Сценарій позакласного заходу
«Десяткова позиційна система»
Учитель математики
Потапенко Л. В.
Ранок починається, починається.
Сонце посміхається, посміхається.
Просинайся, лежебоко,
Бігти час вже на уроки.
Гучно ляскають в долоні,
Співають дзвінко цифри:
Раз, два, друже!
Три, чотири, п’ять!
Виходь нас рахувать!
Виходь нас рахувать!
Разом з нами
Приклади складать!
Любий друже!
Зошит відкривається. відкривається.
Вчитель посміхається, посміхається.
Цифри вже давно готові.
Встали вони в лад до бою.
Силой мірятись з тобою.
Впред, на зустріч числам!
Раз, два, друже!
Три, чотири, п’ять!
Виходь нас рахувать!
Виходь нас рахувать!
Разом з нами
Задачу розв’яжи!
Любий друже!
Перерва починається, починається.
Учень посміхається, посміхається.
Подолав я всі задачі,
Приклади всі подола-ав.
З цифрами дружи юначе,
Тебе вони не скривдять.
Раз, два, друже!
Три, чотири, п’ять!
Виходь нас рахувать!
Виходь нас рахувать!
Разом з нами
Танцювать, співать!
Любий друже!
Добрий день шановні друзі. Ви нас упізнали? Звичайно ж упізнали. Радо вітаємо вас у світі Математики у країні Чисел у нашому улюбленому містечку Цифриус. В якому проживають самі тільки цифри.
Нас тут не багато живе-поживає, лише десятеро братів і сестер цифр. Але з нас складаються всі числа. Чи вам про це відомо? Чули ви колись про десяткову позиційну систему? Зараз ми вам розкажемо про неї, а краще покажемо.
(Під музику вискакують 1,2.3)
Скільки стрижнів в авторучці,
Скільки у слона носів,
Скільки на руці годин?
Скільки ніг у мухомора
І спроб у сапера,
Знає і собою пишається,
Цифра-стовпчик... – одиниця.
Скільки ніг у пів-жаби,
Скільки у сома вус,
У планети полюсів,
Скільки в цілому половинок,
В парі - новеньких черевик,
І передніх лап у лева
Знає тільки цифра... – два.
В літу, осені, весни,
Скільки очей у світлофора,
Баз на полі для бейсболу,
Граней у спортивній шпазі
Що нам хтось не кажи,
Знає правду цифра... – три.
Спробуйте і ви. Розв’яжіть наші приклади. Використовуйте усі цифри.
Діти, а чи знаєте ви скільки чисел існує на світі? А хто може назвати мені найбільше число? Правильно. Такого числа не існує. Давайте посперечаємося. Назвіть будь-яке число, а я зможу назвати число на одиницю більше за ваше. (називають). Отже, я виграв!
А ви чули про натуральні числа, які використовують для лічби предметів? Вони всі вишикувались в натуральний ряд. Ряд розпочинається одиницею і не має кінця, а кожне наступне число на одиницю більше попереднього. Нумо, цифри на перший-десятий розрахуйсь.
Звучить музика
Подивіться – ось вона
Одиничка чарівна.
Хоч і ніжку одну має,
Вправно ряд розпочинає.
Двійка хвостик піднімає,
Шию гнучкою тримає.
І так гарно випливає,
Наче лебідь з дивокраю.
Цифра три – то чарівниця,
Невеличка й круглолиця.
Яку казку не візьмеш,
Цифру три завжди знайдеш.
А чотири, а чотири…
Дуже схожа на вітрило.
Навіть вітер про це знає
І вітрило підіймає.
Ось п’ятірка жартівлива,
Діток всіх розвеселила.
Як на хвостик повернеться,
В цифру два враз обернеться.
Цифра шість, як бегемотик,
Має кругленький животик.
Ну, а шийка, як дуга,
Вліво зігнута вона.
Цифра сім – потішна дуже,
Ти помітив її, друже?
Вправно ніжку виставляє,
У таночок поспішає.
Звірі тісто замісили,
Бубликів спекти хотіли.
Бублики по два зліпились,
Вісімки з них утворились.
Серед інших цифр одна
Можу всіх заплутать я.
Бо якщо перегорнуть,
То на «6» перетворюсь.
Розрахунок закінчено. Поставимо на при кінці три точки і отримаємо натуральний ряд.
Але чогось не вистачає. Діти загубилась одна цифра. Допоможіть її відшукати.
Скільки років курчаті в яйці,
Скільки крил у кошеняти,
Скільки в алфавіті цифр,
Скільки гір проковтне тигр,
Скільки мишка важить тонн,
Скільки в зграї риб ворон,
Скільки зайців з'їла міль,
Знає тільки цифра... (нуль)
Пісня водяного з м\ф Летучій корабель
9. Нуль, де ти загубився, чому не встав з нами в ряд? На що ти знову образився? Надувся немов літера «О».
Я не «О»! Попрошу не плутати. А куди мені ставати? Попереду одиниці, чи за тобою? Нема мені місця між вами. Я ж не натуральний. Я най нещасливіша цифра у світі і найнікчемніше число. Я нікому не потрібен. Я один однісенький у цілому світі
04. Галанин & Чиж - Ты никому не нужен
9. Хто тобі сказав таку дурницю?
Ніхто. Я сам знаю.
В школі запитали діти:
«Нуль – це як? Навіщо він?»
Аби цифру зрозуміти,
Я вам дещо розповім:
«Нуль – коли цукерки з'їли,
Птаство в вирій відлетіло.
В зоопарку нуль ведмедів?
Сторож клітки не догледів».
Якщо мене додати чи відняти , то нічого не зміниться, наче мене і немає. Якщо помножити, то число зникне і знову залишуся один. На мене навіть ділити не можна.
9. Але, якщо тебе поставити позаду будь-якого числа, то воно збільшиться в десятеро. Ось спробуй було 9, а з тобою стало 90.
Так ти позначаєш не натуральне число, а ціле. Але ти теж цифра, ти наш улюблений молодший братик – Нулік. Ставай разом з нами.
Кругла, наче буква О,
Цифра нуль, або ніщо.
Як стоїть він сам-самісінький,
То й не значить нічогісінько!
Та як одиницю поруч
Ми поставимо ліворуч,
То зі двох значків у нас
Число десять стане враз. (1 стає перед нулем и обіймає його)
Звучить музика
Тепер, коли в нашому місті запанували мир і злагода, згадайте діти назви казок, в яких використовуються цифри та числа.
Якими словами починається більшість казок?
Може хтось пам’ятає пісні, вірші, чи прислів’я з числами?
Молодці. Майже всі відмінники.
Наш час вичерпано. Вам пора вчитися, а нам до дому, до рідного містечка Цифреуса. До нових зустрічей на уроках математики. Гарно навчайтеся. Дякуємо за увагу.
Пісня «Утро начинается» з м/ф Чучело-мяучело
Часу не лишається, не лишається.
Цифри посміхаються, посміхаються.
Ви навчайтесь, милі друзі
І зустрінемося в ВУЗі.
З цифрами дружи юначе,
Тебе вони не скривдять.
Раз, два, друже!
Три, чотири, п’ять!
Виходь нас рахувать!
Віршики вивчать!
Разом з нами
Співать і танцювать!
Любий друже!