Мета заходу: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях, інтерес до математики, її історії, виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.
«Математика – гімнастика розуму»
(для учнів 5 класів)
Мета заходу: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях, інтерес до математики, її історії, виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.
Обладнання: математичні висловлювання великих учених, їх портрети, набори цифр, призи.
Польський математики і філософ Я.Н. Снядецький (1756-1830) говорив: «Математика – цариця всіх наук, істина є її улюбленицею, а простота і незаперечність – убранням…».
Російський вчений XVIII ст. М.В. Ломоносов писав: «Математику вже навіть задля того треба вивчати, що вона розум до ладу приводить».
Без перебільшення можна сказати – від народження і до останнього свого дня людина перебуває у світі математики. Тільки – но ми починаємо більш-менш усвідомлювати оточуючий світ та самих себе в цьому світі, нас все більше хвилює запитання математичного характеру: скільки нам років, скільки пташок полетіло і скільки залишилося, скільки сьогодні уроків, скільки днів до канікул, відпустки…
Подивіться на свою кімнату: вікна, двері, сама кімната мають форму математичних фігур. Яку б річ ви не розглядати, вона або має форму певної геометричної фігури, або складається з геометричних фігур.
Колись в Америці було обіцяно велику нагороду тому, хто напише книжку під назвою «Як людина жила без математики». Бажаючих було багато, та ніхто не впорався з цим завданням. Дуже важко уявити життя людини без математичних знань, вони потрібні скрізь – у науці, господарстві, у побуті.
Без математики не може розвиватися жодна галузь науки. Математику використовує конструктор, проектуючи машину або літак чи космічний корабель, архітектор, штурман, розраховуючи курс корабля, космонавт.
Вірш С. Погореловського «В математиці – країні» (читають учні).
Гра.
У грі беруть участь три команди по 6 учасників, які визначають назви команд. За ходом гри спостерігає журі.
Конкурс 1 – Розминка (кожне завдання оцінюється в 2 бали).
Конкурс 2 – Запитання для команд (кожне завдання оцінюється в 1 бали).
Для команди №1:
Для команди №2:
Для команди №3:
Конкурс 3 – Анаграми (кожне завдання оцінюється в 1 бали).
Хвилина відпочинку.
Вірш – сценка С. Маршак «Нуль»
«Ось круглий нуль, або нічого…..»
Конкурс 4 – Практичний (оцінюється в 5 балів).
Конкурс 5 – Фізкульт - хвилинка (оцінюється в 2 бали).
Кожному члену команди дається цифра і коли ведучий показує число, треба вистроїтись в такій самій послідовності (число має бути написано правильно).
653210, 215603, 301526
Конкурс 6 – Конкурс капітанів (оцінюється в 3 бали).
Підведення підсумків і нагородження.