друзі. Ви нас упізнали? Звичайно ж упізнали. Радо вітаємо вас у світі Математики у країні Чисел у нашому улюбленому містечку Цифриус. В якому проживають самі тільки цифри.

         Нас тут не багато живе-поживає, лише десятеро братів і сестер цифр. Але з нас складаються всі числа. Чи вам про це відомо? Чули ви колись про десяткову позиційну систему? Зараз ми вам розкажемо про неї, а краще покажемо.

         (Під музику вискакують 1,2.3)

  1. Скільки сонечок за хмаркою,

 Скільки стрижнів в авторучці,

 Скільки у слона носів,

 Скільки на руці годин?

 Скільки ніг у мухомора

 І спроб у сапера,

 Знає і собою пишається,

 Цифра-стовпчик... – одиниця.

 

  1. Скільки вушок на маківці,

 Скільки ніг у пів-жаби,

 Скільки у сома вус,

 У планети полюсів,

 Скільки в цілому половинок,

 В парі - новеньких черевик,

 І передніх лап у лева

 Знає тільки цифра... – два.

 

  1. Скільки місяців у зими,

 В літу, осені, весни,

 Скільки очей у світлофора,

 Баз на полі для бейсболу,

 Граней у спортивній шпазі

 Що нам хтось не кажи,

 Знає правду цифра... – три.

  1. Авжеж вони нас упізнали. Ми ж їх улюблені оцінки: 1, 2 і 3. Вони ж тут напевно усі двієчники! Ні? Ви упевнені? А якщо так? (12) Так більше подобається? То ви всі відмінники? Молодці! Ну, майже всі. А така оцінка буває? (21)Ні?
  1. Зараз ми станемо рядком. Прочитайте яке ми утворили число 123, а тепер змінимо порядок цифр у числі і отримаємо 312, а зараз 231. Але цифри були одні і ті самі. А числа з них вийшли різні. Отже, щоб скласти правильне число, потрібно взяти необхідні цифри і кожну поставити на своє місце, на свою позицію.

Спробуйте і ви. Розв’яжіть наші приклади. Використовуйте усі цифри.

         Діти, а чи знаєте ви скільки чисел існує на світі? А хто може назвати мені найбільше число? Правильно. Такого числа не існує. Давайте посперечаємося. Назвіть будь-яке число, а я зможу назвати число на одиницю більше за ваше. (називають). Отже, я виграв!

        А ви чули про натуральні числа, які використовують для лічби предметів? Вони всі вишикувались в натуральний ряд. Ряд розпочинається одиницею і не має кінця, а кожне наступне число на одиницю більше попереднього. Нумо, цифри на перший-десятий розрахуйсь.

Звучить музика

Подивіться – ось вона

Одиничка чарівна.

Хоч і ніжку одну має,

Вправно ряд розпочинає.

 

Двійка хвостик піднімає,

Шию гнучкою тримає.

І так гарно випливає,

Наче лебідь з дивокраю.

 

Цифра три – то чарівниця,

Невеличка й круглолиця.

Яку казку не візьмеш,

Цифру три завжди знайдеш.

А чотири, а чотири…

Дуже схожа на вітрило.

Навіть вітер про це знає

І вітрило підіймає.

 

Ось п’ятірка жартівлива,

Діток всіх розвеселила.

Як на хвостик повернеться,

В цифру два враз обернеться.

 

Цифра шість, як бегемотик,

Має кругленький животик.

Ну, а шийка, як дуга,

Вліво зігнута вона.

 

Цифра сім – потішна дуже,

Ти помітив її, друже?

Вправно ніжку виставляє,

У таночок поспішає.

 

Звірі тісто замісили,

Бубликів спекти хотіли.

Бублики по два зліпились,

Вісімки з них утворились.

 

Серед інших цифр одна

Можу всіх заплутать я.

Бо якщо перегорнуть,

То на «6» перетворюсь.

 

        Розрахунок закінчено.  Поставимо на при кінці три точки і отримаємо натуральний ряд.

Але чогось не вистачає. Діти загубилась одна цифра. Допоможіть її відшукати.

Скільки років курчаті в яйці,

 Скільки крил у кошеняти,

 Скільки в алфавіті цифр,

 Скільки гір проковтне тигр,

 Скільки мишка важить тонн,

 Скільки в зграї риб ворон,

 Скільки зайців з'їла міль,

 Знає тільки цифра... (нуль)

Пісня водяного з  м\ф Летучій корабель

9. Нуль, де ти загубився, чому не встав з нами в ряд? На що ти знову образився? Надувся немов літера «О».

 

Я не «О»! Попрошу не плутати. А куди мені ставати? Попереду одиниці, чи за тобою? Нема мені місця між вами. Я ж не натуральний. Я най нещасливіша цифра у світі і найнікчемніше число. Я нікому не потрібен. Я один однісенький у цілому світі

04. Галанин & Чиж - Ты никому не нужен

9. Хто тобі сказав таку дурницю?

Ніхто. Я сам знаю.

В школі запитали діти:

«Нуль – це як? Навіщо він?»

Аби цифру зрозуміти,

Я вам дещо розповім:

«Нуль – коли цукерки з'їли,

Птаство в вирій відлетіло.

В зоопарку нуль ведмедів?

Сторож клітки не догледів».

 

Якщо мене додати чи відняти , то нічого не зміниться, наче мене і немає. Якщо помножити, то число зникне і знову залишуся один. На мене навіть ділити не можна.

9. Але, якщо тебе поставити позаду будь-якого числа, то воно збільшиться в десятеро. Ось спробуй було 9, а з тобою стало 90.

Так ти позначаєш не натуральне число, а ціле. Але ти теж цифра, ти наш улюблений молодший братик – Нулік. Ставай разом з нами.

 

Кругла, наче буква О,

Цифра нуль, або ніщо.

Як стоїть він сам-самісінький,

То й не значить нічогісінько!

Та як одиницю поруч

Ми поставимо ліворуч,

То зі двох значків у нас

Число десять стане враз. (1 стає перед нулем и обіймає його)

Звучить музика

Тепер, коли в нашому місті запанували мир і злагода, згадайте діти назви казок, в яких використовуються цифри та числа.

Якими словами починається більшість казок?

Може хтось пам’ятає пісні, вірші, чи прислів’я з числами?

Молодці. Майже всі відмінники.

Наш час вичерпано. Вам пора вчитися, а нам до дому, до рідного містечка Цифреуса. До нових зустрічей на уроках математики. Гарно навчайтеся. Дякуємо за увагу.

Пісня «Утро начинается» з м/ф Чучело-мяучело

 

Часу не лишається, не лишається.

Цифри посміхаються, посміхаються.

Ви навчайтесь, милі друзі

І зустрінемося в ВУЗі.

З цифрами дружи юначе,

Тебе вони не скривдять.

 

Раз, два, друже!

Три, чотири, п’ять!

Виходь нас рахувать!

Віршики вивчать!

Разом з нами

Співать і танцювать!

Любий друже!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 квітня 2019
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку