Сценарій позакласного заходу для учнів 5 класів "Математика - гімнастика для розуму"

Про матеріал

Мета заходу: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях, інтерес до математики, її історії, виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.

Перегляд файлу

 «Математика – гімнастика розуму»

(для учнів 5 класів)

 

Мета заходу: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях, інтерес до математики, її історії, виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі. 

Обладнання: математичні висловлювання великих учених, їх портрети, набори цифр, призи.

 

 

Польський математики і філософ Я.Н. Снядецький (1756-1830) говорив: «Математика – цариця всіх наук, істина є її улюбленицею, а простота і незаперечність – убранням…».

Російський вчений XVIII ст. М.В. Ломоносов писав: «Математику вже навіть задля того треба вивчати, що вона розум до ладу приводить».

Без перебільшення можна сказати – від народження і до останнього свого дня людина перебуває у світі математики. Тільки – но ми починаємо більш-менш усвідомлювати оточуючий світ та самих себе в цьому світі, нас все більше хвилює запитання математичного характеру: скільки нам років, скільки пташок полетіло і скільки залишилося, скільки сьогодні уроків, скільки днів до канікул, відпустки…

Подивіться на свою кімнату: вікна, двері, сама кімната мають форму математичних фігур. Яку б річ ви не розглядати, вона або має форму певної геометричної фігури, або складається з геометричних фігур.

Колись в Америці було обіцяно велику нагороду тому, хто напише книжку під назвою «Як людина жила без математики».   Бажаючих було багато, та ніхто не впорався з цим завданням. Дуже важко уявити життя людини без математичних знань, вони потрібні скрізь – у науці, господарстві, у побуті.

Без математики не може розвиватися жодна галузь науки. Математику використовує конструктор, проектуючи машину або літак чи космічний корабель, архітектор, штурман, розраховуючи курс корабля, космонавт.  

Вірш С. Погореловського «В математиці – країні» (читають учні).


Гра.

У грі беруть участь три команди по 6 учасників, які визначають назви команд. За ходом гри спостерігає журі.

Конкурс 1 – Розминка (кожне завдання оцінюється в 2 бали).

  1.                Назвіть найбільше натуральне число? (не існує)
  2.                Яке число без остачі ділиться на будь-яке число? (0)
  3.                Три числа спочатку помножили, а потім додали. В результаті отримали, що сума цих чисел дорівнює їх добутку. Що це за числа? (1,2,3)
  4.                Чи можна стверджувати, що якщо о 12:00 йде дощ то через 36 годин буде сонячна погода? (ні, буде ніч)
  5.                На столі стояли 3 кухлі з молоком. Кіт випив 1 кухоль молока. Скільки кухлів залишилось на столі? (3)
  6.                Сума яких двох натуральних чисел дорівнює їх добутку?(2 і 2)
  7.                У сім’ї 5 синів, в кожного з них є одна сестра. Скільки дітей в сім’ї? ( 6)
  8.                На столі горіло 5 свічок. 2 погасили. Скільки свічок залишилось? ( 2)
  9.                На груші виросло 5 яблук, а на ялинці лише 2. Скільки яблук виросло на деревах? ( такого бути не може)
  10.            Цеглина важить 2 кілограми і ще пів цеглини. Знайдіть масу цеглини? (2 кг.)

 

Конкурс 2 – Запитання для команд (кожне завдання оцінюється в 1 бали).

Для команди №1:

  1.                Що більше: 5 тон чи 500 кг?
  2.                Чому дорівнює 32?
  3.                Яка градусна міра прямого кута?
  4.                Які числа називаються натуральними?
  5.                Як називається число, яке стоїть під рискою дробу?
  6.                Яку частини години становить 20 хвилин?
  7.                Скільки міліметрів в 1 метрі?
  8.                Що більше 1/2 чи 1/3?
  9.                Скільки секунд в годині?
  10.            Який дріб називається  правильним?

 

Для команди №2:

  1.                Що більше 1000м чи 1 км.?
  2.                Як називається сума довжин сторін прямокутника?
  3.                Який кут називається гострий?
  4.                Що більше 1/4 чи 1/5?
  5.                Яка градусна міра розгорнутого кута?
  6.                Як називається число, яке стоїть над рискою дробу?
  7.                Як називається частина прямої, яка має початок, але немає кінця?
  8.                Скільки секунд в хвилині?
  9.                Чому дорівнює 52?
  10.            Яку частини години становить 15 хвилин?

 

Для команди №3:

  1.                Що більше: 1 центнер чи 100 кг?
  2.                Чому дорівнює 82?
  3.                Який кут називається тупий?
  4.                Що більше 2/3 чи 1?
  5.                Чому дорівнює 2+1/2?
  6.                Як називається трикутник, у якого всі сторони рівні?
  7.                Як називають число від якого віднімають?
  8.                Яке число має 6 нулів?
  9.                Назвіть найменше натуральне число?
  10.            Яку частини години становить 30 хвилин?

 

Конкурс 3 – Анаграми (кожне завдання оцінюється в 1 бали).

  1.                Мапря
  2.                Лочис
  3.                Чотка
  4.                Рінко
  5.                Тук
  6.                Ругк

 

Хвилина відпочинку.

Вірш – сценка С. Маршак «Нуль»

«Ось круглий нуль, або нічого…..»

 

Конкурс 4 – Практичний (оцінюється в 5 балів).

  1.                79348-64*84+6539:13-11005
  2.                82453+28*82-6919:17-14009
  3.                69481+1498:14-52*93-24001

 

Конкурс 5 –  Фізкульт - хвилинка (оцінюється в 2 бали).

Кожному члену команди дається цифра і коли ведучий показує число, треба вистроїтись в такій самій послідовності (число має бути написано правильно).

653210, 215603, 301526

 

Конкурс 6 – Конкурс капітанів (оцінюється в 3 бали).

 

  1.                Скільки пальців на 10 руках? (50)
  2.                Обчислити: сумму чисел 18 і 12 збільшити в 5 разів? (150)
  3.                У тебе є, у мене є, у дуба в полі є і не має у риби в глибині моря? (тінь)
  4.                Що між землею і морем? (біква І)
  5.                Назва якого птаха має найбільше літер «а»? (сорока)

 

Підведення підсумків  і нагородження.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Сценарії
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку